Primarul general, Gabriela Firea, a declarat ca Guvernul nici nu considera Centura Capitalei o prioritate, nici nu o transfera la Primaria Municipiului Bucuresti (PMB), reafirmandu-si dorinta de a se implica pentru finalizarea acesteia.
"La inaugurarea primei parcari supraterane, cu teren de sport pe acoperis, realizata in sectorul 4 al Capitalei, am reafirmat dorinta de a ma implica energic pentru finalizarea Centurii ocolitoare a Capitalei. Din pacate, Guvernul nici nu considera Centura Capitalei o prioritate, nici nu o transfera la Primaria Municipiului Bucuresti, pentru a fi finalizata. Am preluat lucrarile la Podul Ciurel, la Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, Pasajul Sudului in stadii incipiente si le-am dus la bun sfarsit. Am inceput acum mai putin de 2 ani largirea la 4 benzi a Bulevardului Fabrica de Glucoza si am finalizat investitia, precum si alte mari lucrari de infrastructura", a postat Gabriela Firea, vineri, pe Facebook.
Ea a spus ca a dovedit ca, impreuna cu echipa sa, duce la bun sfarsit "proiectele abandonate din Bucuresti".
"Tot asa ne asumam sa imprimam un mod de lucru energic, implicat, la Centura Capitalei. Totul este ca Guvernul sa faca ceea ce trebuia sa intreprinda demult, sa transfere acest obiectiv de investitii la Primaria Capitalei. Nu inteleg de ce este atata inversunare! Nici nu se lucreaza la Centura, dar nici nu o transfera. Poate macar in al 12-lea ceas se va lua o decizie in acest sens, spre binele bucurestenilor", a declarat... mai mult
Vineri, 26 Iunie 2020, ora 22:09
Dosarul prin intermediul caruia Guvernul cere bani europeni pentru constructia Centurii Capitalei n-a fost trimis la Bruxelles pe 15 octombrie, asa cum a promis Viorica Dancila. Aceasta intarziere nu indica neaparat o problema in accesarea fondurilor, dar spune multe despre cata incredere pot avea romanii in informatiile prezentate de Executiv.
La finele saptamanii trecute, Viorica Dancila anunta o noua reusita: finalizarea dosarului prin care Romania cere finantare pentru ceea ce specialistii numesc "soselele orbitale" ale Bucurestiului. Este vorba, de fapt, despre un Centura Capitalei si toate pasajele ei, dar si despre Autostrada A0, o autostrada care ar urma sa inconjoare Capitala ca un inel exterior si care, momentan, exista doar pe hartie.
"Am facut progrese importante in ceea ce priveste asigurarea finantarii investitiilor care vizeaza Centura existenta a municipiului Bucuresti, dar si infrastructura noua la profil de autostrada. Dosarul prin care solicitam finantarea din bani europeni este gata si luni (15.10.2018) va fi transmis Comisiei Europene. Solicitam finantarea din bani europeni, mai exact din Programul Operational Infrastructura Mare, pentru acest proiect deosebit de important. Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro fara TVA. Guvernul va oferi tot sprijinul pentru atragerea finantarii europene necesare realizarii acestui proiect", a declarat Viorica Dancila.
Ei bine, asa cum remarca pe Facebook Clotilde Armand, consilier USR... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2018, ora 07:22
Lucrarile la cele trei sectiuni ale A0 Sud, noua centura a Bucurestiului la nivel de autostrada, nu vor putea incepe nici in 2019, intrucat nu s-a rezolvat problema exproprierilor, arata reprezentantii Asociatiei pro Infrastructura intr-un comunicat de presa transmis AGERPRES.
Mai mult, acesti afirma ca semnarea contractelor se va amana cu multe luni din cauza contestatiilor aflate pe rolul Tribunalului Bucuresti si al CNSC.
"Din informatiile noastre, cel putin 9 contestatii au fost inaintate de majoritatea constructorilor descalificati de CNAIR.
Trebuie specificat ca toate aceste oferte au fost initial declarate conforme din punct de vedere tehnic, eliminarea lor facandu-se la evaluarea financiara.
Dintr-o prima analiza, motivele descalificarilor au un impact nesemnificativ sau chiar nul din punct de vedere financiar si sunt erori de tehnoredactare, de corelare intre diferite sectiuni ale documentatiei depuse si care se pot corecta ulterior, conform principiilor din legislatia nationala si europeana (...)
Spre exemplu, in cazul lotului 3, eliminarea din motive procedurale a ofertelor cu punctaj superior celei declarate castigatoare poate fi considerata o cheltuire ineficienta a banilor publici pentru ca avem un pret cu peste 15 milioane de lei mai mare decat estimarea oficiala publicata pe SEAP (lucru foarte rar intalnit) si cu peste 300 de milioane de lei mai mare decat cel mai mic pret oferit in licitatie", precizeaza sursa citata.
Potrivit Asociatiei,... mai mult
Joi, 10 Mai 2018, ora 11:17
Compania Nationala de Administrare a Infrastrcturii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca ofertantul desemnat castigator pentru lotul 2 al centurii Capitalei, lung de 16 km, contract estimat la 750,8 milioane lei, fara TVA, este compania turceasca Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
"Ofertantul desemnat castigator este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, avand pretul de 750.849.942,12 Lei fara TVA, si un punctaj total de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiara si 38,25 puncte pentru componenta tehnica", se arata in comunicat.
In 4 mai, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare si de executie a lotului 1 al centurii Capitalei, care va avea o lungime de aproape 17 km. Ofertantul desemnat castigator atunci a fost Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS din Turcia, cu pretul de 830,68 milioane lei, fara TVA.
In data de 26 aprilie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Artera Proiect a fost desemnata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia lotului 3 al centurii Capitalei, contract estimat la 882,36 milioane lei, fara TVA.
"Oferta pentru ultimul lot al acestui proiect se afla in faza finala de evaluare, urmand ca saptamana viitoare sa fie anununtat castigatorul", se arata in comunicat.
Cele trei loturi vor avea o lungime insumata de aproximativ 52 de km si dupa ce vor fi finalizate vor face face legatura intre autostrazile A1 si A2.
"In valoare de aproximativ... mai mult
Marti, 08 Mai 2018, ora 17:30
Compania Nationala de Administrare a Infrastrcturii Rutiere (CNAIR) a anuntat, vineri, ca firma Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS din Turcia a castigat contractul de peste 830 de milioane de lei pentru construirea lotului I al Centurii Bucuresti, o sosea de aproximativ 17 kilometri.
Potrivit CNAIR, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret din Turcia este ofertantul castigator al contractului de proiectare si de executie a lotului 1 al Autostrazii de Centura Bucuresti, care va avea o lungime de aproape 17 km (Sectorul 1, Km 52+070 - Km 52+770, aferent Centurii Nord si Sectorul 2, Km 52+770 - Km 69+000, aferent Centurii Sud).
Valoarea contractului este 830.679.662,15 lei, fara TVA, punctajul realizat fiind de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiara si 38,25 puncte pentru componenta tehnica.
In 27 aprilie, CNAIR anunta ca Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL a fost desemnata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia lotului 3 al Autostrazii de Centura Bucuresti, un punctaj total de 96,28 puncte, din care 58,03 puncte pentru componenta financiara si 38,25 puncte pentru componenta tehnica.
Constructia si proiectarea lotului 3, cu o lungime de aproximativ 18 km, se ridica la suma de 882.363.613,61 lei, fara TVA.
"Contractul de achizitie publica pentru Loturile 1 si 3 ale Autostrazii de Centura Bucuresti vor putea fi semnate dupa solutionarea tuturor contestatiilor ori plangerilor... mai mult
Vineri, 04 Mai 2018, ora 23:03
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a inceput procedurile de licitatie privind constructia unui pasaj suprateran intre centura Bucuresti si localitatea Domnesti, soseaua cu o lungime de 260 metri urmand sa fie finalizata in 2017, in baza unui contract estimat la 185,3 milioane lei, fara TVA.
"Contractul va avea o durata de implementare de 51 luni, din care 3 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie si 24 luni perioada de notificare a defectelor", arata CNADNR.
Veste buna pentru soferii bucuresteni: Incep lucrarile la un pasaj cerut de multi cetateni
Lucrarile de constructie ar urma sa inceapa astfel cel mai devreme in acest an si sa fie finalizate in 2017.
"Intrucat in zona intersectiei sunt amplasate numeroase constructii avand multiple destinatii: unitate militara, locuinte, depozite, cladiri industriale, etc., realizarea obiectivului va facilita accesul agentilor economici si al populatiei din cartierele din zona, va fluidiza traficul pe centura ...citeste mai departe despre "Cand va fi finalizat si cat va costa pasajul din zona centurii Bucuresti - Domnesti" pe Ziare.com mai mult
Marti, 17 Martie 2015, ora 17:23
Proiectele pentru centura Bucurestiului si pentru Canalul Dunare - Bucuresti trebuie realizate prin parteneriate public-private, a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, potrivit NewsIn."Nevoile de dezvoltare a infrastructurii din Romania sunt mult mai mari insa si avem un portofoliu de proiecte pentru a atrage finantare privata", a precizat Boagiu.Unul dintre proiectele prezentate de ministrul Transporturilor oamenilor de afaceri din Romania si din China se refera la varianta de ocolire a Bucurestiului, care vizeaza executia a 101 kilometri de autostrada in jurul Capitalei.Centura Bucurestiului va asigura degrevarea traficului de marfa din zona Capitalei catre vestul Europei sau catre portul Constanta, micsorand timpul de parcurs.Cel de-al doilea proiect anuntat de Boagiu se refera la C analul Dunare - Bucuresti, cu potential de valorizare economica, prin care se va da in exploatare o cale navigabila de 104 km, ce va conecta capitala Romaniei cu fluviul Dunarea."Aceasta cale navigabila asigura din punct de vedere al transportului o ruta eficienta ecologic, avand capacitatea de transport de pana la 20 milioane tone/an pe sectorul Budesti - Oltenita, 16 milioane tone/an pe sectorul Budesti¸ Portul Bucuresti - 1 Decembrie si 4 milioane tone/an pe sectorul Budesti, Portul Bucuresti - Glina pentru a lega Bucuresti atat de portul Constanta, cat si de Europa Centrala si de Vest", a adaugat Boagiu.
Ministrul Trasporturilor a mai spus ca in... mai mult
Luni, 15 August 2011, ora 13:52
Ultimele doua sectiuni din centura Bucuresti, care fac legatura cu autostrazile A1( Bucuresti-Pitesti) si A2 (Bucuresti-Constanta) vor costa aproximativ 424,67 milioane de lei, fara TVA, potrivit Mediafax.
Contractul este finantat de la bugetul de stat si are o durata totala de 69 de luni, din care proiectarea va dura 3 luni, executia lucrarilor 18 luni, iar perioada de garantie 48 de luni, se arata intr-un anunt al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri.
Pentru inchiderea inelului de circulatie este nevoie de executia celor doua capete ale centurii, in lungime totala de 20,14 kilometri, astfel ca licitatia a fost impartita in doua loturi.
Primul lot, in lungime de 8,7 kilometri, este situat intre A1 si DN7, iar lucrarile sunt estimate la 153,79 milioane lei, fara TVA, iar lotul doi are o lungime de 11,4 kilometri, intre DN 2 si A2, si cu o valoare estimativa de 270,88 milioane lei, fara TVA.
mai mult
Luni, 20 Iunie 2011, ora 13:01
Compania Nationala de Autostrazi si Drmuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta ca, incepand de luni, circulatia rutiera pe Centura Bucuresti, in zona nodului rutier Chitila. a fost redeschisa, dupa ce fusese oprita, din data de 2 august, din cauza unor lucrari, transmite NewsIn.
Totodata, CNADNR precizeaza ca in 3 septembrie vor fi ridicate si restrictiile de circulatie din zona nodului rutier Mogosoaia (intersectia Centurii Bucurestiului cu DN 1A), soferii urmand sa circule prin noul sens giratoriu care deserveste toate relatiile de trafic dintre Centura Bucurestiului si DN 1A.
Avand in vedere ca in zonele respective se executa in continuare lucrari pentru finalizarea largirii Centurii Bucurestiului la patru benzi, CNADNR solicita participantilor la trafic sa respecte semnalizarea rutiera temporara instituita.
mai mult
Luni, 30 August 2010, ora 13:55