Piata bunurilor de larg consum va inregistra, in acest an, un avans de peste 12%, evolutie stimulata de cresterea cererii, urmare a majorarii salariilor si pensiilor, si, nu in ultimul rand, de avansul preturilor, arata o analiza a companiei de consultanta Frames.
Sezonul de shopping de Craciun va impulsiona semnificativ rezultatele din intreg comertul romanesc, de la sectorul alimentar la bunurile de folosinta indelungata.
Dupa avansul de 8% din 2018, piata bunurilor de larg consum (FMCG), ce include bunurile de larg consum cel mai des achizitionate (mancare, bauturile racoritoare si produsele de ingrijire etc.), va creste in acest an cu peste 12%, estimeaza analistii, pe baza datelor preliminare obtinute din piata.
Potrivit analizei, sectorul alimentar se afla si in acest an in prim-plan, cu o crestere, pe ansamblu, a cifrei de afaceri de peste 13%, impulsionata pe de o parte de cresterea cererii, urmare a majorarii veniturilor populatiei, iar pe de alta de avansul semnificativ al preturilor.
"In perioada Craciunului si a Anului Nou, produsele alimentare si bauturile inregistreaza varful de vanzari, peste nivelul din perioada Pastelui. Principalii jucatori din piata mizeaza pe un plus de 5-10% din cifra de afaceri in acest sezon", spun analistii.
In 2018, business-ul din sectorul alimentar a depasit granita de 100 de miliarde de lei, in crestere cu aproape 6 miliarde de lei fata de rezultatul din 2017.
Potrivit datelor Frames, dinamica pietei este... mai mult
Marti, 17 Decembrie 2019, ora 13:34
Retailerii au primit cateva clipe de ragaz dupa febra cumparaturilor de Black Friday, dar se afla acum in iminenta unei noi perioade incarcate - sezonul de cumparaturi de Craciun.
In decembrie, marketerii au o noua ocazie de a atinge cifre de vanzari record, in special in aceasta saptamana, potrivit unei analize realizate de specialistii de la RTB House.
In mod surprinzator, incepand cu mijlocul lunii decembrie, vanzarile online incep sa scada semnificativ. Consumatorii sunt asteptati sa revina in magazinele online imediat dupa Craciun.
RTB House, companie globala care ofera advertiserilor tehnologii de retargetare bazate pe deep learning, a realizat o analiza a obiceiurilor de consum pe durata lunii decembrie, una dintre cele mai aglomerate perioade pentru industria ecommerce. Analiza a fost derulata in mai multe tari din Europa, America Latina, Africa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa si Statele Unite ale Americii.
In Romania, utilizatorii viziteaza magazinele online pentru a-si face cumparaturile de sezon cu mult timp inaintea Craciunului. De exemplu, cea mai aglomerata zi de cumparaturi din aceasta luna este 18 decembrie.
In aceasta zi, traficul de vizitatori in magazinele online este cu 11% mai mare decat media lunara. Totodata, cumpara cu 61% mai mult decat indica media lunii decembrie.
Potrivit datelor RTB House, in a doua parte a lunii decembrie, cu aproximativ o saptamana inaintea Craciunului, frecventa vizitelor in magazinele... mai mult
Joi, 13 Decembrie 2018, ora 14:05