"Haina il face pe om", spune o zicala arhicunoscuta. Insa, in era digitala, modul in care faci shopping poate spune la fel de multe despre tine.
Comertul online a prins aripi in ultimii ani in Romania, dupa cum recunoaste Razvan Predica, CEO al retailerului Fashion Days, unul dintre liderii de piata din Europa de Est.
Modelul de business Fashion Days a cunoscut o adaptare constanta la nevoile clientilor din regiune, in prezent incluzand peste 1.000 de branduri si 500.000 de produse ale acestora.
In ce directie se indreapta fashion-retailul online din Romania, care sunt factorii cheie care asigura succesul unei afaceri de acest gen si cat de pretentiosi sunt clientii din Europa de Est explica Razvan Predica, intr-un interviu acordat Business 24.
Care sunt caracteristicile pietei de fashion din Europa Centrala si de Est care au favorizat transformarea Fashion Days intr-un lider de piata?
In ultimii ani, Fashion Days a cunoscut o crestere rapida in tarile din Europa de Est, direct proportionala cu evolutia din ultimii ani a industriei de e-commerce in regiune. Cresterea pietei are un impact puternic asupra evolutiei oricarei companii, insa, ca sa fii lider de piata ai nevoie de mai mult de atat.
Diferentiatorii si deciziile strategice sunt factori cheie care iti asigura succesul. Fashion Days este in prezent destinatia numarul 1 de fashion datorita reactiei sale rapide la nevoile si asteptarile clientilor.
Serviciile de calitate (livrarea rapida,... mai mult
Sambata, 02 Aprilie 2016, ora 00:00
1Ca in fiecare an, site-ul Okazii.ro s-a pregatit din timp cu cele mai bune oferte pentru ca utilizatorii sai sa se poata bucura din plin de o perioada excelenta pentru shopping. Anul acesta, perioada dedicata ofertelor speciale si discount-urilor este mai extinsa si incepe cu Green Days Okazii.ro.
Campania Green Days deschide pe 9 noiembrie sezonul de shopping de la finalul anului si, timp de doua saptamani, va promova produsele cu cele mai mici preturi din urmatoarele categorii:
Articole copii, Electro&Gaming, Fashion, Auto, Telefoane mobile, Tablete, Laptopuri, Accesorii Laptop, Accesorii GSM, Drone, Bratari fitness, Smartwatch, Sport, Casa si Gradina.
Pentru Green Days sunt selectate cele mai bune oferte de la vanzatori de incredere, care pastreaza preturile reale (fara "aditivi").
Astfel, Okazii sprijina ofertele corecte, cu preturi care nu sunt "umflate" artificial inaintea campaniilor de reduceri.
Campania este actualizata zilnic si aduce in prim plan mii de produse ...citeste mai departe despre "Green Days la Okazii.ro: mii de produse la cele mai mici preturi din piata" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2015, ora 12:12
Aplicatia lansata de Fashion Days pentru iPhone a fost clasata in luna septembrie de Apple in categoria "Best New Apps", pe prima pagina din App Store, alaturi de aplicatii ca Instagram si AirBnb.
Cele 14 tari in care aplicatia apare ca recomandare in App Store sunt: Romania, Bulgaria, Ungaria, Republica Ceha, Cipru, Slovacia, Slovenia, Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia si Portugalia.
Echipa editoriala a Apple a ales aplicatia dezvoltata de echipa Fashion Days din Romania in categoria "Best New Apps" in functie de criterii precum: design inovativ, mood-ul transmis, calitatea aplicatiei si cat de folosita este de catre utilizatorii App Store.
Aplicatia care are in prezent peste 250.000 de descarcari in App Store este in conformitate cu exigentele de top impuse de Apple si reprezinta o recunoastere a performantelor atinse de echipa de mobil Fashion Days in ultimii 2 ani de la lansare.
"Ne bucuram ca am dezvoltat aici, in Romania, cu o echipa 100% locala, o aplicatie de m-commerce apreciata ca una dintre cele mai bune pentru iPhone. Decizia Apple de a ne include in categoria "Best New Apps" ne arata ca proiectele de succes made in Romania pot ajunge oricand pe primele locuri in lume.
Am creat aplicatiile Fashion Days pentru iPhone, iPad si Android, pornind de la un insight al clientilor nostri, care sunt tot timpul in miscare si au nevoie de platforme de shopping adaptate nevoilor si duratei pe care o pot aloca ei cumparaturilor.
Alaturi de... mai mult
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:05
Cumparaturile online au schimbat cu totul piata romaneasca. Oamenii nu se mai tem sa cumpere, mai ales de la magazinele cu renume, iar asta a facut ca piata de comert electronic din Romania sa se dubleze ca valoare si sa ajunga la peste 1,1 miliarde de euro in 2014.
Cresterea aceasta nu este doar un sentiment pe care il ai uitandu-te in jur, ci este o realitate. O confirma chiar Andra Vasilache, Brand Manager Fashion Days Romania, o companie fondata in 2009 de niste antreprenori elvetieni.
"Romania este cea mai mare piata Fashion Days", explica managerul.
Despre toate aceste schimbari din piata de comert online dar si despre gusturile romanilor care savureaza lumea shopping-ului online vorbeste Andra Vasilache, intr-un interviu acordat Business24.
Haideti sa vorbim intai despre istoria brandului Fashion Days.
Fashion Days este destinatia de fashion #1 cu peste 500 000 de produse, de la mai mult de 1000 de branduri de top: Calvin Klein, Michael Kors, Armani, United Colors of Benetton, Nike, Adidas, Converse, Desigual, Vero Moda, Guess, Geox si multe altele.
Compania a fost fondata in 2009 de catre antreprenori elvetieni. Din 2011, Fashion Days este parte a grupului Naspers. La cinci ani de la infiintare, ca parte a strategiei sale de dezvoltare, Fashion Days si-a schimbat modelul de business. Compania a evoluat de la un club de shopping pe baza de invitatie care oferea campanii cu produse limitate in timp si cantitate la o destinatie de shopping deschisa... mai mult
Sambata, 18 Iulie 2015, ora 00:00
1eMAG, cel mai mare retailer online din regiune, a inceput demersurile de preluare a retailerului online Fashion Days.
In mai 2015, compania va depune o solicitare catre autoritatile de reglementare a concurentei privind preluarea controlului asupra Fashion Days, companie detinuta de Naspers.
"Este un moment important in dezvoltarea eMAG si vom aduce beneficii importante tuturor clientilor nostri. Oamenii din spatele Fashion Days pun foarte multa pasiune, sunt foarte talentati, si ne dorim ca impreuna cu experienta in comert online a colegilor din eMAG sa ne dezvoltam mai repede in regiune", spune Iulian Stanciu, actionar si director general eMAG.
De aceasta tranzactie vor beneficia ambele companii: Fashion Days isi va continua dezvoltarea cu ajutorul strategic din partea eMAG, iar eMAG va beneficia de expertiza in fashion, parteneriate strategice si baza de clienti a Fashion Days.
Biroul central al Fashion Days va fi mutat la Bucuresti.
In ultimii 14 ani, eMAG s-a plasat in pozittia de lider constant al piettei, ca urmare a orientarii sale permanente către client, manifestata prin servicii care au creat noi standarde in piata, precum 30 de zile drept de retur, Service Pick Up and Return, Garantia Plus si Deschiderea coletului la livrare.
eMAG a dezvoltat programe de training de specialitate diferentiate pe categorii de angajati, precum si cea mai mare Academie din mediul privat. Totodata, eMAG ofera singurul MBA specializat pe ecommerce din Romania cu... mai mult
Joi, 30 Aprilie 2015, ora 11:51
Numarul de utilizatori care cumpara online de pe tableta s-a triplat fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata un sondaj realizat de Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an.
Retailerii din Romania au fost extrem de receptivi la aceste rezultate si au facut deja primul pas spre "comertul online direct de pe tableta": Fashion Days, lider pe piata magazinelor online pe segmentul fashion in Romania si cea mai mare destinatie de shopping din Europa de Est, si-a lansat astazi propria aplicatie de cumparaturi special pentru iPad.
Compania elvetiana este, de altfel, primul retailer de fashion online din Romania care ofera clientilor sai posibilitatea de a face cumparaturi online in acest mod.
De ce tocmai iPad? Pentru ca " are avantajul de a prezenta clientilor o imagine mult mai clara asupra produselor prin afisarea de fotografii de inalta calitate, care surprind chiar si cele mai mici detalii, pe ecranele mari, de pana la 9,7 inch, ale tabletelor Apple", explica oficialii, intr-un comunicat de presa.
"(...) estimam ca, in urmatorii doi ani, mai mult de 50%-60% din numarul total al comenzilor va fi realizat de catre clienti in miscare, direct de pe telefon sau tableta.
Doar in perioada verii, vanzarile de pe dispozitive mobile au ajuns la 31% din numarul total al vanzarilor si s-au dublat fata de anul trecut. Sustinem acest procent si pentru ca vom lansa aplicatia pentru terminalele mobile care ruleaza sistemul de operare Android in aceasta... mai mult
Joi, 04 Septembrie 2014, ora 14:00
Magazinele online de "fashion" au zilnic vanzari de aproximativ 350.000 de euro, in total, in Romania. Iar moda vanduta online este doar o mica parte din intregul numit "piata de comert online", ce ia amploare de la an la an.
"Estimarea de crestere (a pietei de comert electronic- n.red.) este 33-35% in acest an, astfel ca, daca in momentul acesta piata este estimata la aproximativ 1,3 - 1,5 miliarde de euro (...), consideram ca pana la sfarsitul anului va ajunge foarte aproape de 2 miliade de euro", spune Camelia Ganga, director de marketing Fashion Days, unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din Romania.
Cresterea se datoreaza in principal datorita faptului ca marii retaileri vor intra si ei puternic pe acest segment, dar si a aplicatiilor mobile, ce functioneaza ca un magnet, mai ales pe segmentul de moda.
"Credem ca piata de comert electronic va creste semnificativ in urmatorii ani odata cu intrarea unor mari jucatori ecommerce internationali si a marilor magazine 'brick and mortar' care vor incepe vanzarile si prin acest canal", mai spune aceasta.
Asadar, brandurile din Romania trebuie sa se pregateasca intens pentru a veni in intampinarea noului val de cresteri din mediul online, crede Camelia Ganga.
Cum ar trebui sa arate aceasta pregatire?
Orice brand ar trebui sa aiba un website de calitate si o aplicatie dedicata pentru dispozitivele mobile. "In al doilea rand, toate magazinele online ar trebui sa aiba foarte bine puse la punct... mai mult
Vineri, 04 Iulie 2014, ora 09:11
Fashion Days, retailer online pe segmentul fashion & lifestyle in Romania si in Europa Centrala si de Est, a lansat o aplicatie mobila care permite plata cu cardul pentru utilizatorii de dispozitive mobile Apple.
Pentru aceasta aplicatie, Fashion Days a extins colaborarea cu PayU, principalul integrator de plati online din Romania, ambele companii facand parte din grupul Naspers. Aceasta intervine dupa ce, in urma cu patru luni, Fashion Days a lansat prima versiune a aplicatiei, prin intermediul careia utilizatorii pot plasa comanda pentru obiectele preferate.
Prima versiune a aplicatiei a avut peste 50.000 de descarcari
"In patru luni de la lansarea primei versiuni a aplicatiei am inregistrat peste 50.000 de descarcari. Acest lucru demonstreaza ca achizitiile online sunt in plina expansiune. In acest moment, mai mult de 15% din totalul comenzilor Fashion Days plasate in Romania provin din aplicatie, un procent ce subliniaza dorinta romanilor de a se bucura de mobilitate cand vine vorba de shopping", a declarat Cristina Popa, Country Manager Fashion Days Romania.
Succesul acestei aplicatii a determinat Fashin Days sa continue sa se dezvoltam in aceasta directie.
Prima versiune a aplicatiei fost pentru cateva saptamani la rand in topul celor mai descarcate aplicatii din Romania din categoria "Lifestyle".
Articolele de fashion, printre cele mai vandute prin online
In Romania, 37% din vanzarile online de retail efectuate prin sistemul PayU de pe mobil... mai mult
Luni, 09 Septembrie 2013, ora 14:24