Mircea Turdean, directorul general al Farmec SA Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu capital 100% romanesc, afirma ca prelungirea autorizatiilor pentru a putea vinde pe piata dezinfectanti a venit destul de tarziu, la mijlocul lunii mai, astfel ca pana la acel moment in Romania au fost importate sute de tone de dezinfectanti din Franta, din Polonia, fara a da posibilitatea dezinfectantilor romanesti sa fie pe piata.
"La inceputul crizei, noi am luat o decizie: sa intram in criza si sa incercam sa parcurgem toate efectele negative ale crizei, pe cat posibil sa ne ajutam singuri, pentru ca este foarte dificil sa inchizi activitatea - cum, din pacate, foarte multe companii au trebuit sa faca - si sa astepti ajutorul statului. S-a intamplat acest lucru, dar noi ne-am gandit ca si acest ajutor, din punct de vedere al bugetelor, este limitat. Si atunci am luat o decizie foarte clara: capacitatile noastre de productie foarte mari sunt similare cu capacitatile de productie pe care ar trebui sa se produca acesti dezinfectanti de tip biocide si am trecut la treaba. Si a fost o decizie buna la momentul respectiv", a declarat Mircea Turdean, CEO Farmec Cluj-Napoca, in cadrul videoconferintei News.ro "Produse romanesti in lupta cu Covid-19".
La acel moment, insa, la finalul lui februarie-inceputul lui martie, nu exista un institut care sa faca teste si nici care sa dea avize, totul trebuia obtinut din afara tarii. Durata testelor era de trei luni de zile si alte... mai mult
Joi, 02 Iulie 2020, ora 12:22
Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, incepe de astazi productia a doua noi produse igienizante pentru uz personal, pe baza de alcool 70%: Lotiunea igienizanta pentru maini si Gelul de igienizare pentru maini.
Produsele actioneaza rapid, fiind o masura practica si eficienta pentru apararea sanatatii. Acestea vin in completarea portofoliului actual, care cuprinde alte doua tipuri de produse pentru igiena mainilor si a suprafetelor: Sapun Lichid Spuma Antibacterian Gerovital Pure si Nufar Dezinfectant Universal.
Pentru distribuirea acestor produse igienizante - realizate in regim de urgenta cu resursele existente - vor fi prioritizate solicitarile pentru consumul colectiv, respectiv din partea institutiilor publice, care lupta in prima linie impotriva raspandirii noului virus COVID-19.
Apoi, in functie de stocuri, produsele vor fi distribuite si catre canalele de vanzare pentru consumatorii finali.
Farmec se afla in dialog permanent cu autoritatile pentru obtinerea tuturor aprobarilor si, de asemenea, cu furnizorii de materii prime, respectiv de ambalaje in vederea livrarilor si sustinerii pentru productia de biocide in regim de urgenta.
Compania Farmec continua cercetarea si dezvoltarea unor noi dezinfectanti pentru maini si suprafete. Saptamana aceasta, au fost trimise mostre in laboratoare externe acreditate pentru testari, care vor dura intre 4 si 5 saptamani.
Perioada de testare a eficacitatii este conditionata de timpii de actiune... mai mult
Vineri, 20 Martie 2020, ora 13:03
O serie de producatori romani doresc sa-si modifice sau sa achizitioneze linii de productie de masti si combinezoane sanitare, iar saptamana viitoare ar putea incepe productia la cel putin unul dintre acestia, si, de asemenea, cel mai mare producator de cosmetice, Farmec Cluj, va incepe productia de biocide, a declarat marti ministrul Economiei, Virgil Popescu.
"In urma discutiilor pe care le avem, incepand de saptamana trecuta, am identificat producatori care doresc sa-si modifice sau sa achizitioneze linii de asamblare pentru a produce masti sanitare si combinezoane sanitare si eu sper ca, in decurs de o saptamana, sa pornim productia de masti in Romania. Evident, pe toti producatorii care vor sa faca acest lucru, care au capacitatea sa faca acest lucru si au si tesatura speciala pentru a putea produce aceste masti, ii putem ajuta pentru a porni aceasta productie de materiale esentiale in Romania", a spus Popescu la Digi 24.
Acesta a adaugat ca, in paralel, se acorda atentie si productiei de biocide in Romania, pentru ca, dupa inchiderea Hexi Pharma, acestea se importa.
"Cel mai mare producator de cosmetice a solicitat Ministerului Sanatatii aprobare si o va obtine azi sau maine pentru deschiderea unei linii de productie de biocide la Cluj. Este vorba de producatorul de la Cluj (Farmec Cluj - n. r.) si cred ca impreuna cu acestia vom rezolva si problema biocidelor in Romania", a subliniat ministrul.
Virgil Popescu si-a exprimat speranta ca saptamana viitoare... mai mult
Marti, 17 Martie 2020, ora 12:20
Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, relanseaza gama de succes Gerovital Plant intr-o varianta modernizata, cu imbunatatiri aduse formulei, design-ului si functionalitatii.
Noua linie Gerovital Plant vine cu o varietate de produse cosmetice destinate ingrijirii zilnice a tenului, avand la baza ingrediente de origine naturala in proportie de peste 91%, care ofera protectie naturala microbiana si beneficii multiple pentru tenul normal si mixt.
Specialistii Gerovital au dezvoltat produse adecvate unui program complet de ingrijire prin multibeneficii Gerovital Plant, special pentru consumatorii care isi doresc atat curatarea tenului, hidratare si oxigenare, cat si reducerea ridurilor, regenerarea pielii, energizarea si imbunatatirea luminozitatii ei.
"Gerovital Plant este o gama cu o istorie de peste 30 de ani pe piata locala, ce s-a bucurat de aprecierea constanta a consumatorilor, datorita numeroaselor modernizari care au urmarit atat tendintele internationale de consum, cat si nevoile consumatorilor nostri si valorile in care credem, in special imbinarea traditiei cu inovatia. Astfel, am relansat gama Gerovital Plant, o linie marcanta a portofoliului brandului Gerovital, intr-o formula noua si originala.
Suntem mandri sa anuntam ca prima gama fara conservanti, are acum peste 91% dintre ingrediente de origine naturala, oferind protectie naturala microbiana. Ultima etapa de modernizare a avut loc in 2016 si ne-a adus distinctia de cea mai iubita... mai mult
Joi, 04 Iulie 2019, ora 11:58
Farmec, cel mai mare producator de cosmetice cu capital 100% romanesc, continua investitiile in modernizarea echipamentelor si liniilor de productie, pregatind constant fabrica pentru dezvoltarea portofoliului multibrand, unul dintre cele mai complexe de pe piata locala de profil.
In 2019, Farmec aloca peste 2 milioane de euro pentru modernizarea proceselor de productie, planuieste sa deschida noi magazine de brand si sa dezvolte reteaua proprie de distributie, astfel incat sa asigure produse de calitate superioara, dar si acces mai usor la acestea, prin eficientizarea intregului proces.
"Pentru a oferi consumatorilor nostri cosmetice romanesti capabile sa concureze si sa depaseasca marcile straine, Farmec investeste continuu in extinderea portofoliului de produse si in deschiderea de noi unitati de vanzare si distributie. Inovatia, eficienta si calitatea stau la baza fiecarei strategii de dezvoltare, acestea fiind valorile ce caracterizeaza businessul Farmec.
In 2019, ghidati de angajamentul de a realiza cosmetice extraordinare fabricate in Romania, alocam un buget de peste 2 milioane de euro in retehnologizarea unor procese de fabricatie, in vederea cresterii productivitatii muncii. De asemenea, vom dezvolta reteaua proprie de distributie, astfel incat sa avem o acoperire cat mai buna la nivel national si sa atingem noi standarde de performanta pe piata romaneasca si nu numai", a declarat Mircea Stanceanu, Director Economic Farmec.
De-a lungul anilor, Farmec... mai mult
Joi, 27 Iunie 2019, ora 12:13
Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, este dublu castigator in cadrul competitiei Progresiv Awards desfasurata pe 14 martie, adaugand in palmares doua premii importante pentru industria FMCG si antreprenoriatul romanesc.
Astfel, compania Farmec a fost laureata categoriei "Best New Non-Food Product" pentru al doilea an consecutiv, distinctia fiind acordata gamei Aslavital Mineralactiv, ca urmare a modernizarii si extinderii din septembrie anul trecut. De asemenea, Mircea Turdean, CEO Farmec, a fost desemnat "Best Manager of the Year".
"Suntem onorati sa ne numaram si anul acesta printre castigatori, mai ales la doua categorii si le multumim tuturor celor care ne-au votat si care ne apreciaza activitatea.
Incercam sa aducem un aport consistent la dezvoltarea si promovarea productiei locale, sa fim competitivi, sa ne bazam pe expertiza acumulata, dar si sa valorificam potentialul inovator al cercetatorilor romani.
Sunt mandru sa fac parte dintr-o companie valoroasa, cu 100% capital romanesc, care are in centru o echipa inimoasa ce co-creeaza zi de zi o poveste de renume national si international.
Am avut puterea de a ne reinventa constant si, astfel, avem un brand de companie definit de valori precum eficienta, inovatie, calitate. Cu aceste noi distinctii, ne reconfirmam pozitia de lider local al industriei cosmetice si privim cu incredere spre noile planuri de dezvoltare pe care le avem pentru 2019", a declarat Mircea Turdean, CEO Farmec.
In... mai mult
Vineri, 22 Martie 2019, ora 13:26
Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 236,5 milioane lei (50,8 milioane euro), inregistrand o crestere cu 10% fata de rezultatele financiare din 2017.
Cresterea businessului a fost sustinuta de vanzarile din cadrul retelei magazinelor de brand, in crestere cu 40,35%, precum si de vanzarile din magazinul online, care au raportat un avans cu 19,14%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
De asemenea, strategia de expansiune pe piata externa a producatorului clujean, precum un nou parteneriat in China, initiat in 2018, a contribuit la evolutia cifrei de afaceri, inregistrandu-se o majorare a vanzarilor la export cu 48,85% fata de 2017.
"Piata cosmeticelor din Romania urmareste si se adapteaza la trendurile internationale, iar Farmec s-a preocupat intotdeauna de ceea ce isi doresc consumatorii romani, atat in ceea ce priveste calitatea produselor, cat si in materie de pret. Astfel, planurile ambitioase si aceasta grija pentru frumos ne-au ajutat sa ne mentinem in topul celor mai importanti producatori de cosmetice, iar trendul ascendent al vanzarilor inregistrat pe toate palierele, reprezinta confirmarea potentialului Farmec.
Continuand ritmul de crestere din ultimii ani, ne propunem o crestere a cifrei de afaceri cu peste 15% pentru 2019, prin consolidarea si dezvoltarea continua a brandurilor existente, lansarea de noi produse si extinderea magazinelor de brand, care in momentul de fata au... mai mult
Joi, 28 Februarie 2019, ora 16:35
Romania este casa unora dintre ultimele paduri virgine ale Europei, precum si a unei populatii insemnate de lupi si ursi aflati in salbaticie. Pentru pastrarea si salvarea lor, iubitorii naturii au lansat inclusiv o aplicatie pentru smartphone.
Noile tehnologii si lupta impotriva defrisarilor fac parte din eforturile Romaniei de a salva aceste paduri care gazduiesc animale salbatice, scrie agentia Reuters.
Pentru a accelera acest proces, ONG-uri de mediu au fost invitate sa se alature administratorilor oficiali care cartografiaza padurile aflate in pericol, adaugandu-le intr-o nou infiintata baza de date nationala, pentru a garanta protejarea lor prin lege. Aceasta baza de date ar trebui sa ajunga online in sase luni.
Unele paduri de fag candideaza pentru a fi pe lista patrimoniului mondial al UNESCO, ceea ce ar putea spori farmecul Romaniei de destinatie pentru excursionistii amatori de peisaje salbatice si pentru iubitorii de animale salbatice.
Inspectorul Padurii poate ...citeste mai departe despre "Reuters: Iata cum protejeaza Romania unele dintre ultimele paduri virgine ale Europei" pe Ziare.com mai mult
Marti, 13 Septembrie 2016, ora 21:54
1Unul dintre cele mai longevive branduri de cosmetice de pe piata locala, Farmec, ramane pe lista preferintelor consumatorilor pe o piata disputata de branduri internationale. O noua strategie de marketing a fost cheia succesului in cazul acestei firme cu actionariat romanesc.
Intr-un interviu acordat Business24, Mircea Turdean, directorul general Farmec, a explicat strategia de modernizare a magazinelor companiei. Practic, ele devin adevarate Centre de Frumusete ce cuprind trei zone: una comerciala, in care sunt disponibile toate produsele din portofoliul nostru, una de consultanta cosmetica de specialitate si una dedicata evenimentelor.
Firma a raportat o cifra de afaceri cu 16% mai mare fata de primele noua luni ale anului 2012 si un nivel dublu de exporturi fata de anii precedenti.
Estimati o crestere a vanzarilor cu15% fata de aceeasi perioada din anul trecut, datorita investitiilor companiei. Cat ati investit, mai exact in cercetare, linii de productie, noi magazine, ...
Pentru noi, investitiile in cercetare si dezvoltare de produse sunt extrem de importante, alaturi de acestea fiind investitiile in capacitatea de productie si distributie, dar si cele in marketing.
Ati spus ca ati deschis un magazin in care ati investit peste 360.000 de euro. Unde a fost deschis si in ce au constat investitiile?
La inceputul lunii octombrie, am inaugurat, la Cluj-Napoca, cel mai nou magazin de brand al companiei, acesta deschizand o serie de modernizari pe care... mai mult
Marti, 19 Noiembrie 2013, ora 07:10