Gigantul american din domeniul tehnologiei Alphabet Inc a dat publicitatii pentru prima data veniturile din publicitate generate de platforma sa de inregistrari video YouTube, care, in trimestrul patru din 2019, au fost de 4,7 miliarde de dolari, iar pe ansamblul anului trecut de 15,1 miliarde de dolari, transmit DPA si Reuters.
In plus, YouTube a generat aproximativ 750 de milioane de dolari de pe urma abonamentelor si a altor venituri, excluzand publicitatea, a anuntat directorul general al Alphabet, Sundar Pichai. Acesta a precizat ca YouTube are 20 de milioane de abonamente platite pentru canalele sale "Muzica" si "Premium" si, separat, doua milioane de abonati pentru serviciul de televiziune.
Alphabet Inc, firma mama care detine motorul de cautare online Google, a raportat venituri totale sub estimarile analistilor in ultimul trimestru din 2019, de 46,1 miliarde de dolari, un avans de aproximativ 17% fata de perioada similara din 2018. Dar rezultatele marcheaza cea mai lenta crestere din ultimii cinci ani, analistii previzionand venituri de 46,94 miliarde de dolari.
Investitorii au reactionat, iar pretul actiunilor Alphabet a scazut luni cu aproape 5%. In ultimele 12 luni, titlurile au urcat cu peste 28%, in timp ce actiunile Facebook au crescut cu 21,8%, cele ale Amazon - cu 23,5%, cele ale Microsoft - cu 68,1%, iar in cazul Apple cu 88,7%.
Profitul trimestrial net al Alphabet a urcat la 10,7 miliarde de dolari, sau 15,35 dolari per titlu, in timp ce... mai mult
Marti, 04 Februarie 2020, ora 12:42
Utilizarea retelei Facebook este gratuita si asa va fi intotdeauna, se mentioneaza pe site-ul creat de Mark Zuckerberg inainte de a te inscrie.
Cu toate acestea, compania face mai multi bani ca niciodata. Astfel, in primele trei luni ale anului, veniturile Facebook au urcat cu 49% fata de aceeasi perioada din 2016, la 8,03 miliarde de dolari, in timp ce profitul a inregistrat un salt de 76,6%, la 3,06 miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Facebook este cea mai mare companie de bannere digitale din lume, iar banii vin de la firmele care platesc pentru reclamele afisate in paginile utilizatorilor. Acestia din urma sunt mai valorosi ca oricand pentru compania lui Zuckerberg, care include si Instagram, Messenger si WhatsApp.
Castigul mediu per utilizator a fost de 4,23 dolari in primul trimestru al anului, cu aproape 1 dolar mai mult fata de perioada similara din 2016, in contextul in care veniturile din publicitate au crescut cu 51%, arata CNBC.
Aceste castiguri variaza destul de mult de la o regiune la alta, fiind mai ridicate in SUA si Canada (17,07 dolari/utilizator), care sunt urmate de Europa (5,42 dolari/utilizator), si mai scazute in regiunea Asia-Pacific (1,98 dolari/utilizator).
Cresterea veniturilor din publicitate are loc in contextul in care agentiile isi extind orizonturile dincolo de televiziune si materiale tiparite si incearca sa ajunga la utilizatori prin intermediul omniprezentului smartphone, arata Sheryl Sandberg, sefa departamentui de... mai mult
Duminica, 07 Mai 2017, ora 08:11
Paginile de Facebook si mesajele postate in reteaua de socializare ar putea fi vizionate direct din livingul casei tale, pe ecranul unui televizor smart, au anuntat reprezentantii companiei.
Conform CNN Money, Facebook va lansa in curand o aplicatie care va permite conectarea la retea direct de pe sistemele Apple TV, Amazon Fire TV si Samsung Smart TV, videoclipurile postate de utilizatori fiind evidentiate in mod special.
Aplicatia dedicata celor trei sisteme tv va fi lansata cat de curand, au dat asigurari reprezentantii companiei, alte sisteme urmand sa fie integrate treptat.
O astfel de mutare ar permite Facebook sa vaneze si veniturile incasate din reclame tv, in conditiile in care reteua de socializare domina deja topul canalelor publicitare din online.
Facebook a investit deja in programe care permit transmisiuni live realizate de utilizatori, a inclus un modul de cautare a clipurilor in retea, iar mai nou prospecteaza piata in cautare de materiale originale.
"Din punctul meu de vedere, transmisiunile video sunt la fel de apreciate de public ca si aplicatiile mobile. De aceea am pus sistemele video pe primul loc in randul aplicatiilor pe care le dezvoltam, cu scopul ca utilizatorii sa poata inregistra si transmite imagini live in noi moduri", a explicat Mark Zuckerberg, fondatorul companiei.
Deja inregistrarile video din retea sunt setate sa ruleze cu sunetul pornit, daca telefonul mobil nu este dat pe silent, iar de curand a incercat sa adopte si... mai mult
Miercuri, 15 Februarie 2017, ora 10:12
Veniturile Facebook au inregistrat o crestere solida in trimestrul al treilea, de 59%, la 3,2 miliarde de dolari, de la 2,01 miliarde de dolari in intervalul corespunzator din 2013, contribuind la avansul de 62% din acest an, pe fondul extinderii afacerii din domeniul publicitatii mobile.
Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din veniturile totale din publicitate ale Facebook, in crestere fata de trimestrul al treilea al anului trecut, cand acest sector a generat doar 49% din veniturile din reclame, se arata intr-un comunicat emis de Facebook, transmis deMediafax.
De asemenea, profitul net al companiei aproape s-a dublat in perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, fata de 425 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.
In schimb, costurile au crescut cu 41% in cel de-al treilea trimestru, in conditiile in care numarul anagajatilor Facebook a crescut cu 1.200, in principal dupa preluarea companiilor WhatsApp si Oculus.
Actiunile Facebook au scazut cu pana la 9,7% in prelungirea sedintei de tranzactionare de marti de pe bursa din New York. Titlurile companiei americane au avansat cu aproape 50% de la inceputul anului, potrivit The Wall Street Journal.
Numarul de utilizatori activi lunar a urcat cu 33 de milioane, la 1,35 de miliarde in perioada iulie-septembrie, ceea ce inseamna ca aproape jumatate din populatia conectata la internet la nivel global foloseste serviciul macar o data pe luna, potrivit estimarilor The Wall... mai mult
Miercuri, 29 Octombrie 2014, ora 16:40
Facebook a urcat pe locul al doilea in ceea ce priveste veniturile din publicitatea digitala in SUA, devansand astfel Yahoo si Microsoft.
Firma de cercetare eMarketer se asteapta ca reteaua de socializare sa ajunga la suma de 3,17 miliarde de dolari din publicitate, astfel ca pana la finalul anului va obtine o cota de 7,4% din aceasta piata, scrie Nasdaq.
Chiar daca este o veste excelenta pentru Mark Zuckerberg, veniturile obtinute de Facebook nu se compara nici pe departe cu cele obtinute de Google, care detine suprematia.
Citeste mai multe despre Facebook da de pamant cu rivalii: A facut mai multi bani ca Yahoo si Microsoft pe Ziare.com. mai mult
Sambata, 21 Decembrie 2013, ora 18:39
Nu mai este o noutate faptul ca Facebook incearca sa gaseasca o cale cat mai eficienta de a plasa clipuri video publicitare pe paginile utilizatorilor retelei de socializare. Se pare, insa, ca reteaua a gasit deja o solutie, iar ea va fi pusa in practica peste doar doua sau trei luni, potrivit Ad Age.
Conform unei analize realizate de Ad Age, in urma implementarii serviciului, Facebook ar putea castiga, pe zi, un milion de dolari per clip publicitar (cu o durata de 15 secunde).
Rularea clipurilor, care vor fi plasate cel mai probabil in Feed, nu se va face automat, mai spun cei de la Ad Age, citati de presa internationala.
Citeste mai multe despre Publicitatea video ajunge pe Facebook din vara pe HIT.ro. mai mult
Miercuri, 17 Aprilie 2013, ora 15:08
Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a oferit primul interviu de cand Facebook s-a listat la bursa. El a afirmat ca listarea a fost dezamagitoare si a explicat cum va recupera Facebook pierderile.
"Peformanta actiunilor a fost, evident, dezamagitoare. Ne pasa de actionari, iar promisiunea pe care am facut-o a fost ca vom face ca lumea sa fie mult mai deschisa si mai conectata.
Vom construi valoare pe termen lung. In urmatorii 3-5 ani, cea mai mare intrebare va fi cum ne vom descurca pe segmentul mobil", a declarat Mark Zuckerberg in cadrul unui interviu realizat de catre TechCrunch.
Seful Facebook a afirmat ca segmentul mobil este una dintre marile oportunitati ale companiei si ca va ajunge sa genereze venituri din publicitate mai mari decat cele obtinute in prezent de Facebook din segmentul PC.
Mark Zuckerberg a vrut sa clarifice "neintelegerea" aparuta printre utilizatorii care cred ca Facebook nu poate genera venituri din publicitatea oferita prin intermediul telefonului mobil.
El a subliniat faptul ca, in acest moment, in lume exista mai multi utilizatori de telefoane mobile decat utilizatori de PC-uri.
"Vedem deja faptul ca utilizatorii mobili se transforma tot mai mult in utilizatori zilnici ai Facebook", a spus Mark Zuckerberg.
Directorul Facebook a admis faptul ca strategia de dezvoltare a Facebook pe segmentul telefoniei mobile a inregistrat si pasi gresiti. Unul dintre acesti pasi a fost strategia de dezvoltare prioritara pe care... mai mult
Miercuri, 12 Septembrie 2012, ora 12:44
Facebook poate deveni compania IT cu cel mai mare succes la listarea initiala de la Bursa si, potrivit unui nou raport, va genera in 2012 peste cinci miliarde de dolari venituri din publicitate. Dar viitorul financiar al Facebook nu este chiar atat de stralucitor.
Anul trecut Facebook a inregistrat o crestere de 68,2%, reusind sa genereze 3,1 miliarde de dolari din publicitate.
In 2012, veniturile generate din publicitate vor ajunge la cinci miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare eMarketer, citata de catre Venture Beat.
Acest lucru va insemna o crestere de 60%, mai mica cu peste opt procente fata de creterea inregistrata in 2011. Lucrurile nu se opresc aici. eMarketer estimeaza ca Facebook va inregistra rate din ce in ce mai mici de crestere, astfel incat in 2014 cresterea va fi de doar 13,7%.
Facebook va genera 6,72 miliarde de dolari in 2013, in crestere cu 32,8% fata de 2012, potrivit estimarilor firmei de cercetare.
Scaderea dramatica a ratei de crestere a veniturilor incasate din publicitate va forta Facebook sa schimbe strategia, pentru a-si multumi actionarii si pentru a continua sa inregistreze cresteri solide anuale.
Unul dintre segmentele de business care trebuie intarit este cel al platilor incasate de Facebook.
Anul trecut, doar 557 milioane de dolari au provenit din plati, iar eMarketer estimeaza ca 85% din veniturile Facebook au provenit din anunturi publicitare. mai mult
Vineri, 24 Februarie 2012, ora 08:12
In 2009, Facebook a obtinut, din publicitatea online, venituri de aproximativ 800 milioane de dolari, potrivit datelor Bloomberg, care mentioneaza ca estimarile initiale erau de 500 milioane dolari. In prezent, Facebook are peste 500 milioane de utilizatori, iar cota de piata a crescut de la 11 la 16 procente in primul semestru din 2010, transmite compania de cercetare ComScore Inc.Analistii estimeaza ca in acest ritm, Facebook ar putea avea venituri de peste 1 miliard de dolari in 2010.In mai, Facebook a preluat aproximativ 35% din traficul total de pe internet, cu 570 de miliarde de afisari si 540 de milioane clienti unici. mai mult
Luni, 21 Iunie 2010, ora 11:02