Facebook "este gratuit si asa va fi intotdeauna", scrie pe pagina de pornire a site-ului. Asta atat timp cat esti dispus sa accepti reclamele personalizate care iti sunt afisate pe baza datelor personale la care i-ai dat acces.
Utilizatorii care vor ca sa nu mai primeasca deloc astfel de anunturi publicitare vor trebui sa plateasca pentru acest lucru, a spus Sheryl Sandberg, seful departamentului de operatiuni la Facebook, intr-un interviu pentru NBC News, noteaza Time.
Declaratiile au fost facute in contextul scandalurilor in care compania lui Mark Zuckerberg a fost implicata in ultima vreme, incepand cu dezvaluirea ca firma de consultanta Cambridge Analytica, cea care a lucrat pentru campania prezedentiala a lui Donald Trump in 2016, ar fi accesat datele a zeci de milioane de utilizatori. Conform celor mai recente informatii oferite de Facebook, au fost afectate 87 de milioane de persoane.
Facebook colecteaza o mare varietate de date personale despre utilizatorii sai, de la date demografice, la interese specifice si preferinte. Aceste informatii valoroase sunt puse apoi la dispozitia companiilor care isi fac publicitate pe Facebook si care pot astfel sa le afiseze utilizatorilor reclame personalizate.
Utilizatorii pot ajusta setarile de confidentialitate, insa, potrivit directorului de operatiuni al Facebook, eliminarea integrala a publicitatii personalizate va fi un serviciu contra cost - in cazul in care o asemenea optiune va fi disponibila in viitor.... mai mult
Duminica, 08 Aprilie 2018, ora 10:02
Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook au fost cel mai probabil accesate ilegal de compania de consultanta britanica Cambridge Analytica, anunta firma de socializare online.
Potrivit BBC, Facebook spune ca cei mai multi dintre acesti utilizatori sunt din Statele Unite.
"In total, credem ca datele din profilurile Facebook a 87 de milioane de persoane - majoritatea din SUA - probabil au fost accesate ilegal de firma Cambridge Analytica", a comunicat miercuri seara Mike Schroepfer, directorul tehnic al Facebook.
"In urma cu doua saptamani, am promis o abordare dura privind informatiile la care aplicatiile pot avea acces in momentul conectarii la Facebook (...). Astazi, vrem sa transmitem cele mai noi informatii despre modificarile pe care le facem pentru a proteja mai bine datele personale. Vom face mai multe modificari in urmatoarele luni si va vom tine la curent", a precizat Mike Schroepfer.
Scandalul Cambridge Analytica: De la "Eu cu cine votez?" la "Eu stiu cu cine votezi si-ti voi schimba votul!"
Razboiul psihologic
O firma specializata in analizarea datelor online implicata in campania presedintelui SUA Donald Trump si in cea pro-Brexit a exploatat in scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetateni americani in ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "razboi psihologic".
Un activist pentru transparenta, Christopher Wylie, a dezvaluit pentru publicatiile The New York Times si Observer ca firma Cambridge... mai mult
Miercuri, 04 Aprilie 2018, ora 22:09
Compania Facebook a anuntat, joi, o modificare majora a news feed-ului (fluxul de informatii, n. red.). De acum inainte vor avea prioritate continuturile distribuite de familii si de prieteni, in detrimentul companiilor si altor pagini. Facebook are peste 2 miliarde de utilizatori in prezent.
Aceasta este cea mai importanta modificare a strategiei de prezentare a continuturilor ce a fost operata in ultimii ani de reteaua de socializare, care doreste astfel sa puna accentul pe bunastarea si binele internautilor.
"Este o mare schimbare. Oamenii vor petrece mai putin timp pe Facebook, dar acest lucru ne convine, pentru ca acest detaliu va face ca timpul petrecut de ei aici sa devina mai pretios si, in definitiv, acest aspect va fi benefic pentru activitatea noastra", a declarat John Hegeman, coordonatorul departamentului News Feed din cadrul companiei Facebook.
Facebook estimeaza ca o fotografie de familie are o valoare mai mare pentru un utilizator decat un clip al unei vedete sau reclama unui brand de imbracaminte.
"Credem ca interactiunea intre persoane este mai importanta decat consumarea pasiva de continuturi", a mai spus John Hegeman, adaugand ca noua strategie reprezinta "una dintre cele mai importante actualizari" operate vreodata de compania Facebook.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a spus ca pentru el este o prioritate reunirea in viata reala a persoanelor care folosesc aceasta retea de socializare.
"Atunci cand vom implementa acest lucru, veti... mai mult
Vineri, 12 Ianuarie 2018, ora 11:19
Facebook Inc va extinde si in alte tari folosirea software-ului sau de recunoastere a tiparelor comportamentale dupa succesul inregistrat de testele desfasurate in Statele Unite ce au vizat detectarea utilizatorilor cu intentii suicidare.
Facebook a inceput testarea acestui software in Statele Unite in luna martie, cand compania a inceput sa scaneze continuturile si comentariile de pe retea care ar contine fraze ce ar putea semnala o iminenta tentativa de sinucidere.
Guy Rosen, vicepresedintele diviziei de manangement al produselor din cadrul Facebook, spune ca reteaua de socializare a inceput sa extinda programul in afara Statelor Unite, intrucat testele initiale au avut succes. Pe parcursul ultimei luni, spune el, serviciile de urgente au contactat anumite persoane de peste 100 de ori dupa ce software-ul Facebook a detectat intentii sinucigase.
Facebook spune ca incearca sa angajeze specialisti care sa fie disponibili la orice ora pentru a contacta autoritatile in limbile locale.
"Viteza conteaza cu adevarat. Trebuie sa-i ajutam pe oameni in timp real", a declarat Guy Rosen, conform Agerpres, care citeaza agentia de presa Reuters.
Anul trecut, cand Facebook a lansat un serviciu de transmisiuni video in direct, proliferarea inregistrarilor care prezentau acte violente, inclusiv sinucideri si crime, a reprezentat o amenintare reala pentru imaginea companiei. In mai, Facebook a anuntat ca va angaja alte 3.000 de persoane pentru a monitoriza fisierele video si... mai mult
Marti, 28 Noiembrie 2017, ora 04:38
Facebook a anuntat, joi, ca va crea un program care le va spune utilizatorilor daca au intrat in contact cu informatiile propagate de agenti rusi, acuzati de ingerinte in alegerile din Statele Unite si Marea Britanie.
Reteaua de socializare online a precizat ca programul vizeaza, de asemenea, si aprecierile oferite paginilor de Facebook si conturilor de Instagram create de Agentia de Cercetare pe Internet (IRA), o organizatie de stat cu sediul la Sankt Petesburg care desfasoara operatiuni de dezinformare, informeaza site-ul cotidianului The Guardian.
"Este important ca oamenii sa inteleaga cum actorii straini au incercat sa induca neincredere in folosirea retelei Facebook, inainte si dupa alegerile prezidentiale din SUA in 2016. De aceea, pe masura ce am descoperit informatii, le-am publicat si le-am furnizat investigatorilor din Congres", a anuntat compania.
Cu toate acestea, programul nu va putea sa atentioneze toti utilizatorii care au intrat in contact cu IRA, fiind capabil doar sa informeze utilizatorii care au apreciat sau distribuit un astfel de continut, nu si pe cei care l-au vizualizat.
Compania estimeaza ca in jur de 140 de milioane de oameni care folosesc Facebook si Instagram ar fi putut vedea o stire scrisa de un agent din Rusia.
Citeste mai multe despre: Cum s-a folosit Donald Trump de Facebook pentru a castiga alegerile din SUA.
Persoane din Rusia au publicat aproximativ 80.000 de postari pe reteaua de socializare, intr-un interval de doi... mai mult
Joi, 23 Noiembrie 2017, ora 16:00
Reteaua Facebook testeaza posibilitatea ca utilizatorii sa poata selecta blocarea acelor reclame care-i deranjeaza.
Pentru moment, functia este testata in privinta reclamelor de pe Facebook la marcile de bauturi spirtoase sau asupra comerciantilor acestei nise, precum si in cazul cresterii si educarii copiilor, conform portalului Ad Age, transmite digitaltrends.com.
Aceasta masura ar urma sa fie prima dintr-o serie prin care platforma de socializare va permite utilizatorilor sai blocarea selectiva a anumitor reclame. Cei de la Facebook sustin ca vor lua in considerare adaugarea si altor optiuni pentru aceasta functie in urma opiniilor exprimate de utilizatori.
Citeste si Schimbari semnificative la Facebook Messenger: Viitorul imaginat de Zuckerberg si asul din maneca sa (Video)
Acestea sunt doua dintre cele mai des intalnite chestiuni, a spus Mark Rabkin, vicepresedinte pentru reclame in cadrul ...citeste mai departe despre "In curand am putea bloca pe Facebook reclamele care ne deranjeaza" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 18 Decembrie 2016, ora 16:21
Numarul conturilor de Facebook detinute de utilizatorii din Romania a ajuns, in prezent, la 8,4 milioane, din care 1,9 milioane erau consemnate in Bucuresti, arata datele contorizate de portalul Facebrands.ro.
Din totalul numarului de utilizatori, 90,61% (7,61 milioane de persoane) si-au setat orasul de resedinta, iar cei mai multi detinatori de cont Facebook provin din Bucuresti, respectiv 1,90 milioane de persoane (24,97% din total), urmati de cei din Timisoara (300.000 persoane, 3,94%%), Cluj-Napoca (240.040 persoane, 3,15%) si Iasi (220.000 persoane, 2,89%).
La polul opus, cu numarul cel mai mic de utilizatori Facebook, se situeaza orasele Gherla si Husi (cu cate 11.000 de persoane, 0,14% din total), respectiv Tg. Secuiesc (10.500 persoane, 0,14%).
Potrivit statisticii Facebrands, persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (28,5% din total) detin suprematia la capitolul accesarii cu frecventa ridicata a Facebook. Pe locurile urmatoare se situeaza persoanele cu ...citeste mai departe despre "Cati romani au cont de Facebook - Inna, cele mai multe like-uri" pe Ziare.com mai mult
Luni, 29 Februarie 2016, ora 10:00
Populara aplicatie de mesagerie pentru telefonul mobil WhatsApp a anuntat, luni seara, ca a depasit pragul simbolic de un miliard de utilizatori, ceea ce inseamna ca si-a dublat audienta de la preluarea de catre Facebook la inceputul lui 2014.
"Incepand de astazi un miliard de persoane utilizeaza WhatsApp. Aproape o persoana din sapte din intreaga lume utilizeaza WhatsApp in fiecare luna pentru a ramane in contact cu cei apropiati, cu prietenii si cu familia", a informat grupul intr-un mesaj publicat pe blogul sau oficial.
Prioritatea anuntata de fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, atunci cand a preluat WhatsApp, in ceea ce a fost cea mai mare achizitie derulata de reteaua de socializare, a fost cresterea numarului de utilizatori.
Facebook va face o schimbare majora ce vizeaza toti utilizatorii WhatsApp
Inainte de a fi preluata de Facebook, WhatsApp avea 450 de milioane de utilizatori lunari activi si realiza vanzari anuale de doar 10,8 milioane de dolari, majoritatea ...citeste mai departe despre "WhatsApp si-a dublat numarul de utilizatori de cand a fost preluata de Facebook" pe Ziare.com mai mult
Marti, 02 Februarie 2016, ora 09:26
Un nou studiu arata ca tot mai multi tineri renunta la reteaua de socializare Facebook, iar motivele sunt variate.
Potrivit sondajului de opinie realizat de Magid Associates in randul utilizatorilor americani, site-ul lui Mark Zuckerberg nu mai este atractiv pentru cei cu varste intre 13 si 17 ani, informeaza CBS Philadelphia.
In aceasta categorie, Facebook a inregistrat o scadere de 6% in 2014, fata de anul trecut, fiind cel mai mare declin din istoria retelei de socializare.
Expertii in social media sustin ca, in prezent, pe acest site si-au facut cont si parintii, si bunicii, si alte rude, asa ca tinerii nu vor ca acestia sa vada tot ce posteaza.
Lovitura pentru Facebook: Utilizatorii sai migreaza in numar mare catre alte retele sociale
"Facebook a devenit o utilitate, e ceva pe care trebuie sa il ai. La fel ...citeste mai departe despre "Motivele pentru care tot mai multi tineri renunta la Facebook" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 04 Februarie 2015, ora 13:33