Facebook angajeaza o echipa de zece ziaristi cu experienta, pentru a nu mai lasa selectia stirilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor.
Analistii consultati de AFP considera, insa, ca efortul nu va fi suficient pentru a revolutiona mass-media.
Reteaua sociala afirma ca urmareste afisarea stirilor relevante intr-un News Tab, o fila dedicata stirilor, separata de fluxul traditional in care este afisat continutul promovat de prietenii fiecarui utilizator de Facebook. Jurnalistii proprii ai retelei nu vor edita articole, ci doar vor selecta stirile de pe diferite site-uri.
Va fi prima functie a Facebook care foloseste moderatori umani, dupa ce anul trecut a fost inchisa sectiunea controversata Trending Topics (Subiecte populare - n.red.) . Echipele nationale care moderau aceste categorii au fost de multe ori acuzate de subiectivism si cenzura.
In News Tab, jurnalistii vor modera doar sectiunea Top News, in timp ce selectia tuturor articolelor se va baza in continuare pe algoritmi, conform presupuselor preferinte ale fiecarui utilizator si istoricului de navigare pe Internet.
"Obiectivul nostru privind fila 'Stiri' este sa oferim o experienta extrem de personalizata si judicioasa", a declarat agentiei France Presse managerul parteneriatelor pentru informatie ale Facebook.
Dificultatile presei clasice
Anuntul survine in contextul in care presa clasica se confrunta cu dificultati - tot mai multe publicatii se inchid, in timp ce angajatorii cauta formule... mai mult
Joi, 22 August 2019, ora 11:36
In timp ce Mark Zuckerberg este audiat de reprezentanti ai congresului american in ce priveste furtul a milioane de date personale ale utilizatorilor Facebook, Google, un alt gigant al comunicarii digitale, a introdus in motorul de cautare online un sistem de protectie a datelor personale.
Daca doriti sa aflati date despre o persoana folosind Google, lista referintelor a devenit mult mai scurta, iar la sfarsitul primei pagini care afiseaza rezultatele cautarii se poate citi urmatorul anunt: "Unele rezultate ale cautarii au fost sterse in concordanta cu noua legislatie europeana in ce priveste protectia datelor personale. Aflati mai multe aici", scrie in anuntul postat de gigantul american.
In pagina care explica procedura de protectie a datelor personale implementata de Google care poate fi accesata dand click pe anuntul din baza listei care afiseaza rezultatele cautarii se precizeaza ca:
"Recenta decizie a Curtii de Justitie a Uniunii Europene are consecinte ample pentru motoarele de cautare din Europa. Conform deciziei Curtii, anumiti utilizatori au dreptul de a solicita motoarelor de cautare precum Google sa elimine rezultatele pentru interogarile care contin numele persoanei respective. Pentru a fi eligibile, rezultatele afisate trebuie sa fie inadecvate, irelevante sau sa nu mai fie relevante ori sa fie excesive. De la publicarea deciziei pe 13 mai 2014, ne-am straduit in permanenta sa ne conformam acesteia.
Procedura este complicata, deoarece trebuie sa... mai mult
Miercuri, 11 Aprilie 2018, ora 11:30
Dupa ce in sectiunea "Trending" a retelei Facebook au tot fost afisate stiri false, multe venite de pe site-uri create in Europa si favorizandu-l pe Trump in campania electorala, compania a anuntat ca ia masuri ca acest lucru sa nu se mai intample.
Miercuri, Facebook a anuntat ca, desi nu renunta la controversatul "Trending", in aceasta sectiune de stiri nu vor mai fi afisate temele cel mai dezbatute, ci cele abordate de cat mai multe publicatii si site-uri.
Astfel, ce apare acolo va reflecta mai fidel realitatea si informatiile vor fi dintr-o gama mai larga de evenimente, acoperita de presa, a declarat din partea Facebook Will Cathcart, citat de Business Insider.
Sub tema extrem de populara, enuntata prin cateva cuvinte-cheie, va fi afisat un titlu al unei publicatii sau site, care dezbate subiectul respectiv.
O alta schimbare anuntata miercuri este aceea ca internautii dintr-o "regiune" (in realitate tara, indiferent de marimea ei) vor avea aceleasi subiecte afisate in sectiunea "Trending". Astfel, toti americanii vor vedea acelasi lucru in aceasta sectiune, in timp ce toti romanii altceva.
"Facebook-ul nu va mai fi personalizat in functie de interesele personale", a transmis compania.
Dupa scandalul de anul trecut, Facebook si-a concediat editorii si a angajat o echipa care sa comunice cu organele de presa, astfel incat riscul ca stiri false care sa fie afisate pe reteaua sociala sa fie mai mic. Cea care va intermedia relatiile cu presa este... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2017, ora 12:01