Facebook a anuntat marti lansarea unei noi optiuni pentru gestionarea datelor personale recuperate din aplicatii si site-uri terte, functie care va testata mai intai in Irlanda, Spania si Coreea de Sud, inainte de a fi implementata "in lunile urmatoare" pe plan global, informeaza AFP.
Noua functie va permite utilizatorilor sa separe datele recuperate de Facebook din aplicatii sau site-uri terte - cum ar fi magazinele online - de conturile personale de pe reteaua de socializare.
Pana acum, Facebook lega aceste informatii de conturile utilizatorilor tocmai pentru a le putea propune publicitate tintita.
"Am anuntat acum mai bine de un an dorinta noastra de a lansa un instrument care sa elimine istoricul din afara Facebook si sa deconecteze istoricul de navigare de profilurile utilizatorilor", a reamintit Stephanie Max, director de produs in cadrul Facebook, cu ocazia unei conferinte de presa telefonice.
"Lansam astazi versiunea de test in trei tari, iar acest lucru ne va permite sa probam produsul in trei limbi diferite", a subliniat ea.
In practica, noua optiune, care va fi disponibila in cadrul setarilor de confidentialitate, nu permite stergerea datelor detinute de Facebook si provenite de la aplicatii si site-uri terte, dar permite, intr-o anumita maniera, anonimizarea acestora, iar ca atare, Facebook nu va mai putea face legatura intre aceste date si profilurile utilizatorilor.
Datele respective provin in cele mai multe cazuri de la instrumente de... mai mult
Marti, 20 August 2019, ora 21:00
Facebook "este gratuit si asa va fi intotdeauna", scrie pe pagina de pornire a site-ului. Asta atat timp cat esti dispus sa accepti reclamele personalizate care iti sunt afisate pe baza datelor personale la care i-ai dat acces.
Utilizatorii care vor ca sa nu mai primeasca deloc astfel de anunturi publicitare vor trebui sa plateasca pentru acest lucru, a spus Sheryl Sandberg, seful departamentului de operatiuni la Facebook, intr-un interviu pentru NBC News, noteaza Time.
Declaratiile au fost facute in contextul scandalurilor in care compania lui Mark Zuckerberg a fost implicata in ultima vreme, incepand cu dezvaluirea ca firma de consultanta Cambridge Analytica, cea care a lucrat pentru campania prezedentiala a lui Donald Trump in 2016, ar fi accesat datele a zeci de milioane de utilizatori. Conform celor mai recente informatii oferite de Facebook, au fost afectate 87 de milioane de persoane.
Facebook colecteaza o mare varietate de date personale despre utilizatorii sai, de la date demografice, la interese specifice si preferinte. Aceste informatii valoroase sunt puse apoi la dispozitia companiilor care isi fac publicitate pe Facebook si care pot astfel sa le afiseze utilizatorilor reclame personalizate.
Utilizatorii pot ajusta setarile de confidentialitate, insa, potrivit directorului de operatiuni al Facebook, eliminarea integrala a publicitatii personalizate va fi un serviciu contra cost - in cazul in care o asemenea optiune va fi disponibila in viitor.... mai mult
Duminica, 08 Aprilie 2018, ora 10:02
Esti ingrijorat de modul in care sunt folosite datele tale personale de pe Facebook, mai ales in lumina celui mai recent scandal in care este implicata compania americana, dar nu vrei sa iti stergi contul?
Exista cateva lucruri pe care le poti face chiar tu pentru a limita "valorificarea" acestor informatii in scopuri dubioase, cum ar fi influentarea rezultatului alegerilor, folosind optiunile privind modificarea setarilor pe care Facebook le pune la dispozitia utilizatorilor.
Dezactiveaza serviciile de localizare
Prin intermediul acestor servicii se poate sti unde te afli in orice moment si ce locuri frecventezi - informatii foarte valoroase pentru companiile care cumpara reclame pe Facebook.
Pentru a impiedica accesul companiei lui Mark Zuckerbeg sau al oricarei aplicatii care nu trebuie neaparat sa stie unde te afli, pe telefoanele cu iOS, intra la Settings (Setari) > Privacy (Confidentialitate) > Location Services (Servicii de localizare).
Aici ai optiunea de a dezactiva complet serviciile de localizare sau de a dezactiva aceasta functie doar pentru anumite aplicatii din lista pe care o vei gasi mai jos (poate nu vrei sa o dezactivezi pentru aplicatii ca Google Maps sau Uber, in cazul carora are sens sa le acorzi permisiunea de a vedea unde esti). De asemenea, poti opta si ca serviciul sa fie activat doar atunci cand folosesti aplicatiile respective.
Pe telefoanele cu Android, intra la Settings > Location. La fel ca mai sus, poti alege sa dezactivezi... mai mult
Joi, 22 Martie 2018, ora 09:13
Fara sa vrem, fiecare dintre noi isi da informatiile personale unor companii prin intermediul Facebook. Fie ca e vorba de un like, un share sau un test de personalitate care te pune sa te autentifici cu contul de Facebook.
Potrivit unor investigatii publicate de New York Times si The Observer, compania Cambridge Analytica a colectat date personale de la peste 50 milioane de utilizatori Facebook si le-a folosit in campania electorala a lui Donald Trump.
Desi Facebook sustine ca firma Cambridge Analytica si asociatii sai au incalcat intimitatea utilizatorilor prin faptul ca au retinut datele si s-au folosit de ele, nu a fost chiar asa: The Times a scris ca peste 270.000 dintre utilizatori si-au dezvaluit de buna voie informatii private atunci cand au decis sa dea un test de personalitate.
Dezvoltatorii pot solicita sa iti vada statutul relatiei, istoricul educatiei si credintele religioase sau politice, printre multe altele, dar numai daca le dai voie. Si, deseori, permiti accesul unor aplicatii in telefon fara sa stii unde iti ajung datele personale.
Oricum ar fi, e timpul sa verifici caror aplicatii le-ai permis accesul la datele de pe Facebook si poate chiar sa stergi unele informatii pe care le distribui.
Pagina de setari
Trebuie sa dai click pe pagina de setari, sageata mica din dreapta sus, apoi sa selectezi Settings/Setari.
Apoi, click pe Apps (aplicatii) din meniu. Pe aceasta pagina poti vedea toate aplicatiile in care esti logat cu Facebook.... mai mult
Marti, 20 Martie 2018, ora 10:38
Facebook a anuntat luni ca in perioada imediat urmatoare isi va publica in premiera principiile in baza carora administreaza informatiile utilizatorilor.
Totodata, compania va publica mai multe tutoriale video cu ajutorul carora cei peste 2 miliarde de utilizatori vor putea invata cum sa isi protejeze informatiile personale. Compania lui Mark Zuckerberg a luat aceasta decizie pentru a se conforma in avans cerintelor UE in privita protejarii datelor personale.
Materialele video le vor arata utilizatorilor cum sa managerieze datele pe care Facebook le colecteaza pentru a afisa anunturi intr-o maniera personalizata. De asemenea, utilizatorii platformei sociale vor invata cum sa stearga mai usor postari vechi si vor afla ce se intampla cu datele pe care ei le sterg, a informat Erin Egan, sefa departamentului de securitate a datelor personale de la Facebook, citata de Reuters.
Principiile pe care urmeaza sa le publice Facebook sunt cele in baza carora compania administreaza datele utilizatorilor, sustine Erin Egan.
Facebook face acest efort pentru a se pregati sa faca fata cerintelor Regulamentului General de Protectia Datelor din Uniunea Europena care va incepe sa produca efecte pe 25 mai. Regulile prevazute de acest document sunt cele mai dure privind asigurarea intimitatii online de la inventarea Internetului.
Regulamentul va obliga companiile sa raporteze bresele de securitate si scurgerile de date in termen de 72 de ore. De asemenea, va permite... mai mult
Luni, 29 Ianuarie 2018, ora 14:24
Ziua datelor cu caracter personal, 28 ianuarie, vine dupa o perioada zbuciumata in care legea "Big Brother" a generat divergente de opinii si a fost subiectul multor dezbateri.
Pentru a marca asa cum se cuvine aceasta zi, am stat de vorba cu Claudia Jelea, un expert in domeniul datelor cu caracter personal. Cu ajutorul sau am conturat o istorie a conceptului de "date cu caracter personal", am aflat care sunt cele mai putin cunoscute dintre aceste date, in ce masura sunt ele protejate si ce putem face noi, personal, pentru a ne feri de eventuale "furturi".
Si, pentru ca subiectul securitatii datelor cu caracter personal a fost ridicat din nou "la fileu" in contextul recentelor evenimente care au marcat Parisul, specialistul contureaza o noua perspectiva:
"Evident, oamenii nu vor un guvern abuziv si intruziv, le este teama de scenariul distopic al lui Orwell. Totusi, pe de alta parte, vor sa fie protejati impotriva evenimentelor de genul atentatului de la Paris. Asadar, dezbaterea ar trebui sa porneasca de la intrebarea: cata implicare a statului dorim in vietile si libertatile noastre, in schimbul acestei (eventuale) protectii fizice?", explica Claudia Jelea, intr-un interviu acordat Business24.
Cum am ajuns sa avem o zi dedicata datelor cu caracter personal?
Propunerea unei zile dedicate acestui domeniu a venit in 2006, din partea Comitetului de Ministri din cadrul Consiliului Europei. (Ca o paranteza, Consiliul Europei e cea mai veche organizatie politica... mai mult
Miercuri, 28 Ianuarie 2015, ora 07:30
In fiecare moment pe care il petrecem pe Internet lasam in urma noastra date despre lucrurile care ne intereseaza, despre comunicatii si tranzactii, care sunt folosite in comertul online modern. Chiar daca Internetul functioneaza cu ajutorul acestor informatii, unii sunt socati ca sunt urmariti de www.Internetul nu este un mediu static asa cum este televiziunea, asa ca ingrijorarea este cat se poate de normala. Cu fiecare click pe care il dam trimitem informatii despre noi mai repede decat vin informatiile pe care le cerem, scrie Wall Street Journal.La fel de normale sunt si intrebari precum "cine aduna aceste informatii", "ce se intampla cu datele mele", "cum ma afecteaza pe mine" sau "cum pot sa opresc asta". Totusi, in loc sa ceara ca acest lucru sa fie oprit, utilizatorii de Internet ar trebui sa invete cum sa isi controleze informatiile personale.Cele mai multe site-uri colecteaza datele cu ajutorul unor fisiere text mici numite cookies, care sunt stocate in computerul utilizatorului. Site-urile folosesc cookies pentru a personaliza informatiile pe care le ofera fiecarei persoane, in timp ce retelele de publicitate au nevoie de ele pentru a ne oferi reclamele care ne-ar putea interesa. Vrei sa iti cumperi o masina si tocmai ai vizitat un site cu masini? E posibil sa vezi reclame la masini si pe alte site-uri acum. Asa functioneaza colectarea de date in scopuri comerciale. In acelasi scop, unele site-uri vand aceste date prin intermediul spatiului de... mai mult
Vineri, 13 August 2010, ora 23:39