Ca urmare a eforturilor depuse pentru a se asigura ca utilizatorii sai sunt in siguranta si pentru a combate abuzurile in platforma de reclame, Facebook a intentat azi, in California, un proces impotriva unei companii si a doua persoane fizice. Acestea au incalcat Termenii si Politicile de publicitate, folosind malware pentru a compromite conturile de Facebook ale utilizatorilor si pentru a rula reclame inselatoare care promovau bunuri precum marfuri contrafacute si pastile pentru slabit.
Prin procesul intentat, Facebook isi propune sa traga la raspundere compania ILikeAd Media International Company Ltd. si pe Chen Xiao Cong si Huang Tao pentru crearea de malware, comiterea de acte de inselaciune cu scopul de a-i face pe oameni sa il instaleze, compromiterea conturilor de Facebook ale utilizatorilor si apoi folosirea acestora pentru a rula reclame inselatoare pe platforma.
Inculpatii au folosit pentru unele dintre reclamele lor imagini cu celebritati, pentru a-i incuraja pe oameni sa dea click pe acestea, o practica cunoscuta sub numele de "celeb bait". In unele cazuri, acestia au folosit si o tehnica cunoscuta sub numele de "cloaking". Prin intermediul acestei practici, inculpatii au ascuns in mod voit adevarata pagina de destinatie a link-ului din reclame, afisand doua versiuni diferite ale acesteia: o versiune in sistemele Facebook si o alta versiune pentru utilizatorii platformei.
Procesul de identificare si tragere la raspundere a organizatiilor si... mai mult
Vineri, 06 Decembrie 2019, ora 10:07
Daca ar fi existat in 1930, Facebook i-ar fi oferit lui Hitler o platforma pentru disiminarea credintelor sale antisemite, a declarat actorul britanic de comedie Sacha Baron Cohen cu ocazia unui discurs sustinut in New York.
Actorul cunoscut pentru interpretarea personajului de satira Ali G a criticat si companiile Google, Twitter si YouTube pentru ca promoveaza "absurditati", afectand miliarde de oameni, relateaza BBC.
"Daca ii platesti, cei de la Facebook vor afisa orice reclama 'politica' vrei, chiar daca este o minciuna. Si chiar te vor ajuta sa ajustezi aceste minciuni in functie de utilizatori, pentru un efect maxim. Dupa aceasta logica sucita, daca Facebook exista in 1930, l-ar fi lasat pe Hitler sa posteze reclame de 30 de secunde pentru 'solutia' sa la 'problema evreiasca'", a spus Cohen.
Comediantul a adaugat ca este timpul "pentru o regandire fundamentala a platformelor de social media si a modului in care ele contribuie la raspandirea urii, a conspiratiilor si a minciunilor".
In replica, reprezentantii Facebook au declarat ca actorul interpreteaza gresit politicile companiei si ca postarile care instiga la ura si la violenta sunt interzise pe platformele sale.
Declaratiile au loc in contextul in care gigantii din domeniul social media se confrunta cu presiuni in crestere pentru combaterea dezinformarilor din jurul campaniilor politice.
Twitter a anuntat recent ca va interzice toate reclamele politice incepand cu 22 noiembrie. La randul sau,... mai mult
Sambata, 23 Noiembrie 2019, ora 15:21
Facebook a anuntat cateva masuri care vor face reclamele politice sa fie mai transparente pe aceasta retea de socializare.
Mai exact, langa postarile sponsorizate legate de politicieni vom vedea o eticheta pe care scrie "platit de...".
In plus, vom primi detalii despre cei care au dat bani dupa ce vom da click, scrie BBC.
In plus, advertiserii vor fi nevoiti sa isi spuna numele si locul de unde acceseaza platforma.
Testele vor incepe in curand in Canada, dupa care sistemul se va aplica in SUA pana in noiembrie 2018, iar apoi in toata lumea.
Masurile au fost luate in contextul acuzatiilor potrivit carora hackerii rusi ar fi interferat in alegerile prezidentiale din SUA.
C.P. ...citeste mai departe despre "Se schimba regulile: O sa stim cine plateste reclama politica pe Facebook" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 28 Octombrie 2017, ora 20:16
Presedintele american Donald Trump a pus sub semnul intrebarii, vineri, decizia Facebook de a revizui modul in care administreaza reclamele politice platite, pe fondul investigatiilor privind presupusa interferenta rusa in alegerile din SUA.
"Farsa cu Rusia continua, acum se refera la anunturi pe Facebook", a scris Trump pe Twitter.
"Dar cum este cu acoperirea mediatica partinitoare si lipsita de onestitate in favoarea lui Hillary cea corupta?", a adaugat el, referindu-se la rivala sa din alegerile prezidentiale de anul trecut, Hillary Clinton.
The Russia hoax continues, now it's ads on Facebook. What about the totally biased and dishonest Media coverage in favor of Crooked Hillary?- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 22 septembrie 2017
Seful Facebook, Mark Zuckerberg, a postat joi un mesaj video in care promite mai multa transparenta in ceea ce priveste reclamele din cadrul retelei, vizate fiind in primul rand postarile propagandistice.
SUA ancheteaza modul in care Rusia s-ar fi implicat in alegerile locale de anul trecut, in urma carora Donald Trump a devenit presedinte. Parte a acestui scandal o constituie reclamele politice cumparate de anumite organizatii ruse in timpul alegerilor.
Facebook a recunoscut ca o misterioasa companie rusa a cheltuit 100.000 de dolari in timpul alegerilor din 2016 pe reclame politice care au vizat cetateni americani. Nu se stie daca acesta a fost singurul caz, cert este ca Facebook nu a dat si alte exemple.
Legea... mai mult
Vineri, 22 Septembrie 2017, ora 21:26
Reteaua Facebook testeaza posibilitatea ca utilizatorii sa poata selecta blocarea acelor reclame care-i deranjeaza.
Pentru moment, functia este testata in privinta reclamelor de pe Facebook la marcile de bauturi spirtoase sau asupra comerciantilor acestei nise, precum si in cazul cresterii si educarii copiilor, conform portalului Ad Age, transmite digitaltrends.com.
Aceasta masura ar urma sa fie prima dintr-o serie prin care platforma de socializare va permite utilizatorilor sai blocarea selectiva a anumitor reclame. Cei de la Facebook sustin ca vor lua in considerare adaugarea si altor optiuni pentru aceasta functie in urma opiniilor exprimate de utilizatori.
Citeste si Schimbari semnificative la Facebook Messenger: Viitorul imaginat de Zuckerberg si asul din maneca sa (Video)
Acestea sunt doua dintre cele mai des intalnite chestiuni, a spus Mark Rabkin, vicepresedinte pentru reclame in cadrul ...citeste mai departe despre "In curand am putea bloca pe Facebook reclamele care ne deranjeaza" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 18 Decembrie 2016, ora 16:21
Chiar daca ai instalat un ad-block, este posibil sa vezi in continuare reclame si continut sponsorizat pe contul tau de Facebook, deoarece reteaua sociala a reusit sa gaseasca o metoda sa pacaleasca aceste programe.
E vorba de o schimbare de ordin tehnic, arata Android Authority.
Programele de tip ad-block scaneaza codul HTML al paginii web pe care intra utilizatorul si identifica acele formule asociate reclamelor.
Insa Facebook a reusit sa rescrie ...citeste mai departe despre "Nu scapi de reclamele de pe Facebook nici macar daca ai instalat un program ad-block" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 10 August 2016, ora 11:41
Facebook interzice mesajele care vizeaza vanzarea de arme pe reteaua de socializare si Instagram, pentru a reduce astfel tranzactiile ilegale.
Facebook interzicea deja utilizatorilor sa ofere la vanzare medicamente si droguri (inclusiv marijuana), iar compania a anuntat, vineri, ca isi schimba politica pentru a include si armele in categoria restrictionata.
Interdictia se adreseaza persoanelor private. Dealerii autorizati si cluburile de arme pot avea in continuare conturi pe Facebook si Instagram, scrie New York Times.
Facebook inregistreaza venituri uriase si ajunge la un numar record de utilizatori
Cu toate ca Facebook nu este direct implicata in vanzarea de arme, a servit drept forum de negociere in astfel de tranzactii, fara ca persoanele care cumpara sa fie verificate ca atunci cand este vorba despre o vanzare obisnuita la magazin.
Reteaua de ...citeste mai departe despre "Facebook declara razboi vanzatorilor de arme" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 30 Ianuarie 2016, ora 11:23
Facebook este un serviciu gratuit, insa utilizatorii platesc, totusi, un pret in momentul in care decid sa foloseasca cea mai mare retea sociala din lume. In momentul in care iti faci cont, esti automat de acord ca site-ul sa iti foloseasca datele in scop publicitar si sa iti urmareasca activitatea online.
Din pacate, nu poti schimba aceste lucruri, insa poti controla reclamele care iti apar pe profil, arata Business Insider.
Publicitatea este afisata pe Facebook in functie de doua criterii:
Datele tale (nume, varsta, sex, stare civila, unde locuiesti, unde lucrezi, scoala absolvita etc.)Activitatea ta de pe Facebook (la ce dai like, share etc.), precum si cea de pe alte site-uri.
Exista o setare, numita Ad Preferences, unde poti face anumita schimbari pentru a modifica criteriile dupa care Facebook afiseaza reclamele.
Cel mai simplu este sa dai click pe "x"-ul care apare in coltul din dreapta sus al unei reclame.
Apoi alege optiunea ...citeste mai departe despre "Cum afli ce stie Facebook despre tine (Galerie foto)" pe Ziare.com mai mult
Luni, 05 Ianuarie 2015, ora 11:30
Compania americana Facebook Inc a anuntat ca are pe plan mondial un milion de utilizatori activi care publica reclame si care au utilizat platforma Facebook in ultimele 28 de zile, o veste buna pentru reteaua de socializare care vrea sa-si majoreze veniturile.
Marea majoritate a celor care publica reclame sunt proprietari ai unor mici afaceri care au apelat la serviciile celei mai mari retele de socializare din lume, transmite Reuters.
Directorii Facebook spera sa atraga si mai multi afaceristi din cele 16 milioane de afaceri locale, de la vanzatori de bijuterii la proprietari de magazine de haine, care sa-si infiinteze gratuit pagini pe Facebook.
Reclamele online reprezinta 85% din veniturile Facebook
Desi este dificil de stabilit cati bani cheltuiesc persoanele care publica reclame online, in total acestea au cheltuit aproximativ 32 miliarde de dolari in Statele Unite anul trecut, conform datelor firmei de cercetare de piata eMarketer.
"Majoritatea proprietarilor de mici afaceri incep ca utilizatori de Facebook apoi migreaza devenind proprietari de pagini si de acolo devin utilizatori activi care publica reclame", a declarat Dan Levy, director Facebook pentru afaceri mici. Acesta a explicat ca Facebook nu intentioneaza sa taxeze afacerile care au pagina pe reteaua de socializare.
Reclamele reprezinta 85% din veniturile Facebook.
Trimestrul trecut, Facebook a raportat venituri de 1,46 miliarde de dolari. Veniturile din reclame au crescut cu 43%, cel... mai mult
Miercuri, 19 Iunie 2013, ora 09:34