Mark Zuckerberg, Sundar Pichai si Jack Dorsey, patronii Facebook, Google si Twitter, au fost din nou convocati de Congresul american pentru a discuta despre dezinformarea platformelor lor, a anuntat Comisia pentru Energie si Comert din Camera Reprezentantilor, scrie AFP.
Comisia a evocat in somatia facuta publica joi, 18 februarie, in special zvonuri false despre vaccinuri contra Covid-19 sau afirmatii mincinoase care au circulat despre pretinsele fraude electorale in timpul alegerilor americane din noiembrie 2020.
Acest tip de dezinformare "a exacerbat crizele nationale cu consecinte grave in viata reala in termeni de sanatate publica si de siguranta", declara alesii intr-un comunicat.
Cei trei patroni vor raspunde la intrebarile legislativului pe 25 martie. Va fi a patra aparitie a lui Mark Zuckerberg din iulie si a treia pentru Sundar Pichai si Mark Dorsey. Audierile precedente au fost in special despre eventuale practici anticompetitive si despre protectia legala de care beneficiaza platformele contra urmaririlor penale legate de continuturi publicate de terti.
Grupurile din vecinatatea golfului San Francisco sunt de mai multi ani supuse criticilor politice din toate partile.
Democratii le reproseaza gigantilor Facebook, Twitter, YouTube (Google) si altora ca nu lupta suficient contra continuturilor problematice (incitarea la violenta, dezinformarea, discursul urii).
Republicanii au impresia ca sunt cenzurati de retelele de socializare, desi le... mai mult
Vineri, 19 Februarie 2021, ora 09:13
Facebook a desfiintat sapte retele separate de conturi si pagini false de pe platforma sa, active in Iran, Afganistan, Egipt, Turcia, Maroc, Myanmar, Georgia si Ucraina, din cauza unui "comportament neautentic coordonat", transmite Reuters.
Platforma de socializare a anuntat ca a eliminat retelele ca parte a raportului sau lunar referitor la "comportamentul neautentic coordonat", care mentioneaza, de asemenea, ca Facebook a eliminat in octombrie aproape 8.000 de pagini implicate in campanii inselatoare din intreaga lume.
Multe dintre retelele eliminate de Facebook au fost implicate in campanii inselatoare de influenta politica, folosind conturi false, vizand publicul atat pe plan intern, cat si in strainatate.
O retea de conturi si pagini Facebook a fost operata din Egipt, Turcia si Maroc, de catre persoane conectate la Fratia Musulmana, o miscare islamista egipteana care opereaza retele de grupuri din Orientul Mijlociu. Paginile au vizat tari din regiune si au inclus un continut legat de terorism, a aratat Facebook.
Facebook a descoperit doua retele "neautentice" in Georgia, care raspandeau continut politic, dintre care una se referea la persoane asociate unor doua partide politice.
In Ucraina si Myanmar, Facebook a constatat ca firme de relatii publice desfasurau campanii inselatoare similare in numele partidelor politice.
Compania a desfiintat astfel de conturi la nivel global dupa ce a fost criticata pentru ca nu a dezvoltat suficient de rapid... mai mult
Luni, 09 Noiembrie 2020, ora 04:29
Facebook si Twitter au anuntat joi ca au desfiintat mai mult de 12 retele de dezinformare de pe platformele lor, folosite de grupuri politice si sustinute de state din mai multe tari pentru a-i induce in eroare pe utilizatori, transmite Reuters.
Cele doua companii au anuntat in comunicate separate ca au identificat si suspendat peste 3.500 de conturi, care foloseau identitati false si alte comportamente inselatoare pentru a raspandi informatii false sau inselatoare.
Retelele aveau ca tinta utilizatori dintr-un numar mare de tari, inclusiv din Statele Unite, unde oficialii avertizasera ca guverne straine incearca sa influenteze rezultatul alegerilor prezidentiale din 3 noiembrie.
In trecut, companiile din sectorul mediei sociale au colaborat cu autoritatile americane pentru urmarirea si dezmembrarea campaniilor de influentare politica care aveau ca tinta alegatorii americani, care au fost atribuite unor state straine, notabil Iranului si Rusiei.
Teheranul si Moscova au negat in repetate randuri acuzatiile.
Masurile anuntate joi au fost luate impotriva unor retele cu anvergura globala, dincolo de alegerile din SUA. Operatiunile aveau ca tinta cel putin alte 16 tari, de la Azerbaidjan la Nigeria si Japonia, potrivit Facebook si Twitter.
Twitter a aratat ca cele cinci retele suspendate aveau legaturi separate cu grupuri asociate guvernelor din Iran, Arabia Saudita. Cuba, Thailanda si Rusia.
Facebook a anuntat ca a suspendat 10 retele, dintre care pe unele... mai mult
Vineri, 09 Octombrie 2020, ora 08:10
Implementat pentru un numar limitat de utilizatori in luna martie, noul design al site-ului Facebook pentru desktop incepe acum sa fie disponibil tuturor utilizatorilor retelei sociale.
In a doua parte a lunii martie, Facebook lansa un nou design pentru versiunea sa de desktop. Era vorba de un design optional, la care doar un numar limitat de utilizatori aveau acces si care trebuia activat manual.
Acum, compania americana anunta ca acest design va deveni versiunea implicita pentru toti utilizatorii sai. Ca si alte noutati din social media, noul design va fi activat treptat, astfel ca va dura probabil cateva saptamani pana cand toti cei peste 2,6 miliarde de utilizatori ai retelei sociale il vor vedea.
Noul design pentru desktop imprumuta multe elemente si principii grafice din versiunea mobila a retelei sociale. Una dintre principalele noutati, care ajunge pe desktop inaintea smartphone-urilor, este dark mode. Din meniul de configurare, utilizatorii pot alege intre tema clasica de culori, cu fundal alb, si dark mode.
Prima impresie pe care o lasa noul design este ca toate elementele grafice sunt mult mai mari. Chiar si pe monitoarele cu rezolutie mari, in primul ecran nu incape decat sectiunea Stories si o parte din primul post al news feed-ului.
De altfel, toata coloana centrala este aproape identica cu cea din aplicatia mobila. Deasupra news feed-ului si a sectiunii Stories, la fel ca pe telefon, exista butoanele pentru sectiuni precum Video, Marketplace... mai mult
Duminica, 10 Mai 2020, ora 10:01
Facebook introduce noul Messenger Rooms, ce poate gazdui grupuri de persoane in cadrul conversatiilor video, la care pot participa inclusiv utilizatori care nu au cont pe aceasta retea.
Reteaua sociala lanseaza noul serviciu incepand de astazi, alaturi de o serie de functii extinse, centrate pe videoconferinte in direct, pe Facebook, Instagram si WhatsApp, intr-o aparenta incercare de a prelua din popularitatea brusca a Zoom, informeaza agentia Press Association.
Desi persoana care configureaza conversatia trebuie sa detina un cont activ de Facebook, ceilalti participanti o pot face chiar daca nu au cont pe aceasta retea, pe mobil sau pe computer tip desktop.
Messenger Rooms va putea gazdui in curand pana la cincizeci de persoane, fara limita de timp, confidentialitatea si siguranta fiind o prioritate, a transmis compania.
"Nu va vedem si nu va ascultam apelurile, iar persoana care creeaza camera controleaza cine se alatura, cine vede camera si daca aceasta este blocata sau deblocata pentru noi invitati", a explicat vicepresedintele Messenger, Stan Chudnovsky.
"Creatorul camerei trebuie sa fie prezent pentru ca apelul sa inceapa si acesta poate elimina invitati in orice moment", a adaugat el.
Serviciul va oferi, de asemenea, fundaluri imersive la 360 de grade, avand la baza inteligenta artificiala, precum o plaja sau un apartament de lux pe apa.
Utilizatorii pot incepe si partaja camere pe Facebook prin News Feed (Noutati), grupuri si evenimente, iar... mai mult
Vineri, 24 Aprilie 2020, ora 15:41
Toti utilizatorii aplicatiei Facebook Messenger vor putea participa, in curand, la discutii pe anumite subiecte, in cadrul unor grupuri publice.
Sub numele Rooms, compania lui Mark Zuckerberg a desfasurat in 2014 un experiment - o retea sociala semi-anonima construita in jurul subiectelor ce pot fi interesante pentru utilizatori.
Abordarea aleasa s-a dovedit un esec, dar aceeasi idee, cu acelasi nume, renaste acum in cadrul aplicatiei de chat Facebook Messenger.
Care e diferenta fata de grupurile actuale
Pana acum, utilizatorii aplicatiei Facebook Messenger pot crea grupuri de ...citeste mai departe despre "Vom putea discuta subiectele fierbinti ale zilei in grupuri publice, pe Facebook Messenger" pe Ziare.com mai mult
Luni, 14 Noiembrie 2016, ora 11:51
Google+ a generat un mare buzz in lumea tech, iar miza este cu siguranta mare, motiv pentru care CEO-ul Google, Larry Page, a tinut sa precizeze ca este incantat de feedback-ul primit. Testul final al Google+ va consta in atragerea utilizatorilor. In acel moment vom vedea daca Google+ poate rivaliza cu Facebook sau este doar un alt pion pe tabla de sah. In acest moment, analistii de pe piata IT spun ca semnele prevestesc un mare fiasco din partea Google+.
Legea lui Reed arata ca valoarea retelelor sociale depinde de implementarea grupurilor, nu doar de modul in care sunt realizate legaturile intre indivizi.
Aceasta lege explica de ce Faceboook bate MySpace si de ce Google + nu va invinge atat de usor Facebook.
In ciuda farmecului sau vizual si al gradului ridicat de confidentialitate, Google+ este mai slab in ceea ce priveste formarea grupurilor.
Google+ a fost prezentat intr-o aura de exclusivitate intrucat inregistrarea in reteaua sociala se poate face doar pe baza de invitatie de la alt utilizator.
Insa, aceasta tehnica de inscriere nu are de-a face cu prietenii. Invitatii devin utilizatori fara a avea o relatie deosebita cu persoana care i-a invitat.
In schimb, utilizatorii folosesc Google Circles pentru a stabili cui vor impartasi informatiile personale.
Informatiile si pozele postate pot fi impartasite doar in momentul in care cercurile a doi utilizatori se suprapun. Aceasta capacitate de organizare seamana cu modul de gestionare al feed-urilor Twitter decat cu... mai mult
Luni, 18 Iulie 2011, ora 12:25
Google a pregatit in secret arma "mortala" care va pune la pamant Facebook. Este vorba de noul proiect de socializare Google+.
Google+ va intra in lupta pentru cucerirea teritoriului retelelor sociale miercuri si va declara in mod oficial razboi Facebook.
Reprezentantii Google spun ca noul proiect este mai mult decat o retea sociala, este o extensie a Google.
"Credem ca sharing-ul online este defect. Si chiar ciudat. A te conecta cu ceilalti reprezinta o nevoie umana de baza, insa uneltele online de care dispune web-ul sunt rigide. Ne forteaza sa aruncam totul intr-o galeata sau sa fim in totalitate expusi grupului", este de parere Vic Gundotra, presedinte pe segmentul social in cadrul Google, potrivit TechCrunch.
In opinia acestuia, viata reala este nuantata si bogata in comparatie cu retelele sociale, de aceea Google incearca sa adapteze frumusetea vietii la software-ul online.
Principala caracteristica a retelei sociale Google poarta numele de "cercuri".
In aceste "cercuri" te poti conecta cu prietenii si poti impartasi experiente si informatii.
Circles este de fapt o aplicatie de mnagement al grupurilor. Prin drag&drop, userii au posibilitatea sa isi selecteze prietenii dintr-o lista de contacte recomandate, de exemplu din contul de Gmail.
Un avantaj al acestei aplicatii este posibilitatea de a directiona mesajele catre anumite grupuri.
Gundotra spune ca multe retele sociale au incercat si au esuat in a-i determina pe utilizatori sa creeze... mai mult
Miercuri, 29 Iunie 2011, ora 13:06
Utilizatorii Facebook nu vor mai putea sa intre in grupuri construite pe baza criteriului geografic (persoane care locuiesc in aceeasi zona), dar vor castiga posibilitatea de a controla cine vede informatia pe care o posteaza.Fondatorul Facebook, Mark Zueckerberg, a anuntat miercuri, intr-o scrisoare, ca reteaua de socializare nu mai are nevoie de grupurile geografice. "Odata cu cresterea Facebook, unele dintre retelele regionale au acumulat milioane de membri, si am ajuns la concluzia ca acestea nu mai sunt un criteriu bun pentru controlarea securitatii", spune Zueckerberg, citat de CNN. Aproape jumatate din membrii Facebook fac parte din cel putin o retea regionala. In acest moment, ultilizatorii pot alege daca postarile lor sunt publice doar pentru aceste retele. In locul retelelor geografice, Facebook va dezvolta metode mai simple de a controla vizibilitatea postarilor. Cireasa de pe tort va fi reprezentata de optiunea de a decide care dintre prietenii de pe reteaua de socializare vor putea vedea update-urile, fotografiile sau alte informatii noi de pe profil. mai mult
Vineri, 04 Decembrie 2009, ora 00:43