Renault recheama in service sute de masini Dacia Lodgy, Dacia Dokker, Megane IV, Captur si Kadjar, vandute in Romania, care au probleme la sistemul de franare.
Automobilele Dacia Lodgy si Dokker au "o posibila perturbare a sistemului de franare", iar producatorul auto francez, care fabrica cele doua modele la o uzina pe care o detine in Maroc, va inlocui grupul hidraulic de franare.
Potrivit Renault, durata interventiei in service este de circa doua ore si jumatate pentru fiecare autovehicul.
O problema similara a fost detectata si pe modelele Megane IV si Talisman, o campanie de rechemare fiind in curs pentru 66 de masini vandute in ...citeste mai departe despre "Renault recheama in service sute de masini vandute in Romania: Au probleme cu franele" pe Ziare.com mai mult
Marti, 25 Octombrie 2016, ora 18:25
Renault analizeaza micsorarea programului de lucru la fabrica din Flins, Franta, pentru a reduce productia anuala a unitatii la maximum 110.000 de automobile, fata de 145.000 in prezent, potrivit ziarului Les Echos.
Grupul francez, care detine Dacia, vrea sa renunte la unul dintre cele doua schimburi de lucru de la Flins, sustine publicatia franceza Les Echos.
Renault a renuntat la aproximativ 2.500 de angajati din Franta in primul an de la semnarea unui "acord de productivitate" cu sindicatele locale, in vederea reducerii cheltuielilor.
Compania s-a angajat anul trecut ca va mentine productia in Franta, obtinand in schimb mai multe concesii de la sindicate, inclusiv cresterea programului de lucru al angajatilor, incetinirea cresterilor salariale si renuntarea la cel putin 7.500 de angajati pana in 2016.
Potrivit Les Echos, conducerea fabricii de la Flins a anuntat sindicatele ca ar putea renunta la peste 400 de angajati cu contracte temporare de munca, implicati in productia modelelor Clio 3, Clio 4 si Zoe.
Ziarul nu a preciziat sursele informatiilor si a subliniat ca Renault nu a luat inca o decizie.
Totodata, Les Echos noteaza ca masurile pregatite la Flins nu ar trebui sa incalce acordul companiei cu sindicatele, care prevede cresterea productiei din Franta cu aproximativ o treime pana in 2016, la 710.000 de autovehicule pe an.
Renault a vandut anul trecut 2,628 milioane de autovehicule la nivel global, in crestere cu 3,1%, in timp ce veniturile... mai mult
Vineri, 11 Aprilie 2014, ora 11:50
Grupul francez Renault, care detine Dacia, va construi o fabrica in China in parteneriat cu grupul Dongfeng Motor, vizand sa comercializeze in anul 2016 pe piata chineza primele autoturisme de productie locala.
Cele doua companii vor colabora cu partenerul de alianta al Renault, compania japoneza Nissan, care produce deja automobile in China in parteneriat cu Dongfeng, in cadrul unui "triunghi de aur" generator de sinergii in zona costurilor si investitiilor in tehnologie, a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault si , transmite Bloomberg.
Renault si Dongfeng au semnat luni in Wuhan, China, un acord de parteneriat care presupune investitii de 7,76 miliarde yuani (929 milioane euro).
Pana in 2016, cand vizeaza comercializarea primului autoturism Renault de productie locala pe piata chineza, grupul francez va fi ramas cu aproximativ 10 ani in urma rivalilor Volkswagen, General Motors si Toyota, care au dezvoltat deja linii de productie pe cea mai mare piata auto din lume, noteaza Bloomberg.
Cu o cota de piata de numai 3,1%, producatorii francezi de automobile au cea mai slaba prezenta in China, fiind devansati de producatorii locali, dar si de rivalii din Germania, SUA, Japonia si Coreea de Sud, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China.
Productia de automobile in China va ajuta Renault sa scape de acciza de 25% pe importul de automobile, astfel ca preturile practicate de companie vor deveni mai competitive.
Decizia grupului... mai mult
Luni, 16 Decembrie 2013, ora 11:00
Constructorul auto francez Renault SA si al doilea constructor auto chinez chinez, Dongfeng Motor, sunt pe punctul de a semna un acord care sa-i permita grupului francez sa produca vehicule in China pentru o investitie totala de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro), informeaza un articol publicat luni in cotidianul China Business News.
Negociata de mai multi ani, crearea unei societati mixte a fost aprobata in sfarsit de autoritatile chineze in luna mai, astfel ca un acord intre Renault si Dongfeng Motor Group ar putea fi semnat pana la finele acestei luni, sustine China Business News. Potrivit acestei publicatii, viitoarea uzina ar urma sa fie amplasata la Wuhan (centrul Chinei), unde incepand din 2014 ar urma sa fie produse aproximativ 150.000 de vehicule pe an, preluat de AFP.
Noua societate ar urma sa fie formata pe baza restructurarii unui joint venture creat in 1993 de Renault si China Sanjiang Space Group pentru productia de utilitare (Traffic) si monovolume (Espace, Scenic), insa a carei activitate a fost oprita in 2003.
Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursa alternativa de venituri, in conditiile in care Europa Occidentala a fost responsabila in 2012 pentru 60% din vanzarile grupului auto francez. In luna mai a acestui an, vanzarile de autoturisme in Europa au atins cel mai scazut nivel din ultimii 20 de ani, in conditiile in care rata record a somajului a redus cererea de consum.
Toate companiile auto straine care produc vehicule... mai mult
Luni, 08 Iulie 2013, ora 14:00
La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.
Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 13:58
Renault si-a ales, probabil, cel mai prost moment pentru a-si inaugura fabrica din Tanger, in Maroc, iritarea francezilor fiind la cote maxime deoarece, dupa relocarea in Romania, compania a mai dus o mare parte a productiei in afara Frantei.
Cu trei luni inainte de alegeri, cand punctul central al campaniilor electorale este expresia "Fabricat in Franta", Carlos Ghosn, directorul general al Renault, si regele Mohammed VI au inaugurat uzina contructorului in Melloussa, la vreo 30 de kilometri de Tanger, unde se vor fabrica 340.000 de masini, pana in 2013, potentialul maxim fiind de 400.000, relateaza Francezii, suparati pe marocani si romani pentru ca le fura joburile de la Renault pe mai mult
Sambata, 11 Februarie 2012, ora 10:15
Dacia este "marca de cucerire" prin care Renault intra pe pietele emergente si pregateste lansarea autovehiculelor cu pret mai ridicat din gama grupului, a declarat, joi, seful producatorului auto francez, Carlos Ghosn, la deschiderea unei uzine in Maroc, care va produce masini low-cost.
Grupul Renault comercializeaza autovehicule low-cost sub brandul Dacia in Europa si sub marca proprie in alte regiuni ale lumii, potrivit portalului Europe1.
Ghosn a respins existenta unei competitii intre Renault si Dacia.
Dacia "este o marca de cucerire care ne permite sa intram in tarile emergente si sa pregatim venirea marcii Renault, intrucat permite persoanelor care nu au foarte multi bani sa cumpere un autovehicul Dacia, dupa care sa migreze catre Renault", a spus el.
Renault a inaugurat, joi, o fabrica in Maroc care va produce monovolumul Dacia Lodgy si un mic vehicul utilitar. Potrivit AFP, productia fabricii va fi completata cu un al treilea autovehicul, tinut inca secret. Capacitatea va ajunge la 400.000 de unitati pe an, dupa extinderea capacitatilor, situate la 150.000-170.000 de autovehicule, cu o a doua linie de productie.
"Fabrica din Pitesti functioneaza la capacitate maxima astazi. Am analizat o dublare a productiei, dar nu a fost posibil. Capacitatea suplimentara pentru productia Lodgy a fost localizata in Tanger".
"Capacitatea fabricii din Tanger va creste pentru a ajunge la nivelul celei din Pitesti (de circa 350.000 de unitati). Nu avem idei... mai mult
Joi, 09 Februarie 2012, ora 21:55
Renault a deschis o fabrica uriasa pentru productia de masini "low cost" in Maroc, care va ajunge la 400.000 de unitati pe an in 2013, si va avea in prima faza ca principala piata de export Europa, iar sindicalistii francezi acuza "Loganizarea" unor modele care vor reduce cota de piata a Renault.
Uzina Dacia din Romania livreaza automobile pe 47 de piete din Europa si regiunea Mediteranei, in timp ce fabrica din Tanger ar fi trebuit sa aprovizioneze regiunea Africii, dar si alte zone mai indepartate, potrivit AFP.
Deschiderea fabricii din Maroc nu se face in detrimentul Frantei, a afirmat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, in timpul ceremoniei, la care a participat si regele Marocului, Mohammed al VI-lea.
Fabrica din Maroc a atras critici puternice in Franta
Fabrica din Tanger a atras critici puternice in Franta din cauza declinului constant al productiei grupului in tara de origine. Capacitatea fabricii se va situa in prima faza la 150.000-170.000 de unitati, cu o singura linie de productie, si circa 6.000 de angajati. Cutiile de viteze si motoarele, precum si alte componente, vor fi importate din Franta, Spania si Romania.
"Nu este ceva facut pe seama Frantei si din contra va da de lucru in Franta centrelor de inginerie, fabricilor de motoare si furnizorilor. In acelasi timp alocam in Franta productie cu valoare adaugata mai ridicata, precum masini electrice sau baterii", a spus el.
Productia uzinei din Maroc face parte din categoria... mai mult
Joi, 09 Februarie 2012, ora 20:40
Grupul francez Renault a incheiat in aceasta saptamana un acord cu partenerul local AvtoVAZ privind producerea de componente, anunta Mediafax.Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, pare ca, in urma a trei ani de negocieri, va avea de castigat chiar mai mult din colaborarea cu AvtoVAZ, dupa ce Rusia a introdus in acest an penalizari pentru producatorii auto care folosesc componente importate."Investitia parea riscanta in 2008 si chiar mai proasta in 2009, dar acum pare ca Rusia poate deveni o China a Renault", a declarat Gaetan Toulemonde, analist la Deutsche Bank.Ascensiunea Chinei, care a ajuns cea mai mare piata auto din lume, a facut ca Volkswagen (VW) sa devina cel mai important producator strain din aceasta tara.Renault, care a platit in 2008 un miliard de dolari pentru o participatie de 25% la AvtoVAZ, cel mai mare producator de automobile din Rusia, vrea sa se foloseasca de brandul Lada pentru a reduce costurile, prin impartirea productiei si a furnizorilor cu AvtoVAZ.Alianta Renault-Nissan se afla in proces de majorare a participatiei detinute la Avtovaz de la 25% la 51% plus o actiune, iar procesul ar trebui sa se incheie pana la sfarsitul anului.AvtoVAZ urmeaza sa fabrice motoare si cutii de viteza pentru cele trei branduri in anul urmator, a anuntat Renault in aceasta saptamana.Renault produce patru modele la fabrica Avotframos din Moscova, majoritatea motoarelor fiind importate de la fabrica Dacia din Romania si din Spania.
Grupul francez intentioneaza sa... mai mult
Luni, 25 Iulie 2011, ora 09:28