Gigantul elvetian Nestle, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala a bunurilor de larg consum, va inchide singura fabrica pe care o detine in Romania, la Timisoara, unde produce napolitanele Joe (brand romanesc).
Informatia a fost confirmata oficial de companie.
"Am initiat procesul de inchidere a fabricii, dar negociem cu sindicatele acum", au declarat, pentru ZF, oficialii Nestle.
Brandurile produse la Timisoara nu vor disparea de pe piata, productia urmand sa fie mutata integral in Ungaria.
Grupul elvetian are in total in Romania circa 900 de salariati, din care circa 400 la fabrica din Timisoara.
Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun si batoane de cereale, bauturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, inghetata, produse culinare, produse pentru bebelusi si hrana pentru animale. Printre brandurile din portofoliul companiei se numara Joe, Nescafe, Maggi si Purina.
Nestle a incheiat recent un acord cu Starbucks Corp, cel mai mare lant de cafenele din lume, pentru a vinde produsele companiei in intreaga lume. ...citeste mai departe despre "Nestle va inchide fabrica de la Timisoara. Productia se muta in Ungaria" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 11 Ianuarie 2019, ora 11:14
Grupul elvetian Nestle, care a investit 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara de la achizitia din 2001, exporta in prezent 40% din napolitanele si cafeaua solubila produse in aceasta unitate in 12 state si intentioneaza sa intre si pe alte piete externe.
"Aproximativ 25% din exporturi sunt reprezentate de napolitane, sub brandurile Balaton in Ungaria, Mura in Bulgaria si Nesquick in celelalte state. Exploram toate statele din Europa cu brandul Nesquick, sunt proiecte care se realizeaza in timp", a declarat directorul fabricii din Timisoara, Ramon Mendivil.
Oficialii companiei au aratat ca nu au fixat un target pentru cresterea ponderii exporturilor. Printre alte state in care exporta se numara Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie si Israel.
In ceea ce priveste brandul Joe, acesta este destinat exclusiv pietei romanesti si este al treilea contributor la businessul Nestle Romania, cu o pondere de 10%, incluzand atat napolitanele, cat si inghetata. Acesta este devansat in ordine de brandul Nescafe, care are o pondere de 18% din afaceri, si produsul culinar Maggi, cu 17%. In total, segmentul dulciuri reprezinta 16% din cifra de afaceri a Nestle Romania.
Potrivit datelor Nielsen, citate de companie, Joe detinea la finele lunii martie 25% din piata de napolitane in valoare.
"Vanzarile de napolitane se ridica la 55 milioane euro, reprezentand circa 10% din piata totala de dulciuri", a aratat Eduard Gongonie, business executive manager confectionary. La... mai mult
Vineri, 23 Mai 2014, ora 08:01