Grupul francez Renault ar putea produce monovolumul Dacia Lodgy, dar si SUV-ul Duster, in Indonezia, pentru a profita de cererea de pe piata din Asia de Sud-Est.
Lodgy, fabricat in prezent in Maroc si singurul model Dacia care nu are succesul asteptat in Europa, ar putea fi produs in Indonezia, intrucat autovehiculele din aceasta categorie sunt foarte populare in regiune, potrivit cotidianului francez La Tribune.
Renault "analizeaza fabricarea Dacia Lodgy MPV in Indonezia", a declarat o sursa din cadrul grupului pentru publicatia franceza.
Lodgy este singurul autovehicul din gama "entry" a Renault care nu este un succes, scrie La Tribune.
In timp ce Duster, Sandero si Logan au atras multi clienti, Lodgy ramane sub tintele stabilite, in special din cauza declinului popularitatii monovolumelor in Europa in favoarea SUV-urilor. Lodgy ar putea avea insa un viitor in Asia de Sud-Est, unde masinile din categoria MPV sunt foarte cautate.
Renault ar putea incepe productia la fabrica din Indonezia in 2016.
"Exista un potential ridicat", a declarat directorul operatiunilor Renault in regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, in aprilie.
Cooperarea Renault - Nissan ar putea sustine investitia din Indonezia
Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat in cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault.
Renault ia in calcul sa produca, in afara de Lodgy, Duster si un model entry cu pret redus, scrie La Tribune.
Nissan a prezentat in luna... mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 13:54
Viitoarea uzina Renault din Algeria va genera in prima faza 350 de locuri de munca directe, a declarat vineri directorul Renault pentru regiunea Euromed-Africa, Jean-Christophe Kugler, transmite AFP.
Kugler a mai spus ca productia initiala, care ar urma sa demareze in a doua jumatate a lui 2014, va consta in asamblarea de colectii importate din Romania sau Turcia, in timp ce motoarele vor veni din Franta.
Primul model produs la uzina de la Oran va fi noul Renault Symbol, o masina derivata din cea de a doua generatie a modelului Logan produsa in Romania. In prima faza uzina va produce 25.000 de vehicule pe an, urmand ca ulterior sa ajunga la un ritm de productie de 75.000 de unitati pe an.
"Algeria este in prezent a doua piata auto din Africa. Este foarte posibil ca piata auto algeriana sa devina prima piata din Africa", a declarat Jean-Christophe Kugler.
In primele 11 luni ale acestui an, piata auto din Africa de Sud inregistra 477.000 de inmatriculari, fata de 409.000 de inmatriculari in cazul Algeriei. Situatia se va inversa daca piata algeriana isi mentine ritmul de crestere actual (47%), in timp ce piata aut din Africa de Sud inregistreaza o crestere de 9%.
Renault va face o investitie initiala de 50 de milioane de euro pentru construirea uzinei sale de la Oran si va controla 49% din actiuni. De asemenea, timp de trei ani grupul francez va avea exclusivitate pe piata algeriana, ceea ce inseamna ca niciun alt constructor auto nu va putea sa intre in... mai mult
Vineri, 21 Decembrie 2012, ora 16:49
Renault va construi o fabrica in Algeria, unde va produce automobile destinate pietelor din Africa, a declarat, marti, pentru Bloomberg purtatorul de cuvant al grupului Raluca Barb.
Unitatea va fi amplasata la Oran, al doilea mare oras algerian, situat in nord-vestul tarii, pe tarmul Marii Mediterane.
Compania va incheia un acord cu guvernul algerian in urmatoarele zile, odata cu o vizita oficiala a presedintelui francez Francois Hollande.
Fabrica va avea o capacitate de productie de pana la 75.000 de automobile pe an, fiind dedicata modelelor din acelasi segment ca Renault Symbol, bazat pe Clio.
Renault se pozitioneaza pentru crestere pe pietele emergente, unde promoveaza autoturisme mai ieftine, precum Dacia Logan, in incercarea de a compensa pentru declinul abrupt remarcat in ultimii ani in Europa.
Tot in Africa, Renault si partenerul de alianta Nissan (Japonia) au investit masiv la fabrica de la Tanger, Maroc. mai mult
Marti, 18 Decembrie 2012, ora 12:04
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35