Renault va opri productia de automobile la fabrica Flins de langa Paris, pe care o va transforma in centru de cercetare, reciclare si de reparatii, pana in 2024, o masura care are rolul sa salveze locurile de munca full time de la aceasta uzina, a anuntat miercuri grupul francez, transmite Reuters.
Constructorul auto francez, care inregistreaza pierderi, a aratat ca intentioneaza sa angajeze 3.000 de persoane la aceasta unitate care va fi reconvertita, pana in 2030. In caz contract, aceasta fabrica ar fi fost in pericol de inchidere, in conditiile in care Renault se concentreaza pe modelele cele mai profitabile si reduce cheltuielile.
"Continuarea situatiei actuale nu mai este posibila, trebuie sa fim lucizi", a declarat presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, in timpul unei conferinte de presa online, dupa o intalnire cu sindicatele la Flins, avandu-l alaturi pe directorul general Luca De Meo.
Renault, care avea probleme legate de profitabilitate si vanzari si inainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anuntat in acest an renuntarea la 4.600 de locuri in de munca in Franta si un plan de economii de 2 miliarde de euro.
Sindicatele au anuntat ca propunerile lor pentru pastrarea unor activitati de asamblare de masini au fost respinse.
Compania va continua sa fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins pana in 2024, iar in paralel va incepe noile activitati. Acestea vor include reechiparea unor masini, cum ar fi cele utilizate in leasing, crearea... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 11:10
Renault analizeaza micsorarea programului de lucru la fabrica din Flins, Franta, pentru a reduce productia anuala a unitatii la maximum 110.000 de automobile, fata de 145.000 in prezent, potrivit ziarului Les Echos.
Grupul francez, care detine Dacia, vrea sa renunte la unul dintre cele doua schimburi de lucru de la Flins, sustine publicatia franceza Les Echos.
Renault a renuntat la aproximativ 2.500 de angajati din Franta in primul an de la semnarea unui "acord de productivitate" cu sindicatele locale, in vederea reducerii cheltuielilor.
Compania s-a angajat anul trecut ca va mentine productia in Franta, obtinand in schimb mai multe concesii de la sindicate, inclusiv cresterea programului de lucru al angajatilor, incetinirea cresterilor salariale si renuntarea la cel putin 7.500 de angajati pana in 2016.
Potrivit Les Echos, conducerea fabricii de la Flins a anuntat sindicatele ca ar putea renunta la peste 400 de angajati cu contracte temporare de munca, implicati in productia modelelor Clio 3, Clio 4 si Zoe.
Ziarul nu a preciziat sursele informatiilor si a subliniat ca Renault nu a luat inca o decizie.
Totodata, Les Echos noteaza ca masurile pregatite la Flins nu ar trebui sa incalce acordul companiei cu sindicatele, care prevede cresterea productiei din Franta cu aproximativ o treime pana in 2016, la 710.000 de autovehicule pe an.
Renault a vandut anul trecut 2,628 milioane de autovehicule la nivel global, in crestere cu 3,1%, in timp ce veniturile... mai mult
Vineri, 11 Aprilie 2014, ora 11:50
Constructorul auto francez Renault SA si al doilea constructor auto chinez chinez, Dongfeng Motor, sunt pe punctul de a semna un acord care sa-i permita grupului francez sa produca vehicule in China pentru o investitie totala de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro), informeaza un articol publicat luni in cotidianul China Business News.
Negociata de mai multi ani, crearea unei societati mixte a fost aprobata in sfarsit de autoritatile chineze in luna mai, astfel ca un acord intre Renault si Dongfeng Motor Group ar putea fi semnat pana la finele acestei luni, sustine China Business News. Potrivit acestei publicatii, viitoarea uzina ar urma sa fie amplasata la Wuhan (centrul Chinei), unde incepand din 2014 ar urma sa fie produse aproximativ 150.000 de vehicule pe an, preluat de AFP.
Noua societate ar urma sa fie formata pe baza restructurarii unui joint venture creat in 1993 de Renault si China Sanjiang Space Group pentru productia de utilitare (Traffic) si monovolume (Espace, Scenic), insa a carei activitate a fost oprita in 2003.
Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursa alternativa de venituri, in conditiile in care Europa Occidentala a fost responsabila in 2012 pentru 60% din vanzarile grupului auto francez. In luna mai a acestui an, vanzarile de autoturisme in Europa au atins cel mai scazut nivel din ultimii 20 de ani, in conditiile in care rata record a somajului a redus cererea de consum.
Toate companiile auto straine care produc vehicule... mai mult
Luni, 08 Iulie 2013, ora 14:00
Grupul Renault investeste 420 de milioane de euro in fabrica din Douai, in nordul Frantei, pentru a pregati productia unor noi modele incepand din 2014, a anuntat, miercuri, constructorul auto.
Fabrica de la Douai va putea construi caroseriile a cinci vehicule pe o singura linie de productie, scrie MarketWatch.
Noile versiuni ale hatchback-urilor Laguna si Megane, precum si MPV-ul Espace, vor fi construite la Douai.
Fabrica modernizata va fi capabila sa produca o gama larga de autovehicule din categoria Executive si va fi mai flexibila, pentru a permite adaptarea productiei la cererea pietei.
Productia de la Douai a scazut in contextul declinului pietei auto din Europa in ultimii ani, dar Renault a afirmat ca nivelul planificat este mai ridicat decat cel actual.
Piata auto din Europa a crescut cu 1,8% in aprilie, fata de aceeasi luna a anului anterior, intrerupand o perioada de 18 luni de declin. Evolutia a fost influentata de factori exceptionali, precum doua zile lucratoare in plus fata de aprilie anului trecut, care indica dificultati in privinta unei recuperari sustenabile.
Cererea pentru autovehicule noi din Europa a scazut la minimul ultimilor 17 ani in 2012, in contextul somajului record si accesului dificil la credite al populatiei. mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 18:05
Renault ar putea ajunge in urmatoarele zile la un acord cu sindicatele din Franta, a anuntat duminica ministrul francez al Industriei, Arnaud Montebourg, deoarece producatorul auto francez incearca sa-si sporeasca competitivitatea, pe fondul declinului vanzarilor pe piata interna.
Arnaud Montebourg, care incearca sa evite un val de concedieri si de inchideri ale uzinelor, in conditiile in care cererile pentru somaj au ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, a declarat intr-un interviu ca Renault si sindicatele din Franta au facut concesii si s-ar putea ajunge in curand la un acord.
"Cred ca in curand se va ajunge la un acord", a raspuns Montebourg, intrebat fiind daca este posibil sa se ajunga la o intelegere, transmite Reuters.
Referindu-se la situatia PSA Peugeot Citroen, Arnaud Montebourg a declarat ca cel mai mare producator auto francez va trebui sa formeze o alianta cu o alta companie auto pentru a-si asigura viitorul, dar fara a da mai multe detalii.
De asemenea, ministrul francez al industriei a reiterat pozitia guvernului de la Paris ca nu se pune problema preluarii unei participatii in PSA Peugeot Citroen, care a suferit cele mai mari pierderi din ultimii cinci ani.
Arnaud Montebourg a sprijinit ideea ministrului mediului, Delphine Batho, de a acorda subventii celor care renunta la masini poluante in schimbul altor mai eficiente. El a exclus insa revenirea la programul 'Rabla' si s-a declarat impotriva majorarii taxelor pe... mai mult
Luni, 04 Martie 2013, ora 10:37
Viitoarea uzina Renault din Algeria va genera in prima faza 350 de locuri de munca directe, a declarat vineri directorul Renault pentru regiunea Euromed-Africa, Jean-Christophe Kugler, transmite AFP.
Kugler a mai spus ca productia initiala, care ar urma sa demareze in a doua jumatate a lui 2014, va consta in asamblarea de colectii importate din Romania sau Turcia, in timp ce motoarele vor veni din Franta.
Primul model produs la uzina de la Oran va fi noul Renault Symbol, o masina derivata din cea de a doua generatie a modelului Logan produsa in Romania. In prima faza uzina va produce 25.000 de vehicule pe an, urmand ca ulterior sa ajunga la un ritm de productie de 75.000 de unitati pe an.
"Algeria este in prezent a doua piata auto din Africa. Este foarte posibil ca piata auto algeriana sa devina prima piata din Africa", a declarat Jean-Christophe Kugler.
In primele 11 luni ale acestui an, piata auto din Africa de Sud inregistra 477.000 de inmatriculari, fata de 409.000 de inmatriculari in cazul Algeriei. Situatia se va inversa daca piata algeriana isi mentine ritmul de crestere actual (47%), in timp ce piata aut din Africa de Sud inregistreaza o crestere de 9%.
Renault va face o investitie initiala de 50 de milioane de euro pentru construirea uzinei sale de la Oran si va controla 49% din actiuni. De asemenea, timp de trei ani grupul francez va avea exclusivitate pe piata algeriana, ceea ce inseamna ca niciun alt constructor auto nu va putea sa intre in... mai mult
Vineri, 21 Decembrie 2012, ora 16:49
Renault va construi o fabrica in Algeria, unde va produce automobile destinate pietelor din Africa, a declarat, marti, pentru Bloomberg purtatorul de cuvant al grupului Raluca Barb.
Unitatea va fi amplasata la Oran, al doilea mare oras algerian, situat in nord-vestul tarii, pe tarmul Marii Mediterane.
Compania va incheia un acord cu guvernul algerian in urmatoarele zile, odata cu o vizita oficiala a presedintelui francez Francois Hollande.
Fabrica va avea o capacitate de productie de pana la 75.000 de automobile pe an, fiind dedicata modelelor din acelasi segment ca Renault Symbol, bazat pe Clio.
Renault se pozitioneaza pentru crestere pe pietele emergente, unde promoveaza autoturisme mai ieftine, precum Dacia Logan, in incercarea de a compensa pentru declinul abrupt remarcat in ultimii ani in Europa.
Tot in Africa, Renault si partenerul de alianta Nissan (Japonia) au investit masiv la fabrica de la Tanger, Maroc. mai mult
Marti, 18 Decembrie 2012, ora 12:04
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35
Constructorul auto francez Renault inaugureaza joi in Maroc noua sa uzina de la Tanger, care va fi al doilea cap de pod pentru a dezvolta autovehicule 'low cost' la portile Europei, transmite AFP. Presedintele director general de la Renault, Carlos Ghosn si regele Marocului, Mohammed VI, sunt asteptati sa participe la ceremonie.
Pentru a atrage aceasta investitie importanta autoritatile de la Rabat au scutit grupul francez de impozitul pe societati timp de cinci ani precum si de taxele pe export. De asemenea, statul marocan a pus la dispozitie infrastructuri (rutiere si feroviare) si a finantat un centru de formare pentru personal.
Pentru Renault, uzina de la Tanger este prima inaugurare dupa uzina de la Curitiba, Brazilia, inaugurata in 1988. Grupul francez a investit aproximativ un miliard de euro in noua sa uzina destinata sa joace un rol central in dezvoltarea sa.
Amplasta pe o un teren de 300 de hectare situat la 30 de kilometri de noul port Tanger Med, la noua uzina ar urma sa fie produse, intr-o prima faza, intre 150.000 si 170.000 de vehicule . O a doua linie de productie ar urma sa demareze activitatea in 2013, astfel ca productia anuala va ajunge la 340.000 de unitati si chiar 400.000 daca se lucreaza in week-end-uri. In teremni de capacitate, uzina de la Tanger va fi comparabila cu cele de la Flins si Douai din Franta.
Primul model iesit de pe liniile de montaj va fi monovolumul Lodgy ce va fi comercializat sub marca Dacia. Vor urma o utilitara si... mai mult
Joi, 09 Februarie 2012, ora 09:14