Scandalul Dieselgate, care ne-a facut pe toti sa ne indreptam privirea spre nemtii de la Volkswagen in urma cu o luna, este departe de a fi terminat. Chiar daca nu vom fi la fel de afectati ca alta tari europena de aceasta criza a nemtilor, cu siguranta ea va avea un oarecare impact si asupra Romaniei, deoarece un procent de 30% dintre piesele auto care se fabrica la noi in tara merg catre Volkswagen.
Compania Volkswagen are in vedere scaderi drastice de cheltueli dupa ce scandalul noxelor le-a provocat pierderi enorme. Conducerea companiei a inceput sa revizuiasca planul de investitii, iar in piata se vorbeste deja de o eventuala solicitare catre companiile de componente auto de a micsora preturile. Un cotidian german a anuntat ca VW planuieste sa economiseasca 3 miliarde de euro numai pe seama furnizorilor de piese auto.
In plus, daca cererea de masini VW scade, nici nevoia de piese auto nu va fi la fel de mare, asa ca firmele care ii au clienti pe nemtii de la VAG (Volkswagen Auto Grup) s-ar putea sa aiba ceva probleme in viitor.
Dan Bucsa, macroeconomist in cadrul UniCredit Group Londra, a explicat ca Romania, neavand o fabrica a grupului VAG, nu va fi la fel de afectata precum Cehia, sectorul care ar putea suferi de pe urma Dieselgate fiind, in schimb, cel al pieselor auto, noteaza Agerpres.
Furnizorii germani de componente auto care lucreaza cu Volkswagen au inregistrat deja scaderi pe Bursa, astfel ca ne putem astepta ca scandalul noxelor poluante sa... mai mult
Vineri, 06 Noiembrie 2015, ora 10:21
Companiile care produc piese auto vad in Romania un teren propice pentru investitii, fiind atrasi de forta de munca ieftina si calificata, astfel incat in ultimii ani tot mai multe astfel de firme au investit in construirea de uzine in tara noastra.
In ultimii ani, majoritatea constructorilor auto s-au indreptat spre tarile din Europa de Est, unde guvernele acordau subventii substantiale pentru investitori si unde angajatii nu erau la fel de pretentiosi ca aceia occidentali.
Romania a fost insa ocolita de marii producatori de masini, astfel ca la noi in tara avem doar doua uzine care asambleaza automobile: Dacia si Ford. De altfel, Ford trece printr-o perioada extrem de grea din pucnt de vedere financiar si a trimis deja de cateva ori angajatii in somaj tehnic.
Desi a fost curtata de Daimler sau Jaguar Land Rover, Romania a ramas neatractiva pentru constructiorii de masini. In schimb, companiile care fabrica piese auto ieftine au facut investitii substantiale in tara ...citeste mai departe despre "Romania, atractiva pentru companiile de piese auto" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 04 Noiembrie 2015, ora 11:43
Tara noastra a fost in ultimii ani un adevarat magnet pentru investitori din zona pieselor auto, la fel ca majoritatea tarilor din Europa de Est, care face tot posibilul sa atraga investitori straini.
In ultimii ani, la noi s-au deschis numeroase uzine destinate producerii de piese auto, astfel ca acum se construiesc 80% din componentele necesare construirii unei masini.
Piesele auto necesare pentru o Dacie provin din Romania
Cei doi producatori de automobile prezenti in tara noastra, Dacia si Ford, profita din plin de componentele auto produse local, deoarece preturile sunt mult mai bune. Oficialii Renault spun insa ca este de dorit ca toate piesele necesare Daciilor produse in Arges sa fie facute in Romania pentru a creste productivitatea uzinei din Mioveni.
In prezent, o Dacie contine 80% componente facute in Romania, restul de piese auto necesare unui automobil fiind importat de pe piata asiatica, unde preturile sunt foarte mici. In ceea ce priveste partea de mecanica, necesarul de la Dacia este acoperit in proportie de 60%, asa ca in aceasta arie sunt asteptati preponderent investitorii, a explicat presedintele Dacia, Nicolas Maure, pentru Digi 24.
Din cele 600 de companii de piese auto prezente in Romania, 158 de firme reprezinta furnizori pentru Dacia. O masina fabricata la Mioveni are anvelope Pirelli sau Continental made in Romania, cablaje si interioase de la Draxlmaier, stergatoare de la Federal Mogul si module electronice de la Bosch. Printre... mai mult
Vineri, 23 Octombrie 2015, ora 17:33
Scandalul in care este implicata in aceasta perioada compania auto VAG (Volkswagen Automobile Group) este departe de a fi incheiat, iar efectele sale nu vor influenta numai grupul auto in sine, ci si companiile care furnizeaza piese auto pentru cele 12 marci care apartin VW.
Un procent din PIB il reprezinta exportul de piese auto catre Germania
In Romania sunt doar doi producatori de automobile - Dacia si Ford - insa chiar daca uzinele de masini nu sunt prea multe, avem un numar mare de fabrici de piese auto, iar un client important pentru ele este Germania.
Cu o industrie auto fructuoasa, Germania este un important consumator al pieselor auto fabricate in tara noastre. Exporturile catre nemti reprezinta 2,9% din totalul exporturilor romanesti si 1% din PIB-ul tarii, arata un raport al Erste Group.
Dieselgate va putea afecta aceste cifre, avand un impact important asupra economiei nationale, insa tara noastra nu este nici pe departe atat de afectata precum alte economii europene, asa cum sunt Cehia, Polonia sau Slovacia, tari in care VW avea uzine. Potrivit Bloomberg, impactul asupra cresterii economice va fi de pana la 0,5 puncte procentuale.
600 de companii de piese auto activeaza in Romania
Piesele auto reprezinta un vehicul important al economiei noastre, avand o cifra de afaceri in 2014 de 12,6 miliarde de euro, suma deloc de neglijat. Anul trecut, exporturile au fost in valoare de 8,6 miliarde de euro, iar cel mai exportat produs a fost setul de... mai mult
Luni, 19 Octombrie 2015, ora 14:46
Piata auto se afla in revenire dupa ce criza economica mondiala i-a facut pe europeni, deci si pe romani, sa fie mai precauti cu achizitile de masini. Acum, ea s-a dezghetat, iar fiecare noua luna aduce cresteri.
In luna august, s-au inregistrat din nou cresteri, cele mai mari la masinile si piesele auto second-hand, semn ca romanii inca prefera masinile rulate, mai ieftine, in defavoarea unora noi.
Potrivit statisticilor realizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in tara noastra s-au inmatriculat 156.885 de autoturisme la mana a doua, in comparatie cu 139.244 inmatriculate anul trecut in aceeasi perioada. Si pe piata pieselor auto s-a inregistrat o crestere de 2,3 procente.
Crestera achizitiilor de piese auto este strans legata de faptul ca romanii isi cumpara mai multe masini second-hand, care necesita in mod evident investitii mai multe in piese din cauza varstei si uzurii.
De altfel, si in ceea ce priveste producerea de piese auto, Romania sta destul de bine, la noi in tara activand numeroase companii din acest domeniu. Anul trecut, companiile care au ca principala activitate producerea de piese auto au raportat insumat o cifra de afaceri de 12,6 miliarde de euro. Impreuna cu cele aproape 6 miliarde raportate de uzina Ford si Dacia, industria auto contribuie cu 12 procente la Produsul Intern Brut al Romanii, nefiind deloc un domeniu de neglijat.
Chiar daca la noi in tara sunt numeroase fabrici de componente auto,... mai mult
Vineri, 25 Septembrie 2015, ora 11:06
Piata pieselor auto din tara noastra este una destul de buna, iar in ultimii ani tot mai multi investitori din zona productiei de piese auto aleg sa investeasca la noi in tara.
Ultimul venit este Sumitomo Electric Wiring System (SEWS) care va deschide o noua uzina in Romania, dupa ce a inchis-o pe cea din Slovacia.
SEWS produce piese auto in Romania inca din 2000
Producatorul japonez de piese auto Sumitomo Electric Wiring System a inceput sa investeasca in tara noastra inca din anul 2000, cand a deschis la Deva o fabrica de cablaje.
Au urmat alte doua fabrici deschise la Orastie si la Alba-Iulia. Se pare ca japonezilor le-a placut in Romania pentru ca acum au inchis fabrica de la Topolcany, Slovacia, si vor mai deschide una la noi, anunta Agerpres, citand cotidianul praghez The Slovack Spectator.
La slovaci, SEWS producea cablaje pentru masinile Nissan si avea in 2002 aproximativ 1.200 de angajati vand planuri de extindere. Criza financiara le-a dat calculele peste cap asa ca au inceput sa concedieze in masa oameni, asa ca pana in 2015 au mai ramas doar 461 de salariati. Si acestia au ramas insa fara joburi din cauza mutarii japonezilor in Romania, unde insa vor face angajari masive, ceea ce nu poate fi decat o veste buna pentru noi.
Oficialii companiei nu au anuntat inca in ce oras din Romania vor deschide noua uzina in care vor produce diverse piese auto, in special cablaje.
Motivul invocat de conducerea pentru mutarea in Romania este legat, in mod... mai mult
Miercuri, 09 Septembrie 2015, ora 15:22
Bilantul de la jumatatea anului a adus vesti bune pentru afacerile din zona auto-moto. Atat vanzarile de autovehicule si de motociclete au inregistrat cresteri, cat si cele de piese auto.
Dupa ce luna iunie a fost una extrem de buna, iulie a adus o crestere aproape insesizabila, de sub un procent.
Comertul cu autovehicule si cel cu piese auto reprezinta o veriga importanta a economiei din tara noastra. Chiar daca in Romania nu exista decat doua uzine auto, Dacia Renault la Mioveni si Ford la Craiova, exista numeroase fabrici care produc piese auto atat pentru piata romaneasca, pentru cei doi producatori de la noi, cat si pentru piata externa.
De altfel, in 2014, industria auto a reprezintat 11% din PIB si 24% din exporturi, procente destul de importante si deloc de neglijat.
Stagnari in iulie, evolutie buna la nivelul lui 2015
Luna iunie a fost una foarte buna pentru aceasta industrie, fiind declarata chiar cea mai buna luna din ultimii sase ani. Din pacate, ea a fost ...citeste mai departe despre "Vanzarile de autovehicule si piese auto, in stagnare in iulie dupa o crestere spectaculoasa in iunie" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Septembrie 2015, ora 10:06
Piata auto din tara noastra este dominata de achizitii second-hand, romanii preferand sa-si cumpere masini la mana a doua din diverse motive, unul dintre ele, si cel mai important, fiind faptul ca preturile sunt mult mai accesibile in acest segment. Insa romanii nu cumpara doar masini rulate, ci si piese auto second hand, tot din aceleasi considerente.
Statisticile pietei auto de la noi
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, care publica lunar o statistica legata de situatia vanzarilor de automobile de la noi din tara, atrage atentia asupra faptului ca romanii prefera masinile si piesele auto-second hand si ca parcul auto national este din ce in ce mai invechit si, in mod automat, mai poluant.
In primele sase luni ale anului 2015, inmatricularile second hand au avut o crestere de 14% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Statul si-a propus sa stimuleze vanzarile de masini noi si chiar vanzarile de masini ecologice prin doua programe: "Rabla" si "Prima Masina".
Niciunul dintre ele nu s-a dovedit insa a fi foarte eficient, romanii optand in continuarea pentru masinile la mana a doua, chiar daca statul le dadea ceva beneficii celor care isi doreau un automobil nou.
"Rabla" a avut un oarecare succes si a contribuit la innoirea parcului auto, insa programul "Prima Masina", ce avea ca obiectiv incurajarea si ajutarea tinerilor sa achizitioneze o masina noua, este deja considerat un esec din cauza procedurilor greoaie pe care le presupune.... mai mult
Marti, 11 August 2015, ora 14:07
Industria auto isi revine, potrivit informatiilor oficiale care arata ca in primele luni din acest an cifra de afaceri a crescut cu 4%. Evolutia pozitiva se reflecta si in comenzile din ce in ce mai mari inregistrate de producatorii de piese auto prezenti in Romania, care se adapteaza si deschid noi fabrici pe plan local pentru onorarea clientilor.
Romania devine din ce in ce mai atragatoare pentru producatorii din industria componentelor auto, care si-au tinut promisiunile facute anii trecuti si au continuat in 2013, expansiunea pe piata locala, cu investitii de zeci de milioane de euro.
"Cand vine vorba de furnizorii pentru industria auto, orientata catre export, Romania devine din ce in ce mai importanta in Europa", spune Hans de Haas, CEO la Bianor, companie cu actionariat polonez si olandez si liderul in domeniul turnarii prin injectie e pieselor formate din materiale plastic.
Bianor a inaugurat recent o noua fabrica la Ploiesti, care a contribuit la inffintarea a 35 de de locuri de munca. Reprezentantii Bianor refuza sa dezvaluie valoarea investitiei facute, dar mentioneaza ca au in calcul extinderea pe piata din Romania, pe care o apreciaza.
Hans de Haas sustine ca a ales Ploiestiul datorita locatiei strategice pentru clientii companiei, multumita infrastructurii bune, dar si mediului de afaceri prietenos si suportului tehnic oferit de parcul industrial.
CEO-ul Bianor, Hans de Haas. Sursa foto: Plastech.pl.
"In mod suplimentar, materialelor... mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 08:12