Incepand de joi, s-au inchis temporar fabricile Dacia de la Mioveni si Ford de la Craiova.
Angajatii fabricii Ford de la Craiova vor intra in somaj tehnic incepand de joi si vor beneficia de o indemnizatie de 78% din salariul de baza, dupa ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar, din 19 martie, productia la principalele fabrici din Europa.
"Este de asteptat ca suspendarea temporara a productiei sa dureze cateva saptamani, in functie de evolutia acestei pandemii, de restrictiile impuse la nivel national, de constrangerile legate de lucrul cu furnizorii, dar si de nevoile de stoc ale dealerilor.
Aceasta masura este luata in contextul restrictiilor impuse de guvernele nationale in privinta transportului si contactelor personale, astfel ca vanzarile de masini si componentele sunt afectate la nivelul intregului continent.
Pe durata opririi temporare a productiei, angajatii Ford Craiova se vor afla in somaj tehnic si beneficiaza de o indemnizatie de 78% din salariul de baza, precum si de celelalte drepturi prevazute de lege pentru astfel de situatii," se mentioneaza intr-un comunicat Ford.
Presedintele Ford Europa, Stuart Rowley, a subliniat ca, desi impactul coronavirusului in fabricile companiei a fost unul limitat pana in prezent, efectele sale asupra angajatilor, dealerilor, furnizorilor si clientilor, precum si asupra societatii europene sunt fara precedent.
"Din cauza impactului dramatic pe care il are aceasta criza asupra pietei auto... mai mult
Joi, 19 Martie 2020, ora 08:08
Ford Motor Co a anuntat ca va plati compensatii de 750 milioane de dolari angajatilor platiti cu ora de la fabrica din orasul Genk (estul Belgiei), care va fi inchisa in 2014.
La fabrica din Genk compania americana are 4.000 de angajati platiti cu ora si majoritatea lor au aprobat saptamana trecuta planul de inchidere a unitatii, transmite AP.
Nivelul platilor difera in functie de varsta angajatilor si vechimea in munca. Muncitorii care au 50 de ani sau mai putin vor obtine sume de bani ce echivaleaza cu plata pe doi ani si jumatate. Cei care au peste 52 de ani vor primi o suma de bani ca sprijin pentru pensionare, pana cand ajung la varsta de 65 de ani.
Compania americana a anuntat recent ca in acest an costurile de restructurare se vor ridica la doua miliarde de dolari.
In octombrie 2012, Ford a confirmat ca va inchide pana in 2014 fabrica din orasul belgian Genk, unde lucreaza 4.300 de angajati, si va transfera productia la uzina din Valencia (Spania), ca parte a procesului de restructurare a operatiunilor Ford din Europa.
La fabrica Ford din orasul Genk (estul Belgiei), inaugurata in 1964, se produc modelele de clasa medie Mondeo si Galaxy precum si minivanurile S-MAX. Compania americana a anuntat ca urmatoarea generatie a modelelor Mondeo, S-MAX si Galaxy va fi transferata in Valencia (Spania), iar 4.300 de angajati de la Genk isi vor pierde locurile de munca.
In Romania, Ford Motor a inceput in 25 iunie productia de serie a noului model de... mai mult
Miercuri, 20 Martie 2013, ora 11:51
Ford ar putea inchide cel putin o fabrica europeana, unde se estimeaza ca supracapacitatea de productie a companiei o depaseste pe cea a General Motors, in contextul in care profitul este redus de pierderile de pe plan international.
Desi concedierile masive si inchiderea fabricilor este o strategie dificila in Europa, inclusiv din punct de vedere politic, General Motors si PSA Peugeot Citroen au anuntat recent ca vor inchide cate o uzina de pe continent, ceea ce ar putea atenua reactia publicului si a politicienilor la o decizie similara din partea Ford, proprietarul Automobile Craiova.
Cele mai vulnerabile fabrici Ford ar fi cea din Southampton, Marea Britanie sau Genk, Belgia. GM va inchide fabrica Opel din Bochum, Germania, iar Peugeot pe cea de la Aulnay, Franta.
Pietele din Europa, Asia si America Latina aduc pierderi consistente
Ford a precizat in luna iunie ca profitul din trimestrul al doilea avea sa fie afectat "substantial" de pierderile inregistrate in Europa, Asia si America Latina, care sunt triple fata de cele din primul trimstru, urcand la 570 milioane de dolari.
Ford utilizeaza numai 63% din capacitatea de productie din Europa, iar pierderile inregistrate in acest an pe continent ar putea depasi 1,1 miliarde de dolari, dublu fata de estimarile companiei, anticipeaza analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley.
"Dupa calculele noastre, gradul de utilizare a fabricilor Ford din Europa este chiar mai redus decat in cazul General Motors, chiar... mai mult
Vineri, 20 Iulie 2012, ora 13:45