Producatorul chinez de vehicule electrice si baterii reincarcabile BYD a semnat un acord pentru deschiderea unei fabrici in Maroc, anul viitor.
BYD va angaja 2.500 de muncitori pentru a produce in statul african vehicule, autobuze si camioane electrice, precum si baterii pentru masini de pasageri, transmite Automotive News Europe.
Fabrica va fi in noul oras Mohamed VI Tangier Tech, parte a proiectului dintre China si Maroc ce vizeaza crearea unui asa-numit Silicon Valley in Africa de Nord. Marocul beneficiaza si de un modern port, Tanger Med, unde exista un terminal de mari dimensiuni pentru imbarcarea si debarcarea automobilelor.
In ultimii ani multi producatori auto si-au deschis fabrici de asamblare in Maroc. Companiile auto straine sunt stimulate sa faca investitii in statul african, care are o inflatie scazuta, costuri reduse cu forta de munca, acorda subventii generoase, dispune de o infrastructura de transport imbunatatita si ofera stabilitate economica si politica.
Salariul mediu lunar in Maroc este de sub 400 de euro, fata de 2.000 de euro dincolo de Marea Mediterana, in Spania.
Renault are cea mai mare fabrica din regiune, langa Tanger, unde anul trecut au fost produse 273.000 vehicule Dacia. Renault are si uzine mai mici in Casablanca (Maroc) si Oran (Algeria).
Grupul PSA va incepe in 2019 construirea unei fabrici langa orasul marocan Kenitra. Magneti Marelli, divizia de componente auto a Fiat, a anuntat recent ca va investi 37 de milioane de... mai mult
Luni, 11 Decembrie 2017, ora 13:40
1Renault si-a ales, probabil, cel mai prost moment pentru a-si inaugura fabrica din Tanger, in Maroc, iritarea francezilor fiind la cote maxime deoarece, dupa relocarea in Romania, compania a mai dus o mare parte a productiei in afara Frantei.
Cu trei luni inainte de alegeri, cand punctul central al campaniilor electorale este expresia "Fabricat in Franta", Carlos Ghosn, directorul general al Renault, si regele Mohammed VI au inaugurat uzina contructorului in Melloussa, la vreo 30 de kilometri de Tanger, unde se vor fabrica 340.000 de masini, pana in 2013, potentialul maxim fiind de 400.000, relateaza Francezii, suparati pe marocani si romani pentru ca le fura joburile de la Renault pe mai mult
Sambata, 11 Februarie 2012, ora 10:15
Automobile Dacia va muta o parte din productia modelului Sandero de la Mioveni la fabrica Renault din Casablanca, Maroc, pentru a extinde capacitatea de productie a Duster, a declarat Jacques Chauvet, directorul Renault pentru regiunea Euromed si totodata presedintele CA al Dacia, potrivit Mediafax."Am decis mutarea unei parti a productiei Sandero in Maroc datorita cresterii cererii pentru Duster, astfel ca trebuie sa marim cadenta de productie. Cum suntem aproape de capacitatea maxima de productie a uzinei de la Mioveni, vom muta o parte din productia Sandero ca sa facem loc modelului Duster", a spus Chauvet, prezent la Salonul Auto de la Frankfurt.Totodata, el a afirmat ca cele doua noi modele Dacia pe care Renault le va fabrica la uzina de la Tanger, Maroc, respectiv modelul de familie si cel comercial, vor intra in productie la inceputul anului viitor.Chauvet a adaugat ca o mare parte din componentele necesare fabricarii celor doua modele vor proveni de la furnizorii din Romania.El a mai spus ca Renault nu are in plan, in prezent, constructia unui automobil Dacia electric sau hibrid, insa nu exclude un astfel de proiect in viitor.
Renault a anuntat, in iulie, ca vanzarile Dacia de autoturisme si vehicule comerciale usoare au scazut in primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unitati, de la 182.153 in aceeasi perioada a anului trecut.Conform Dacia a inregistrat o crestere de 2,5% a vanzarilor pe pietele europene, conservandu-si cota de piata de 1,6%, iar... mai mult
Marti, 13 Septembrie 2011, ora 18:27