Producatorul chinez de vehicule electrice si baterii reincarcabile BYD a semnat un acord pentru deschiderea unei fabrici in Maroc, anul viitor.
BYD va angaja 2.500 de muncitori pentru a produce in statul african vehicule, autobuze si camioane electrice, precum si baterii pentru masini de pasageri, transmite Automotive News Europe.
Fabrica va fi in noul oras Mohamed VI Tangier Tech, parte a proiectului dintre China si Maroc ce vizeaza crearea unui asa-numit Silicon Valley in Africa de Nord. Marocul beneficiaza si de un modern port, Tanger Med, unde exista un terminal de mari dimensiuni pentru imbarcarea si debarcarea automobilelor.
In ultimii ani multi producatori auto si-au deschis fabrici de asamblare in Maroc. Companiile auto straine sunt stimulate sa faca investitii in statul african, care are o inflatie scazuta, costuri reduse cu forta de munca, acorda subventii generoase, dispune de o infrastructura de transport imbunatatita si ofera stabilitate economica si politica.
Salariul mediu lunar in Maroc este de sub 400 de euro, fata de 2.000 de euro dincolo de Marea Mediterana, in Spania.
Renault are cea mai mare fabrica din regiune, langa Tanger, unde anul trecut au fost produse 273.000 vehicule Dacia. Renault are si uzine mai mici in Casablanca (Maroc) si Oran (Algeria).
Grupul PSA va incepe in 2019 construirea unei fabrici langa orasul marocan Kenitra. Magneti Marelli, divizia de componente auto a Fiat, a anuntat recent ca va investi 37 de milioane de... mai mult
Luni, 11 Decembrie 2017, ora 13:40
1Compania auto Renault a deschis o fabrica in Algeria pentru a profita de faptul ca piata auto inregistreaza o crestere rapida in statele din Africa de Nord.
Uzina noua este responsabila pentru productia sedanului Renault Symbol si foloseste componente din Romania.
Modelul este dezvoltat pe aceeasi platforma ca Dacia Logan 2 si este realizat in paralel si in tara noastra, aminteste auto-types.
Fabrica din Algeria se afla in orasul Oran si este prima uzina franceza dupa ce tara si-a declarat independenta fata de Hexagon in 1962.
Renault a investit 50 de milioane de euro si detine 49% din afacere, iar statul algerian are restul actiunilor.
La inceput, uzina va avea 350 de angajati, multi dintre ei fiind ...citeste mai departe despre "Renault produce Symbol in Algeria cu componente din Romania" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 28 Noiembrie 2014, ora 12:00
Michelin, al doilea mare producator de anvelope din lume, va renunta la 700 de angajati din Franta, continuand tendinta inregistrata in randul producatorilor industriali de a-si reduce personalul, ca raspuns la declinul vanzarilor auto in Europa, transmite Reuters.
Michelin are aproximativ 63.000 de angajati in Europa, din care 24.000 in Franta.
De asemenea, grupul francez Michelin, care are aproximativ 63.000 de angajati in Europa, a anuntat investitii de 800 milioane de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru imbunatatirea competitivitatii fabricilor din Franta si majorarea exporturilor.
Totodata, compania franceza a raportat ca va opri productia de anvelope pentru camioane in acest an in Algeria si a anuntat ca a vandut participatia de 67% a fabricii sale din Algeria companiei private algeriene Cevital.
Grupul Michelin si-a inceput activitatea in Romania in august 2001. In prezent, Michelin are in Romania aproape 3.000 de angajati, trei uzine - doua la Zalau si una la Floresti - si o retea comerciala.
Incepand cu anul 2005, Romania a devenit centru regional pentru operatiunile comerciale ale grupului Michelin in Albania, Bulgaria, Croatia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru si Serbia. mai mult
Luni, 10 Iunie 2013, ora 16:01
Viitoarea uzina Renault din Algeria va genera in prima faza 350 de locuri de munca directe, a declarat vineri directorul Renault pentru regiunea Euromed-Africa, Jean-Christophe Kugler, transmite AFP.
Kugler a mai spus ca productia initiala, care ar urma sa demareze in a doua jumatate a lui 2014, va consta in asamblarea de colectii importate din Romania sau Turcia, in timp ce motoarele vor veni din Franta.
Primul model produs la uzina de la Oran va fi noul Renault Symbol, o masina derivata din cea de a doua generatie a modelului Logan produsa in Romania. In prima faza uzina va produce 25.000 de vehicule pe an, urmand ca ulterior sa ajunga la un ritm de productie de 75.000 de unitati pe an.
"Algeria este in prezent a doua piata auto din Africa. Este foarte posibil ca piata auto algeriana sa devina prima piata din Africa", a declarat Jean-Christophe Kugler.
In primele 11 luni ale acestui an, piata auto din Africa de Sud inregistra 477.000 de inmatriculari, fata de 409.000 de inmatriculari in cazul Algeriei. Situatia se va inversa daca piata algeriana isi mentine ritmul de crestere actual (47%), in timp ce piata aut din Africa de Sud inregistreaza o crestere de 9%.
Renault va face o investitie initiala de 50 de milioane de euro pentru construirea uzinei sale de la Oran si va controla 49% din actiuni. De asemenea, timp de trei ani grupul francez va avea exclusivitate pe piata algeriana, ceea ce inseamna ca niciun alt constructor auto nu va putea sa intre in... mai mult
Vineri, 21 Decembrie 2012, ora 16:49
Renault va construi o fabrica in Algeria, unde va produce automobile destinate pietelor din Africa, a declarat, marti, pentru Bloomberg purtatorul de cuvant al grupului Raluca Barb.
Unitatea va fi amplasata la Oran, al doilea mare oras algerian, situat in nord-vestul tarii, pe tarmul Marii Mediterane.
Compania va incheia un acord cu guvernul algerian in urmatoarele zile, odata cu o vizita oficiala a presedintelui francez Francois Hollande.
Fabrica va avea o capacitate de productie de pana la 75.000 de automobile pe an, fiind dedicata modelelor din acelasi segment ca Renault Symbol, bazat pe Clio.
Renault se pozitioneaza pentru crestere pe pietele emergente, unde promoveaza autoturisme mai ieftine, precum Dacia Logan, in incercarea de a compensa pentru declinul abrupt remarcat in ultimii ani in Europa.
Tot in Africa, Renault si partenerul de alianta Nissan (Japonia) au investit masiv la fabrica de la Tanger, Maroc. mai mult
Marti, 18 Decembrie 2012, ora 12:04
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35
Grupul Renault va anunta constructia unei fabrici in Algeria, una dintre pietele importante de export ale Dacia, pentru a produce modelele Logan, Sandero si Symbol, potrivit cotidianului francez LeMonde. Capacitatea uzinei este estimata la 50.000 de unitati anual, toate destinate pietei locale.Dacia a exportat 17.327 de autovehicule in Algeria anul trecut, fiind depasita ca piata de export pentru constructorul roman de Germania (84.708 unitati), Franta (65.956 unitati), sau Italia (cu 21.739 masini).
Subsidiara din Algeria a grupului francez nu a oferit detalii privind valoarea investitiei, insa surse apropiate situatiei au declarat ca aceasta "a depasit cateva zeci de milioane de euro".
Potrivit legilor algeriene, care interzic unui investitor strain sa detina pachetul majoritar de actiuni al unei companii locale, Renault va avea 49% din titluri, dar va controla intreaga activitate. Restul de 51% se va afla in proprietatea companiei auto de stat SNVI.
Lansarea unor facilitati de productie va ajuta Renault sa-si consolideze pozitia de lider pe piata din Algeria, unde a vandut 56.000 de masini in 2009, 39.000 sub brand propriu si 17.000 sub denumirea Dacia, noteaza LeMonde. Renault controleaza aproximativ un sfert din piata auto locala. mai mult
Miercuri, 10 Februarie 2010, ora 00:12