Cheia pentru stimularea exporturilor este cresterea numarului de exportatori, in acest moment doar 15% din firmele care se ocupa de acest domeniu avand capital romanesc, a declarat, vineri, Costin Borc, ministrul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, intr-o conferinta de specialitate.
"Cateodata ne focalizam unde nu trebuie. As vrea sa nu socheze ceea ce spun. Romania nu este un slab exportator, Romania este o tara care numara putini exportatori. Daca vrem sa crestem exportul, trebuie sa crestem acele intreprinderi care pot sa faca export, acele intreprinderi care pot sa concureze pe piata unica. Noi suntem pe locul 53 la nivel mondial la exporturi si pe locul 17 la nivelul Uniunii ...citeste mai departe despre "Ministrul Economiei, cifre socante: Doar 15% dintre exportatori sunt intreprinderi cu capital romanesc" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 08 Aprilie 2016, ora 16:42
Firme romanesti din 130 de orase din tara exporta in Statele Unite ale Americii si ar putea beneficia de conditii mai bune de export, ca urmare a implementarii Parteneriatului Transatlantic pentru Comert si Investitii (TTIP) negociat, in prezent, de Uniunea Europeana cu Statele Unite ale Americii (SUA), a declarat, vineri, comisarul european pentru Comert, Cecilia Malmstrom, in cadrul conferintei "TTIP: Romania's Voice".
"In Romania, in 130 de orase diferite, sunt firme care exporta in Statele Unite. Nu toate sunt orase mari, dar sunt raspandite in toata tara. Nu toate companiile sunt mari. Peste 60% dintre exportatorii romani sunt firme mici si mijlocii.
Aurescu: Speram sa devenim una dintre destinatiile importante pentru investitiile americane
Multe companii exporta indirect in SUA masini, componente, dar prin alte tari din UE, care apoi exporta, la randul lor, catre SUA. Chiar daca multe dintre ele au obtinut deja succesul cu exporturile in SUA, TTIP le da sansa sa faca ...citeste mai departe despre "Firme romanesti exporta in SUA inclusiv cirese, pantofi si antibiotice: Cum ar putea beneficia de conditii mai bune" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 16 Octombrie 2015, ora 15:45
Firmele romanesti nu au fost incurajate sa realizeze investitii in afara Romaniei, a declarat vineri Manuel Donescu, secretar de stat in Ministerul Economiei, intr-o conferinta de presa.
"Exista o anumita reticenta a investitorilor romani sa realizeze investitii in afara tarii. Cauzele sunt multiple, iar una din ele este lipsa unui program prin care noi sa-i incurajam nu doar sa exporte, ci si sa investeasca peste hotare", a spus Donescu.
Potrivit acestuia, structurile din Ministerul Economiei care se ocupa de promovarea comertului exterior sunt obligate sa ofere asistenta si ajutor oricarei firme romanesti care vrea sa exporte sau sa investeasca peste hotare. "O mai buna cunoastere reciproca ne-ar ajuta", a adaugat Donescu.
El a anuntat, in acest context, ca o companie romaneasca se pregateste sa livreze vagoane de calatori in Brazilia, in baza unui contract de 160 de milioane de euro.
"Primul lot de vagoane este in curs de livrare. Contractul a fost semnat anul trecut si va contribui anual cu o crestere de 100 de milioane de dolari la exporturile Romaniei. In plus, compania va investi 20 de milioane de dolari in Brazilia intr-o fabrica unde va monta echipamentele. I-am convins ca este mai eficient sa transporte componentele si sa le asambleze acolo. Costurile sunt mai mici si profitul, mai mare", a aratat oficialul Ministerului Economiei.
El a mentionat ca investitiile romanesti in afara tarii se ridica in acest moment la un miliard de euro.
Astra... mai mult
Vineri, 09 August 2013, ora 14:38
Lucretia-Maria Domokos, Director general Tester LMD Consulting
Tester LMD Consulting are ca obiect de activitate consultanta manageriala , activitati comerciale de import export in domeniul ambalajeor, materialelor de constructii , materiale de reclama.
•De ce sa-ti faci reclama in aceasta perioada?
•Firmele romanesti ar trebui sa promoveze produsele nationale in strainatate
•Oferiti cadouri in functie de profilul companiei
Firmele romanesti ar trebui sa-si faca foarte multa perioada in aceasta perioada de criza intrucat este momentul potrivit sa-si cladeasca relatii pe termen lung si sa inspire incredere clientilor sai. De asemenea, companiile ar trebui sa-si promoveze produsele pe plan international si sa incerce sa ofere partenerilor de afaceri, cadouri in functie de profilul companiei, a preciat Lucretia-Maria Domokos, director general Tester LMD Consulting.
mai mult
Miercuri, 07 Iulie 2010, ora 09:13