CNAIR a anunțat câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a secțiunii 2 din autostrada Sibiu - Piteşti, între Boiţa şi Cornetu.
Valoarea contractului este de 4,25 miliarde lei fără TVA.
"Joi, 30.12.2021, urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Boiţa – Cornetu. Ofertantul desemnat câştigător este asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, cu preţul de 4.250.006.315,00 lei fără TVA", anunţă CNAIR.
Sursa de finanţare este din fonduri europene nerambursabile.
Durata de proiectare şi execuție a acestei secţiuni este de 68 luni, din care 18 luni durata de proiectare şi 50 de luni durata de execuţie lucrări.
Durata de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.
Traseul are o lungime de 31,33 km.
Această secţiune conţine următoarele lucrări principalele: 49 de poduri şi viaducte; 7 Tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m şi 1.590 m; ecoduct în zona localităţii Lazaret.
Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după finalizarea procesului de avizare a acestuia.
Ce se întâmplă cu celelalte secțiuni
Astfel, Secţiunea 1 (Sibiu – Boiţa) de 13,17 km este în faza de execuţie si are termen de finalizare: 2023.
Secţiunea 3 (Cornetu –... mai mult
Vineri, 31 Decembrie 2021, ora 11:38
Lotul 1 al autostrazii Sebes - Turda (A10) va fi deschis partial circulatiei joi, 3 decembrie, intre bretelele scurte ale nodului Sebes si nodul Alba Iulia Nord. Circulatia se va inaugura pe circa 15 kilometri din cei 17 kilometri ai tronsonului.
Lotul are 17 kilometri, dar deschiderea circulatie rutiere se va face pe 14,8 kilometri, intre nodul rutier Sebes (legatura cu Drumul National 1 si A1 prin bretelele 5 si 6), nodul rutier Alba Iulia Sud (complet) si nodul rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 si 3).
"Este o veste foarte buna pentru soferii care nu vor mai fi nevoiti sa astepte in ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebes si Alba Iulia", scrie Pro Infrastructura.
Contractul de proiectare si executie a fost semnat in anul 2014 si ar fi trebuit sa circulam pe aceasta autostrada doi ani mai tarziu. Nenumaratele blocaje si intarzierile cu realizarea exproprierilor, relocarile de utilitati, aprobarile proiectelor tehnice sau autorizatiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud, precum si ritmul dezamagitor de lucru al constructorului italian Pizzarotti au amanat acest termen cu peste patru ani, spun specialistii in infrastructura.
Constructorul Pizzarotti va continua lucrarile la autostrada si la nodul rutier Alba Iulia.
"Deschiderea circulatiei a fost posibila in acest an doar printr-o mobilizare surprinzatoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltari zi si noapte. Constructorul va mai executa lucrari in... mai mult
Joi, 03 Decembrie 2020, ora 10:41
Noul pod rutier de la Vadu Pasii, alternativa peste Buzau la podul Maracineni, de pe ruta spre Moldova, va putea fi utilizat mai tarziu decat au crezut initial autoritatile. Marti, 17 noiembrie, au fost ridicate pe pile ultimele elemente ale tablierului metalic, fiind cea mai complicata parte.
Firma de constructii urmeaza sa toarne placa de beton si straturile de asfalt, iar urmatoarele etape ar putea fi gata pana la primavara, dar asta depinde de cat de blanda va fi iarna, de precipitatii si de temperatura, potrivit adevarul.ro.
Lucrarile vor fi executate primavara, iar podul ar putea fi dat in folosinta la inceputul verii. Au fost anuntate mai multe termene de finalizare de-a lungul timpului, dar nu au fost respectate.
"Podul de la Vadu Pasii este acum realizat in proportie de 95%. Au fost ridicate si ultimele tabliere, urmand ca apoi sa fie turnata placa de beton", a scris presedintele CJ Buzau, Petre Emanoil Neagu, pe Facebook.
Noul pod de la Vadu Pasii este construit cu bani de la Consiliul Judetean Buzau si Ministerul Dezvoltarii, investitia ridicandu-se la peste 26.000.000 de lei.
Citeste si: Dezastrul proiectului "centura Comarnic". "Autostrada va ajunge blocata cu anii din graba politicianista" ...citeste mai departe despre "VIDEO Care este stadiul lucrarilor la noul pod de la Vadu Pasii, legatura dintre Muntenia si Moldova" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 18 Noiembrie 2020, ora 15:43
Pe lotul 2 al santierului autostrazii Sebes - Tuda, antreprenorul grec Aktor a inceput sa scoata balastul stabilizat care a fost pus in urma cu doi ani pe o distanta de peste 1 km.
Activitatea, care va intarzia si mai mult finalizarea lucrarii, se deruleaza intre localitatile Leorint si Radesti.
"Asa cum am spus in repetate randuri in ultimele luni, haosul generalizat de pe santier, mobilizarea necorespunzatoare si managementul dezastruos al grecilor de la Aktor a transformat acest tronson de autostrada intr-o veritabila rusine nationala. In lipsa asfaltului si a sistemului de scurgere a apelor care sa protejeze terasamentele, balastul stabilizat sau taluzele, constructorul este nevoit sa refaca din nou si din nou autostrada, asemenea eroului Sisif din mitologia greaca", transmit cei de la Asociatia Pro Infrastructura.
Desi contractul este semnat din 2014 cu termen de finalizare in 2016, in ritmul actual de munca este greu de crezut ca tronsonul de autostrada se va finaliza in anul 2021. "Ne exprimam speranta ca Aktor nu va mai obtine contracte de infrastructura de transport in Romania, fiind evident ca nu detine capacitatea organizatorica si umana sa duca la bun sfarsit proiecte de o asemenea anvergura", mai spun reprezentantii ONG-ului mentionat.
Balastul stabilizat depus in 2018 nu mai corespunde din punct de vedere a calitatii si sigurantei, motiv pentru care trebuie indepartat. Timp de doi ani, in absenta asfaltului. au avut loc infiltratii care au... mai mult
Joi, 17 Septembrie 2020, ora 19:30
Asociatia Pro Infrastructura a publicat, pe pagina de Facebook a organizatiei, noi imagini de la santierul deschis pentru constructia primei autostrazi a Moldovei, subliniind si care este stadiul lucrarilor.
"Va prezentam o noua filmare aeriana cu cei 30 de km ai santierului centurii Bacau (16 km de autostrada si 14 km drum cu 2 benzi de circulatie), proiect inceput in martie 2019 si care se afla la un stadiu fizic de executie de peste 70%: https://youtu.be/qyQU4kGL4ug.
Asa cum va spuneam la mijlocul lunii iulie, tronsonul sud-vestic dintre DN11 si DN2 Sud (7,3 km de drum cu 2 benzi) este complet finalizat, fiind instalate pana si bancutele si panselutele in spatiile de servicii.
Desi ministrul Bode afirma ca in mandatul dansului nu va ctitori muzee rutiere in aer liber, realitatea tine sa il contrazica. Solicitam Ministerului Transporturilor si CNAIR sa gaseasca de urgenta mijloacele legale pentru deblocarea situatiei si pentru deschiderea traficului pe acest prim segment al centurii Bacau.
Pe restul proiectului ce include primii kilometri de autostrada din regiunea Moldova lucrarile avanseaza intr-un ritm foarte bun. Zilele urmatoare va fi finalizata placa de suprabetonare a podului de 1,2 km peste raul Bistrita, iar in urmatoarele saptamani va fi ridicat tablierul metalic pe cele 2 structuri ce traverseaza canalul Bistrita.
Realizarea umpluturilor, asternerea straturilor de asfalt, relocarea stalpilor de inalta tensiune, taluzarea cu... mai mult
Duminica, 30 August 2020, ora 10:24
Premierul Ludovic Orban a participat marti, 18 august, alaturi de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la deschiderea oficiala a lucrarilor pentru Autostrada de Centura Bucuresti (A0) Sector Sud, Lotul 2, Vidra - Bragadiru.
"Am tinut sa fiu prezent la acest eveniment extrem de important. Practic, astazi incep lucrarile pe primul tronson de autostrada de centura, din cele 7 tronsoane de autostrada care urmeaza a fi construite. Bucurestiul are nevoie de Autostrada de Centura, nu de astazi, nu de ieri, de cel putin 15 ani de zile. Indicii de trafic arata ca traficul pe Centura Bucurestiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic, necesitatea unei autostrazi se impune, deja, de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic. Aceasta Autostrada de Centura este vitala pentru Bucuresti", a declarat Ludovic Orban.
El a explicat ca, la ora actuala, tranzitarea Bucurestiului se face fie pe actuala Centura, fie prin Bucuresti.
"Traficul de tranzit prin Bucuresti este de pana la 20%. Foarte multe mijloace de transport prefera sa intre in Bucuresti, neavand Autostrada de Centura si stim foarte bine ca, daca o iau pe actuala Centura, este un timp extrem de indelungat pana reusesc sa ajunga la destinatie", a declarat Ludovic Orban.
Seful Executivului a reamintit ca studiul de fezabilitate pentru aceasta autostrada a fost realizat in 2008, punctand ca lucrarile, de la inceputul guvernarii PNL, sunt "in progres".... mai mult
Marti, 18 August 2020, ora 12:20
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunta ca marti, in jurul orei 11:00, incep lucrari de remediere a partii carosabile in vama Giurgiu - Ruse, pe sensul Ruse - Giurgiu.
Conform unui comunicat de presa, lucrarile vor dura aproximativ 12 ore, dar, pentru a se usca stratul de asfalt proaspat asternut si pentru a rezista traficului greu, este nevoie de inca 5 ore pana la reluarea circulatiei in zona lucrarilor.
Lucrarile efectuate sunt in perioada de garantie si sunt suportate de constructor.
"Precizam ca ziua de marti a fost aleasa pentru executia lucrarilor dupa analiza statisticilor de trafic in acest punct de frontiera, statistici care arata ca martea este cel mai redus trafic in acest punct de frontiera.
Spre exemplu, in ziua de marti, traficul rutier in vama Giurgiu - Ruse este mai scazut cu aproximativ 30% fata de ziua de luni", se mentioneaza in comunicat. ...citeste mai departe despre "Vama Giurgiu-Ruse va fi blocata, astazi, de lucrari pe carosabil" pe Ziare.com mai mult
Marti, 30 Iulie 2019, ora 08:04
In ultimele 30 de zile au fost date in folosinta doua loturi de autostrada, care insa ar fi trebuit terminate de acum doi ani. In plus, lucrarile la celelalte sosele de mare viteza din tara noastra se misca cu viteza melcului. Ca de obicei.
Ziare.com a consultat stadiul lucrarilor aferent lunii august, document publicat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Vezi AICI situatia lucrarilor in luna iulie
La tronsonul Campia Turzii - Gilau (ce cuprinde un pod peste raul Somesul Mic si un canal), care face parte din autostrada Brasov - Bors, gradul fizic de executie a ajuns la 74% in august, de la 55% - cat era in iulie. Stadiul financiar se afla, insa, la nici 22%.
Portiunea are mai putin de un kilometru, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrarii este sfarsitul lunii octombrie. Valoarea contractului este de aproximativ 26 de milioane de lei, constructorul fiind firma italiana Tirrena Scavi.
La lotul 2 al tronsonului Targu Mures - Ogra din Autostrada Brasov - Bors, lucrarile au ajuns la 76,35%, in aceasta luna, de la 69,11%. Constructorul este firma austriaca Strabag, care s-a ocupat in ultimele 30 de zile cu relocarea retelelor electrice. Lucrarea are valoarea de 251,35 milioane de lei si 10 km lungime, iar termenul de finalizare este luna octombrie a acestui an. Primul lot e in procedura de relicitare si nu are nimic construit.
Gradul de executie a lucrarilor pe lotul 1 al tronsonului Ogra - Campia Turzii a ajuns in... mai mult
Vineri, 17 August 2018, ora 07:11
Premierul Viorica Dancila si-a facut de curand bilantul de activitate la sase luni de la preluarea mandatului, dar a omis un aspect important: lucrarile la autostrazi se misca cu viteza melcului.
Am consultat datele publicate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aferente lunii iulie, pentru a vedea care mai e stadiul proiectelor.
La tronsonul Campia Turzii - Gilau (ce cuprinde un pod peste raul Somesul Mic si un canal), care face parte din autostrada Brasov - Bors, gradul de executie a ajuns la 55% in iulie, in iunie fiind de 33%.
Portiunea are mai putin de un kilometru, iar lucrarile ar fi trebuit sa se termine la finalul acestei veri, insa termenul a fost amanat pentru octombrie. Valoarea contractului este de aproximativ 26 de milioane de lei, constructorul fiind firma italiana Tirrena Scavi.
La lotul 2 al tronsonului Targu Mures - Ogra din Autostrada Brasov - Bors, lucrarile au ajuns la 69,11%, de la 64,81%. Constructorul este firma austriaca Strabag. Lucrarea are valoarea de 251,35 milioane de lei si 10 km lungime, iar termenul de finalizare este luna octombrie a acestui an. Primul lot e in procedura de relicitare si nu are nimic construit.
Gradul de executie a lucrarilor pe lotul 1 al tronsonului Ogra - Campia Turzii a ajuns in iulie la 75,8%, in crestere cu 5% fata de iunie. Constructorul este Asocierea SC GEIGER TRANSILVANIA SRL & WILHELM GEIGER GmbH & Co.KG, valoarea lucrarii e de 55,78 milioane de lei, lungimea... mai mult
Joi, 26 Iulie 2018, ora 10:35