Consumatorii romani au avut ce vorbi despre retailerii online de produse electronice si electrocasnice, dupa ultima editie Black Friday si dupa promotiile lunii decembrie.
Un studiu recent arata ca principalele subiecte discutate in mediul online, cu referire directa la marile branduri ale vanzatorilor pe Internet, au fost livrarile intarziate, comunicarea deficitara dintre retaileri si companiile de curierat ori imposibilitatea clientilor de a intra in legatura cu retailerii de la care au comandat produse.
Astfel, brandul care s-a bucurat de cel mai mare numar de mentiuni in perioada monitorizata este Emag: 3.100, acesta fiind urmat de Altex, cu 1.500 de comentarii.
Flanco si Evomag se situeaza pe urmatoarele pozitii, cu 475 si, respectiv, 365 de conversatii.
In cazul Emag, 82% din comentariile utilizatorilor au fost pozitive, iar reduceriile de Black Friday si vanzarea produselor la preturi de 1 leu au fost extrem de apreciate de consumatori.
Totusi, au existat si plangeri ale consumatorilor (9%), in general legate de intarzierea comenzilor, imposibilitatea intrarii in legatura cu un reprezentant Emag si la lipsa unei bune comunicari intre retailer si compania de curierat.
Si mai multe plangeri au existat in legatura cu brandul Altex - 56% comentarii negative -, in special din cauza zona de client service - intarzierea comenzilor plasate, faptul ca nu se poate intra in contact cu reprezentanti ai companiei.
De asemenea, despre Flanco au existat 58%... mai mult
Luni, 23 Februarie 2015, ora 15:35
Mihai Patrascu, CEO evoMAG, sustine ca puterea de cumparare a scazut anul acesta si va continua sa scada si anul viitor. "Va fi astfel nevoie anul viitor de mai multa munca pentru a ajunge aceleasi rezultate ca anul acesta", spune omul de afaceri.
In plus, el subliniaza ca ingredientul absolut necesar succesului este munca "din placere".
Anul 2014 este anul achizitiilor pentru compania pe care o conduce:
"Urmarim magazinele online care au o baza de clienti stabila si care au cel putin trei ani de activitate. De asemenea, ar fi de preferat sa aiba o cifra de afaceri de minimum 500.000 de euro pe an. Nu conteaza in ce domeniu activeaza", a declarat Mihai Patrascu, intr-un interviu acordat Business24.
Pe plan personal isi propune extinderea familiei Patrascu, dar si a familiei sale de magazine online, in 2014.
"Un alt obiectiv este dezvoltarea altor magazine online folosindu-ma de experienta castigata in opt ani de business", spune omul de afaceri.
Cum a fost anul 2013 pentru afacerile dumneavoastra?
2013 inseamna pentru evoMAG o crestere a cifrei de afaceri de peste 30% pana la 15 milioane de euro. Rezultatele din ultima luna a anului ar putea influenta pozitiv aceasta estimare. Sunt premise sa depasim targetul.
Dar pentru mediul de afaceri, in general?
Pentru mediul de afaceri, in general, 2013 este sinonim cu un an de stabilitate si de consolidare. Nimeni nu a exagerat, nu s-a aruncat la proiecte marete, nu a facut investitii importante. Tot ce... mai mult
Vineri, 03 Ianuarie 2014, ora 00:00
Societatea Evolution Prest Systems, care detine magazinul online evomag.ro, estimeaza afaceri de 15 milioane de euro in acest an, in crestere cu 30% fata de 2012, pe fondul majorarii cu 35% a numarului de clienti si extinderii portofoliului de produse comercializate.
"Afacerile evomag.ro au crescut organic in ultimii ani, cu rate de peste 30%. In 2011, afacerile au atins 8,6 milioane de euro, au urcat in 2012 la 11,5 milioane de euro si vom incheia acest an cu 15 milioane de euro. Cresterea afacerilor a fost sustinuta de avansul numarului de clienti cu 35% si extinderea portofoliului de produse comercializate", a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general al Evolution Prest Systems, Mihai Patrascu.
Potrivit datelor evomag.ro, 35% din vanzari provin din produse portabile si tablete, urmate de componentele PC - 19% si terminale mobile (smartphone) - 9%.
"Valoarea cosului mediu pe evomag.ro este de 1.000 de lei, TVA inclusa", a spus Patrascu.
Investitiile Evomag.ro
El a afirmat ca societatea a investit 100.000 de euro in deschiderea unui showroom in Capitala, situat pe bulevardul Mihai Bravu, motivul principal fiind dorinta clientilor evomag.ro de a atinge produsele pe care intentioneaza sa le cumpere, mai ales cele scumpe.
"Noul showroom are o suprafata de 200 metri patrati, de trei ori mai mare decat a celui anterior, la care se adauga un spatiu de depozitare de 1.000 de metri patrati, de cinci ori mai mare, care permite dublarea stocului de... mai mult
Luni, 04 Noiembrie 2013, ora 14:29
Nume importante de pe piata comertului electronic din Romania precum Visa, MasterCard, FashionDays, Molecule F, FashionUP, evoMAG, F64, PC Garage, PC Fun, Oktal, Paravion, RomCard, 2 Parale, Cargus, FAN Courier, DPD Romania, Marks Romania, BootCamp University, ContentSpeed, ECOMpedia, DigitalStar (Leo Burnett) sau My Media (The Group vor participa la Gala Premiilor eCommerce 2013 (GPeC 2013).
Lista, insa, nu se incheie aici, iar organizatorii promit nume la fel de sonore, pe care piata le va intalni in cadrul GPeC 2013.
Lista, insa, nu se incheie aici, iar organizatorii promit nume la fel de sonore, pe care piata le va intalni in cadrul GPeC 2013.
Surpriza GPeC 2013 este aducerea, pentru prima oara in Romania, a lui Daniel Dubin, Channel Sales Manager ClickTale - unul dintre cele mai cunoscute tool-uri de Customer Experience Analytics la nivel mondial, folosit de companii de top precum: T-Mobile, Booking.com, Lenovo, Logitech, Virgin, CBS, Orange, Verisign, Kenwood etc. Daniel va sustine un keynote speech de 45 de minute despre optimizarea conversiilor, pe care "nimeni nu ar trebui sa il rateze", dupa cum declara Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.
Prin intermediul speakerilor prezenti la GPeC 2013 si a experientei vaste de care dispun, topicurile dezbatute vor fi de un real interes pentru oricine activeaza in piata de e-commerce sau vrea sa isi lanseze o afacere online: statistici de piata, predictii pentru 2014, branding, marketing, social media, studii de caz... mai mult
Vineri, 18 Octombrie 2013, ora 09:10
Piata comertului electronic din Romania nu este matura, ceea ce determina marii jucatori de profil sa nu fie interesati de investitii pe piata locala, sustine Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro, intr-un interviu acordat Business24.
Seful evoMAG considera ca, in continuare, comertul online este un segment vedeta si anticipeaza o crestere a pietei, cu o usoara accelerare, dar fara salturi spectaculoase. Unul dintre motoarele e-comertului este tableta, care aduce vanzari din ce in ce mai mari.
Anul trecut, EvoMag se afla pe locul patru, la doar cateva locuri de liderul pietei, emag. Cum estimati ca va evolua anul acesta EvoMag? La ce cifra de afaceri va asteptati?
Anul acesta estimam o crestere a business-ului cu 30-35%. Speram sa ne atingem acest obiectiv si mizam, ca majoritatea celor din comertul online, pe ultima perioada din an, perioada cea mai aglomerata din punct de vedere al vanzarilor!
Ce strategie de dezvoltare aveti pentru anul acesta?
Anul acesta mizam pe vanzari mai mari in perioada urmatoare, vanzari aduse in mare parte prin campanii desfasurate atat online cat si offline.
Ce produse se vand cel mai bine? La ce volum de vanzari va asteptati pentru 2013?
Categoriile de produse cele mai vandute sunt, ca si in anii trecuti, laptop-urile, telefoanele mobile, smartphone-urile, gadgeturile in general. Ce putem observa este accelerarea categoriei de tablete, categorie care a crescut de 4 ori de la inceputul anului pana acum.
Desi comertul... mai mult
Miercuri, 11 Septembrie 2013, ora 08:08
Magazinul online evoMAG.ro, important jucator de pe piata comertului electronic din Romania, a lansat o aplicatie pentru sistemul de operare iOS.
Terminalele mobile sunt tot mai utilizate si in Romania, iar companiile online se adapteaza acestor tendinte din piata.
"Trend-ul este evident catre comentul online de pe terminalele mobile. Daca in trecut analizam o oferta pe laptop sau calculator, trendul accelerat este acela de a ne informa si finaliza o achizitie pe un terminal mobil iar cel mai folosit gadget este smartphone-ul", a declarat, pentru Business24, Mihai Patrascu, CEO evoMAG.
El a adaugat ca investitia initiala pentru aceasta aplicatie este pana in 5.000 euro, iar bugetul de promovare este de 10.000 euro pentru urmatoarele 6 luni.
"Am luat decizia de a dezvolta o aplicatie pentru sistemul de operare iOS datorita vizitelor din ce in ce mai multe de pe aceste terminale, luna de luna. Scopul principal al aplicatiei este acela de a facilita si mai mult pentru client procesul de cumparare si pentru a fi in contact, printr-un mediu foarte prietenos, cu produsele si serviciile nostre", a mai spus Patrascu.
Vanzarile evoMAG, in crestere in primul semestru
Vanzarile evoMAG din primul semestru au crescut in medie cu 30% in primul semestru, respectand trendul pietei.
"Anul trecut, vanzarile au avut un ritm de crestere de 40% fata de 2011, ceea ce inseamna ca pentru prima jumatate a anului acesta am decelerat putin, dar speram sa aungem la acelasi... mai mult
Vineri, 30 August 2013, ora 05:38
Elefant.ro, cea mai mare librarie online din Romania, cu o cifra de afaceri de 3,6 milioane de euro anul trecut, isi extinde portofoliul de activitate cu noua divizie "fashion", atacand si piete care nu faceau parte din obiectul principal de activitate.
Prin noua sectiune de fashion, elefant.ro confirma strategia anuntata de conducere, la inceputul acestui an, cand oficialii companiei spuneau ca vor miza, pentru dezvoltare, pe extinderea "pe noi verticale de business".
"Incepand de astazi lanseaza o noua categorie de produse - fashion (vestimentatie, incaltaminte si accesorii pentru adulti). Astazi intram in beta testing cu aceasta noua categorie pentru o perioada de 2-4 saptamani. Lansarea oficiala urmeaza a avea loc la sfarsitul perioadei de testare sau mai bine zis de ", spun reprezentantii elefant.ro intr-un comunicat de presa.
Pentru a creste mult ca business in online nu poti ramane pe un singur segment de produse, spun oficialii companiei.
"Decizia de a ne transforma in mall-ul online al familiei tale a aparut acum aproximativ un an dar am inceput sa lucram la aceasta transformare abia in prima parte a acestui an. Avem o strategie de extindere care include mai multe categorii de produse ce vor fi anuntate la momentul potrivit", a declarat, pentru Business24 Ana-Rita Da'Ros, director ecommerce in cadrul elefant.ro.
Pentru perioada de testare, pe site-ul elefant.ro exista aproximativ 3.000 de articole din categoria fashion. Prin aceasta miscare,... mai mult
Luni, 12 August 2013, ora 16:39
Potentialul comertului online pe piata romaneasca este imens, in conditiile in care reprezinta doar 3 - 4% din cel traditional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Patrascu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrala si de Est.
"Spre exemplu, pentru campania Black Friday, evomag.ro a fost pregatit sa suporte un trafic de 4-5 ori mai ridicat. In realitate, traficul a depasit de 12 ori nivelul estimat. Efectiv, serverul nu mai putea face fata solicitarilor", a spus Patrascu.
Prezent la eveniment, directorul general al PayU Romania, Daniel Nicolescu, a spus ca, in ciuda temerilor, exista clienti pe aceasta piata, chiar daca este de dimensiuni reduse.
"Clienti exista si asta s-a vazut cand, spre exemplu, Blue Air a intrat cu bilete de avion pe online", a spus Nicolescu.
La randul sau, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a spus ca in Romania exista potential pe piata comertului online.
"Din perspectiva noastra, pe acest segment de piata se poate face un business bun si este momentul sa facem un business bun", a afirmat Herghelegiu.
El a adaugat ca mediul online permite clientilor sa isi cheltuiasca mai eficient banii.
"Observam ca gradul de sofisticare a clientilor creste de la an la an, sunt mai atenti in privinta cumparaturilor, se informeaza mai mult", a spus seful elefant.ro.
Directorul evomag.ro a afirmat ca, in raport cu magazinele traditionale, magazinele online prezinta mai... mai mult
Vineri, 07 Iunie 2013, ora 15:33
Magazinul online evoMAG.ro, specializat in vanzarea de produse IT&C, a platit in ultimii trei ani comisioane in valoare de peste 140.000 de lei catre afiliatii din pltforma 2Parale.
Compania care detine evoMAG.ro, Evolution Prest Systems, a obtinut anul trecut o cifra de afaceri in valoare de 36,52 milioane de lei si un profit net in valoare de 291.000 de lei. Firma avea anul trecut un numar de 27 de angajati.
"In 2012 estimam o cifra de afaceri in valoare de 14 milioane de euro", a declarat pentru Business24 directorul executiv al evoMAG.ro, Mihai Patrascu.
2Parale este un serviciul de marketing online afiliat, care permite magazinelor online sa ofere comisioane de vanzare website-urilor care le promoveaza produsele.
2Parale are un portofoliu de peste 122 de campanii si peste 8.700 de afiliati, care au generat 42 de milioane de click-uri, dar si vanzari de peste 24 de milioane de lei.
Mihai Patrascu a declarat, in luna mai a acestui an, ca aproximativ 30% din veniturile generate lunar de catre evoMAG.ro sunt investite in promovare si marketing online. mai mult
Marti, 13 Noiembrie 2012, ora 11:02