Piata romaneasca de carte a scazut in ultimii cinci ani cu o treime, iar singurele segmente care s-au mentinut constante in vanzari au fost cartile pentru copii, in special cele de colorat, si literatura romantica pentru femei, a declarat pentru Mediafax Dan Vidrascu, directorul editurii Litera.
Cu o valoare estimata la 60 milioane de euro, piata de carte din Romania, care a scazut cu aproape 40% fata de anul 2007, este considerata subdimensionata de catre editori. Cifra nu include vanzarile de manuale si pe cele de la chioscurile de ziare.
"Ungaria are o piata de cel putin trei ori mai mare, la o populatie de aproape trei ori mai mica. Piata italiana se ridica la aproximativ un miliard de euro, cea spaniola este de trei ori mai mare, iar vanzarile de carte din Germania ajung la sapte miliarde de euro. Piata nu poate creste foarte mult pentru ca nu exista locuri in care sa poata fi vanduta o carte. Vor fi sanse de crestere daca vor intra in Romania niste retaileri mai mari.
In momentul de fata, hipermarketurile sunt de fapt cele care vand majoritatea cartilor in Romania, cum nu se intampla in celelalte tari din Europa, unde lanturile de librarii sunt motoarele si locomotivele de vanzare a cartilor", a declarat agentiei MEDIAFAX Dan Vidrascu, directorul general si proprietarul editurii Litera International, cea mai mare din Romania dupa cifra de afaceri, care a ajuns la 43,9 milioane de lei anul trecut si la 42,8 milioane de lei in 2010.
Chiar daca celelalte... mai mult
Luni, 28 Mai 2012, ora 20:45
Silviu Dragomir, Publisher Editura 3TREI
Descrierea companiei
Editura generalista specializata in carti de: beletristica, stiintifice, memorialistica, enciclopedii, atlase, romane de fictiune, povesti, dictionare, carti de design si gradinarit
Portofoliu
Persoane juridice, librarii, hipermarketuri,
•Piata de carte este in suferinta in 2009
•Evolutia pietei de carte in 2010
•In 2009 a crescut interesul cititorilor fata de cartea de business
Spiritul pragmatic adus de criza financiara a crescut interesul cititorilor pentru cartile de business. Clientii au nevoie de informatii certe, de aceea interesul pentru non-fictiune este puternic simtit pe piata de carte romaneasca, declara Silviu Dragomir, Publisher Editura 3TREI.
mai mult
Miercuri, 09 Decembrie 2009, ora 02:00