Livrarile auto pe luna mai ar putea fi mai scazute decat au fost in luna anterioara, atat din cauza faptului ca au existat mai multe zile libere, dar si pentru ca Programul "Rabla" a intarziat fata de anul trecut cu aproape trei luni, a declarat, marti, intr-o conferinta de specialitate, Marius Tudor, secretar general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.
"Inca nu avem datele consolidate pe luna mai, suntem in proces de colectare a lor. Este posibil ca piata sa fie mai jos pentru ca au fost foarte multe zile libere. Plus ca Programul 'Rabla' a demarat anul trecut in aprilie, iar anul acesta efectiv poate incepe saptamana viitoare, dar in iunie. Acest fapt afecteaza piata auto. Impactul Programului 'Rabla' nu poate fi vazut decat peste doua-trei luni si numai atunci putem trage niste concluzii", a explicat Tudor.
Conform datelor APIA, livrarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) pe piata auto au inregistrat, in primele patru luni ale anului 2013, o scadere de 11%, comparativ cu aceasi perioada din 2012. In Romania, in continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total in luna aprilie), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total.
Din analiza sectoriala reiese faptul ca productia nationala a inregistrat, in luna aprilie, o crestere de 9,3% fata de luna precedenta, ceea ce face ca, in primele patru luni ale lui 2013, sa fie consemnata o... mai mult
Marti, 04 Iunie 2013, ora 10:28
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Uniunea Europeana (UE) au urcat cu 28,2% in aprilie si cu 18,3% in primele patru luni ale anului, iar piata auto europeana a inregistrat prima evolutie pozitiva din ultimele 19 luni, in principal datorita cresterilor inregistrate in Germania si Marea Britanie.
Inmatricularile de autoturisme noi din UE au crescut cu 1,7% in aprilie fata de aceeasi luna a anului trecut, la 1,038 milioane de unitati, potrivit datelor prezentate vineri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In primele patru luni ale anului, piata auto UE a scazut cu 7,1%, de la 4,3 la 4 milioane de inregistrari, se arata in comunicat.
Dintre pietele mari, Marea Britanie a inregistrat cea mai solida crestere, cu 14,8% in aprilie, la peste 163.000 de unitati, respectiv cu 8,9% in primele patru luni ale anului, la aproximativ 768.500 inmatriculari.
Germania, cea mai mare economie europeana, a consemnat in aprilie revenirea pe crestere a pietei auto. Astfel, inmatricularile de automobile noi din Germania au avansat in aprilie cu 3,8%, la peste 284.000 unitati. De la inceputul anului, piata auto germana a scazut insa cu 8,5%, la 958.400 inregistrari.
Romania a afisat de asemenea o crestere solida in aprilie, inmatricularile urcand cu 21,7%, de la 4.300 la 5.200 de autoturisme noi. In primele patru luni ale anului, piata auto romaneasca a scazut cu 9,8%, de la aproape 18.300 la 16.500 unitati.
Dacia, cea mai mare crestere din punct de... mai mult
Vineri, 17 Mai 2013, ora 10:56
Renault SA, al doilea constructor auto francez, estimeaza ca piata auto europeana va inregistra o scadere de 5% in acest an comparativ cu anul precedent, a declarat marti directorul operational Carlos Tavares.
Potrivit lui Tavares, in urmatoarele trei trimestre piata europeana va inregistra performante usor mai bune decat in primele trei luni, cand vanzarile au scazut cu 10%, transmite Bloomberg.
"Avem o explozie de produse, prin introducerea de noi modele in acest an", a spus Tavares la o conferinta care a avut loc la Istanbul. Renault a decis sa-si extinda gama de produse prin relansarea marcii de automobile sportive Alpine si dezvoltarea marci de lux Initiale Paris.
Tavares a apreciat ca Initiale va intra pe piata intr-un interval de 10-15 ani. De asemenea, Tavares a spus ca Renault si-a propus dublarea vanzarilor de vehicule electrice in acest an, de la 18.000 de unitati vandute in 2012.
Referindu-se la piata din Turcia, reprezentantul companiei a spus ca Renault nu exclude posibilitatea de a produce autoutilitare la societatea sa mixta Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari AS, care in prezent produce modele Fluence si Clio 4, insa a subliniat ca aceasta uzina va produce in acest an un nivel record de 340.000 de unitati, aproape de capacitatea maxima de productie.
Tavares a adaugat ca uzinele Renault din Romania si Maroc devin competitive in termeni de costuri de productia iar Turcia ar putea sa nu mai fie un reper in termeni de costuri.
Oyak-Renault... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 12:39
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi au scazut cu 3,8% pe piata interna in primele doua luni, la 9.268 de unitati, dupa stagnarea din ianuarie, potrivit datelor APIA, care indica insa un avans de 19% al productiei si de 10% la export fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.
"Pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat o scadere de 3,8% fata de anul trecut. In interiorul acestei scaderi, avem autoturismele cu - 5,9%. Situatia nu este diferita de ceea ce se intampla pe plan european, unde in primele doua luni din 2013 s-a inregistrat o scadere generala de 8,3% a numarului de autoturisme inmatriculate (cele mai mari scaderi procentuale fiind in Portugalia -48%, Grecia -26%, Franta -20% si Italia - 18%).
In Romania, in continuare in luna februarie, vanzarile au fost sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Vanzarile de autoturisme s-au plasat la 7.547 de unitati, fata de 8.017 unitati vandute in primele doua luni din 2012. Comparativ cu luna ianuarie, vanzarile de autoturisme au avansat in februarie cu 26,4%.
La autoturisme, topul pe marci este condus dupa primele doua luni de Dacia, cu 1.927 unitati vandute (25,5% din total), urmata de Skoda (808 unitati/ 10,7%), Volkswagen (759 unitati/ 10,1%),... mai mult
Luni, 18 Martie 2013, ora 18:01
Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
Piata auto din UE a inregistrat in septembrie cea mai severa contractie din ultimii doi ani. Astfel, in septembrie 2012, inmatriularile de autoturisme noi au scazut cu 10,8% comparativ cu aceeasi luna din 2011, ajungand la 1,09 milioane de unitati.
Inmatricularile de autoturisme noi marca Dacia au scazut in luna septembrie in Uniunea Europeana cu 14,4%, fata de aceeasi luna din 2011, ajungand la 15.300 de unitati, conform Mediafax.
Grupul Renault, care include marcile Renault si Dacia, a consemnat un declin de 29,5% in septembrie 2012 fata de aceeasi luna din 2011, inregistrand circa 76.600 de unitati inmatriculate.
Marca Renault a afisat o scadere de 32,5% in septembrie, la 61.250 inmatriculari.
Volkswagen, cel mai mare producator european de automobile, a livrat 261.800 automobile in UE in septembrie, in scadere cu 8% fata de luna septembrie 2011, in timp ce marca Skoda a inregistrat o scadere de 4,3%, la 42.300 unitati.
Inmatricularile de autoturisme noi au scazut in septembrie cu 8,1% pentru marcile grupului francez PSA Peugeot Citroen, ajungand la 119.500 unitati, in timp ce General Motors a consemnat un declin de 16,2%, la 93.700 unitati.
Pentru Ford, numarul livrarilor a scazut cu 14,9% in septembrie 2012, la 90.400 unitati.
In primele noua luni ale anului, piata UE s-a restrans cu 7,6%, la 9,36 milioane unitati.
In Romania, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 22,5% in primele noua luni din acest an, comparativ cu perioada similara din... mai mult
Marti, 16 Octombrie 2012, ora 11:45
Romania a inregistrat a doua cea mai mare scadere din Uniunea Europeana a pietei auto in luna august, de 42,3%, dupa Grecia, care a consemnat o contractie de 46,7%, potrivit datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In Romania au fost inmatriculate 5.044 autoturisme in luna august, fata de 8.747 autoturisme in perioada corespunzatoare din anul precedent. De asemenea, piata auto locala a inregistrat o scadere de 29,4% in iulie a acestui an comparativ cu iulie 2011.
La nivelul Uniunii Europene, inmatricularile au scazut cu 8,9% in perioada analizata, la 688.168 de unitati de la 728.399 in luna august 2011.
In primele opt luni ale anului, piata auto din Romania a inregistrat o scadere de 9,4%, fiind inmatriculate 44.392 autoturisme. In acelasi timp, piata auto din UE s-a contractat cu 7,1%, la 8,268 milioane autoturisme noi.
Citeste mai multe despre Piata auto din Romania, a doua cea mai abrupta scadere din UE, dupa Grecia pe Ziare.com. mai mult
Marti, 18 Septembrie 2012, ora 14:15
Producatorul auto nipon Nissan se asteapta la mai multi ani cu vanzari scazute in Europa, "care, desi afectata de supracapacitatea fabricilor de pe continent, nu se va confrunta cu un scenariu de tip Armaghedon", a afirmat joi seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Vanzarile auto in Europa au ajuns la cel mai scazut nivel din ultimii 17 ani, deoarece criza datoriilor suverane a redus cererea pentru masini, pe fondul sporirii somajului si a incetinirii cresterii economiei.
Nissan va coordona corespunzator capacitatea fabricilor sale pentru a face fata cererii, a explicat Ghosn, intr-un interviu acordat Bloomberg Television in Hong Kong.
"Piata, pe ansamblu, este in declin, deci ma astept ca Nissan sa reduca productia. Este foarte probabil ca actuala situatie din Europa sa continue cativa ani, iar cresterea vanzarilor Nissan sa fie in linie cu piata", a afirmat Mitsushige Akino, director la Ichiyoshi Asset Management Co in Tokyo.
Joi, la bursa de la Tokyo actiunile Nissan au scazut cu 0,5%, la 736 yeni, in timp ce indicele Nikkei-225 inregistra un avans de 0,5%.
In august, Nissan a vandut in Europa 41.832 vehicule, in crestere cu 3,1% comparativ cu perioada similara din 2011.
Compania nipona intentioneaza sa produca anul acesta peste cinci milioane de vehicule si se asteapta la cresterea cererii din sud-estul Asiei si SUA, a explicat Ghosn.
Acesta a adaugat: "Myanmar ar putea fi cheia viitorului, alaturi de Indonezia si Vietnam". Desi Nissan... mai mult
Joi, 13 Septembrie 2012, ora 09:29
Piata auto din Europa nu va creste in al doilea semestru al acestui an, in contextul in care tari precum Spania, Italia sau Portugalia se confrunta cu cea mai mare scadere a inmatricularilor de la inceputul anilor 2000, scrie ziarul elvetian "Le Temps" in editia de luni.
Ultimele rezultate financiare trimestriale, publicate recent, confirma aceasta tendinta accentuata de scadere a vanzarilor de automobile. Alte grupuri din domeniu ar putea sa ia pana la sfarsitul anului decizii de restructurare, asa cum a procedat concernul Peugeot Citroen (PSA), care, la 12 iulie, a anuntat suprimarea a 8.000 de locuri de munca in Franta si inchiderea uzinei de la Aulnay-sous-Bois (regiunea Ile-de-France).
Peugeot Citroen va concedia 10.000 de angajati din Franta
Pierderile in Europa ale Fiat, Ford sau General Motors (GM), care detine marca Opel, sunt tot mai mari pe aceasta piata care continua sa se prabuseasca din cauza problemelor conjuncturale, dar si structurale. Spre deosebire de Statele Unite, care au aplicat transformari drastice in sectorul auto in 2009 si au redus cu 21% capacitatea de productie, tarile europene s-au limitat in a sprijini pe termen scurt industria auto.
Ajutoarele publice punctuale directe acordate constructorilor auto si primele de casare au facut ca, in Europa, sa nu se abordeze fondul problemei si sa nu fie afectate uzinele si deci marele numar de locuri de munca. Au fost inchise doar doua benzi de asamblare din cele o suta de uzine aflate in... mai mult
Luni, 06 August 2012, ora 14:42