Operatiunile de turism ale grupului Eurolines au fost vandute catre DER Touristik Group, divizia de turism a grupului german Rewe, anunta luni BT Capital Partners, care a intermediat tranzactia.
"BT Capital Partners (...) a asistat Grupul Eurolines in cea mai mare tranzactie de exit din turismul romanesc. In cadrul tranzactiei, Dragos Anastasiu, unul dintre pionierii antreprenoriatului romanesc, a fost asistat de echipa BT Capital Partners in vanzarea operatiunilor de turism ale Grupului Eurolines catre Der Touristik Group, divizia de turism a grupului german Rewe, tranzactie istorica pentru turismul romanesc, marcand intrarea pe piata locala a primului mare tour-operator strategic mondial", se mentioneaza in comunicatul transmis de BT Capital Partners.
"Tranzactia este importanta pentru piata locala de turism si arata ca piata are in continuare un potential imens de crestere, odata ce puterea de cumparare a romanilor sporeste. In acelasi timp, spiritul antreprenorial, seriozitatea si tenacitatea domnului Anastasiu de a construi, vreme de 25 de ani, unul dintre cei mai importanti jucatori locali, sunt elemente care au atras atentia unuia dintre gigantii europeni", a comentat presedintele Consiliului de Administratie al BT Capital Partners, Paul Prodan.
BT Capital Partners a oferit vanzatorului asistenta pe intreg parcursul tranzactiei, incluzand identificarea potentialilor investitori, consultanta pentru structurarea tranzactiei, managementul procesului competitiv... mai mult
Luni, 22 Iulie 2019, ora 12:57
Dragos Anastasiu, unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri, pregateste lansarea celui mai complex site de turism din Romania. Acesta este doar unul dintre planurile sale de business de anul acesta.
Fiecare obiectiv pe care si l-a propus pana acum s-a realizat, iar urmatorul vizeaza o crestere spectaculoasa a afacerilor sale.
Desi le indeplineste visele romanilor pentru cele mai frumoase vacante, omul de afaceri nu are foarte mult timp liber sau planuri mari pentru aceste zile de vacanta.
Iti recomanda, insa, un complex de 5 stele in Halkidiki "in care serviciile sunt punctul de atractie si nu luxul proprietatii", spune acesta, intr-un interviu acordat Business24.
Cum a fost 2013, din punct de vedere al afacerilor Eurolines Romania? Dar primele luni din anul 2014?
A fost un an foarte bun cu cresteri totale de peste 30 % in toate domeniile de activitate. Trendul continua, cresterile fiind de circa 43% in ceea ce priveste vanzarile, per total. Estimam ca 50% din rezervarile de vara s-au facut deja pe Early Booking.
Cum estimati ca vor evolua afacerile companiei in 2014?
Ne-am fixat ca obiectiv crestere de vanzari de 19%, dar credem ca vom termina 2014 cu o crestere de peste 20%.
Ce asteptari aveti de la autoritati pentru sustinerea mediului de afaceri in acest an?
In primul rand, sa nu incurce mediul de afaceri. Apoi, ideea de baza este simplificarea si debirocratizarea. Si mai este important ca impozitarea muncii sa fie redusa.
Ceea ce... mai mult
Vineri, 02 Mai 2014, ora 00:00
Eurolines a preluat in luna aprilie transportatorul german de persoane Kessler, proprietarului companiei, Walter Kessler, intentionand sa vanda compania chiar la momentul cand grupul roman era interesat sa achizitioneze un astfel de companie, a declarat pentru Business24, Dragos Anastasiu, General Manager al grupului.
In aprilie ati preluat compania gemana Kessler. Ce v-a determinat?
Kessler este un brand cu rezonanta in breasla transportatorilor de persoane. A setat un standard calitativ greu de atins, intotdeauna a livrat servicii bune, predictibile, construindu-si o relatie de fidelitate indelungata cu clientii sai. Intentia domnului Walter Kessler de a vinde a venit la momentul potrivit, cand noi eram interesati sa achizitionam un transportator de persoane.
De asemenea, s-a potrivit proiectului nostru demarat in ianuarie 2013 care vizeaza transformarea fiecarui serviciu al Grupului Eurolines intr-unul de excelenta. Kessler a "fixat ora exacta" multi ani in breasla noastra, fiind si primul transportator privat din Romania, cu mult inainte de caderea comunismului.
Mai aveti in plan si preluarea altor companii?
(...) Suntem deschisi sa preluam companii, dar analizam foarte bine aceste decizii. Nu ne extindem de dragul de a o face, ci urmarim anumite obiective clar stabilite.
Recent, ati deschis o agentie TUI in Republica Moldova. Ce v-a determinat?
Noi avem o legatura veche cu Republica Moldova, iar Chisinaul este o piata in formare cu un mare... mai mult
Miercuri, 25 Septembrie 2013, ora 14:29
Touring Europabus, parte a grupului Eurolines, si-a extins retaua de agentii TUI TravelCenter, dupa ce a deschis o unitate in Chisinau, printr-o investitie de aproximativ 50.000 euro, suma ce include si actiunile de promovare din acest an.
Reteaua de agentii TUI TravelCenter a Eurolines numara, in prezent, 77 de unitati in Romania.
Parteneriat romano-moldovean
Agentia TUI TravelCenter din Chisinau a fost deschisa printr-un parteneriat intre Touring Europabus, care detine 51% din pachetul de actiuni si Holiday Service SRL, care are 42% din actiuni. Restul actiunilor apartine directorului general al TUI TravelCenter Chisinau.
Holiday Service, unul din principalii jucatori pe piata turismului din Moldova, unde activeaza de 17 ani, are, in prezent trei puncte de lucru.
O parte importanta din totalitatea ofertelor turistice din agentia TUI TravelCenter din Chisinau va fi reprezentata de produsele World Of TUI. De asemenea, agentia va comercializa si produsele turistice ale altor mari tour-operatori germani, cum ar fi Dertour, Meier's, FTI, Neckermann si ITS, ale celor mai importanti tour-operatori romani, precum si bilete de avion si de autocar.
Pentru anul 2014, sunt programate noi investitii, astfel incat aproximativ 30.000 euro vor fi alocati pentru pregatirea profesionala a consultantilor si pentru promovare.
Parteneriat Eurolines - TUI Travel, din 2011
Parteneriatul strategic cu TUI Travel, considerat cel mai important jucator la nivel mondial din... mai mult
Vineri, 20 Septembrie 2013, ora 18:02
Dragos Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, vorbeste despre rezultatele companiei sale, despre planuri de business, dar nu uita sa le rasfete pe doamnele din jurul sau, de ziua femeii.
Nu face diferenta intre barbati si femei in management si business, dar apreciaza ca femeile sunt mai sensibile decat barbatii si au un instinct aparte, acesta fiind atuul lor in posturi in care este necesara relationarea cu alti oameni.
Pentru anul acesta isi propune sa rasfete doamnele din jurul sau, de 1 si 8 martie, iar pe plan mai extins, isi propune o crestere de aproximativ 33% a cifrei de afaceri pe intreg grupul sau, sustine Dragos Anastasiu, intr-un interviu acordat Business24.
Ati estimat, la sfarsitul anului trecut, ca urma sa incheiati anul cu un profit operational de un milion de euro, in crestere cu 32,6% fata de 2011. Care a fost secretul succesului, in conditiile in care oamenii sunt destul de atenti cu bugetele de vacanta?
Sunt mai multi factori care au contribuit la un rezultat bun in 2012. Printre ei enumar investiile in traininguri de specialitate, de vanzari, investii in zona de publicitate, investitii in schimbarea si pregatirea implementarii unei culturi organizationale care are printre altele scopul de a crea pentru clientii nostri o experienta de vacanta si nu doar o simpla vacanta.
Incepand cu schimbarea imaginii agentiei, schimbarea imaginii consultantilor, s-au facut pasi catre o consultanta de vacanta care sa aduca intr-adevar valoare si... mai mult
Sambata, 02 Martie 2013, ora 00:00
Romanii vor aloca bugete medii de pana la 425 de euro de persoana pentru vacantele din 2013, au precizat, joi, reprezentantii grupului Eurolines Romania, intr-o conferinta de specialitate.
"In ceea ce priveste destinatiile exotice, Republica Dominicana si Thailanda au fost destinatiile preferate de romani, in 2012. Numai pentru Thailanda, circa 8.000 de romani au cumparat vacante in primele 11 luni din 2012. In topul preferintelor pentru 2013 vor ramane Grecia, Turcia si Spania. Daca pentru Grecia preturile vacantelor vor ramane la acelasi nivel ca in 2012, pentru Turcia vor creste", a spus Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Romania.
Pentru atragerea de turisti straini, Romania se poate baza, in acest moment, pe doua produse - circuitele in Transilvania si city break-uri in Bucuresti si Sibiu.
In anul 2012, Eurolines, reprezentantul TUI in Romania, a adus pe litoralul romanesc circa 1.000 de turisti germani, in timp ce bulgarii au atras aproximativ 25.000 germani.
"Turistii germani nu vad Romania, nu stiu absolut nimic despre Romania, este o gaura, o pata neagra. N-au auzit nimic, nici de bine, nici de rau. Realitatea noastra, asa cum este ea, fara autostrazi, fara spatii verzi, cu caini vagabonzi si asa mai departe, oricum este mai buna decat perceptia celor care vin in Romania", a afirmat Dragos Anastasiu.
Din toamna anului 2012, Romania a disparut din cataloagele TUI, dar a ramas pe oferta online. Conform lui Anastasiu, aceasta se datoreaza... mai mult
Vineri, 14 Decembrie 2012, ora 11:10
Proprietarul Eurolines a declarat pentru Business24 ca evenimente precum cel al suspendarii presedintelui Basescu vor avea repercursiuni asupra unor probleme mai vechi pe care Romania le are in raport cu Uniunea Europeana, cum ar fi aderarea la Spatiul Schengen.
Anastasiu este ferm convins ca suspendarea presedintelui trimite un semnal de nesiguranta in Europa, iar un posibil efect imediat al acestui eveniment este respingerea Romaniei din Spatiul Schengen.
"Sansele noastre ca tara sunt sa transmitem partenerilor de afaceri si mai ales inevstitorilor sentimente precum siguranta, predictibilitate, adica, toate sentimentele de corectitudine si bine", a declarat prorpietarul Eurolines.
Scandalul nu ne face bine la imagine
El sustine ca orice alt mesaj transmite Romania in exterior, ca este legitim sau nu, nu ne face bine la capitolele incredere si imagine, iar cu cat o tara este mai fragila din punct de vedere economic, sustine antreprenorul, cu atat aceasta traieste mai mult din incredere si imagine.
Dragos Anastasiu sustine ca problema principala o reprezinta fluctuatiile cursului de schimb valutar, nu neaparat devalorizarea leului, cu repercursiuni asupra nivelului de predictibilitate a afacerii. "Sunt tot felul de pierderi sau castiguri contabile, generate de fluctuatia puternica a cursului valutar, iar acestea nu sunt reale, ci doar pe hartie", sustine proprietarul Eurolines.
Anastasiu considera ca, pe termen lung, investitiile aduc beneficii pe... mai mult
Miercuri, 04 Iulie 2012, ora 18:50
Dragos Anastasiu, CEO Eurolines Romania, se caracterizeaza drept turistul "lenes", in vacante, pe care le prefera mai scurte, dar mai dese. Nu se considera un om de succes, iar titlul de "antreprenorul anului", castigat in 2012, il atribuie companiei pe care o conduce.
Il intereseaza politica, dar se concentreaza deocamdata pe business, intrucat recunoaste ca nu le poate face bine si credibil pe amandoua.
Cu toate acestea, Anastasiu a inteles dupa 10 ani de antreprenoriat ca nimeni nu poate avea succes pe toate planurile:
"Poti considera ca nu ai avut succes din punct de vedere familial, cand nu stai aproape de copilul tau", a declarat Anastasiu intr-un interviu acordat Business24.
Cum ati intrat in mediul de afaceri romanesc?
Oarecum din intimplare (poate destin). Sunt nascut in Romania, plecat la 18 ani in Germania, iar intrarea in business s-a facut pe transport persoane intre cele doua tari. In mod evident, Romania ofera mai multe oportunitati pentru start-up-uri decat Germania. Cu initiativa si perseverenta, ai sanse mult mai mari de reusita in Romania.
Ati renuntat la profesia de medic pentru antreprenoriat. Ce au in comun cele doua profesii?
Medicina m-a invatat sa muncesc mult, sa fiu permanent la dispoztia pacientilor (clientilor), sa gasesc mereu solutii in fata barierelor ridicate in fiecare zi.
Ati declarat in urma cu cativa ani ca nu va considerati un om de succes, pentru ca nu ati fost ferit de insuccese pe plan familial. S-a schimbat... mai mult
Sambata, 30 Iunie 2012, ora 00:00
Grupul Eurolines, din care fac parte 14 companii din Romania, Germania si Rep. Moldova, estimeaza pentru 2011 o crestere de aproximativ 22%, ajungand astfel la o cifra de afaceri de 200 de milioane de lei.
Activitatea companiei TOURING EUROPABUS reprezinta 67% din cifra de afaceri a Grupului. Compania detine retelele de agentii de turism Eurolines si TUI Travel Center.
Cele mai dinamice trei companii din Grup in 2012 sunt:
- TOURING EUROPABUS, cu o crestere de 32%. Din cifra de afaceri inregistrata de retea pana la data de 31.10.2011, reprezentantii companiei estimeaza ca anul 2011 se va incheia la o valoare de aproximativ 133 milioane lei. Motorul principal al acestui trend ascendent il constituie vanzarile de turism care le-au depasit pe cele din 2010 cu 60%.
- NOVA Travel, tour-operatorul Grupului, va incheia anul cu o crestere de 21,5%;
- TOURING RENT AUTO, care opereaza in piata sub brandul Payless, estimeaza cresterea pe 2011 la 30%.
"Pentru 2012 estimam ca aproximativ 140.000 de romani vor calatori in strainatate prin intermediul agentiilor noastre" a declarat Dragoa Anastasiu, Presedintele Grupului Eurolines, compania propunandu-si sa pastreze ritmul cresterii inregistrate anul acesta si in 2012.
TUI Travel PLC opereaza in 180 de tari, are aproximativ 30 de milioane de clienti anual si peste 71.000 angajati. La nivel mondial compania are trei departamente principale: TUI Travel, TUI Hotels and Resorts si Cruises. Cifra de afaceri a Grupului TUI se... mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 17:13