Volkswagen a avut in trimestrul al doilea un profit operational de 3,44 miliarde euro, in urcare usoara fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si vanzari de 52,1 miliarde euro, in crestere cu 8,5%, depasind estimarile analistilor in pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele si reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producator auto european sa acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vanzarile de automobile sunt aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Profitul operational a urcat de la 3,38 miliarde euro in al doilea trimestru al anului trecut la 3,44 miliarde euro in perioada aprilie-iunie din acest an, potrivit rezultatelor preliminare prezentate de companie. Analistii anticipau scaderea indicatorului la 3,07 miliarde euro, potrivit Bloomberg.
Profitul operational al Volkswagen a scazut cu 26% in primul trimestru, insa a revenit in urmatoarele trei luni datorita cererii solide la nivel mondial pentru modelele Audi si Porsche, care a acoperit scaderea din Europa.
In prima jumatate a anului, profitul operational al Volkswagen a scazut cu 12%, la 5,78 miliarde euro.
Grupul german a reiterat ca profitul operational din acest an se va plasa la un nivel similar cu cel din 2012, datorita cererii de masini de lux. Compania estimeaza venituri in urcare pentru acest an, generate de cresterea vanzarilor de autovehicule. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 10:24
Volkswagen se asteapta ca rezultatele financiare din primul trimestru al lui 2013 (T1) sa fie mai proaste decat cele din aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul sau operational nu il va depasi probabil pe cel din 2012.
Rezultatele primului trimestru din 2013 vor fi in mod clar sub cele din primul trimestru al anului trecut, a anuntat directorul financiar al companiei, Hans Dieter Poetsch , fara sa ofere insa amanunte suplimentare, scrie Bloomberg.
Anuntul vine in contextul in care, cu o saptamana in urma, compania si-a redus estimarile pentru profitul aferent lui 2013. Acesta ar urma sa fie primul an dupa 2009 cand constructorul auto nu ar reusi sa isi mareasca profiturile anuale.
Volkswagen incearca sa compenseze declinul pietei auto europene prin vanzarile de pe segmentul de lux si cresterea vanzarilor din China si SUA.
Compania germana va genera astfel peste 50% din profitul la nivel de grup cu ajutorul diviziilor Audi si Porsche, a anuntat Poetsch.
Oficialul a anuntat ca fuziunea cu Porsche ar putea duce la economii de un miliard de euro, peste prognoza anterioara ce prevedea economii in valoare de 700 milioane de euro. mai mult
Luni, 25 Februarie 2013, ora 11:12
Producatorul auto german Volkswagen (VW) si-a redus estimarile privind vanzarile din 2012 cu 300.000 de vehicule, din cauza declinului economiei europene, a anuntat vineri publicatia germana "Handelsblatt".
Ziarul citeaza surse din companie care ar fi afirmat ca numai in Europa Volkswagen si-a revizuit in scadere prognoza privind vanzarile cu 250.000 de vehicule. Un purtator de cuvant al grupului auto german a refuzat sa comenteze informatia, transmite Reuters.
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Germania, a anuntat luna trecuta ca vanzarile grupului au urcat cu 9,1% in primele opt luni din 2012, la 5,19 milioane de vehicule (6,56 milioane de euro) dar a avertizat ca situatia economica din Europa Occidentala este inca tensionata.
Duminica, Volkswagen a dezmintit un raport aparut intr-o revista germana in care se arata ca firma este afectata de declinul economiei si a anuntat furnizorii ca ia in considerare reducerea productiei cu 10% in toamna.
Un purtator de cuvant al companiei germane declara ca situatia de pe unele piete este "tensionata" iar urmatoarele luni vor fi "semnificativ mai dificile".
Volkswagen, care anul trecut a devansat Toyota pentru a deveni al doilea mare producator auto mondial, a preluat in ultimii ani marci precum Scania, MAN, Porsche si Ducati in incercarea de a deveni lider al pietei auto globale pana in 2018.
Profitul net al Volkswagen a crescut in trimestrul doi din 2012 cu 18% datorita cererii mai ridicate inregistrate... mai mult
Vineri, 07 Septembrie 2012, ora 14:23
Vanzarile de vehicule au scazut in primele patru luni cu 12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 27.254 unitati, potrivit APIA, care a anuntat, totodata, ca a revizuit in scadere estimarea privind vanzarile din 2012.
In ceea ce priveste autoturismele, livrarile la patru luni s-au redus cu 11,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 20.482 unitati. In schimb, in aprilie fata de luna martie vanzarile de autoturisme au crescut cu 14,4%, la 6.650 unitati.
Vanzarile de vehicule comerciale usoare au coborat cu 13,2% in perioada ianuarie-aprilie, la 3.879 masini, si cu 1,3% in luna aprilie, la 1.171 vehicule.
Topul pe marci la patru luni este format de Dacia, cu 5.261 unitati vandute (25,7% din total), urmata de Volkswagen (2.395 unitati / 11,7%), Skoda (1.919 unitati / 9,4%), Ford (1.572 unitati / 7,7%) si Renault (1.353 unitati / 6,6%).
"Pe modele, cu plusul din aceasta luna (1.063 unitati, probabil si ca urmare a lansarii programului Rabla), Dacia Logan ajunge in 2012 la un volum total de 2.412 unitati vandute, cu care ocupa pozitia de lider, depasind Duster, care, cu cele 1.775 unitati, trece pe locul 2. Podiumul este completat de catre Skoda Octavia (1.020 unitati), urmata de catre Logan MCV si Ford Focus", se arata intr-un comunicat al APIA.
In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV), pe marci, primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen, Renault, Ford si Fiat, acestea acoperind peste 63% din totalul pietei.
In... mai mult
Vineri, 11 Mai 2012, ora 15:22