Google si Ikea se arata tot mai interesate de energia verde si au dezvaluit cate un nou acord semnat cu companii din aceasta industrie. Ikea, retailerul suedez de mobilier, a facut cel mai mare pas de pana acum in industria energiei regenerabile, prin cumpararea unui parc eolian cu 55 de turbine, amplasat in Texas, principalul stat american producator de astfel de energie.
La randul lor, cei de la Google au semnat un acord pe zece ani prin care au cumparat energia produsa de cele 19 turbine din ferma eoliana de langa noul lor centru de date din Olanda, in care americanii investesc 600 de milioane de euro.
Aceste doua tranzactii, separate, sunt ultimele investitii facute de cele doua companii in energie regenerabila, scrie Financial Times.
La cat se ridica investitiile celor doua companii in energia verde
Google a investit, pana acum, peste un miliard de dolari in astfel de proiecte, iar Ikea a anuntat ca are in plan investitii de 1,9 miliarde de dolari in energie solara si eoliana pana la sfarsitul lui 2015. Suedezii au facut prima achizitie din industria americana de energie eoliana in prima parte a acestui an, cand a cumparat o mica ferma din Illinois.
Compania a precizat ca este intentioneaza sa detina si sa opereze 279 de turbine eoliene in noua tari, ca parte a planurilor sale de a consuma, la nivel global, numai energie regenerabila pana in 2020.
Proiectele de energie regenerabila sunt atragatoare pentru companiile care doresc sa-si imbunatateasca... mai mult
Miercuri, 19 Noiembrie 2014, ora 16:45
Ikea, cel mai mare distribuitor de mobila din lume, doreste sa-si dubleze investitiile in energia verde, pentru a ajunge, pana in 2020, la investitii in valoare de patru miliarde de dolari.
Compania si-a propus acest lucru in incercarea sa de a reduce costurile, pe masura ce clientii sai devin din ce in ce mai preocupati de preturi, pe fondul crizei financiare, transmite Bloomberg.
"Estimez ca vom continua sa crestem investitiile in energia regenerabila. Uitandu-ma la ritmul rapid de extindere, precum si la lantul valorii, cel mai probabil ne vom dubla inca o data investitiile dupa 2015", a declarat directorul Ikea, Mikael Ohlsson.
Si alte companii, precum Puma sau Pepsico, isi intensifica eforturile pentru a reduce utilizarea resurselor epuizabile, pe masura ce concurenta pentru atragerea clientilor este tot mai acerba.
Preturile pentru turbinele eoliene s-au redus cu 23% in ultimii trei ani, iar cele de la panourile solare au scazut la mai mult de jumatate in doi ani, ceea ce duce la proiecte mai eficiente, arata analistii Bloomberg.
Compania planuieste ca energia consumata de magazinele sale, dar si de catre subcontractori, sa provina, pana in 2020, 100% din surse de energie regenerabila.
In prezent, Ikea detine aproximativ 250.000 de panouri solare, in special in SUA, si 126 de turbine eoliene in Europa de Nord, care ii asigura 34% din consumul de energie.
Firma suedeza tinteste o crestere a vanzarilor din magazine de 5% pe an si o dublare a... mai mult
Joi, 24 Ianuarie 2013, ora 14:00