Constructia unui tronson de 8,7 kilometri al autostrazii Transilvania, 3A1 Gilau - Nadaselu (judetul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrari, va incepe in 2014, desi contractul de proiectare si executie a fost semnat in aprilie, motivul amanarii lucrarilor fiind lipsa banilor.
CNADNR a semnat in luna aprilie un contract de 258,2 milioane lei (circa 58 milioane euro) fara TVA cu asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, firme detinute de Dorinel Umbrarescu, pentru construirea acestui tronson.
"In contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investitii Autostrada Brasov-Cluj-Bors nu au putut asigura inceperea lucrarilor pentru sectiunea 3A1 Gilau - Nadaselu km 0+000 - km 8+700, astfel a fost amanata inceperea lucrarilor de executie pana la identificarea si asigurarea fondurilor necesare", a comunicat CNADNR la solicitarea Mediafax.
La licitatia pentru construirea acestui tronson au participat patru companii si noua consortii. Proiectul a fost adjudecat in noiembrie 2012 de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, procedura fiind ulterior contestata la CNSC.
Reprezentantii Companiei de Drumuri precizeaza ca in cadrul acestui contract perioada de proiectare este de sase luni, iar executia lucrarilor va incepe in 2014.
In prezent, la autostrada Transilvania, stadiul lucrarilor pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau (52 km) si 3C Suplacu de Barcau - Bors (64,5 km) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 16:36
Dorinel Umbrarescu a castigat, prin intermediul firmelor sale, o licitatie pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri din cadrul Autostrazii Transilvania, in valoare de peste 258,1 miloane de lei.
Durata contractului este de 72 de luni: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni executia si 48 de luni perioada de garantie.
Oferta castigatoare apartine asocierii dintre Spedition UMB SRL si Tehnostrade SRL, au anuntat reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Autostrada Transilvania trebuia executata in opt ani, dar nu are nici la 10 ani de la primirea avizului o data certa de finalizare.
Initial, proiectul Autostrazii Transilvania a avut un buget de 2,2 miliarde de euro, a inceput in 2004 si a fost incheiat intre statul roman si compania americana Bechtel, care avea termen limita anul 2012.
Din cei 415 km nu au fost executati decat 52 de kilometri. mai mult
Vineri, 26 Octombrie 2012, ora 14:17