Grupul francez PSA Peugeot Citroen va reduce la jumatate numarul de modele produse si va transforma automobilele "DS" ale Citroen intr-o marca separata, in incercarea de a reveni pe profit in urmatorii trei ani.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez si al doilea din Europa, spera sa ajunga la o marja de profit operational de 2% din vanzari pana in anul 2018 si tinteste o profitabilitate de 5% in perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie, transmite Bloomberg.
Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie si va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro in ultimii doi ani si jumatate.
Noua strategie se bazeaza pe reducerea numarului de modele produse la 26, de la 45 in prezent, precum si pe extinderea agresiva pe piete din afara Europei, finantata partial prin planul de recapitalizare in urma caruia compania va fi controlata de statul francez, compania chineza de stat Dongfeng Motor si familia Peugeot.
Dongfen si guvernul francez vor contribui cu parti aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluand in schimb cate 14% din actiunile Peugeot, potrivit unui acord anuntat in luna februarie. Familia Peugeot va detine, dupa operatiune, 14% din titluri, fata de 25,5% in prezent.
Tavares a fost, pana anul trecut, director de operatiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.... mai mult
Luni, 14 Aprilie 2014, ora 15:07
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a convenit un plan de salvare de 5,27 miliarde euro cu guvernul francez si compania chineza Dongfeng Motor, care vor prelua 28% din actiunile companiei, oferind in schimb finantare pentru dezvoltarea de noi automobile.
Peugeot va atrage finantare prin vanzarea de noi actiuni si certificate si incheierea unui parteneriat cu grupul spaniol Banco Santander, a anuntat miercuri compania franceza.
Guvernul francez si Dongfeng vor plati cate 800 milioane euro, primind in schimb cate un pachet de 14% din actiunile Peugeot. Noii actionari vor finanta astfel jumatate dintr-o majorare de capital de 3 miliarde euro.
Compania a primit totodata o linie de credit de 2,7 miliarde euro de la un grup de banci. Alte 770 milioane euro vor fi atrase prin emiterea de certificate de preemptiune pentru actiuni la acelasi pret la care va fi efectuata majorarea de capital.
Schema reprezinta un punct de cotitura in istoria de 118 ani a Peugeot, familia fondatoare renuntand pentru prima data la controlul asupra companiei in incercarea de a obtine finantare pentru dezvoltare si extinderea catre pietele emergente.
Familia Peugeot va participa de asemenea cu fonduri proprii la majorarea de capital, astfel incat la final sa detina o participatie egala cu cele ale guvernului francez si ale Dongfeng. Cei trei actionari principali vor desemna fiecare cate doi directori in Consiliul de Administratie.
Dongfeng a anuntat ca tinteste,... mai mult
Miercuri, 19 Februarie 2014, ora 14:05
Familia Peugeot va pierde controlul asupra producatorului de automobile PSA Peugeot Citroen dupa 200 de ani, marti urmand sa semneze un acord cu chinezii de la Dongfeng Motor Group, in cadrul unui program investitional de trei miliarde de euro, conform unei surse apropiate tranzactiei.
Cele doua parti vor semna un memorandum prin care al doilea mare producator de automobile din China si guvernul francez vor injecta 800 de milioane de euro pentru 14% din actiunile PSA Peugeot, a spus un executiv al Dongfeng, citat de Reuters.
Peugeot va vinde noi titluri actualilor actionari, ceea ce ii va aduce fonduri de trei miliarde de euro, conform sursei citate.
Familia Peugeot va detine 14% din actiunile companiei
Prin acordul care va fi semnat de Dongfeng si PSA, cele 25% din actiunile familia Peugeot care ii confera 38% din drepturile de vot vor fi diluate la 14%, nivel care va fi egal cu participatiile care vor reveni statului francez si Dongfeng.
Acest acord va ajuta Peugeot - companie fondata in 1810, cand producea rasnite si utilaje pentru cafea - sa supravietuiasca.
Compania, care a inceput fabricarea de automobile in serie in 1891, cu 22 de ani inaintea Ford, a supravietuit celor doua razboaie mondiale si a devenit una dintre cele mai mari companii din Franta, se confrunta cu pierderi mari.
O noua investitie chineza in Vest
Pentru Dongfeng, acordul este o noua extindere a unui gigant chinez prin investitii in marci din Vest. Luna trecuta, Lenovo a... mai mult
Marti, 18 Februarie 2014, ora 11:07
Renault ar avea probleme daca celalalt mare producator auto francez, PSA Peugeot Citroen, ar intampina dificultati serioase, deoarece lanturile de furnizori ale celor doua companii se suprapun in multe zone, potrivit directorului general al Renault, Carlos Ghosn.
"Nu avem absolut nici un interes ca rivalul nostru francez sa ajunga in dificultati serioase, pentru simplul motiv ca avem multi furnizori in comun", a afirmat Ghosn la postul de radio RTL, preluat de Wall Street Journal.
Astfel, Renault ar fi de asemenea in dificultate daca furnizorii ar avea probleme deoarece Peugeot sau un alt producator auto ar inregitra vanzari in scadere puternica sau ar reduce productia, a afirmat Ghosn.
Companiile auto care au adoptat sisteme de aprovizionare "la timp" pentru a reduce costurile generate de acumularile de inventar pot avea probleme, atunci cand unul sau mai multi furnizori intampina dificultati, fiind in unele cazuri determinate sa suspende liniile de productie. O astfel de situatie a aparut dupa cutremurul si valul tsunami care au lovit Japonia in anul 2011, cand unele fabrici ale companiilor auto japoneze au oprit productia timp de mai multe saptamani, dupa blocarea retelelor de furnizori.
Familia Peugeot trebuie sa decida daca accepta alti doi actionari
Consiliul de Administratie al Peugeot se va reuni marti pentru a discuta un plan care vizeaza intrarea guvernului francez si a companiei chineze Dongfeng Motor in actionariat, printr-o majorare de capital... mai mult
Luni, 17 Februarie 2014, ora 11:01
Familia Peugeot, cel mai mare actionar al PSA Peugeot Citroen, se va reuni luni pentru a decide daca sa aprobe doua acorduri menite sa asigure viitorul producatorului auto francez, potrivit unei surse apropiate situatiei.
Consimtamantul familiei este necesar pentru ca PSA sa poata anunta miercuri, odata cu rezultatele financiare, un acord privind recapitalizarea, in cadrul caruia statul francez si partenerul chinez Dongfeng vor prelua participatii egale la grup, relateaza Reuters.
Peugeot ar urma sa anunte si o alianta separata cu banca spaniola Banco Santander, referitoare la finantarea achizitiilor de vehicule.
Grupul Peugeot negociaza de mai multe luni un plan de salvare
Ambele proiecte vor fi discutate luni in consiliile de administratie ale holdingurilor familiei Peugeot, FFP si Etablissements Peugeot Freres, a spus sursa.
Grupul Peugeot negociaza de mai multe luni un plan de salvare in urma caruia statul francez si compania Dongfeng vor obtine participatii egale la producatorul auto francez. Potrivit planului, PSA va beneficia de o majorare de capital de 4 miliarde de euro si de o colaborare mai stransa cu compania chineza.
Familia Peugeot detine in prezent la grupul auto francez o participatie de 25%, care ii confera 38% din drepturile de vot. Daca acordul va fi aprobat, detinerea familiei va scadea la 14%, nivel care va fi egal cu participatiile care vor reveni statului francez si Dongfeng, potrivit unor surse apropiate situatiei.
In paralel,... mai mult
Luni, 17 Februarie 2014, ora 09:15
Conducerea constructorului auto francez PSA Peugeot Citroen va analiza o posibila investitie de un miliard euro din partea companiei auto chineze Dongfeng si a guvernului de la Paris, in contextul pierderilor si vanzarilor slabe.
Dongfeng, partenerul chinez al Peugeot, si guvernul francez ar investi cate 500 de milioane de euro fiecare, urmand sa preia in schimb participatii de cate 10%, au declarat surse apropiate situatiei pentru Bloomberg.
Peugeot ar vinde ulterior actiuni pentru a atrage alte 2 miliarde de euro.
Decizia privind valoarea emisiunii de actiuni nu a fost luata, iar intalnirea conducerii, programata pentru duminica, ar putea sa nu conduca la un acord, au adaugat sursele citate.
Peugeot are o companie mixta cu Dongfeng in China
Grupul are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng in China, dar este inca in urma unor companii concurente precum Fiat si Volkswagen pe piete ca America de Sud si Renault-Nissan pe pietele din Asia de Sud-Est.
Producatorii auto recurg tot mai mult la aliante si companii mixte pentru a-si extinde operatiunile si a eficientiza costurile, dar un acord intre Peugeot si General Motors pentru fabricarea si utilizarea in comun a unor produse si furnizori nu a adus rezultatele scontate.
Dongfeng, cu sediul in Wuhan, in centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producatori auto din aceasta tara, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez detine deja o companie mixta cu Peugeot si alte trei cu... mai mult
Vineri, 17 Ianuarie 2014, ora 15:59
PSA Peugeot Citroen si compania chineza de stat Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial si comercial care include o infuzie masiva de capital in producatorul auto francez, in schimbul accesului la tehnologie.
Cei doi producatori de automobile discuta inca detaliile parteneriatului, dar acordul urmeaza sa includa majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari si dezvoltarea si fabricarea in comun a unor automobile compact low-cost destinate pietelor Asiei de Sud-Est, relateaza Financial Times.
Peugeot spera sa poata anunta oficial acordul in primul trimestru al anului viitor, au declarat doua surse apropiate situatiei.
Grupul francez are o nevoie disperata sa reduca dependenta de piata auto europeana. Reprezentantii Peugeot si ai Dongfeng au refuzat sa comenteze.
Peugeot a inchis in acest an o fabrica mare, pentru prima oara in ultimii 30 de ani, si a redus forta de munca, in conditiile in care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.
Recent, Peugeot a angajat un fost director de la Renault, care sa coordoneze extinderea internationala.
Grupul are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng in China, dar este inca in urma unor companii concurente precum Fiat si Volkswagen pe piete ca America de Sud si Renault-Nissan pe pietele din Asia de Sud-Est.
Producatorii auto recurg tot mai mult la aliante si companii mixte pentru a-si extinde operatiunile si a eficientiza costurile, dar un acord... mai mult
Joi, 12 Decembrie 2013, ora 07:45
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a confirmat recrutarea fostului director operational al Renault, Carlos Tavares, care va intra din ianuarie in consiliul de administratie al grupului si va prelua, anul viitor, functia de director general.
Actualul CEO, Philippe Varin, se va concentra in urmatoarea perioada pe negocierile cu partenerii, a precizat grupul francez, transmite Bloomberg.
Peugeot a propus o majorare de capital de 3 miliarde euro, in urma careia statul francez si partenerul din China al companiei, Dongfeng Motor, ar urma sa preia cate 20% din actiuni, au declarat in luna octombrie surse apropiate situatiei.
Dongfeng vrea insa o participatie mai redusa, de aproximativ 10%, deoarece prefera sa se concentreze pe extinderea parteneriatului cu Peugeot pe piata chineza, unde cele doua companii produc automobile in joint-venture, au afirmat ulterior alte surse apropiate discutiilor.
Peugeot incearca sa-si reduca dependenta de piata auto europeana, aflata aproape de minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si recesiunii.
In prezent, mai mult de jumatate din vanzarile grupului francez sunt generate in Europa, iar parteneriatul cu Dongfeng este considerat cea mai buna optiune pentru extinderea in afara cotinentului. Singura alternativa probabila ar fi un bailout de la guvernul francez.
"Aparent, chinezii sunt ultima barca de salvare pentru Peugeot. Intr-un fel, PSA are noroc ca a atras interesul unei companii... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 13:55
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa, pregateste o majorare de capital de 3 miliarde euro prin emisiune de actiuni noi, compania chineza de stat Dongfeng si guvernul francez urmand sa preia participatii egale, potrivit unor surse.
China Business News scria saptamana trecuta ca Dongfeng Motor Corp., partenerul Peugeot pe piata chineza, vrea sa preia 30% din actiunile grupului francez pentru 10 miliarde yuani (1,2 miliarde euro).
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a reafirmat ca este in cautare de finantare pentru investitii si extinderea in afara Europei, avand in vedere ca cererea de pe continent se alfa la minimul ultimilor 20 de ani.
"Peugeot analizeaza evolutii industriale si comerciale cu diversi parteneri, inclusiv implicatiile financiare care ar rezulta din acestea. Nicunul dintre aceste proiecte nu a ajuns inca la maturitate", se arata intr-un comunicat transmis luni de companie, care nu a facut alte precizari, scrie Bloomberg.
Peugeot si Dongfeng au anuntat in luna septembrie ca discuta extinderea parteneriatului. O investitie de la compania chineza ar consolida situatia financiara fragila a Peugeot si ar contribui la finantarea proiectelor de extindere in afara Europei.
Vanzarile Peugeot depind inca intr-o masura semnificativa de evolutia pietei europene, unde inmatricularile de automobile sunt in scadere de 6 ani si au atins minimul ulimilor 20 de ani.
Parteneriatul Peugeot-Dongfeng produce... mai mult
Luni, 14 Octombrie 2013, ora 15:38