Agentia americana pentru Securitatea Nationala (NSA) a accesat, de curand, principalele linii de comunicatii care fac legatura intre bazele de date apartinand companiilor Yahoo si Google, arata documente furnizate de fostul consultant Edward Snowden, relateaza ziarul Washington Post.
Prin accesarea acestor linii de comunicatii, NSA poate colecta informatii din sute de milioane de conturi de mail.
Potrivit unui document intern datat 9 ianuarie 2013, divizia de interceptari a NSA trimite zilnic milioane de date obtinute din retelele companiilor Yahoo si Google la centrul de stocare a datelor existent in baza de la Fort Meade. Conform documentului, in ultimele 30 de zile inainte de 9 ianuarie 2013, agentii NSA procesasera 181.280.466 de date, incepand de la "metadate" (date despre conectivitate - expeditorul si destinatarul unui mesaj) pana la continutul comunicatiilor de tip text, audio si video.
Sursa: Washington Post
Conform Washington Post, principalul instrument al NSA de colectare si interpretare a datelor este un proiect numit "Muscular", gestionat in comun cu Divizia guvernamentala britanica pentru comunicatii (Government Communications Headquarters - GCHQ). NSA si GCHQ acceseaza datele direct din cablurile cu fibra optica ce fac legatura intre bazele de date ale Google si Yahoo.
Oficiali de la Casa Alba si de la Biroul directorului serviciilor americane de informatii au refuzat sa confirme, sa nege sau sa explice informatiile despre accesarea bazelor... mai mult
Joi, 31 Octombrie 2013, ora 08:28
Cine este cu adevarat Marissa Mayer, cea care detine in prezent conducerea Yahoo? Pozand recent asemenea unui fotomodel pentru revista Vogue, tanara de 38 de ani a creat controverse.
Insa Marissa Mayer pare obisnuita cu acest gen de reactii, numeroase dintre faptele si gesturile sale creand polemica: anuntarea sarcinii, scurtul concediu de maternitate, interzicerea lucrului acasa. Un lucru este cert: actualul CEO de la Yahoo nu lasa pe nimeni indiferent.
Un CV de mic geniu
Marissa Mayer a crescut in oraselul Wausau, din statul american Wisconsin. De mica a excelat in stiintele exacte, iar in anii de liceu a fost desemnata de guvernator sa reprezinte statul la o conventie nationala a tinerilor cercetatori, potrivit Grazia.fr.
Prima femeie inginer la Google
Numita Googirl, Marissa Mayer a facut cariera la Google, unde a fost a douazecea persoana (si prima femeie), angajata la 24 de ani ca programator. Dupa inginer, proiectant si manager de produs, aceasta obtine o functie importanta: vicepresedinte responsabil cu partea de cartografiere si servicii de localizare geografica.
Citeste mai multe despre CEO la Yahoo si seducatoare in Vogue - polemica creata de Marissa Mayer pe Ziare.com. mai mult
Sambata, 31 August 2013, ora 10:38
Actualul director de publicitate al Google, Henrique de Castro, va prelua functia de director operational la rivalul Yahoo pana la 22 ianuarie, a anuntat compania americana Yahoo.
Marissa Mayer, anterior vicepresedinte tot la Google, a devenit in iulie director general (CEO) la Yahoo.
Yahoo are sef nou: Marissa Mayer. Cum isi propune sa revigoreze compania
De Castro se va alatura Google pana la 22 ianuarie sau imediat ce isi incheie obligatiile fata de Google, anunta Mediafax.
Noul director operational va raspunde direct in fata Marisei Mayer, cu care a mai lucrat la Google.
De Castro a detinut cel mai recent postul de vicepresedinte la Google Partner Business Solutions, unde a fost responsabil de platforme de publicitate si servicii pentru parteneri, precum cei de pe segmentul de retail.
Pachetul financiar pentru noul director adus de la Google, format in mare parte din actiuni care se acorda in functie de performante, are o valoare de circa 57 milioane de dolari pentru urmatorii patru ani.
De asemenea, de Castro poate castiga anul urmator o prima care se ridica la 90% din salariul de baza, de 600.000 de dolari. mai mult
Marti, 16 Octombrie 2012, ora 10:40
Concedierea lui Carol Bartz, CEO-ul de la Yahoo, este o decizie radicala a unui board de conducere acuzat in ultimii doi ani si jumatate ca este timid si ineficient.Yahoo intampina in continuare aceleasi probleme pe care le avea si inainte de venirea in fruntea conducerii a lui Carol Bartz. Decaderea companiei Yahoo a inceput din iunie 2007. Afacerile scadeau si multi din directorii cheie plecau. Asa ca Terry Semel, CEO la vremea aceea, a fost concediat de boardul companiei. Patru ani mai tarziu, s-a intamplat acelasi lucru, personaj principal fiind Carol Bartz. Bartz a incercat sa schimbe lucrurile rapid, renuntand la partile care nu erau esentiale business-ului, taind costuri, reorganizand activitatea companiei si externalizand o parte din operatiuni catre cei de la Microsoft. A parut insa ca a ramas fara idei pentru a relansa cu totul compania. Limbajul colorat si remarcile acide au fost acceptate la inceput, dar actionarii si, o parte dintre partenerii de afaceri s-au saturat de Bartz. In 2009, Yahoo ratase oportunitatile de a achizitiona Facebook si YouTube si pierdea cota de piata in fata lui Google si Facebook atunci cand venea vorba de segmentul de piata profitabil al publicitatii pe motoare de cautare. In plus, deal-ul cu Microsoft a fost catalogat a fi catastrofal, la vremea aceea. Yahoo a inceput sa nu mai fie privit ca un inovator in industrie si, in prezent, situatia e la fel de proasta ca in 2009 cu toate ca 600 milioane de utilizatori... mai mult
Miercuri, 07 Septembrie 2011, ora 00:00
Yahoo! este aproape de a desfiinta 600-650 de locuri de munca, aproape 5% din totalul posturilor, parte a eforturilor directorului general, Carol Bartz, de a reduce costurile si de a repozitiona compania pe pietele in dezvoltare, a afirmat o sursa apropiata situatiei pentru Financial Times.Angajatii afectati de acest program de reducere a personalului vor primi notificari incepand de marti, a declarat sursa.
Reprezentanti Yahoo! au refuzat sa comenteze.
Reducerea locurilor de munca, prima din ultimele 18 luni, a fost discutata timp de mai multe saptamani si marcheaza dificultatile intampinate de Bartz in a revigora dezvoltarea motorului de cautare american.
Directorul general al Yahoo a desfiintat un numar similar de locuri de munca si in 2008.
In pofida unor investitii in servicii de internet mobil inca din perioada in care aceasta tehnologie se afla la inceput, Yahoo! a fost depasit ulterior de Google, in mare parte din cauza succesului sistemului de operare Android, dezvoltat de principalul sau rival. mai mult
Marti, 14 Decembrie 2010, ora 23:39
Microsoft se pregateste sa lanseze motorul de cautare "Kumo", pentru a concura cu celebrele programe Google si Yahoo. Serviciul Google este atat de folosit, incat a devenit sinonim pentru sintagma "cautare pe Internet", informeaza Daily Mail. Kumo.com este testat de reprezentantii companiei momentan, a confirmat un purtator de cuvant al Microsoft. "Kumo", care inseamna nor sau paianjen, in japoneza, va inlocui Microsoft’s LiveSearch. Imaginile arata ca noul site este foarte bine organizat, facilitand sistemul de cautare folosit de utilizator. Totusi, directorul executiv de cercetari Microsoft, Satya Nadella, a afirmat ca 40% dintre cerintele noului motor de cautare au ramas nerezolvate. "Consideram ca putem crea un site mult mai bun, care va ajuta utilizatorul nu numai sa caute informatia, ci si sa duca la bun sfarsit cererile clientilor. O casuta din stanga paginii, care afiseaza rezultatele cautarii, ii va oferi utilizatorului mai multe instrumente pentru cerintele lui", a declarat Nadella. Microsoft incearca sa atraga utilizatorii care folosesc Google, cel mai popular modul de cautare. Conform sondajelor efectuate de Hitwise, Google este folosit de 61,49% dintre utilizatorii britanici, in timp ce Yahoo beneficiaza de numai 5,3% din internauti. In SUA, procentul utilizatorilor Google este de 72,11%. Anul trecut, Microsoft a avut o tentativa nereusita de a cumpara Yahoo, pentru suma de 47,5 miliarde de euro. mai mult
Miercuri, 04 Martie 2009, ora 09:46