Doi ministrii francezi au cerut grupului auto PSA Peugeot Citroen sa-si reconsidere intentia de a constitui provizioane de 21 de milioane de euro pentru plata pensiei anuale a directorului general, Philippe Varin, care urmeaza sa paraseasca postul in 2014.
Ministrul Industriei, Arnaud Montebourg, si cel al Finantelor, Pierre Moscovici, au transmis companiei auto ca trebuie sa-si reanalizeze planurile, dupa ce sindicatele au cerut sefului companiei sa renunte cel putin la o parte din pensia anuala, de 310.000 de euro.
Varin va renunta la postul de sef al Peugeot in 2014, cu trei ani inainte de incheierea contractului, urmand sa fie inlocuit de Carlos Tavares, fost director operational executiv (COO) la Renault.
Grupul auto se confrunta cu probleme financiare in contextul dependentei de vanzarile de pe piata europeana, aflata in declin in ultimii ani. Parte a unui program de restructurare, Peugeot desfiinteaza peste 10.000 de locuri de munca si a propus intrarea in actionariat a statului francez si a producatorului auto chinez Dongfeng Motor.
In conformitate cu practicile Peugeot, Varin nu va primi un pachet financiar la plecarea din companie, spre deosebire de directorii altor mari companii franceze, a anuntat grupul.
Varin nu a primit bonus incepand din 2011, a afirmat un purtator de cuvant al Peugeot, iar pensia pe de care ar trebui sa beneficieze este mai scazuta decat cele acordate de alte corporatii franceze.
Provizionul de 21 de milioane de euro... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 16:57
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a confirmat recrutarea fostului director operational al Renault, Carlos Tavares, care va intra din ianuarie in consiliul de administratie al grupului si va prelua, anul viitor, functia de director general.
Actualul CEO, Philippe Varin, se va concentra in urmatoarea perioada pe negocierile cu partenerii, a precizat grupul francez, transmite Bloomberg.
Peugeot a propus o majorare de capital de 3 miliarde euro, in urma careia statul francez si partenerul din China al companiei, Dongfeng Motor, ar urma sa preia cate 20% din actiuni, au declarat in luna octombrie surse apropiate situatiei.
Dongfeng vrea insa o participatie mai redusa, de aproximativ 10%, deoarece prefera sa se concentreze pe extinderea parteneriatului cu Peugeot pe piata chineza, unde cele doua companii produc automobile in joint-venture, au afirmat ulterior alte surse apropiate discutiilor.
Peugeot incearca sa-si reduca dependenta de piata auto europeana, aflata aproape de minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si recesiunii.
In prezent, mai mult de jumatate din vanzarile grupului francez sunt generate in Europa, iar parteneriatul cu Dongfeng este considerat cea mai buna optiune pentru extinderea in afara cotinentului. Singura alternativa probabila ar fi un bailout de la guvernul francez.
"Aparent, chinezii sunt ultima barca de salvare pentru Peugeot. Intr-un fel, PSA are noroc ca a atras interesul unei companii... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 13:55