Noul director general de la Renault, Luca De Meo, va fi platit mai bine decat predecesorii sai, Thierry Bollore si Carlos Ghosn, urmand sa primeasca o remuneratie totala de peste sase milioane de euro pe an, in functie de performantele sale si cele ale actiunilor Renault, informeaza Reuters si AFP.
La finele lunii ianuarie, Consiliul de Administratie de la Renault a decis sa incredinteze conducerea operationala a grupului auto francez lui Luca de Meo, un cetatean italian in varsta de 52 de ani, incepand cu data de 1 iulie.
Potrivit unor documente publicate luni pe site-ul Renault, Luca De Meo, fost director la Seat, marca din grupul Volkswagen, va primi un salariu fix anual de 1,3 miliarde de euro la care se va adauga o remuneratie variabila anuala ce se poate ridica pana la 150% din salariul fix, "in functie de anumite criterii cantitative si calitative", adica o suma de 1,95 milioane de euro. La acestea se vor adauga 75.000 de actiuni Renault, a caror acordare depinde insa de "anumite criterii de perfomanta".
Conform acestor cifre, remuneratia potentiala a lui Luca De Meo va fi cu 75% mai mare decat cea a predecesorului sau, Thierry Bollore. Revocat in luna octombrie 2019 din postul de director general al Renault, a Bollore beneficiat de un pachet compus dintr-un salariu fix de 900.000 de euro, o compensatie variabila de maxim 125% din salariu fix si 50.000 de actiuni, ceea ce inseamna un pachet potential de ordinul a 3,7 milioane euro la cursul actual la bursa... mai mult
Marti, 11 Februarie 2020, ora 10:48
Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de luna viitoare de un roman.
De la 1 august, Alexandru Oprescu va ocupa postul de director general al Uzinei Mecanice si Sasiuri Dacia din Mioveni. Acesta va fi si membru al Comitetului de Management Grup Renault Romania, conform Ziarului Financiar.
Oprescu vine in locul lui Philippe Nottez, care a condus uzina de la 1 septembrie 2013, inlocuindu-l atunci pe Cornel Olendraru. Philippe Nottez va fi, de la 1 septembrie, director Renault STA Ruitz.
Superiorul lui Alexandru Oprescu va fi Yves Caractzanis, director general Grup Renault Romania si presedinte director general Automobile Dacia si, din punct de vedere functional, Cornel Olendraru, care acum este vicepresedinte Fabricatie si Logistica pentru regiunea Eurasia (din care face parte si Romania).
Alexandru Oprescu s-a nascut la Pitesti in 1966 si a absolvit in 1992 Institutul Politehnic din Bucuresti.
Acesta activeaza in industria auto din 2005. In 2010 a fost numit director de uzina JCI Mioveni, iar din 2011 a primit si responsabilitati internationale, fiind in acelasi timp directorul uzinei de la Craiova, dar si al uzinei JCI din Sunderland, Marea Britanie, iar apoi al uzinei JCI din Liverpool, Marea Britanie.
In 2015, Alexandru Oprescu a devenit director general TRW, la Roman. ...citeste mai departe despre "Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de un roman" pe Ziare.com mai mult
Luni, 03 Iulie 2017, ora 14:08
Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat ca uzina din Mioveni trebuie sa-si pastreze competitivitatea fata de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante in acest sens sunt atat accesul facil catre frontiera, cat si mentinea costurilor salariale "la un anumit nivel".
"Este foarte important pentru noi sa avem acces cat mai facil catre frontiera din Arad si este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul daca ar exista autostrada (de la fabrica la granita, n.r.). In acelasi timp, putem spune ca 30 de euro nu sunt nici mult, nici putin, exista si alte elemente de luat in calcul pentru competitivitatea noastra, iar deocamdata vorbim despre costurile salariale, care trebuie mentinute la un anumit nivel, pentru ca altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzina noua, devine din ce in ce mai performanta si poate fi pusa in comparatie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni sa ramana in fata celei din Tanger", a declarat Maure, la o intalnire cu presa, potrivit Mediafax
El a afirmat ca grupul francez Renault nu are deocamdata intentia de a parasi Romania, unde este prezent de 15 ani, dar pe de alta parte, in contextul in care fabrica din Maroc devine din ce in ce mai competitiva, este important ca Romania sa-si pastreze la randul ei competitivitatea pentru a putea exporta catre pietele din vestul Europei.
In prezent, producatorul auto are un flux... mai mult
Luni, 24 Februarie 2014, ora 15:17