La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.
Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 13:58
Producatorul auto Renault pregateste un nou model Duster, adaptat pentru piata din India, care va fi produs la Chennai si va fi lansat anul viitor, anunta reprezentantii companiei auto, citati de Mediafax.La fel ca in America Latina, Dusterul indian va fi comercializat sub marca Renault Duster.
Renault va lansa in India cinci modele pana la sfarsitul anului viitor si dezvolta in acelasi timp o retea nationala de servicii pentru a-si asigura o felie cat mai consistenta dintr-o piata aflata in plina explozie.
Primul model introdus de Renault pe piata indiana este Fluence, lansat in luna mai, urmat de Koleos pe segmentul SUV premium si de Duster.
Gama va fi completata de un model compact construit pe o platforma a aliantei cu Nissan si de un vehicol inca necunoscut.
Piata indiana creste cu circa 20% pe an, de la 1,2 milioane de automobile noi vandute in 2005 la 3 milioane estimate pentru 2011. Pana in 2015, Renault estimeaza ca India va fi a patra piata la nivel mondial.
Renault a prezentat vineri, la salonul auto de la Buenos Aires, un model Duster adaptat pietei sud-americane, care va fi produs in Brazilia si lansat in Brazilia si Argentina in acest an, respectiv in Columbia anul viitor. mai mult
Marti, 21 Iunie 2011, ora 13:03
Renault a decis sa nu includa Loganul in gama de modele pe care le va comercializa din 2011 in India, masina urmand sa fie produsa si distribuita doar de compania partenera locala Mahindra & Mahindra (M&M), potrivit publicatiei indiene Business Standard, conform Mediafax."Loganul nu va face parte din portofoliul nostru destinat Indiei. Nu avem in vedere sa aducem din nou, aici, aceasta masina", a declarat Jerome Stoll, vicepresedinte executiv al Renault. Grupul francez are cu M&M un acord de licenta, insa acesta va expira in trei luni.
Loganul, vandut in prezent in India sub marca Mahindra-Renault, urmeaza sa fie construit si distribuit numai de M&M, iar brandurile Ranualt si Logan vor fi scoase din denumirea masinii.
Motorul si sistemul de transmisie vor fi in continuare furnizate de grupul francez. Compania indiana are dreptul de a face modificari minore masinii, iar Renault ar putea asigura in viitor tehnologie pentru modernizarea acesteia.
O sursa apropiata situatiei a declarat ca M&M lucreaza la dezvoltarea unei versiuni cu o lungime mai mica de patru metri a Loganului. Potrivit legislatiei locale, pentru masini mai mici de patru metri se platesc taxe de 10% din valoarea autovehiculului.
Pentru modelele mai mari, taxele urca la echivalentul a 22% din valoarea masinii.
Renault si M&M au infiintat in 2005 o companie comuna, Mahindra Renault, pentru construirea Loganului.
Grupul francez s-a retras, insa, in aprilie 2010 din acest parteneriat, din... mai mult
Marti, 25 Ianuarie 2011, ora 14:25