Automobilul se afla in centrul vietii noastre, de zi cu zi, de cateva decenii. Insa este posibil scenariul utopic in care nu doar ca noile tehnologii vor schimba modul in care ne deplasam cu mijloacele de transport, dar vor duce si la o diminuare considerabila a dorintei noastre de a detine o masina?
Da, poate ca intrebarea suna putin ciudat, insa exista multe lucruri care se intampla pe piata auto la nivel global. Vorbim de tendinte care se contureaza din ce in ce mai bine. Astfel, masinile ce folosesc combustibili fosili vor fi in curand interzise in anumite zone, incurajandu-se achizitia celor electrice, mai putin poluante.
De asemenea, in curand, in centrul Parisului, de exemplu, automobilele vor fi interzise cu totul in anumite zile.
Nu in ultimul rand, tinerii incep sa nu isi mai doreasca sa sofeze. Cel putin cei din Marea Britanie, unde numarul celor de pana in 20 de ani care dau examen pentru obtinerea carnetului e mai mic cu 10% fata de anul 1994.
Si sa nu uitam de masinile care se conduc singure, mai ales ca din ce in ce mai multi constructori auto investesc in asa ceva, dar si de "sharing economy" (modelul Uber sau, daca iti place sa conduci, al aplicatiilor care te ajuta sa gasesti masini prin oras, oriunde si oricand ai nevoie).
Ziare.com a stat de vorba despre aceste tendinte cu Daniel Anghel, liderul diviziei Auto din cadrul PwC Romania. El ne-a spus ca piata auto va suferi schimbari radicale pana in anul 2030.
Cum va arata piata auto in... mai mult
Miercuri, 11 Aprilie 2018, ora 07:31
Dupa o crestere exceptionala a productiei vehiculelor, inregistrata la jumatatea anului 2016 (1,02 milioane de unitati vandute, in urcare cu 8,5% pentru perioada Ianuarie - August comparativ cu aceeasi perioada in 2015), 2017 a cunoscut o scadere a productiei de aproape 2%.
Dinamica sanatoasa a exporturilor din aceasta industrie, orientata puternic catre piata europeana (79% dintre vehiculele asamblate in Marea Britanie sunt exportate, dintre care 56% catre celelalte tari ale UE) nu compenseaza scaderea cererii interne generate de o pierdere a increderii consumatorului, se arata intr-un studiu Coface, remis Business24.
Dependenta industriei auto britanice de piata europeana nu se opreste la exporturi. Sectorul importa 56% dintre piesele necesare pentru asamblarea unui vehicul si este bine integrat in lantul valoric european, permitandu-i sa optimizeze costurile, stocurile si timpii de productie.
In paralel, din 2016, s-a observat un declin abrupt al investitiilor furnizorilor si producatorilor auto (o scadere de 36%, comparativ cu media pentru perioada 2011-2015), o tendinta care devine mai pronuntata in 2017, in ciuda lansarilor a 28 de noi modele (toti producatorii de vehicule la un loc) propuse intre 2017 si 2024.
Perspectivele legate de dificultatile si de rezultatul negocierilor Brexit risca sa prejudicieze in continuare interesul tarii pentru investitii straine, inclusiv companiile mama (Tata Motors, BMW, Nissan si PSA) ale unui numar important de marci... mai mult
Miercuri, 13 Decembrie 2017, ora 17:21
Vestea ca Apple lucreaza la proiectul unei masini a zguduit piata auto mondiala. Conform datelor prezentate in Wall Street Journal, Apple Titan, proiectul cu patru roti al gigantului IT ar urma sa aiba aspectul unui minivan.
Pentru unii dintre analisti situatia pare insa mai mult confuza, acestia intrebandu-se daca nu cumva masina Apple va deveni un fel de iPhone pentru piata auto, scrie Business Insider.
"Poate nu este atat de greu sa ne inchipuim ca, in viitor, masinile Apple vor fi schimbate tot atat de des ca un iPhone", spun acestia.
Pana la urma, si banalul smartphone Apple a fost considerat la inceput un produs pentru o viata.
Apple Titan: O masina scumpa sau accesibila?
Brian White, unul dintre analistii Cantor Fitzgerald, nu se teme se puna punctul pe "i" in dilema ce framanta o lume intreaga: in ce masura Titan va fi o masina scumpa sau un produs accesibil.
Intr-o nota catre clientii sai, White afirma:
"Apple si-a manifestat interesul pentru industria auto inca de la lansarea CarPlay in 2014, cu toate acestea, pana acum, nu a existat vreo declaratie oficiala vizand construirea unei masini Apple.
In opinia noastra, pe masura ce anumite obiecte uzuale intra sub sfera influentei tehnologiei smart, transformandu-se in computere, Apple poate specula pozitia dominanta pe care o detine in domeniile hardware si software pentru a transforma aceste lucruri".
Nota lui White continua cu un citat al reprezentantilor Ford de la Congresul Mondial... mai mult
Miercuri, 18 Februarie 2015, ora 08:19
Cererea de automobile la nivel global va creste in acest an, pietele din China si SUA continuand expansiunea in timp ce Europa va traversa o revenire solida, a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault si Nissan.
"In Europa va avea loc o mare revenire. Sunt multe evolutii promitatoare in 2014 si in alte regiuni, si fara indoiala multi veti vedea multi producatori auto pregatindu-se pentru viitor" , a afirmat Ghosn intr-un interviu acordat Bloomberg la ceremonia de inaugurare a unei fabrici Nissan din Brazilia.
Seful Renault-Nissan a precizat unele state emergente din Africa si Orientul Mijlociu vor traversa de asemenea o perioada de boom pe piata auto.
Ghosn a subliniat si potentialul ridicat al Braziliei, precizand ca dezvoltarea pietei depinde in mare masura de politicile economice ale guvernului si de nivelul investitiilor in infrastructura.
Veniturile Renault au crescut anul trecut cu 0,5%, la 40,9 miliarde euro, in timp ce profitul net al grupului francez a coborat la 586 milioane euro. mai mult
Miercuri, 16 Aprilie 2014, ora 10:36
Producatorul auto chinez BYD, printre ai carui actionari se numara si miliardarul american Warren Buffett, a anuntat ca automobilele sale vor debuta anul viitor in showroom-urile din SUA.
BYD vrea sa se extinda in SUA cu patru modele la finele anului viitor, a declarat pentru Bloomberg Stella Li, vicepresedinte responsabil de operatiunile din SUA ale companiei chineze, transmite Bloomberg.
Compania a mai incercat in 2010 sa patrunda pe piata americana, iar intre timp s-a pregatit mai bine, a precizat ea.
"Atunci, aveam pasiune dar nu aveam un brand, nu aveam istorie, capital si avantaj competitiv. BYD a devenit intre timp mai atractiva si ne-am imbunatatit designul si aspectele de siguranta. Nu mai vrem sa concuram la nivel de pret, ci in ceea ce priveste calitatea si inovarea", a declarat Li.
Grupul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul Warren Buffett, detine aproximativ 10% din actiunile BYD, participatie preluata in anul 2008.
Producatorii chinezi de automobile vor sa declanseze o noua revolutie pe piata auto americana, asa cum s-a intamplat in urma cu zeci de ani odata cu extinderea marcilor japoneze si sud-coreene.
Companii precum Geely Automobile, Great Wall Motor sau Cherry au luat de asemenea in vizor piata SUA, insa ambitiile lor nu s-au materializat inca.
"Intrarea pe piata SUA este de importanta simbolica pentru constructia brandului, cu un efect mai mic in ceea ce priveste profitului. Trebuie sa se asigure ca vor livra masini de... mai mult
Marti, 07 Ianuarie 2014, ora 14:18
Piata auto din Rusia va inversa tendinta negativa actuala si va devansa Germania, devenind cea mai mare din Europa si a cincea din lume pana in 2020, potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group, relateaza Automotive News Europe.
Producatori occidentali precum General Motors, Volkswagen, Ford Motor si Renault au investit masiv in Rusia, anticipand ca piata va creste odata cu dezvoltarea clasei de mijloc.
Studiul anticipeaza ca Rusia poate urma Brazilia si China pentru a se transforma dintr-o piata a exportatorilor straini intr-una dominata de vehicule fabricate local.
Boston Consulting anticipeaza ca piata auto din Rusia va creste in medie cu 6% pe an pana in 2020, cand va ajunge la un volum anual al vanzarilor de 4,4 milioane de vehicule, fata de 2,9 milioane de unitati in 2012.
Astfel, piata auto din Rusia va urca pe locul cinci in lume in functie de vanzari, dupa China, Statele Unite, India si Brazilia. Anul trecut, Rusia s-a plasat pe pozitia a saptea, in urma Chinei, SUA, Japoniei, Braziliei, Germaniei si Indiei. In 2009, Rusia se afla pe locul 10 la nivel mondial.
Boston Consulting avertizeaza insa ca Rusia trebuie sa depaseasca probleme dificile, intre care instabilitatea cererii, o baza slaba de furnizori si costurile mari de logistica.
Rusia era pe cale sa devina cea mai mare piata auto europeana inainte ca criza financiara din 2008 sa afecteze cererea si accesul la creditare. mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 09:17
Renault SA, al doilea constructor auto francez, estimeaza ca piata auto europeana va inregistra o scadere de 5% in acest an comparativ cu anul precedent, a declarat marti directorul operational Carlos Tavares.
Potrivit lui Tavares, in urmatoarele trei trimestre piata europeana va inregistra performante usor mai bune decat in primele trei luni, cand vanzarile au scazut cu 10%, transmite Bloomberg.
"Avem o explozie de produse, prin introducerea de noi modele in acest an", a spus Tavares la o conferinta care a avut loc la Istanbul. Renault a decis sa-si extinda gama de produse prin relansarea marcii de automobile sportive Alpine si dezvoltarea marci de lux Initiale Paris.
Tavares a apreciat ca Initiale va intra pe piata intr-un interval de 10-15 ani. De asemenea, Tavares a spus ca Renault si-a propus dublarea vanzarilor de vehicule electrice in acest an, de la 18.000 de unitati vandute in 2012.
Referindu-se la piata din Turcia, reprezentantul companiei a spus ca Renault nu exclude posibilitatea de a produce autoutilitare la societatea sa mixta Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari AS, care in prezent produce modele Fluence si Clio 4, insa a subliniat ca aceasta uzina va produce in acest an un nivel record de 340.000 de unitati, aproape de capacitatea maxima de productie.
Tavares a adaugat ca uzinele Renault din Romania si Maroc devin competitive in termeni de costuri de productia iar Turcia ar putea sa nu mai fie un reper in termeni de costuri.
Oyak-Renault... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 12:39
Vanzarile de masini pe piata americana vor continua sa creasca, analistii asteptandu-se la cele mai bune rezultate trimestriale din ultimii patru ani pentru segmentul de vehicule noi achizitionate, in timp ce in Europa se afla in continua scadere.
Un prim trimestru puternic pentru piata auto din SUA ar putea tempera impactul rezultatelor slabe din Europa, unde atat General Motors, cat si Ford Motor, principalii producatori americani, au pierdut bani, scrie Reuters.
"Rezultatele promitatoare din SUA ar trebui sa creasca considerabil rezultatele companiilor in primele trei luni," a declarat un analist RBC Capital Markets.
Cei 34 de analisti contactati de Reuters au declarat ca piata americana de masini va genera vanzari de 14,75 milioane de autovehicule in 2012, cifra in crestere fata de anul trecut, cand s-au vandut 13,3 milioane. In februarie insa, se estima un total de 15,1 milioane de masini vandute pana la finele anului.
In 2009, in SUA s-au vandut 10,4 milioane de masini, urcand pana la 11,6 milioane in 2010 si pana la 12,8 milioane in 2011. In ciuda estimarilor analistilor, producatorii mari, precum General Motors si Ford sunt mai temperati in privinta estimarilor pe care le ofera pentru anul in curs.
Inregistrarea unor rezultate consistente in martie ar fi o dovada convingatoare a unei reveniri sustenabile a sectorului auto din SUA.
Analistii considera ca si vremea buna din ultima luna a contribuit la cresterea vanzarilor, atragand... mai mult
Luni, 02 Aprilie 2012, ora 12:15
BMW a anuntat ca va investe 1 miliar de euro, pentru a se putea extinde capacitatea de productie din China, interesat sa profite de cresterea vanzarilor pe cea mai mare piata auto din lume, transmite Mediafax. Grupul german va dubla investitia de la o noua fabrica din Tiexi, in regiunea Shenyang, iar capacitatea de productie va urca, pe termen mediu, la circa 200.000 de vehicule.
Impreuna cu modernizarea unei alte unitati de productie, de la Da Dong, BMW va ajunge in China la o capacitate de productie de 300.000 de vehicule pe an, pe termen lung.
Producatorii germani de automobile de lux Audi si BMW au inregistrat vanzari ridicate in aprilie, sustinute de cererea din China.
Vanzarile Audi au urcat luna trecuta cu 13,2% comparativ cu intervalul similar din 2010, ca urmare a majorarii cu 21,2% a livrarilor in China, cea mai mare piata din lume.
BMW a inregistrat un avans de 17,9% al vanzarilor in aprilie, sustinute de o crestere de 67% a celor din China, dar si de cererea mai mare din SUA.
China a devenit a treia mare piata a BMW. In primele patru luni, livrarile BMW in China au urcat cu 70,1%, la 79.306 automobile. mai mult
Luni, 09 Mai 2011, ora 16:44