Bulgaria a reusit, in ultimele doua luni, sa atraga 50% dintre turistii care in mod normal mergeau in Turcia sau in Grecia, reiese din analiza realizata de Travel Planner. Pe aceasta destinatie s-a coagulat un nucleu de turisti cu venituri medii si peste medie care sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru ca sunt obisnuiti cu calitatea din Grecia si Turcia.
"Cei care merg in Turcia si in Grecia de obicei cauta acum hoteluri in Bulgaria, deoarece este cea mai permisiva destinatie pentru turistii romani, nu solicita testele PCR, nu trebuie sa stai in carantina la intoarcere pentru ca nu s-a reportat niciun caz de covid-19 pe litoralul bulgaresc si reprezinta una dintre cele mai sigure destinatii europene. Piata s-a schimbat destul de mult, iar cele mai cautate sunt hotelurile de calitate. Turistii care merg acum in Bulgaria sunt mai pretentiosi, cu venituri de la medie in sus, si cauta hotelurile de 5 stele, de lant, cele de 4 stele sau hotelurile unde au fost multumiti de calitatea serviciilor. Mare parte din clientela din Bulgaria - poate chiar 50% dintre turistii actuali - nu a mai fost pe litoralul bulgaresc pana acum. Pentru ca Bulgaria este in general o destinatie pentru familii, observam o crestere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia si Grecia", a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner.
Profilul turistului care alege Bulgaria in aceasta perioada
In general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgaresc... mai mult
Miercuri, 29 Iulie 2020, ora 10:41
Oficialii de la Sofia sustin ca anul 2016 a fost cel mai profitabil pentru industria de turism a Bulgariei din ultimii 25 de ani.
Avalansa de turisti germani si rusi a alimentat conturile hotelierilor bulgari, numai in lunile iunie si iulie veniturile crescand cu 14% fata de aceeasi perioada a anului precedent, a anuntat ministrul bulgar al turismului, Nikolina Angelkova, citata de agentia Novinite.
Exodul de pe plajele din Turcia a adus pe litoralul bulgaresc cu 38% mai multi turisti germani si cu 30% mai multi excursionisti din Rusia, in vreme ce o surpriza neasteptata au reprezentat-o si romanii, cu o crestere de 20% a numarului de vizitatori.
Primele 7 luni ale anului au adus venituri in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada anului a anului trecut, cu un plus realizat in varf de sezon iunie-iulie de peste 500 de milioane de euro, a precizat ministrul de resort.
Comparativ cu cel mai bun an din turismul bulgar post-comunist, 2014, anul acesta s-a inregistrat deja o crestere cu 14%, a apreciat Angelkova.
Cel mai important castig este faptul ca Bulgaria a devenit o destinatie accesibila aproape tot anul, sustine ministrul, oferta diversificata si dezvoltarea serviciilor in sector anuntand mentinerea trendului pozitiv in industria turistica. mai mult
Luni, 12 Septembrie 2016, ora 18:05
Lumea a ajuns un loc inspaimantator, in urma valului de atacuri teroriste declansate in ultimul an si jumatate, iar anumite tari au devenit tabu pentru milioane de turisti.
Farmecul Piramidelor de la Gizeh, al statiunilor de pe coasta tunisiana sau al celor turcesti plasate pe coastele Mediteranei si ale Egeei paleste in fata riscurilor la care sunt expusi calatorii care visau la o vacanta in Egipt, Tunisia sau Turcia, constata reporterii CNN Money.
Lovitura grea
Pentru egipteni, turismul este o industrie vitala, dar atentatele comise in Peninsula Sinai si prabusirea mai multor avioane, la fel ca si turbulentele politice in care s-a scufundat tara dupa revolutia din 2011, au pus pe fuga milioane de turisti.
In 2010, hotelurile din Egipt primeau vizita anuala a 14 milioane de turisti straini. Pana in 2015 insa, doar 9 milioane isi mai doreau sa ajunga in aceasta tara, conform datelor prelucrate de Organizatia Mondiala a Turismului din cadrul ONU.
Perspectiva se anunta si mai sumbra, estimarile date de Euromonitor International aratand o scadere cu 46% a numarului de vizitatori in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Guvernul egiptean va trebui sa redea increderea calatorilor si turistilor ca face tot ce se poate pentru a elimina terorismul si a asigura securitatea vizitorilor ajunsi in tara", afirma Nadejda Popova, reprezentant al Euromonitor International.
Luati la tinta
Tunisia se confrunta cu o scadere... mai mult
Vineri, 03 Iunie 2016, ora 14:00
Turismul bulgaresc ar putea primi un nou impuls din vara acestui an. Starea de nesiguranta care a alungat turistii occidentali din Turcia ar putea avea efecte benefice asupra turismului din Bulgaria.
Conform agentiei de presa Novinite, operatorul britanic Thomas Cook, axat pana acum mai mult pe vacante in Turcia si Grecia, se asteapta sa aduca 50.000 de turisti pe litoralul Bulgariei.
Mai multe curse aeriene noi ar urma sa asigure legaturi intre aeroporturile din Varna si Burgas si orase europene precum Frankfurt, Rostock, Koln, Hanovra, Leipzig, Dusseldorf, Hamburg, Nuremberg, Paderborn, Stuttgart si Berlin a anuntat si portalul grecesc Tornos News.
O revista de turism din Germania a inceput deja sa promoveze Bulgaria, laudand profesionalismul hotelierilor, in vreme ce reprezentantii Thomas Cook descriu tara de la sud de Dunare ca o destinatie exceptionala pentru tineri si cuplurile casatorite.
Agentia Thomas Cook a incheiat deja parteneriate cu operatorii aerieni Sun Express (Germania) si Air Via (Bulgaria) pentru efectuarea curselor suplimentare intre Varna, Burgas si aeroporturile germane.
In urma cu o luna, un atentat terorist derulat la Istanbul a facut opt victime in randul turistilor nemti care vizitau orasul de pe malul Bosforului.
A fost a doua lovitura dramatica incasata de industria de turism din Turcia, dupa ce, din decembrie 2015, in urma tensiunilor inregistrate intre Ankara si Moscova, agentiilor de turism din Rusia li s-a interzis sa mai... mai mult
Luni, 15 Februarie 2016, ora 17:32
Jumatate dintre turistii care cumpara o vacanta aleg sa calatoreasca cu autocarul, pentru ca platesc cu peste 20% mai putin decat pe un sejur cu avionul, cei mai multi dintre ei fiind tineri cu varsta intre 18-27 de ani si seniori de peste 55 de ani, potrivit agentiei Christian Tour.
"Peste 60.000 de turisti Christian Tour aleg sa calatoreasca in fiecare an cu autocarul. Tinerii si seniorii sunt cei care prefera acest mijloc de transport. Alegerea acestora este motivata atat de considerente financiare, vacantele cu autocarul avand un pret mai redus, dar si pentru ca, o calatorie cu autocarul le ofera turistilor posibilitatea de a descoperi mai multe locuri in drumul lor catre destinatie", a declarat Marius Pandel, directorul executiv al Christian Tour.
Principalele cinci destinatii preferate de romani pentru vacantele cu autocarul sunt: Thassos, Halkidiki, Riviera Olimpului, Kusadasi si statiunile de pe litoralul Bulgariei.
In acest context, Christian Tour si-a extins flota la zece autocare si vrea sa ajunga la 30 de autocare pana in 2016. In acelasi timp, in iunie, agentia a deschis propria autogara in zona Garii de Nord din Bucuresti.
Christian Tour este una dintre cele mai mari agentii de turism din Romania, alaturi de Perfect Tour, Happy Tour, Paralela 45 sau Eximtur. Agentia a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 45 milioane euro si a avut un numar de 150.000 de clienti care au calatorit prin intermediul sau. Pentru acest an, touroperatorul... mai mult
Marti, 24 Iunie 2014, ora 13:58
Tendintele anului 2014 arata mai multi turisti comparativ cu 2013, dar si sejururi cu pana la 5% mai scumpe, ajungand la o valoare medie a pachetului achizitionat de 638 de lei pentru destinatii interne si 1.578 lei pentru cele externe, arata un studiu al ANAT.
Potrivit ANAT, in primul trimestru al lui 2014 fata de aceeasi perioada a anului 2013, pentru destinatiile interne se constata o crestere de 5% pentru rezervarile early booking, 50% pentru programul "O saptamana de refacere" si 100% pentru programul "Zile gratuite de vacanta".
Se observa un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crisanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina si 30% pentru Muntenia. Maramuresul a marcat tot un plus de 30%, in timp ce Oltenia si Banatul au inregistrat o crestere de 5%.
"Principala destinatie preferata de turisti ramane litoralul romanesc. Rezervarile pentru statiunea Mamaia reprezinta 50% din totalul vanzarilor si au inregistrat un plus de 2% fata de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine in restul statiunilor de pe litoral, exceptie facand Olimp, cu o scadere de 15%", a declarat Lucia Nora Morariu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Turcia, destinatia cea mai cautata de turisti
In ordinea volumului de vanzari, destinatiile externe cele mai cautate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franta, Austria si Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) si Muntenegru (+ 20%).
Volume mari de... mai mult
Luni, 28 Aprilie 2014, ora 12:50
Bulgaria a lansat joi un nou brand turistic, cu sloganul "Bulgaria-A Discovery to Share", care va fi folosit oficial din luna septembrie, relateaza Novinite.
Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect in cadrul Programului Operational de Dezvoltare Regionala, in valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), si descrie Bulgaria drept o destinatie prietenoasa, fermecatoare si inca nedescoperita.
In afara brandului turistic national si a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, ca si o strategie de branding pentru regiunile tarii. Totodata, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Trakia.
Folosirea logo-urilor si a simbolurilor brandului va fi gratuita, dupa inregistrarea pe o platforma online care va fi deschisa in luna martie, accesibila de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei si Turismului.
Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat dupa o analiza a perceptiei actuale a Bulgariei ca destinatie turistica si in comparatie cu destinatii concurente.
Creatorii brandului au luat in considerare sondaje efectuate in 11 tari din Europa si Asia.
Conceputul vizual al brandului principal si cele 10 sub-branduri au fost testate in 15 tari, in randul a peste 2.000 de reprezentanti ai industriei turismului.
Potrivit sondajelor de opinie, peste 90% dintre cei intervievati au fost multumiti de vacantele in Bulgaria, iar 80% au spus ca vor reveni.
Ministerul anticipeaza o crestere de 25% a... mai mult
Vineri, 18 Ianuarie 2013, ora 08:33
Destinatiile exotice, croazierele in insule si statiunile montane de ski si sporturi de iarna sunt considerate a fi optiuni scumpe pentru petrecerea vacantelor.
Iata cateva idei de destinatii turistice de top, unde puteti petrece vacante de vis la preturi mai reduse, conform unei liste intocmite de Telegraph.com.
Cand vine vorba de destinatii exotice la preturi accesibile, Thailanda este prima tara mentionata, avand operatori de turism competitivi si standarde de servire excelente.
Un sejur de 8 nopti in Thailanda costa circa 750 de euro, in pret fiind inclus transferul de la aeroport la hotel si cazare de 3 stele.
Croaziera in Insulele Caraibe
Croazierele pot parea scumpe, dar trebuie sa luati in considerare ca in pret sunt incluse mancarea, bautura si alte facilitati.
Exista numeroase oferte de croaziere in Insulele Caraibe, unde cazarea si transportul sunt avantajoase.
In acest sens, Douglas Ward de la Telegraph Travel, expert in croaziere afirma ca atunci cand alegi o croaziera ai sansa de a vizita mai multe insule doar intr-o saptamana.
De asemenea, puteti opta pentru o destinatie tropicala de lux in Tunisia, unde preturile nu sunt foarte mari.
Ofertele pentru Tunisia pot ajunge si pana la circa 300 de euro de persoana, un sejur de 7 nopti.
Si Egiptul poate reprezenta o optiune, in special zona de langa Marea Rosie, departe de zonele cu probleme ale tarii, unde va puteti bucura linistiti de vacanta.
Statiuni de ski
Pentru cei... mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 12:38
Bulgaria a fost inclusa de CNN intr-un top al principalelor noua destinatii turistice in 2011, alaturi de New York City, Barcelona sau Guatemala. Pe lista se mai afla Noua Zealanda, Amazonul peruvian, Norvegia, Albaa, anunta Mediafax.Topul, in care Bulgaria ocupa ultima pozitie, a fost realizat pe baza recomandarilor a trei experti in calatorii, Robert Reid, editor la Lonely Planet, Pauline Frommer, creatoarea ghidurilor cu acelasi nume, si Martin Rapp, vicepresedinte la Altour.
Bulgaria a fost recomandata de Robert Reid, pentru faptul ca detine cel mai atractiv litoral de la Marea Neagra si ofera conditii foarte bune de schi, in timpul iernii.
Reid a recomandat totodata vizitarea Veliko Tarnovo, resedinta istorica de regiune, si a orasului Plovdiv, unde se afla vestigii romane. mai mult
Miercuri, 29 Decembrie 2010, ora 17:58