Producatorii de electronice din Japonia se confrunta cu o criza severa, anuntand pierderi uriase si concedieri masive, ca urmare a preferintelor schimbatoare ale consumatorilor, adaptarii greoaie la noi si concurentei dure.
Astfel, Sharp, Sony si Panasonic au avut anul trecut pierderi in valoare totala de peste 20 miliarde de dolari si au pregatit planuri de restructurare care vizeaza zeci de mii de concedieri, potrivit Mediafax.
Consumatorii se orienteaza in primul rand asupra continutului unui produs, aplicatiilor acestuia si usurintei in manuire, in detrimentul tehnologiei.
Caracteristicile tehnice au pierdut din importanta pe care o aveau in trecut, iar companiile care produc in Coreea de Sud sau China au impins preturile tot mai jos, trend accentuat si de aprecierea puternica a yenului in ultimii ani.
In ultimii cinci ani, yenul japonez s-a apreciat cu 48% fata de dolari, in timp ce wonul sud-coreean a pierdut 18% din valoare.
Consecintele economice ale declinului producatorilor japonezi
Declinul marilor producatori japonezi de tehnologie se va reflecta la nivel economic.
Un exemplu elocvent este Kameyama, un oras cu 50.000 de locuitori care a beneficiat la jumatatea deceniului trecut de investitii masive din partea Sharp. Compania avea in 2004 o cota de piata de 22% in zona televizoarelor LCD si a adus 6,6 miliarde de dolari la Kameyama, unde a ridicat doua fabrici de ultima generatie si a creat 3.000 de locuri de munca bine platite.... mai mult
Vineri, 12 Octombrie 2012, ora 08:25