Emisiile de oxid de azot provenite de la vehiculele diesel europene, ale caror teste au fost trucate de constructori pentru a le face sa para ecologice, ar putea fi responsabile de producerea a aproape 5.000 de decese pe an in Europa din cauza poluarii aerului, indica un studiu publicat luni.
Aceste cifre sunt in concordanta cu evaluarile anterioare ale numarului de decese cauzate de scandalul "dieselgate", care a izbucnit atunci cand Volkswagen a recunoscut, in 2015, ca a manipulat testele privind emisiile vehiculelor sale, arata AFP.
Numerosi alti producatori au fost suspectati ca ar fi facut acelasi lucru.
Un studiu publicat in luna mai in revista Nature a estimat ca, in 2015, 38.000 de decese "premature" au fost cauzate in intreaga lume de emisiile in exces.
Studiul publicat luni in revista Environmental Research Letters se concentreaza pe situatia din Europa (cele 28 de tari ale Uniunii Europene plus Norvegia si Elvetia).
Cercetatorii din Norvegia, Austria, Suedia si Olanda au calculat ca aproximativ 10.000 de decese pot fi atribuite in fiecare an in Europa poluarii cu particule fine emise de vehiculele usoare care functioneaza cu motorina.
Aproape jumatate dintre ele (aproximativ 4.750) ar fi fost evitate daca emisiile provenite de la aceste vehicule pe sosele ar fi fost aceleasi cu cele observate in testele de laborator.
Volkswagen a recunoscut ca a instalat in masini dispozitive ilegale de reducere a emisiilor numai in timpul perioadei de... mai mult
Luni, 18 Septembrie 2017, ora 11:07