In lumea din ce in ce mai interconectata in care traim, unde schimbul de informatii online a devenit ceva la ordinea zilei, este viata personala moarta?
Un raport Kaspersky a descoperit recent ca peste jumatate dintre utilizatorii de Internet (56%) considera ca deplina confidentialitate in lumea digitala moderna este imposibila si nu este greu de inteles de ce exista aceasta viziune.
Avand in vedere ca noua din zece (89%) persoane intra online de mai multe ori pe zi, Internetul a devenit strans legat de tot ceea ce facem - de la cumparaturi si vizionare de filme, pana la urmatorul pas in cariera, socializare si activitatea bancara.
Actiunile noastre online denota chiar tipul de continut pe care il vedem, reclamele care li se adreseaza facandu-i pe unii oameni sa simta ca zonele lor sigure sunt invadate. Prin urmare, este Internetul o zona sigura sau una de razboi?
Cercetarile Kaspersky arata ca aproape o treime (32,3%) dintre oameni nu stiu cum isi pot proteja pe deplin confidentialitatea datelor in mediul online, in timp ce unele persoane cred ca nu au suficienta putere pentru a se opune incalcarii vietii lor private.
In mod ingrijorator, mai mult de o persoana din zece (13%) si-a pierdut interesul pentru modul in care isi poate imbunatati confidentialitatea datelor.
Chiar daca poate parea o zona de razboi, lumea online poate fi mai sigura cu ajutorul unui plan bine gandit.
Daca e sa analizam in amanunt cat de mult isi valorizeaza si protejeaza... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2020, ora 13:27
Un adevarat arsenal de noi reguli a intrat vineri in aplicare in Uniunea Eurpeana (UE), in vederea unei mai bune protectii a datelor personale in era digitala, ceea ce a condus imediat la depunerea primelor plangeri contra unor giganti ca Facebook si Google - acuzati deja ca le incalca, relateaza AFP.
Tot ce trebuie sa stiti despre GDPR
"Regulamentul General cu privire la Protectia Datelor" (RGPD) prevede drepturi consolidate ale navigatorilor pe Internet si sanctiuni - fara precedent - in cazul unor abuzuri, intr-un context marcat de scandalul planetar care a implicat reteaua de socializare americana condusa de Mark Zuckerberg.
Avalansa de mesaje care invita utilizatorii sa accepte noile conditii de utilizare pe Twitter, Google sau alte site-uri de comert si diverse organisme este primul efort vizibil al noii situatii, careia europenii spera sa-i dea o amploare mondiala.
Cetatenii sunt, in prezent, "ca si cum ar fi nud intr-un acvariu", insa "multumita noilor reglementari, europenii isi vor relua controlul asupra datelor", a pledat comisarul european insarcinat cu Justitia Vera Jourova, aparand strangerea surubului prin RGPD.
Citeste si Noul regulament european privind protectia datelor: Mai multa siguranta pentru cetatenii europeni
Aceasta legislatie impune oricarei intreprinderi - pe Internet sau nu - sa ceara un "consimtamant explicit si pozitiv" in vederea utilizarii datelor personale colectate sau prelucrate in UE. Ea le da totodata cetatenilor... mai mult
Vineri, 25 Mai 2018, ora 21:34
Companii precum Facebook sau Google fac miliarde de pe urma "exploatarii" datelor personale ale utilizatorilor. Lasand la o parte faptul ca acest lucru este oarecum implicit pentru un serviciu gratuit, oare datele personale vor deveni cea mai importanta marfa in viitorul apropiat, luand locul petrolului?
Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, Ziare.com a stat de vorba cu Bogdan Botezatu, specialist in securitate informatica la Bitdefender.
El spune ca pentru ca un serviciu web sa functioneze personalizat - de exemplu, Google Maps - acel serviciu are nevoie de date ca sa functioneze corect, sa ofere "serviciul in sine" utilizatorului.
In cazul Google Maps, utilizatorul ofera permisiunea aplicatiei sa il localizeze cu o marja de eroare de doar cativa metri. Intr-o anumita masura, pentru ca un serviciu sa functioneze corect (in cazul exemplului Maps, un serviciu GPS), este necesar sa furnizam un minim de informatii care ne pot "identifica" intr-un mod sau altul, de dragul functionalitatii corecte a acelui serviciu.
Lucrurile se schimba, insa, cand vorbim de date cu caracter personal - date care, de sine statatoare, sau corelate intre ele, ne pot identifica personal.
Asa cum petrolul a fost supranumit "aurul negru" dupa descoperirea sa, unii analisti au supranumit datele personale ca fiind "noul petrol."
"Acei analisti se refera nu la date abstracte - localizarea unui IP la jonctiunea unei longitudini si a unei latitudini - ci la date cu caracter... mai mult
Luni, 02 Aprilie 2018, ora 00:00
Tim Berners-Lee, fondatorul World Wide Web-ului, apreciaza ca ne aflam intr-un moment important pentru viitorul Internetului si spune ca utilizatorii ar trebui sa se implice mai mult in modelarea acestuia.
"Problemele pe care le vedem astazi sunt erori in sistem. (...) Erorile pot cauza pagube, insa ele sunt create de oameni si pot fi remediate de oameni", scrie Berners-Lee intr-o succesiune de postari pe Twitter, in contextul scandalului privind folosirea datelor private ale utilizatorilor Facebook de catre firma de consultanta Cambridge Analytica, care a lucrat pentru campania electorala din 2016 a lui Donald Trump.
Pentru a preveni repetarea unor situatii in care datele cu caracter personal ale oamenilor sunt folosite in moduri blamabile de diversi actori, este nevoie de mai multa responsabilitate din partea tuturor partilor implicate.
"Datele mele personale sunt ale mele si doar eu le pot controla. Daca ti s-a dat permisiunea sa folosesti aceste date intr-un anumit scop, foloseste-le doar in acel scop", continua Berners-Lee, adaugand ca o mare parte din cercetare in domenii ca stiinta si medicina depinde de astfel de date.
Cel care in urma cu aproape trei decenii lansa WWW-ul, punand bazele Internetului pe care astazi il folosesc miliarde de oameni din intreaga lume, are un mesaj si pentru acestia din urma.
"Poate ca eu sunt cel care a inventat web-ul, dar voi sunteti cei care il faceti ceea ce este. Si de voi depinde sa construiti un web care sa ne... mai mult
Sambata, 24 Martie 2018, ora 00:00
Tim Cook, seful Apple, a lansat o tirada impotriva guvernului american si a gigantilor IT Google si Facebook, acuzandu-i ca incalca dreptul la intimitate al cetatenilor prin folosirea datelor colectate de pe Internet.
In discursul sau, Cook a dorit sa sublinieze ca Apple se diferentiaza de companiile rivale, care si-au consolidat afacerile prin folosirea datelor utilizatorilor in scopuri comerciale, arata revista Fortune.
Direct la tinta
Desi nu a dat numele rivalilor, Cook a tintit direct spre Google, Twitter si Facebook. "Unele dintre cele mai proeminente si de succes companii din Silicon Valley si-au bazat afacerea pe momirea utilizatorilor la impartasirea informatiilor personale.
Strang orice informatie pot despre tine si apoi incearca sa o valorifice cumva. Credem ca este un lucru gresit, iar Apple nu are de gand sa se transforme intr-o astfel de companie", a punctat Tim Cook cu ocazia unui discurs sustinut in Washington.
Directorul Apple si-a continuat tirada aratand ca nu este normal ca utlizatorii de Internet si gadgeturi smart sa fie pusi sa aleaga intre intimitate si securitate.
"Putem si trebuie sa le asiguram pe ambele in mod egal. Publicul are drepul fundamental la intimitate. Este cerut de public, de Constitutie si de moralitate", a afirmat Cook.
O sageata directa a fost trimisa catre noul serviciu de stocare a fotografiilor lansat de Google, despre care se spune ca are rolul de a analiza fotografiile de familie ale utilizatorilor in... mai mult
Miercuri, 03 Iunie 2015, ora 16:25
1Compania Twitter sta pe o mina de aur: miile de milioane de tweet-uri, micro-mesajele postate de utilizatorii sai, valoreaza tot mai mult pentru companiile interesate sa-si personalizeze oferta.
Spre exemplu, arata The Guardian intr-un amplu articol, poti sa iei un avion ca sa-ti vizitezi noul nepot - cand te urci in avion, echipajul ti se adreseaza pe nume si te felicita pentru nou-nascut, iar pe scaunul tau gasesti un cadou simbolic impachetat in hartie albastra, cu un mesaj din partea companiei aeriene.
Twitter isi propune ca astfel de surprize sa aiba loc tot timpul - companiile sa isi surprinda clientii cu mici atentii, pe baza informatiilor extrase din datele furnizate de companie. Contra cost, desigur.
Sistemele computerizate agrega deja mii de miliarde de tweet-uri de pe site-ul de microblogging, sorteaza si analizeaza nenumarate conversatii in care se emit si opinii, dar se si discuta maruntisuri, in cautare de oportunitati comerciale.
Twitter are 288 de milioane ...citeste mai departe despre "Twitter si mina de aur - postarile tuturor" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 22 Martie 2015, ora 13:16
Reteaua de socializare Twitter este cea mai noua victima a hackerilor, fiind estimat ca datele personale ale un sfert de milion de utilizatori au fost furate.
Twitter, care are peste 200 de milioane de utilizatori activi in intreaga lume, a recunoscut in aceasta saptamana ca a detectat tentative de accesare a datelor personale ale utilizatorilor, scrie dailymail.co.uk.
Desi site-ul a fost inchis imediat dupa ce atacul a fost detectat, se pare ca hackerii au accesat nume de utilizatori, adrese de mail si parolele a 250.000 de utilizatori.
Reprezentantii Twitter au declarat ca toti utilizatorii afectati vor fi anuntati prin e-mail ca trebuie sa isi schimbe parola.
Reteaua de socializare a fost asaltata de mesaje despre atac, odata ce userii si-au dat seama de acest lucru.
"Daca se intampla lucruri ciudate cu conturile voastre, acest lucru este din cauza ca Twitter a fost atacat", a postat un utilizator.
Directorul de securitate informationala al Twitter, Bob Lord, a declarat ca atacul este opera unor hackeri "extrem de sofisticati": "Acest atac nu este opera unor amatori si nu credem ca a fost un incident izolat".
Atacul asupra Twitter vine dupa ce ziarele Wall Street Journal si New York Times au anuntat ca au fost atacate de hackeri chinezi. mai mult
Sambata, 02 Februarie 2013, ora 17:00
Aplicatiile pentru telefoanele mobile pot constitui un pericol pentru datele personale ale utilizatorilor, anunta oficialii firmei de securitate Veracode.
Unele aplicatii cu anumite coduri pot sa acceseze datele posesorilor de telefoane mobile. Aplicatiile Jailbroken pentru iPhone si Android pot sa intre in sistemul de operare al dispozitivelor, potrivit Mashable.
Oamenii au devenit insa mai constienti in legatura cu necesitatea apararii vietii personale atunci cand au de-a face cu aplicatiile mobile. In martie, 18 companii, printre care se numara Facebook, Apple sau Twitter au fost actionate in instanta de mai multe persoane pentru neglijenta in cazul datelor private.
Subiectul aplicatiilor mobile este unul foarte important, tinand cont de numarul lor ridicat si folosirea permanenta. In 2011, aproximativ 25 miliarde de aplicatii pentru sistemele de operare Andoid si iOS au fost downloadate. mai mult
Joi, 31 Mai 2012, ora 12:12
Utilizatorii de internet care au cont pe Twitter pot alege acum sa nu mai permita motoarelor de cautare colectarea datelor personale.
Mai exact, este vorba despre optiunea "Do Not Track".
Conform The Verge, DNT sau "Do Not Track" impiedica site-urile instaleze cookie-uri si sa stocheze informatii legate de obiceiurile utilizatorilor in ceea ce priveste navigarea pe internet.
Cititi mai multe despre Twitter permite utilizatorilor sa blocheze colectarea de date pe Hit.ro. mai mult
Sambata, 19 Mai 2012, ora 18:40