Piata de publicitate pe telefonul mobil din Romania, a carei valoare a fost estimata la 10 milioane de euro pentru acest an, va creste cu pana la 30%, in contextul in care Google si Facebook si-au crescut substantial veniturile din publicitateain perioada 2012-2013.
"Atat Google, cat si Facebook, vor avea un impact puternic asupra pietei locale, care se va simti mai ales in 2014. Prin urmare o crestere cu 20-30% nu ar fi exclusa", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.
Acesta estimase la inceputul anului ca piata de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la valoarea de 10 milioane de euro, in conditiile in care la nivel national erau intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila.
"Google si-a crescut de patru ori veniturile din publicitatea pe mobil in ultimul an, iar Facebook vine foarte puternic din urma", spune Dan Virtopeanu.
La nivel global, analistii au estimat ca Facebook va inregistra anul acesta vanzari de 1,53 de miliarde de dolari din publicitatea pe telefoul mobil, in crestere de la 470 de milioane de dolari, suma incasata in 2011. Facebook ar putea ajunge la venituri de 2,7 miliarde de dolari in 2014, pe acest segment.
Google nu ofera date specifice in ceea ce priveste veniturile incasate din publicitea pe telefonul mobil dar, la nivel general, compania are un business de opt miliarde de dolari, venituri generate de... mai mult
Joi, 11 Aprilie 2013, ora 12:36
Piata locala de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la o valoare de aproximativ 10 milioane de euro, iar cel mai folosit canal de comunicare ramane, in continuare, SMS-ul.
"Toate serviciile de publicitate pe telefonul mobil vor forma anul acesta o piata de 10 milioane de euro", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.
Acesta a estimat ca la nivel national sunt intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila, adica persoane care au cel putin un telefon mobil. Dintre acestia, in jur de sapte milioane de utilizatori folosesc Internetul mobil in Romania, spun Dan Virtopeanu.
"Am luat in calcul doar persoanele care folosesc telefonul mobil pentru Internet", spune Dan Virtopeanu. Utilizatorii care se conecteaza la Internet prin intermediul unor conexiuni 3G, Wi-Fi sau alte metode de conectare pentru dispozitive mobile, sunt in jur de 1,4 milioane.
Cum se face publicitate pe telefonul mobil in Romania
"SMS-ul ramane la putere. Anul trecut a reprezentat 80% din piata de publicitate pe mobil, anul acesta ponderea va mai scadea, datorita penetrarii smartphone-urilor, care vor permite si alte forme de campanii publicitare", spune Dan Virtopeanu.
Penetrarea smartphone-urilor pe piata locala este in crestere constanta, iar anul acesta va depasi o rata de 20%.
In 2013, dupa SMS, urmatorul canal cel mai folosit pentru publicitatea pe mobil va... mai mult
Marti, 22 Ianuarie 2013, ora 14:46
Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication
Compania a fost infiintata in 1998 cu capital francez, beneficiind de suport tehnic si know-how vest European in domeniul serviciilor de telecomunicatii cu valoare adaugata si a serviciilor interactive, fiind unul dintre principalii astfel de operatori pe piata romaneasca si membru fondator al Asociatiei Romane a Operatorilor Nationalo de Servicii Audiotext.
•Mobile Advertising
•Jocurile pe mobil
•Succesul companiilor de mobile marketing
Principalul element care poate migra de la publicitatea online spre marketingul mobil este reclama prin bannere pe site-urile mobile. De altfel, putem asemana publicitatea prin e-mail cu cea prin SMS, afirma Dan Virtopeanu.
mai mult
Duminica, 19 Octombrie 2008, ora 00:00