Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat, probabil, anul viitor, a declarat marti Alexandru Nastase, seful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
"Pentru 2015 se anunta probabil inchiderea si semnarea contractului de concesiune", a afirmat Nastase, la audierile din Parlament privind bugetul CNADNR pe 2015, fara sa dea alte detalii.
Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului a fost amanat de mai multe ori.
Cele mai recente date transmise de CNADNR pe aceasta tema, furnizate MEDIAFAX in noiembrie, arata ca sunt in derulare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informatii.
Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie.
In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un... mai mult
Marti, 16 Decembrie 2014, ora 14:25
Contractul pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov va fi semnat in iunie, iar lucrarile vor incepe in luna urmatoare, a declarat, miercuri, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, care a precizat ca in acest moment finantarea proiectului este stabilita "in mare parte".
"In iunie semnam contractul. (...) Infirm toate zvonurile referitoare la retragerea Vinci", a spus Neaga, la conferinta ZF Construction & Infrastructure Summit '14, raspunzand unei intrebari.
Autostrada va fi realizata in etape, iar lucrarile vor debuta dupa aproximativ o luna de la semnarea contractului. Neaga a precizat ca termenul de finalizare si costul total de realizare al proiectului vor putea fi comunicate dupa semnarea acordului cu constructorii selectati.
"Este prematur sa avansez niste cifre", a spus Neaga.
Seful CNADNR a afirmat ca nivelul taxei de utilizare a autostrazii nu a fost stabilit deocamdata, precizand ca riscul de trafic este exclusiv al statului, partenerul privat neavand optiuni in privinta taxarii.
Premierul Victor Ponta si ministrul Dan Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de... mai mult
Miercuri, 28 Mai 2014, ora 14:56
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, sustine ca autostrada montana ce va lega Comarnic de Brasov este printre cele mai ieftine din lume.
"Contrar celor prezentate, ca ar fi o autostrada foarte scumpa, pretul kilometrului de autostrada de munte la Comarnic-Brasov este unul dintre cele mai scazute din lume. Am aratat ce s-a construit in SUA, in Germania, in Franta, in Spania, pe zone muntoase, iar pretul a fost de 2,5 - 3 ori mai mare decat ce am negociat noi pe Comarnic-Brasov, o autostrada de munte care va fi, daca nu ma insel, la cea mai mare altitudine din Europa", a spus Sova, la Realitatea TV.
El a estimat ca pentru constructia autostrazii Comarnic - Brasov este necesara suma totala de 1,5 - 1,8 miliarde de euro, iar proiectul va fi terminat in 2016.
Anterior, Sova a anuntat ca va costa 28 de milioane de euro pe kilometru, pretul fiind cu 7 milioane mai mic decat cel obtinut de guvernarea ...citeste mai departe despre "Sova: Autostrada Comarnic-Brasov, printre cele mai ieftine din lume" pe Ziare.com mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 14:45
Dan Sova a tinut sa faca lumina in privinta catorva semne de intrebare legate de Autostrada Comarnic Brasov. Mnistrul delegat pentru proiecte de Infrastructura a vorbit despre tarifele autostrazii, spunand ca sunt cele mai mici din UE.
"5,7 lei fara TVA, 7 lei cu TVA pentru un autoturism (acesta este tarif de utilizare pentru toti cei 60 km, de la intrarea pe podul Breaza si pana la iesirea in Cristian) ", a scris Dan Sova pe blogul personal.
Acesta a adaugat ca pentru distante mai mici tarifele sunt ...citeste mai departe despre "Sova, despre tarifele autostrazii Comarnic - Brasov: Cele mai mici din UE" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 19 Ianuarie 2014, ora 16:30
Dan Sova, ministrul delegat pentru proiecte de Infrastructura, a anuntat ca in urma negocierilor pretul pentru un kilometru din Autostradra Comarnic-Brasov a fost redus cu 7 milioane de euro.
"Pentru o comparatie cu negocierea din 2010, informez ca pretul mediu pe km pentru constructia autostrazii de munte Comarnic - Brasov este 28 mil. Euro/km (fara TVA). Pretul negociat de PD-L in 2010 pentru aceeasi autostrada a fost de 35.281.737 Euro/km (fara TVA).
Se poate observa usor ca am facut o reducere a pretului pe km fata de 2010, ca urmare a negocierilor, de peste 7 milioane Euro. ...citeste mai departe despre "Sova se lauda cu cat costa un kilometru din Autostrada Comarnic-Brasov" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 19 Ianuarie 2014, ora 15:04
CNADNR a selectat consortiul Vinci (Franta) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) pentru constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri.
Asocierea Vinci si Aktor si-a adjudecat acest proiect si in 2009, renuntand ulterior la contract, intrucat statul roman nu a acceptat anumite clauze.
Consortiul castigator a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, acestia fiind singurii constructori care au depus oferta finala.
Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat ca se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finala.
Costul de constructie al autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie a anului viitor si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, a declarat in luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Limita de viteza va fi de 130 kilometri/ ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de... mai mult
Joi, 19 Decembrie 2013, ora 17:55
Constructorul autostrazii Comarnic - Brasov va fi desemnat in decembrie, lucrarile estimate la 1,2-1,3 miliarde euro ar putea incepe in aprilie, iar de finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova.
"La precedentele doua incercari s-a facut o greseala foarte mare, anume s-a negociat contractul cu toti, cu constructorii - asta e negocierea competitiva, negociezi contractul cu constructorii - si repartizarea riscurilor fara sa cheme la masa potentialii finantatori. Noi am chemat la masa toate bancile finantatoare care si-au manifestat interesul (...) inclusiv institutiile financiare internationale BEI, BERD, Banca Mondiala, care si-au manifestat interesul de a finanta, partial, normal, aceasta autostrada, deci de a face parte din creditul sindicalizat care va finanta autostrada", a afirmat Sova la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.
Intrebat despre celelalte banci, el a afirmat doar ca acestea sunt din Uniunea Europeana.
Pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini. La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat ca se retrage.
Constructorii... mai mult
Duminica, 24 Noiembrie 2013, ora 11:59
Premierul Victor Ponta i-a solicitat ministrului delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national, Dan Sova, ca in toamna sa fie incheiat contractul pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov, ministrul asigurand ca, in mod normal, acest contract va fi semnat la 30 octombrie.
Solicitarea a fost adresata in sedinta de guvern.
"Conform programarii din dialogul competitiv, in mod normal, pe 30 octombrie trebuie sa semnam contractul", i-a raspuns Sova.
Ponta a aratat ca solutia pentru fluidizarea traficului de pe DN1 in acea zona nu sunt pasarelele pietonale, ci constructia autostrazii.
"E foarte bine ca s-au pus pasarele, multumesc celor care au facut eforturi, dar e un pansament, de fapt, pentru o boala grava care este DN1 si cat mai tine pansamentul mai tine, dar trebuie sa avem autostrada", a declarat premierul.
Cele patru pasarele pietonale peste DN 1, construite in orasele Azuga, Busteni si Comarnic, au fost date in folosinta sambata.
Pasarelele pietonale metalice reprezinta, potrivit autoritatilor, o solutie temporara de fluidizare a traficului rutier pe Valea Prahovei pana la construirea autostrazii Comarnic-Brasov.
La tronsonul Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
In primavara acestui an, ministrul Sova... mai mult
Miercuri, 21 August 2013, ora 14:38
Tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov, Craiova - Pitesti si centura de sud a Capitalei vor fi finalizate pana la alegerile din 2016, a declarat ministrul delegat Dan Sova, potrivit caruia anul acesta vor fi inaugurati 142 de kilometri de autostrada.
"Sunt trei proiecte de concesiune: Comarnic - Brasov, centura Sud si Craiova - Pitesti, toate sunt in derulare. Centura Sud si Comarnic - Brasov au aceleasi termene, sunt in derulare in acelasi timp, iar Craiova - Pitesti este intarziata cu doua luni fata de ele.
Noi am spus ca desemnam castigatorul in octombrie la Comarnic, in noiembrie la centura Sud si in decembrie la Craiova - Pitesti. Toate ar trebui sa se termine - cea care poate dura cel mai mult tot Comarnic - Brasov ramane, pentru ca celelalte doua sunt in campie - pana la alegerile din 2016", a spus ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.
Companii straine, interesate de tronsonul Comarnic-Brasov
La tronsonul Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
Pentru constructia drumului expres/autostrazii Craiova - Pitesti au depus oferte un consortiu romanesc format din companiile Spedition UMB si Tehnostrade si asocierile... mai mult
Duminica, 12 Mai 2013, ora 11:57