Grupul Damen a semnat, in sfarsit, preluarea pachetului majoritar de actiuni al Santierului Naval de la Mangalia de la sud-coreeni de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) . Totodata, olandezii au cedat 2% din participatia nou dobandita catre statul roman, care a devenit, astfel, actionar majoritar al unitatii de productie.
Santierul Naval de la Mangalia este detinut, incepand de astazi, in proportie de 51% de SN 2 Mai SA, in care statul roman este actionar majoritar, prin intermediul Ministerului Economiei.
Controlul operational al unitatii de productie va fi detinut, insa, de olandezi. Directorul general va fi Chris Gronninger, reprezentant al grupului Damen, a informat compania, prin intermediul unui comunicat.
In documentul emis de Damen se mai arata ca:
"Aceasta achizitie este una strategica si va imbogati portofoliul curent al Damen, oferind posibilitatea de constructie si conversie a unor nave mai mari, mai complexe si mai performante. Santierul are o suprafata de circa 1 milion de metri patrati, ceea ce il face cel mai mare santier din Grupul Damen".
Prezent la eveniment, directorul economic al Grupului Damen, Frank Eggink, a declarat:
"Avem in fata o perioada dificila, avand in vedere situatia curenta a santierului. Totusi, cu sustinerea Guvernului Romaniei, cu forta de munca experimentata si cu sprijinul comunitatii locale, Damen isi propune sa restabileasca sanatatea financiara a santierului, sa mentina numarul de angajati si sa... mai mult
Luni, 23 Iulie 2018, ora 12:00
Ministerul Economiei si Ministetul Finantelor au initiat un proiect de OUG care, odata adoptat, le va da olandezilor de la Damen posibilitatea sa preia controlul Santierului Naval Mangalia.
In urma negocierilor care au durat mai bine de jumatate de an, statul roman si grupul Damen au cazut de acord asupra modului in care vor administra, in comun, Santierul Naval de la Mangalia.
Mai exact, Damen va cesiona statului roman, cu titlul gratuit, 2% din pachetul majoritar de actiuni, cumparat de la sud-coreenii de la DSME, care detin in prezent 51% din participatie. Acesta cesiune ii va permite statului sa devina actionar majoritar in santier. In schimbul cedarii actiunilor, Damen va primi controlul operational. Mai exact, olandezii vor primi dreptul de a ocupe posturi de directori si de a conduce efectiv unitatea de productie.
Cu alte cuvinte, potrivit informatiilor obtinute pe surse de Ziare.com, directorul general ar urma sa fie olandez.
Problema este ca, in acest moment, Romania nu-si poate respecta angajamentul, in conditiile in care legislatia nationala nu-i permite sa le dea olandezilor dreptul de a conduce efectiv o societate in care actionar majoritar va fi statul roman. Motivul: potrivit prevederilor Ordonantei 109/2011 a guvernantei corporative, factorii de decizie intr-o companie de stat trebuie alesi in baza unei proceduri specifice de selectie.
Iar cum statul nu le asigura olandezilor preluarea conducerii operationale, acestia intarzie, la randul lor,... mai mult
Marti, 17 Iulie 2018, ora 12:21
Ministerul Economiei si Damen s-au inteles in cele din urma, dupa trei luni de negocieri, asupra modului in care vor administra, in comun, Santierul Naval de la Mangalia. In urma cu putin timp a inceput sedinta in care reprezentantii celor doua parti aproba termenii si conditiile asocierii si isi oficializeaza, astfel, intelegerea.
La acest moment, Santierul Naval Mangalia este detinut de sud-cooreenii de la DSME (cu 51% din actiuni) si de Ministerul Economiei (prin intermediul SN 2 Mai, in care e actionar majoritar) . Damen urmeaza sa cumpere actiunile sud-coreenilor si sa cesioneze cu titlu gratuit Ministerului Economiei 2% din participatie, acceptand astfel ca statul roman sa devin actionar majoritar.
Ministrul Economiei, Danut Andrusca, a declarat prin intermediul unui comunicat de presa ca pozitia de actionar majoritar va permite statului sa protejeze interesele salariatilor.
"Atat eu, cat si reprezentantii Ministerului Economiei am purtat numeroase si indelungate discutii cu partenerii olandezi pentru a ne asigura de trei lucruri importante: In primul rand, ca statul roman nu va ajunge niciodata sa-si diminueze participatia majoritara la Santierul DMHI Mangalia; in al doilea rand, ca forta de munca calificata nu va fi supusa restructurarilor; in al treilea rand, ca, invatand din greselile trecutului, noua asociere romano-olandeza este asezata pe baze solide si sustenabile", a declarat Danut Andrusca, potrivit comunicatului citat.
Cel mai probabil, nu... mai mult
Vineri, 22 Iunie 2018, ora 13:38
Ministerul Economiei s-a grabit cand a anuntat, pe 22 martie, ca "a finalizat negocierile cu Damen" privind viitorul Santierului Naval de la Mangalia. De fapt, nici pana astazi statul roman si olandezii n-au reusit sa cada de acord asupra conditiilor in care ar urma sa administreze, in comun, santierul. In tot acest timp, satui sa nu stie ce le aduce ziua de maine, navalistii de la Mangalia au inceput sa isi dea demisiile si sa isi caute de lucru prin alte parti.
Santierul Naval Mangalia - detinut de sud-cooreeni de la DSME (cu 51% din actiuni) si de Ministerul Economiei (prin intermediul SN 2 Mai, in care e actionar majoritar) - era de ani buni ingropat in datorii de sute de milioane de dolari. Singurul mod in care societatea mixta cu aproape 2.000 de salariati mai putea scapa de faliment era sa gaseasca un nou actionar dispus sa o readuca pe linia de plutire. Olandezii de la Damen au anuntat ca vor sa faca ei asta, daca statul roman le permite sa cumpere actiunile sud-coreenilor si sa se apuce cat mai repede de treaba, la Mangalia.
Initial, statul a acceptat. Ulterior, insa, cand toate detaliile venirii olandezilor la Mangalia erau puse la punct, Mihai Tudose - pe atunci premier - a anuntat ca intelegerea cu Damen a cazut. Motivul: Guvernul luase brusc decizia de a nationaliza santierul naval pentru a construi "barcute" autohtone.
Asa cum era de asteptat, Guvernul nu s-a tinut de cuvant si nu a nationalizat santierul. Dimpotriva, n-a facut nimic pentru a-l... mai mult
Marti, 05 Iunie 2018, ora 06:45
Olandezii de la Damen vor prelua Santierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), dar ii vor permite statului roman sa devina actionar majoritar al unitatii de productie.
Dupa ce statul a blocat o tranzactie similara, in urma cu trei luni, muncitorii de pe santier nu prea mai cred in ce spune Guvernul si vin, oricum, sa protesteze in fata Ministerului Economiei, incepand cu ora 12:30.
Purtatorul de cuvant al Ministerului Economiei, Alexandru Macoveiciuc, a declarat pentru Ziare.com ca preluarea santierului de catre olandezi a fost deja stabilita.
"S-a ajuns la o intelegere intre Ministerul Economiei si grupul Damen. La finalul preluarii, se va infiinta o societate mixta in care Damen va detine 49% dintre actiuni, iar Ministerul Economiei, prin intremediul SN 2 Mai, va detine 51% din participatie, devenind actionar majoritar", a preciat Alexandru Macoveiciu.
Acesta a mai spus ca nu detine, inca, informatii cu privire la valoarea tranzactiei.
Dupa ce statul i-a mai impiedicat o data pe olandezii de la Damen sa preia santierul naval de la Mangalia, muncitorii de la Mangalia nu prea mai cred in promisiuni, asa ca vin sa protesteze, indiferent ce anunta Ministerul Economiei.
"Suntem 300 de oameni de la santier, dar alaturi de noi, la protest, vor fi si alti sindicalisti din confederatii la care este afiliat Sindicatul Liber 'Navalistul'. Vom veni si oameni din Mangalia care vor sa lupte pentru viitorul orasului. Per total, vom fi peste 400 de oameni.... mai mult
Joi, 22 Martie 2018, ora 11:38
Damen Shipyards Group, proprietarul santierului naval Galati, a achizitionat, vineri, cota majoritara detinuta de Daewoo la santierul naval din Mangalia.
"Odata cu achizitionarea cotei majoritare in santierul naval din Mangalia, Damen face urmatorul pas in consolidarea activitatilor sale internationale de constructii navale si reparatii navale", se arata intr-un comunicat postat vineri pe site-ul Damen si citat de Mediafax.
Santierul naval Mangalia are o suprafata de 980.000 de metri patrati.
"Docurile, cu o latime cuprinsa intre 48 si 60 de metri, vor asigura Damen capacitatea de a satisface cele mai mari nave si structuri maritime. Ca atare, aceasta miscare reprezinta o completare strategica a portofoliului actual al santierului naval al Damen", precizeaza sursa citata.
Compania anunta ca platforma de la Galati, achizitionata in 1999, s-a dezvoltat foarte eficient. De acum inainte, Damen va avea "doua mari santiere navale in imediata vecinatate", arata comunicatul citat.
Conducerea Damen mentioneaza ca tranzactia a fost deja aprobata de autoritatile romane din domeniul concurentei, asa ca urmeaza discutii cu Guvernul in privinta dezvoltarii industriei constructiilor navale in Romania. ...citeste mai departe despre "Santierul naval din Mangalia a fost cumparat de Damen, proprietarul santierului de la Galati" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 10 Noiembrie 2017, ora 20:13
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering este pe cale sa vanda santierul naval din Mangalia companiei Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care detine si santierul naval din Galati.
Potrivit unor surse din industrie, Daewoo se afla in faza finala a negocierilor cu Damen Shipyards Group, relateaza Korea Economic Daily.
Santierul naval din Mangalia este detinut din 1997 de Daewoo in proportie de 51%, restul de 49% revenind Guvernului Romaniei. La santierul din Mangalia au fost construite 127 de nave petroliere si de containere si au fost reparate alte 300 de vase.
Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile pentru vanzarea santierului naval din Mangalia in 2016, in cadrul eforturilor de restructurare a operatiunilor internationale.
"Negocierile referitoare la pret au fost deja finalizate, ramas ca Guvernul Romaniei sa isi dea acordul. Daca acordul va decurge conform planului, Daewoo isi va asigura din tranzactie 50-80 de miliarde de woni (40-60 de milioane de euro) ", a declarat un oficial din industria constructiilor navale.
Damen Shipyards Group detine la Galati unul dintre cele mai active santiere ale companiei, unde construieste mai multe tipuri de nave, inclusiv militare.
La santierul Damen din Galati ar fi trebuit sa fie construite corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, in urma unei hotarari de guvern din mandatul premierului Cilos, care a fost insa abrogata in martie, pentru a fi organizata o noua negociere cu... mai mult
Marti, 04 Iulie 2017, ora 12:40
1Constructorul naval Damen a dat si in trecut testul unor ambarcatiuni de croaziera dedicate distractiei, asa cum a fost cazul modelului Support 5009, dar de aceasta data Adventure 4008 promite sa adauge un plus de adrenalina vacantelor petrecute pe mare.
Damen Adventure 4008 a fost realizat in santierele companiei dupa modelele SeaXplorer, iar acest lucru ar trebui sa spuna destul de multe despre capacitatea de entertainment oferita de ambarcatiune, noteaza Luxatic.
Pe noul iaht Damen ai la dispozitie mai multe jucarii nautice decat ti-ai fi putut imagina ca incap pe o astfel de ambarcatiune, iar vasul adauga si spatii suplimentare pentru diverse alte accesorii necesare transportului rapid catre tarm.
Foto: Charterworld
Astfel, o punte din lemn de tec, cu o suprafata de 144 metri patrati, este destinata elicopterelor care deservesc plecarile si sosirile de urgenta la bordul navei.
Ramane insa destul spatiu pentru depozitarea ski jet-urilor, salupelor Zodiac, ba chiar si a unor barci de viteza si a unui automobil.
Foto: Amels-holland
Totusi, Damen Adventure 4008 reprezinta mult mai mult decat o platforma plutitoare pe care se ingramadesc toate accesoriile unui parc de distractii nautic.
Puntea principala este compusa din apartamentul proprietarului si cabinele destinate oaspetilor invitati la bord, dar si dintr-un salon cu vedere panoramica si un spatiu destinat servirii meselor.
Mai mult, ambarcatiunea da dovada de o stabilitate excelenta,... mai mult
Sambata, 12 Noiembrie 2016, ora 00:00
Noua varianta a vasului Support 5009 creat de constructorii danezi de la Damen promite sa atraga toate privirile la vitorul show nautic de la Monaco, din luna septembrie.
Cu o lungime de 55 de metri, Damen Yacht Support 5009 nu tinde sa fie o ambarcatiune de lux, ci un vas suport pentru toate gadgeturile nautice pe care le-ai putea include intr-o aventura distractiva impreuna cu prietenii, remarca revista Luxatic.
O singura punte ca de nava cargo se dovedeste indeajuns de versatila pentru a oferi un spatiu numai bun pentru petreceri in aer liber, dar si un loc pe care poti ridica rapid din structuri modulare diverse spatii de adapostire si platforme necesare aducerii la bord a tuturor accesoriilor pe care le-ai vrea intr-o croaziera.
Si cand vorbim de toate accesoriile, acest lucru inseamna cam toate. In primul rand, pe punte poti aduce linistit un automobil sau mai multe, iar acesta poate fi depozitat fie sub o platforma helipad, fie intr-un garaj perfect inchis.
Elicopterele pot decola si ateriza rapid pe vas, iar o macara cu brat mobil te va ajuta sa lansezi la apa diversele salupe si barci de viteza, ca si submarinele aflate in dotarea vasului.
Damen Yacht Support 5009 pare sa aiba tot ce trebuie pentru a asigura distractie maxima intr-o croaziera, odata ce il alaturi unei flote de iahturi de lux. Ori, poti opta pentru o recompartimentare inteligenta a vasului, astfel incat sa ai la indemana si spatiul necesar pentru petrecerea timpului in mod... mai mult
Sambata, 30 Iulie 2016, ora 00:06
1