Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei vanzari au crescut la sase luni cu aproape 7%, la peste 650 mii de unitati.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania a avut un profit EBIT de 2,58 miliarde de euro.
Rezultatul din trimestrul al doilea al acestui an se incadreaza in estimarile analistilor. Vanzarile Daimler au urcat cu 10%, la 28,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis miercuri.
"In aproape toate regiunile exista incertitudini economice si riscuri. Astfel, trebuie sa ramanem vigilenti, monitorizand evolutiile economice si pietele volatile", a declarat in comunicat directorul general al grupului german, Dieter Zetsche.
Dupa ce a deschis in luna martie o fabrica in Ungaria, Daimler a anuntat recent ca va dubla, la 1,2 miliarde euro, investitiile intr-o unitate de productie din Germania care asambleaza autoturisme de mici dimensiuni. Compania pregateste cinci noi modele compact pentru a recupera decalajul fata de traditionalul rival BMW.
Intre timp, cererea auto din Europa scade pentru cel de-al cincilea an consecutiv, iar producatori precum Peugeot si General Motors au anuntat inchideri de fabrici si concedieri masive din cauza capacitatii de productie prea ridicate.
Daimler a coborat anul trecut pe locul al doilea in topul producatorilor de masini de lux,... mai mult
Miercuri, 25 Iulie 2012, ora 16:35
Volvo AB, cel de-a doilea mare producator de automobile, a raportat in al patrulea trimestru din 2011 un profit in scadere, ratand estimarile initiale ale analistilor din cauza crizei economice din Europa de Vest.
Castigurile companiei inainte de impozite si taxe au crescut la 6,96 de miliarde de coroane suedeze(1,03 miliarde de dolari), de la 5,52 de miliarde de coroane suedeze cu un an in urma, potrivit
Profitul companiei a fost putin sub estimarile analistilor care oferisera o predictie de 7,25 miliarde de coroane, iar veniturile Volvo au crescut cu 18% pana la 86,5 miliarde de coroane.
"Cererea de camioane din Europa a scazut in timpul toamnei, insa parea sa se stabilizeze la un nivel ceva mai scazut spre sfarsitul anului", a precizat CEO-ul companiei, Olof Persson.
Persson, care a devenit CEO la 1 septembrie 2011, dupa trei ani in care s-a afla tla ocnducerea diviziei de echipament de constructii Volvo, acum se axeaza pe profitabilitatea si cresterea vanzarilor companiei.
Volvo, care produce Mack Trucks pentru America de Nord a reiterat o previziune din octombrie, potrivit careia vanzarile vor scadea in 2012 cu 10% in Europa, insa vor creste cu 20% in America de Nord.
Concurentul suedez Scania AM, care si-a redus productia in Europa si America Latina, a raportat in cel de-al patrulea trimestru pe 2011 un profit net de 2,13 miliarde de coroane suedeze, ratand de asemenea estimarile analistilor, pe fondul scadereii vanzarilor.
Daimler, cea mai mare... mai mult
Vineri, 03 Februarie 2012, ora 09:51