Grupul auto german Daimler ar putea colabora cu partenerii sai Renault si Nissan pe segmentul asamblarii de autovehicule de pasageri marca Mercedes.
Informatia a fost oferita de Financial Times Deutschland care, fara a oferi nicio sursa, scrie ca primele masini ar putea fi construite in comun incepand din 2016 in Europa de Est si ar putea include un mic model Mercedes si automobile marca Infiniti, informeaza un articol publicat miercuri in cotidianul Financial Times Deutschland.
Alianta dintre Mercedes si Renault-Nissan dateaza din 2010, insa pana acum cele doua parti au facut schimb de platforme si motoare fara a avea operatiuni de productie in comun. Primul autovehicul produs in comun ar putea fi un mic SUV.
Mercedes produce deja automobile din clasa compact la Kecskemet (Ungaria), iar Nissan are o fabrica in Sankt Petersburg (Rusia). O decizie cu privire la acest proiect ar putea fi luata la sfarsitul acestui an.
Oficialii Daimler au anuntat ca intentioneaza sa dubleze capacitatea uzinei din Ungaria pana la 300.000 de vehicule anual in 2015.
Daimler vrea sa dubleze productia de masini la fabrica din Ungaria
Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea din 2012, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei vanzari au crescut la sase luni cu aproape 7%, la peste 650 mii de unitati.
Investitiile in brandul Mercedes au... mai mult
Joi, 23 August 2012, ora 13:10
Colaborarea intre Renault si Daimler este "extrem de deplasata", considera un actionar important al producatorului suedez de camioane Volvo, pentru care grupul francez este cel mai mare actionar, cu o participatie de 20,5%, in timp ce grupul german este cel mai mare concurent, transmite AFP, precizeaza Mediafax.Alianta va duce la un conflict de interese, a aratat Christer Gardell, conducatorul fondului de investitii Cevian, al treilea mare actionar al Volvo, cu 5,3% din drepturile de vot.
"Cred ca este foarte important ca Renault sa aleaga intre Volvo si Daimler", primii doi mari producatori de camioane la nivel mondial, a aratat Gardell, adaugand ca grupul francez nu poate ramane in ambele tabere.
Gardell a spus ca "Daimler este cel mai feroce concurent al Volvo pe piata camioanelor", el considerand ca exista un conflict de interese prin prezenta reprezentantilor Renault in consiliul de administratie al Volvo.
Purtatorul de cuvant al Volvo, Kina Wileke, a subliniat ca in acest stadiu acordul intre Renault, Nissan si Daimler nu reprezinta o problema si fiecare membru din consiliul de administratie al Volvo se gandeste in primul rand la interesul acestei companii.
Gardell crede insa ca Renault ar trebui sa isi retraga reprezentantii din consiliul de administratie al companiei suedeze si a aratat ca multi dintre actionarii Volvo sunt ingrijorati in privinta problemei confidentialitatii.
"Consider ca este deplasat ca Renault sa ramana in consiliu, unde are acces la toate... mai mult
Joi, 08 Aprilie 2010, ora 09:19
Presedintii constructorilor auto Renault si Daimler au spus ca se asteapta la economii de patru miliarde euro in primii cinci ani de derulare a parteneriatului incheiat miercuri, care vizeaza reducerea costurilor tehnologice, potrivit AFP."Colaborarea cu Daimler are o valoare actuala de cel putin 2 miliarde euro atat in ce priveste reducerea costurilor, cat si oportunitatile de venituri in urmatorii cinci ani", a spus presedintele grupului Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
La randul sau, seful Daimler, Dieter Zetsche, a raspuns ca valoarea colaborarii in ce priveste grupul german este similara celei mentionate de Carlos Ghosn.
Constructorul auto francez Renault, cel japonez Nissan si Daimler din Germania vor forma un parteneriat ce va presupune tranzactii de capital si schimburi de expertiza pentru dezvoltarea de autoturisme.
In cadrul acordului, alianta Renault-Nissan va prelua o participatie de 3,1% in cadrul Daimler, fiecarui grup revenindu-i cate 1,55%, in timp ce Daimler va prelua o participatie de 3,1% in cadrul Renault si o participatie de 3,1% in cadrul Nissan.
Renault-Nissan si Daimler au fost de acord sa colaboreze pentru dezvoltarea de autoturisme mici si motoare. Acordul mai presupune o colaborare in divizia de autovehicule comerciale de talie mica. mai mult
Miercuri, 07 Aprilie 2010, ora 13:09