Duster, Logan si Sandero s-au situat in august in topul celor mai bine vandute 25 de modele in Rusia, conform datelor publicate de Association of European Businesses (AEB), in timp ce livrarile de autoturisme si vehicule comerciale usoare pe aceasta piata au urcat cu 11%, la 147.388 unitati, transmit Automotive News Europe si Reuters.
Luna trecuta, pe primul loc in topul celor mai bine vandute masini in Rusia s-a aflat Lada Vesta, de la AvtoVAZ (8.510 vehicule), urmata de Rio, de la Kia (7.812 unitati), Lada Granta, de la AvtoVAZ (6.979 unitati), Creta, de la Hyundai (5.274 vehicule), Polo, de la Volkswagen (5.169 vehicule) . Pe locurile 9, 15 si 16 se afla Duster (3.537 unitati), Sandero (2.562 vehicule) si Logan (2.518 unitati).
Duster, Logan si Sandero sunt fabricate de Renault.
"Ritmul redresarii pietei a fost robust de la inceputul anului, pana la sfarsitul lunii iulie cresterea anuala ajungand la 18%. In august, aceasta tendinta imbucuratoare a continuat, pe fondul deprecierii rublei. Avansul va continua si in urmatoarele luni", a apreciat Joerg Schreiber, presedintele Association of European Businesses.
In primele opt luni din 2018, au fost vandute in Rusia 1,14 milioane de autoturisme si vehicule comerciale usoare, in crestere cu 16,2% fata de perioada similara din 2017.
In perioada ianuarie - august 2018, pe primul loc in topul celor mai bine vandute masini in Rusia s-a situat Rio, de la Kia (67.171 unitati), urmata de Lada Vesta (67.136 vehicule)... mai mult
Luni, 10 Septembrie 2018, ora 17:13
Vanzarile de autovehicule au inregistrat, in 2015, o crestere de 20,2% in Romania, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate, miercuri, intr-o conferinta de presa.
Mai exact, anul trecut au fost comercializate 120.591 de autovehicule.
Vanzarile au fost sustinute de achizitiile de autoturisme realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora in total fiind, pe ansamblul intregului an, de 74% fata de 26% in cazul persoanelor fizice.
Statistica APIA releva, totodata, ca la nivelul productiei, in 2015, s-a consemnat o crestere de 60% in comparatie cu anul de referinta 2007, cand au fost inregistrate 241.712 de exemplare.
Din punct de vedere al analizei sectoriale, datele oficiale arata ca, din totalul celor 387.177 de unitati produse in anul 2015, un numar de 339.204 au fost produse de Dacia, iar 47.967 de unitati de Ford.
Cat s-au ieftinit masinile second hand in 2015 - influenta scandalului Volkswagen
La ...citeste mai departe despre "Vanzarile de masini au crescut cu 20% in Romania" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 20 Ianuarie 2016, ora 12:26
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 21,7% in primele doua luni ale anului, la 7.448 de unitati, de circa patru ori mai rapid decat piata germana, care a consemnat un avans de 5,7%, la 415.345 masini.
Cota de piata a marcii romanesti s-a situat la 1,8% in perioada ianuarie-februarie, potrivit datelor publicate marti de Oficiul de Inmatriculari Auto german KBA.
Numai trei dintre cele 33 de marci analizate de KBA au consemnat cresteri mai mari decat Dacia. Astfel, vanzarile Jaguar au urcat cu 36%, la 648 unitati, cele ale Ford cu 28,7%, la 29.488 autoturisme, iar cele ale Mazda cu 26,9%, la 8.547 unitati.
Inmatricularile marca Renault, in scadere
Inmatricularile sub marca Renault, a grupului francez cu acelasi nume, care controleaza si Dacia, au scazut cu 6,9%, la 13.373 masini.
Dintre cele 33 de marci analizate, 20 au inregistrat o evolutie pozitiva in primele doua luni, restul fiind in scadere.
In februarie, vanzarile Dacia au urcat cu 17,7%, la 3.436 unitati, in timp ce cresterea pietei germane s-a situat la 4,3%, la 209.349 unitati. Cota de piata a marcii s-a situat la 1,6% in februarie, dupa 1,9% in prima luna a anului.
Inmatricularile Renault au scazut in februarie cu 6%, la 7.348 de masini
Liderul pietei germane, Volkswagen, se afla in crestere in primele doua luni ale anului, cu un avans de 4%, la 89.770 unitati, insa in februarie a consmenat un declin de 1,3%, la 42.324 masini. Marca Volkswagen controleaza peste... mai mult
Miercuri, 05 Martie 2014, ora 12:21
Piata auto din Romania este una catastrofala, la ora actuala fiind aduse in tara 11 autovehicule second-hand la fiecare masina noua vanduta, a declarat, miercuri, vicepresedintele Grupului Dacia Renault si presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe.
"Piata auto din Romania o calific drept catastrofala. A avut o involutie - si nu ma feresc de cuvinte care pot sa deranjeze - de la 315.000 de automobile in 2007, la o cadere de 68.000 in 2013. Cei doi producatori de automobile - Dacia Renault si Ford - au vandut in Romania anului 2013 doar 20.000 de automobile dintr-o productie totala de 410.000 de unitati. Matematic, asta inseamna 5% din total, deci aproape ca n-au vandut nimic. In acelasi an 2013, s-au importat 221.000 de automobile second-hand - si vorbim despre o situatie catastrofala, care nu mai poate continua. Practic, la un automobil nou vandut in Romania, s-au adus 11 automobile second-hand. Productia de automobile usoare in Romania a ajuns, de la un volum total de 241.000 unitati, in 2007, la peste 410.000 in 2013', a spus Stroe, in cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri "Franta - Europa de Sud-Est'.
Dacia a exportat aproape 300.000 de automobile
In ceea ce priveste exporturile, reprezentantul Dacia a mentionat ca lucrurile au stat foarte bine, in top figurand Franta, Germania si Algeria.
"Exportul a avut o evolutie foarte interesanta. S-au exportat de la 16.000 de... mai mult
Miercuri, 12 Februarie 2014, ora 14:33
Renault crede, in continuare, in Romania si se angajeaza la continuarea investitiilor pe aceasta piata. Declaratiile reprezentantilor grupului francez vin ca urmare a avertismentelor presedintelui Basescu, conform carora compania va renunta la o parte din activitatea de la uzina din Pitesti, din cauza lipsei unei retele de autostrazi.
"Renault nu are intentia sa paraseasca Romania. Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare", a comunicat, miercuri, pentru Mediafax, Directia Comunicare Renault Romania.
Directorul de achizitii al Renault Group Romania RGR a explicat ca reteaua de furnizori angajeaza 130.000 - 150.000 de persoane care lucreaza direct sau indirect pentru Dacia. Cifra de afaceri in 2012 a fost de 4 miliarde de euro, echivalentul Renault-Dacia de 3% din PIB.
"Vom continua cu putere, in forta, si este un mesaj important la adresa furnizorilor. Ii invitam sa vina in Romania pentru ca se... mai mult
Miercuri, 12 Februarie 2014, ora 12:30
Un numar de 9.682 de autoturisme noi marca Dacia au fost inmatriculate in Franta in luna iulie 2013, in crestere cu 6,1% fata de cele 9.127 unitati inmatriculate in perioada similara din 2012, a anuntat joi Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA), transmite Reuters.
Cota de piata a Dacia a urcat de la 6,13% in iulie 2012 la 6,44% in iulie 2013.
In iulie, piata auto franceza a inregistrat o crestere de 0,9% a vanzarilor de masini noi, pana la 150.248 unitati, comparativ cu perioada similara din 2012, un semn ca cererea de masini se stabilizeaza pe una din pietele cele mai lovite de scaderea vanzarilor in Europa. Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) si-a reafirmat estimarea privind un declin de 8% al vanzarilor auto in acest an.
Principalii producatori auto francezi, PSA Peugeot Citroen si Renault Group, au raportat majorarea vanzarilor cu 0,9% si, respectiv, 4,7%, in timp ce luna trecuta vanzarile Toyota au urcat cu 24% si cele ale BMW cu 8,8%.
"Cu siguranta am observat ca declinul vanzarilor a ajuns la final. Lansarea unor noi modele a fost de mare ajutor", a declarat François Roudier, purtator de cuvant al CCFA.
Vanzarile de autoturisme Dacia in Franta au inregistrat o crestere de 8,6% in primele sapte luni ale acestui an, arata datele publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Un numar de 54.610 de autoturisme Dacia au fost vandute pe piata franceza in perioada ianuarie-iulie 2013, fata de... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 13:48
Dacia, cel mai mare exportator din Romania, livreaza pe plan extern peste 90% din productia de masini, expediind in strainatate din 2005 pana in prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni, a anuntat miercuri compania.
Activitatile Uzinelor Dacia si ale platformei logistice de la Mioveni au generat anul trecut 7,7% din exporturile Romaniei.
Uzina de Vehicule Dacia produce masini finite, dar si piese pentru alte uzine ale grupului Renault. La nivelul anului trecut, 93% din productia uzinei a fost exportata.
Unitatea asigura productia modelelor din gama Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway si Duster, dar si Renault Symbol (cu o cota de 16% in prezent), avand peste 8.500 de salariati. Cadenta zilnica a uzinei este de 1.390 unitati.
Centrul logistic ILN din Mioveni a fost deschis in 2005 si a necesitat investitii de peste 20 milioane euro in intervalul 2005-2012. mai mult
Miercuri, 10 Iulie 2013, ora 16:52
Automobile Dacia va produce in continuare vehicule echipate cu motorizari Euro 4, insa acestea vor fi destinate tarilor unde nu se cer taxe in functie de poluare, a declarat pentru MEDIAFAX, Jerome Olive directorul general al companiei, conform Mediafax."In prezent, suntem in faza intermediara de trecere la productia de masini cu norma de poluare Euro 5 pentru Romania. Incepand de anul viitor, vom produce pentru piata interna doar vehicule cu motorizari Euro 5, cu exceptia celor comandate deja cu configuratia Euro 4.
De asemenea, vom fabrica in continuare masini cu motorizari Euro 4 pentru pietele unde nu se impun rigorile unei taxe de poluare in care sa se incadreze acest nivel", precizat seful Automobile Dacia.
Printre tarile in care Dacia exporta si unde proprietarii de masini cu motorizari Euro 4 nu platesc taxe se numara Ageria, Ucraina, Tunisia.
Olive adaugat ca Dacia este marca europeana cu cea mai ridicata rata de crestere de pe continent.
"Suntem fericiti ca in momente in care piata auto europeana merge prost, Dacia reuseste sa cresca pe piete cu traditie, cum este cazul Germaniei", a spus miercuri seful Automobile Dacia, in cadrul unui eveniment.
Referitor la evolutia pietei auto locale, Olive apreciat ca pentru revenirea vanzarilor este necesara o politica mai viabila de implementare si corelare a programului de taxare a noxelor si a celui de innoire al parcului auto.
"In prezent, mai mult de jumatate din cele cinci milioane de masni care formeaza parcul auto... mai mult
Miercuri, 06 Octombrie 2010, ora 14:39
Din cauza cererii slabe de pe piata interna, Automobile Dacia va exporta in acest an mai mult de 80% din productia estimata pentru 2009, de peste 250.000 de masini, au declarat reprezentantii Automobile Dacia. Oficialii Dacia au aratat ca productia a ajuns in acest moment la o cadenta de 1.340 de unitati pe zi, termenul fiind devansat, dupa ce majorarea productiei la acest nivel era programata pentru jumatatea lunii iunie.
“Dupa Germania, vom continua sa ne sporim prezenta pe alte piete, in special din Europa de Vest, pentru ca exporturile sunt de baza in acest an, in ciuda programului Rabla din Romania. Cel putin 80% din productie vor merge la export in 2009”, au aratat reprezentantii Dacia, citati de Business Standard.Automobile Dacia a planificat la inceputul lui 2008, pentru intreg anul, o productie totala de 320.000 de unitati, nivel redus progresiv la 260.000-270.000 de unitati si, ulterior, la 230.000 de unitati.Pentru 2009, Dacia isi programase, inainte de inceperea crizei, o productie de 400.000 de unitati, dintre care 120.000 de unitati urmau sa fie comercializate pe piata interna.In 2008, Automobile Dacia a produs 242.415 de unitati, in crestere cu 8,8% fata de 2007. Modelele Logan MCV (break) si Sedan au reprezentat 70% din total, fiind urmate de cel mai nou automobil din gama constructorului din Mioveni, Sandero.Compania a anuntat, la sfarsitul anului trecut, ca bugetul de investitii pentru 2009 va fi redus de la 250 milioane de euro, cat era... mai mult
Luni, 25 Mai 2009, ora 11:02