Noul Duster a fost luat la puricat de presa de specialitate in aceasta saptamana.
Jurnalisti auto din inteagra lume au fost invitati sa testeze noua generatie a SUV-ului romanesc, iar una dintre cele mai arzatoare curiozitati a fost cea a consumului.
Publicatia franceza L'Argus a testat noul Duster echipat cu un motor pe benzina de 1,2 litri si 125 de cai putere, care are un pret de pornire de 15.500 de euro in varianta Essential si promite ca ajunge de la 0 la 100 Km/h in 10,4 secunde.
In ceea ce priveste consumul, Dacia promite 7 litri la 100 de kilometri, insa jurnalistii francezi n-au coborat sub 8.4 litri/100 kilometri.
"Trebuie sa fiti atenti la consum in aceasta versiune", noteaza sursa citata.
De altfel, consumul a fost trecut la Regrete, alaturi de lipsa cutiei de viteze automata pentru aceasta motorizare si dotarile mai slabe in raport cu concurenta.
Problema consumului mare in versiunea pe benzina s-ar putea rezolva prin introducerea versiunii GPL, care ar urma sa apara ceva mai tarziu, potrivit jurnalistilor din Hexagon.
Dieselul, mult mai economic
In schimb, colegii de la Automarket au avut la test versiunea diesel de 1,5 litri si 110 cai putere, cu cutie automata.
Pentru aceasta versiune, Dacia se lauda cu un consum mixt de 4,5 litri la 100 de kilometri. Aceasta performanta n-a fost insa atinsa si de realizatorii test drive-ului.
"In viata reala, adica pe traseul pregatit de Dacia prin jurul Atenei, locul in care a avut loc... mai mult
Sambata, 02 Decembrie 2017, ora 08:38
Dacia a lansat o operatiune de prevenire la modelul Duster, dupa ce a fost semnalata o problema la injectoare.
31.433 de modele Dacia Duster, comercializate in Franta in perioada octombrie 2013 - octombrie 2014, au nevoie de o reprogramare a calculatorului de injectie, anunta publicatia franceza L'Argus.
Mai exact, din cauza acestei probleme, mai multi clienti s-au plans ca masina trepideaza si ca nu ...citeste mai departe despre "Problema la Dacia Duster: Ce anunta presa din Franta" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 03 Iunie 2015, ora 12:00
Dacia Duster are frane proaste, atat in cazul variantei 4X2, cat si la 4X4, potrivit unor teste efectuate de revista franceza de specialitate L'Automobile Magazine. Specialistii considera acceptabila o distanta de 40 de metri pentru franare, pornind de la viteza de 100 de kilometri pe ora, sau de 70 de metri, de la 130 de kilometri pe ora. Duster, al treilea cel mai vandut SUV din Franta, nu a reusit sa faca fata acestor cereri, arata L'Automobile Magazine.
Astfel, in variata 4X2, Duster a avut nevoie de 42 de metri pentru a frana, respectiv 70 de metri. Franele modelului cu tractiune integrala au functionat si mai prost, fiind nevoie de 46 de metri pentru a se opri, respectiv 75 de metri, de la viteza de 130 de kilometri pe ora. Totusi, Duster nu a fost singura care nu a trecut testele. De exemplu, Mitsubishi ASX a avut nevoie de 73 de metri, in versiunea 4X2, si 74 de metri in versiunea 4X4.
De asemenea, Renault Keleos a franat in nu mai putin de 77 de metri, de la 130 de kilometri pe ora. Acesta nu este primul test picat de Duster. La inceputul lunii august, revista olandeza Autokampioen a determinat ca Duster are un risc crescut de rasturnare la manevrele de urgenta. mai mult
Luni, 16 August 2010, ora 14:42
"Volumul de comenzi primite pentru Duster au facut ca uzina Dacia sa isi mareasca cadenta si volumul de fabricatie astfel incat acum se lucreaza si in fiecare zi de sambata. Duster a fost foarte bine primit de clientela, atat in Romania cat si in afara. In Franta, ca si in Spania, timpul de asteptare la Duster a ajuns la 6 luni", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, intr-un interviu acordat Bloombiz.roCresterea TVA loveste in plin industria auto? 2009 nu a fost un an ratat pentru industria auto romaneasca, productia de automobile situandu-se la un nivel de 296.000 de vehicule, in crestere cu 20.9 % fata de anul 2008. In afara primelor doua luni din 2009, anul trecut a fost un an plin si de succes in principal pentru Dacia si furnizorii sai.
Mai multe probleme au intampinat furnizorii legati majoritar de producatorii externi de vehicule. Anul 2010 se inscrie pe un trend asemanator in primele 6 luni fiind produse 180.000 de vehicule, 91% fiind exportate.
Tendinta de crestere se va mentine si vom ajunge la un nivel cu cca 10% mai mare decat in 2009, deci anul 2010 va fi unul bun. Industria auto va fi influentata de cresterea TVA la fel ca si celelalte sectoare, dar nu "va fi lovita din plin".
Majoritatea clientilor sunt persoane fizice, care cumpara masini ieftine si cea mai mica crestere a TVA este foarte importanta. In opinia mea, vanzatorii de automobile vor face in asa fel incat cresterea TVA sa fie acoperita de promotii si astfel pretul la client va... mai mult
Luni, 05 Iulie 2010, ora 23:42
Automobile Dacia a exportat in primul trimestru aproape 80.000 de vehicule, principala destinatie fiind Franta, care a detronat Germania, aflata pe prima pozitie a clasamentului de anul trecut, a declarat marti directorul general al producatorului, Jerome Olive."In topul pietelor de export s-a produs o modificare in primul trimestru, prin faptul ca Franta a inlocuit Germania, acest lucru datorandu-se faptului ca aceasta din urma nu a continuat programul «Rabla» si in 2010", a spus, marti, in conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, Jerome Olive.
Astfel, Dacia a exportat in Franta 33.014 autovehicule, in Italia 9.859 unitati si in Germania 7.220 masini.
Locurile urmatoare sunt ocupate de Algeria, cu 6.237 de masini, Spania, cu 4.565, Maroc 4.172 unitati, iar pe ultimul loc s-a clasat Polonia, cu 1.023 vehicule.
Olive a explicat ca Romania este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vanzarilor.
"Faptul ca nu vindem atat de mult in Romania este o problema, pentru ca niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fara ajutorul pietei locale", a afirmat seful Dacia.
El aratat ca grupul Renault a investit in Romania, pana la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro si ca proiectul Duster a necesitat investitii de 73 de milioane de euro, in proiectarea si industrializarea modelului.
Olive a adaugat ca, in prezent, compania deruleaza studii de piata pentru a afla asteptarile clientilor de la modelul Duster.
Duster a fost prezentat pentru prima oara pe 2... mai mult
Marti, 27 Aprilie 2010, ora 11:37