Romania a avut in luna august cea mai puternica crestere din UE a numarului inmatricularilor de autoturisme noi, in urcare cu 25,5% la 6.300 unitati, in timp ce piata europeana s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii si somajului record.
Vanzarile auto din UE au coborat in august la 653.900 unitati, fata de 688.200 in perioada corespunzatoare a anului trecut, dupa o crestere de 4,9% in iulie, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In primele opt luni ale anului, inmatricularile din Europa au scazut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane masini. Piata auto romaneasca s-a contractat in primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unitati.
Cele mai abrupte scaderi in perioada ianuarie-august au fost inregistrate in Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unitati) si Romania.
Germania, cea mai mare piata europeana, a consemnat o scadere de 6,6% la nivelul primelor opt luni, la 1,97 milioane autoturisme, cu un declin de 5,5% in august, la 214.000 unitati.
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Franta a scazut cu 10,5% in august, la 85.950 unitati, astfel ca declinul consemnat de la inceputul anului a fost de 9,8%, la 1,16 milioane unitati.
Marea Britanie, Ungaria si Polonia au inregistrat, in continuare, cresterea pietei auto
Marea Britanie este singura mare economie europeana care a inregistrat in acest an o crestere semnificativa a pietei auto. Astfel,... mai mult
Marti, 17 Septembrie 2013, ora 11:30
Automobile Dacia a continuat sa aiba vanzari in crestere in Europa, desi piata auto de pe acest continent a atins in ianuarie 2013 un record negativ in ceea ce priveste numarul de autoturisme inmatriculate. Piata de autoturisme noi din Romania continua insa sa sufere, inmatricularile din tara noastra fiind in scadere cu 10,1% luna trecuta, pana la 4.436 de unitati.
In Uniunea Europeana au fost inmatriculate in ianuarie 885.159 de autoturisme, cu 8,7% mai putin decat in aceeasi perioada din 2012. Este vorba de cea mai scazuta cifra inregistrata vreodata in luna ianuarie de la debutul publicarii acestei serii statistice in 1990, a anuntat Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, conform AFP, preluata de Agerpres.
Marea Britanie a fost principala piata din Uniunea Europeana si EFTA care a avut o crestere a numarului de inmatriculari, de 11,5%, in timp ce restul pietelor auto mari din regiune au inregistrat scaderi majore: Italia (-17,6%), Franta (-15,1%), Spania (-9,6%) si Germania (-8,6%).
In randul marcilor, Dacia se numara printre fruntasi cu o crestere a vanzarilor de 8,8% in UE si una de 8,5% in Europa. Un numar de 20.680 de autoturisme Dacia au fost vandute luna trecuta in Europa, cota de piata a acestei marci crescand la 2,3%. Alte marci care au inregistrat cresteri luna trecuta sunt BMW (9,8%), Mercedes (4,7%) si Seat (6,0%).
La polul opus s-au situat marcile Ford (-25,5%), Peugeot (-16,6%), Citroen (-15,9%), Toyota (-14,6%), Volkswagen (-12,1%)... mai mult
Marti, 19 Februarie 2013, ora 10:23
In 2012 industria auto s-a caracterizat prin pierderi masive pe piata europeana si nevoia de reorientare a companiilor fie catre noi piete, fie catre noi strategii pentru a reusi sa ajunga din nou la consumatorii puternic afectati de criza economica.
Evolutiile din sectorul auto au diferit insa semnificativ de la un continent la altul. Daca piata europeana a suferit cel mai mult, in SUA industria a dat semne de stabilitate, iar pietele emergente din Asia au oferit un motor de crestere al vanzarilor pentru acest sector.
Criza "vechiului" continent
Criza datoriilor suverane a influentat semnificativ puterea de cumparare a europenilor, ceea ce s-a putut observa din plin si in industria auto.
Previzibil, tarile din sudul Europei au reprezentat punctul de plecare al problemelor. Vanzarile de pe piata italiana au suferit o scadere fulminanta, principala victima fiind Fiat.
Compania a reusit insa sa-si sporeasca semnificativ vanzarile de masini pe baza de propan si gaz natural, ceea ce arata un potential de crestere pe aceasta nisa.
Automobilele electrice vs cele pe gaz natural - vezi care au mai multe sanse
Cu toate acestea, un numar important de italieni a preferat sa renunte complet la masina pentru in favoarea bicicletelor. Acest mijloc de transport a castigat tot mai mult teren in Italia, vanzarile la biciclete depasindu-le pe cele ale automobilelor intr-o proportie din ce in ce mai mare.
Problemele din acest sector au dus si la o concurenta tot... mai mult
Marti, 11 Decembrie 2012, ora 14:54
Italienii au cumparat mai multe biciclete decat masini, in 2011, pentru prima data de la Al Doilea Razboi Mondial.
Anul trecut au fost vandute 1,750 milioane de biciclete, comparativ cu cele 1,748 milioane de masini, informeaza BBC, care citeaza cotidianul La Reppublica.
De altfel, inmatricularile de automobile noi au scazut cu 20% in august, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
O situatie similara s-a mai petrecut in perioada de dupa Al Doilea Razboi Mondial, de vina fiind criza economica si cresterea pretului la petrol, care a dus la scumpirea carburantilor.
Potrivit sursei citate, vanzarile din sectorul auto au scazut la nivelul celor din anul 1964, in conditiile in care costurile anuale ale unei masini ajung la 7.000 de euro.
Desi ciclismul are o traditie indelungata in Italia, marile centre urbane din aceasta tara sunt dominate de masini si mopede, Business Insider informand ca unul din sase italieni detine un autoturism.
Citeste mai multe despre Piata auto din Italia, la nivelul anilor '60 - Vanzarile de biciclete au crescut masiv pe Ziare.com. mai mult
Miercuri, 03 Octombrie 2012, ora 12:07
Dupa ce rezultatele financiare din prima jumatate a anului arata deja ca 2012 va fi cel mai prost an din ultimii 17, Porche si Daimler au confirmat ca si in industria germana auto a ajuns criza, in timp ce sudul Europei este deja grav afectat.
Vanzarile de masini europene au scazut cu 8,5% in august, cea mai mare scadere din februarie.
In Germania s-au vandut in august cu 4,7% mai putine masini, ceea ce a inseamna ca vanzarile anuale au inceput sa se diminueze si in aceasta tara, chiar daca deocamdata doar cu 0,6%, scrie Bloomberg.
Piata germana a automobilelor de lux a fost pana acum rezistenta la scaderea vanzarilor. Daimler a anuntat insa joi reducerea profitului operational pentru Mercedes-Benz sub cel al lui 2011, pe cand Porche doreste sa scada productia de 155.000 masini sport, prevazuta pentru acest an.
"Daca problemele continua, si se pare ca vor continua, segmentul premium nu va fi imun la trendul (n.r. descendent) pretului", a declarat Arndt Ellinghorst, analist londonez la Credit Suisse Group.
Sudul Europei - centrul crizei
Pana acum criza s-a concentrat in Italia si Franta, Fiat, Renault si divizia Citroen a Peugeot, intampind probleme grave.
Pe fondul crizei economice generale si a cresterii pretului de carburant, vanzarile de automobile din prima jumatate a anului au scazut cu 20% in Italia si 14% in Franta, iar in Grecia si Portugalia se afla in cadere libera, cu scaderi de peste 40% in August, potrivit datelor The Economist.... mai mult
Vineri, 21 Septembrie 2012, ora 16:30
Comisia Europeana va lansa un plan de actiune pentru a ajuta industria auto din UE sa depaseasca criza, insa fara a interveni asupra reducerilor de capacitati cerute de constructori.
Insa, analistii spun ca exista toate sansele ca industria auto europeana sa aiba soarta sectorului bancar din Europa.
Raportul grupului CARS 21, un document de 84 de pagini, insista asupra principalelor provocari care stau in fata grupurilor auto: "problemele de supracapacitate", de ordinul a 20%, "dependenta lor de pietele din tarile terte", "cresterea costurilor de productie", "costurile induse de reglementari", mai ales pentru reducerea emisiilor de CO2, si "provocarile tehnologice".
Industria auto are nevoie de o restructurare
Economistul Mircea Cosea a declarat pentru Business24 ca aceasta masura a Comisiei Europene este una in disperare de cauza, pentru ca industria auto are nevoie, in primul rand, de o restructurare, nu neaparat de un plan de reorganizare. El sustine ca pe piata auto internationala au avut loc schimbari majore in ultima perioada.
In primul rand, sustine Cosea, a avut loc o crestere extraordinar de mare a productiei auto in China, care a si devenit primul producator din lume. In al doilea rand, spune economistul, in Statele Unite ale Americii, statul a intervenit pentru sprijinirea unor constructori auto, decizie care a pus in dificultate alti producatori de automobile, in special pe cei europeni.
Mircea Cosea sustine ca in Europa costurile de... mai mult
Joi, 07 Iunie 2012, ora 08:19
Turbulentele din sectorul auto japonez se vor propaga in toata lumea. Cutremurul din Japonia din 11 martie a distrus cateva fabrici de asamblare a automobilelor si a blocat capacitatea de productie a tarii. Potrivit analistilor, furnizarea de masini japoneze in SUA se va diminua, ceea ce va duce la cresterea preturilor la anumite vehicule importate.Ca si alte industrii, sectorul auto din Japonia este strans legat de furnizori, distribuitori si comercianti din zeci de tari.
Producatorii de automobile din Japonia, Toyota, Honda, si Nissan incearca sa-si dea seama cat de mari sunt pagubele la sistemele de aprovizionare si la liniile de asamblare.
"Exportul de vehicule japoneze in SUA se va diminua pe termen scurt. Acest lucru va determina cresterea preturilor la anumite vehicule importate, iar situatia este putin probabil sa se reintoarca la normalitate prea curand", a declarat analistul Michael Robinet de la IHS Global Insight, pentru Business Insider.
In fabricile din SUA, companiile japoneze producatoare de automobile construiesc la preturi mult mai mici.
Cu toate astea, multe parti importante ale vehiculelor inca provin din Japonia, la fel ca unele modele care se intampla sa aiba cererea cea mai mare in aceasta perioada.
Cererea creste, de aceea analistii cred ca preturile vor urca din ce in ce mai mult, iar unele modele vor fi greu de gasit pe piata.
Compania IHS estimeaza ca pana in acest moment, productia totala de autovehicule a Japoniei a suferit pierderi de 350.000... mai mult
Joi, 24 Martie 2011, ora 17:51
Piata de asigurari generale ar putea sa scada cu pana la 10%, in acest an, la valori calculate in lei, mai ales pe fondul problemelor cu care se confrunta piata auto, sustin reprezentantii companiilor de asigurari, transmite NewsIn.Directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari - cel mai mare jucator din piata -, Cristian Constantinescu, estimeaza ca piata de asigurari generale ar putea scada cu pana la 5% in lei in acest an, "mai ales pe fondul problemele din piata auto ca principal generator de business"."Pericolul este reprezentat de scaderea pietei de leasing si a pietei auto", a afirmat Constantinescu.El estimeaza ca, in cazul in care s-ar inregistra o evolutie pozitiva a economiei in a doua jumatate a acestui an, impactul favorabil asupra pietei de asigurari generale se va resimti abia anul viitor.Presedintele directoratului Uniqa Asigurari, Ileana Horvath, anticipeaza o scadere de 7% in acest an, in timp ce directorul general al Euroins Romania, Alin Bucsa se asteapta la un declin al pietei cuprins intre 5 si 10%. "Domeniul asigurarilor este strict legat de toate sectoarele economiei, astfel ca orice scadere a unor sectoare precum constructiile si piata auto afecteaza direct si piata de asigurari generale", a spus Bucsa.In schimb, presedintele directoratului Astra Asigurari, Radu Mustatea, vede o crestere de pana la 5% a pietei de asigurari generale in acest an, in conditiile in care va incepe campania de asigurari obligatorii a locuintelor.Presedintele Comisiei de... mai mult
Miercuri, 20 Ianuarie 2010, ora 12:54
In timpul negocierilor cu FMI, romanii au aflat ca "starea natiunii" este, de fapt, mult mai proasta decat ne spusesera autoritatile, care au insistat, pana acum, ca economia locala va inregistra o crestere, fie cat de mica. Insa criza mondiala ne-a afectat mai mult decat ne-ar placea sa recunoastem, iar cele mai multe dintre domeniile economice vor inregistra scaderi semnificative pana la sfarsitul acestui an. Piata imobiliara Sectorul cu cea mai abrupta scadere va fi cel imobiliar, unde specialistii estimeaza reduceri ale investitiilor chiar cu 80 de procente in 2009, comparativ cu anul precedent. In acest context, preturile apartamentelor ar putea scadea cu 30% pana la 65% pana la sfarsitul anului, potrivit analistilor de la Cushman&Wakefield. Este drept, un procentaj din aceste scaderi ar fi putut surveni si fara "ajutorul" crizei, majoritatea specialistiilor fiind de parere ca era nevoie oricum de o ajustare a valorii imobilelor, care sufereau de o grava neconcordanta intre calitate si pret. Piata auto Dupa o comprimare de aproape 50 de procente in primele doua luni din acest an, piata auto din Romania nu isi va reveni prea usor. Pe intregul an, vanzarile pe acest segment ar putea scadea cu aproape 20 de procente, potrivit Asociatiei Constructorilor de Autoturisme din Romania. Desi se estimeaza o micsorare de aproximativ 30 de procente a pietei de leasing, o pondere de 75% din aceasta o va avea leasingul auto, in timp ce leasingul de echipamente va... mai mult
Miercuri, 18 Martie 2009, ora 12:08