Rata de crestere a vanzarilor in segmentul turismului de lux se va mentine la nivelul de 14% in urmatorii doi ani, depasind rata de crestere in alte sectoare de lux, a caror valoare anuala este estimata la 7%, conform Boston Consulting Group.
Splendia, o platforma de rezervatii onlune in domeniul hotelurilor de lux, estimeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri anul acesta, comparativ cu anul trecut. In primele cinci luni din 2012, Splendia a inregistrat o crestere de 13% a numarului rezervatiilor, fata de aceeasi perioada din 2012, potrivit CPP-Luxury.
Oficialii diviziei Emotions din cadrul companiei Kuoni, specializata pe calatoriile de lux, confirma ca numarul clientilor bogati a scazut, insa cheltuielile s-au ridicat. Vara aceasta, clientii bogati cheltuiesc in medoe 5.900 de euro pe persoana pentru vacanta, comparativ cu 5.720 de euro, valoarea inregistrata in 2011.
Un alt operator de calatorii premium, Donatello, a anuntat ca vanzarile de produse de lux (ce variaza intre 5.000 si 10.000 de euro pe persoana) au crescut cu 20% din noiembrie 2011. mai mult
Marti, 31 Iulie 2012, ora 16:31
Liviu Mihaiu, presedinte al Asociatiei Salvati Dunarea si Delta, sustine ca turismul de lux nu trebuie neaparat sa polueze si recomanda barci cu motoare mai mici, pentru cei care vor sa se bucure de natura si nu vor sa renunte la confortul cu care s-au obisnuit.
Ecoturismul inseamna vacante fara aer conditionat, fara ATV-uri, fara barci cu motor mare si fara materiale moderne. "Asta ar sustine si mestesugurile si indeletnicirile traditionale ale cetatenilor Deltei", sustine Liviu Mihaiu, intr-un interviu acordat Business24.
Presedintele Asociatiei Salvati Dunarea si Delta vorbeste aici despre realizarile sale in lupta cu sistemul, dar si despre comoara in fata careia ingenuncheaza strainii si care devine ca un "virus" pentru cei care au vizitat-o macar o data.
Ne place sa pescuim cei mai mari pesti si sa conducem cele mai sofisticate barci. Cum facem totusi sa impacam nevoia de confort si capriciile unui turist de lux cu ecosistemul din Delta Dunarii?
Cei mai mari pesti au disparut si cele mai mari motoare, cu o influenta negativa, au aparut invers proportional. Motoarele au o influenta nu numai asupra malurilor, dar si asupra florei si faunei subacavatice. Inchipuiti-va ca ar trece un avion Boeing la cativa zeci de metri deasupra capului vostru, dar in apa. Cam asta simte un peste, cand un motor de 250 CP trece cu viteza pe canale.
Tursimul de lux nu trebuie neaparat sa polueze. Antidotul este simplu: motoare auxiliare de maxim 20 CP, care se folosesc pe... mai mult
Sambata, 02 Iunie 2012, ora 00:00
Grecia va promova incepand cu acest an resorturi de lux pe piata romaneasca, dupa ce autoritatile elene au observat o crestere a numarului de romani care isi pemit vacante scumpe, a declarat presedintele Organizatiei Elene de Turism (EOT), Konstantinos Zikos.
"Exista un numar foarte mare de turisti romani care au ramas la destinatiile traditionale, Halkidiki si Pieria. Romanii vin foarte mult cu masina in Grecia, pentru ca este mai ieftin. Deci costul total pe turist este mediu spre jos. Dar exista si un segment mic, care cheltuieste foarte mult. Cererea romanilor pe segmentul de lux a inceput sa creasca si incercam si noi tot mai mult sa sprijinim acest gen de turism", a spus Zikos.
El a aratat ca in Grecia sunt locatii de lux chiar si in Halkidiki, dar mai ales in Creta, Rhodos si Corfu.
Grecia va incepe in urmatoarele luni sa promoveze turismul de lux in Romania, in special prin clipuri care vor fi difuzate pe internet.
"Cand vad ca exista promovare pentru destinatii scumpe gen Dubai sau Maldive, inseamna ca exista persoane care isi permit sa cheltuiasca. Destinatiile de lux din Grecia nu se compara cu cele din Dubai, pentru ca acolo, in primul rand, nu exista mare. Daca vrei sa mergi intr-un New York care este construit in desert, fara verdeata, fara nimic, poti sa te duci. Dar daca vrei alta experienta, unde sa combini luxul, cultura si religia, vii in Grecia", a mai spus Zikos.
Desi statisticile oficiale elene arata ca numarul turistilor romani in... mai mult
Duminica, 06 Mai 2012, ora 16:20
Dupa rezultate record obtinute in 2011, specialistii estimeaza o diminuare a ritmului de crestere a vanzarilor pentru piata retailerilor de lux, potrivit unui raport publicat de HSBC Global Research.
"Prognozele realizate de specialistii arata o incetinire a vanzarilor cu 10% in 2012 si 9 procente in 2011", se precizeaza in raportul HSBC, citat de CPP-Luxury.
La nivel global se asteapta o diminuare a ritmului de crestere in Asia, exceptie facand Japonia. Un nivel peste medie al vanzarilor va fi mentinut in China.
Un motiv de ingrijorare pentru retailerii de pe piata de lux sunt rezultatele obtinute pe pietele din Sua si Europa, puternic afectate de criza datoriilor suverane. Analistii estimeaza rezultate mai slabe pe piata SUA decat cele obtinute in 2011 in cazul in care situatia economica globala nu se imbunatateste. Se asteapta ca nivelul de crestere a vanzarilor sa nu depaseasca patru procente.
Retailerii produselor de lux nu se asteapta la rezultate spectaculoase nici de la tarile europene.
"Criza datoriilor suverane care afectezea si moneda de circulatie internationala va afecta si vanzarile de produse de lux. Cu toate acestea, ne asteptam ca turismul, in special turistii din Asia sa ajute vanzarile pe acesta nisa" se arata in sursa citata.
In ciuda crizei financiare cu care se confrunta Europa, specialistii HSBC estimeaza o crestere a vanzarilor cu 5%, iar in Japonia o crestere de 2%.
In 2011 jucatorii de pe piata de produse si servicii de lux... mai mult
Marti, 13 Martie 2012, ora 18:50
Succesul brandurilor de lux din Spania s-a impus prin ofertele de turism de tip "city break", excursii de weekend destinate exclusiv shopping-ului pentru produsele de lux din Spania.
In ciuda crizei datoriilor suverane din Europa, brandurile de lux din Spania au inregistrat cresteri ale veniturilor cu 25% in 2011. Numarul mare de turisti din China, Japonia sau Rusia interesati sa cumpere haine produse de designerii locali de moda au compensat declinul general al consumului spaniol, scrie Cpp-luxury.
In 2011 s-au cheltuit 4,5 miliarde de euro pe produse de lux in Spania, o pondere ridicata avand-o turismul de lux in regiunile Barcelona, Marbella si Madrid.
Anul trecut, brandurile spaniole de lux precum Loewe, Numanthia, Lladro, Carrera y Carrera, Natura Bisse, Pagos Marques de Grinon sau Sotogrande s-au organizat intr-o asociatie pentru a-si promova imaginea in strainatate.
Asociatia, numita "Circulo Espanol del Lujo Fortuny" sau Cercul spaniol al luxului si bogatiei, s-a alaturat atat oganismelor de profil din SUA cat si celor de pe piata europeana, in Franta, Anglia si Italia. Aceste organisme sunt formate din companii care detin 80% din cota de piata la nivel mondial.
Guvernul spaniol a vorbit despre un posibil sprijin pentru brandurile de lux. Acest ajutor guvernamental va fi axat pe promovarea brandurilor in strainatate, atat pentru exporturi, cat si pe importurile de turism.
Guvernul, dar si reprezentantii Lujo Circulo cred ca aceasta este una... mai mult
Luni, 20 Februarie 2012, ora 13:44