Piata de IT din Romania va creste in acest an cu 9,1%, la 5,4 miliarde de lei, surclasand evolutia din majoritatea tarilor din regiune, avansul fiind sustinut de cresterea economica puternica si de statutul de centru regional pentru profesionisti IT, potrivit Business Monitor International (BMI).
"Pe termen mediu, cresterea salariilor va sprijini dezvoltarea pietei de retail pentru componente hardware, in timp ce modernizarea infrastructurii de telecomunicatii este preconizata sa accelereze procesul de pozitionare a Romaniei drept o piata importanta de outsourcing si cloud computing", se arata intr-un raport trimestrial al firmei de cercetare de piata.
Cu toate acestea, instabilitatea economica si politica din regiune ar putea afecta negativ evolutia pietei, potrivit raportului.
Care sunt estimarile BMI
BMI estimeaza ca vanzarile de componente hardware vor creste la 2,9 miliarde de lei in acest an, de la 2,8 miliarde de lei in anul anterior, sprijinite de revigorarea pietei de calculatoare personale si notebook-uri, precum si de o crestere semnificativa in volumul vanzarilor de tablete.
Piata de software este preconizata sa avanseze la 1,2 miliarde de lei, fata de vanzari de 1,1 miliarde de lei anul trecut.
Ritmul de crestere continua sa fie afectat de numarul mare de piratari, dar cheltuielile cu solutii software sunt estimate sa creasca, pe fondul instalarilor de noi versiuni pentru sistemele de operare existente, ca urmare a deciziei Microsoft din... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 16:45
Piata locala de publicitate va creste cu 2,8% pana la sfarsitul anului 2014, ajungand la 394 de milioane de dolari, evolutia fiind in principal o consecinta a expansiunii mediului digital (+12%), potrivit estimarilor Zenith Romania.
Potrivit Zenith Romania, este de asteptat ca, pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 de milioane de dolari, transmite Mediafax.
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.
Pe de alta parte, cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Zenith Romania preconizeaza ca la sfarsitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 - 6,5% din publicitatea online, "pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica".
Televiziunea ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%), fiind urmata de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) si cinema (0,4%).
La nivel de macro-categorii, produsele alimentare (16,1%), medicamentele & produsele pentru sanatate... mai mult
Marti, 23 Septembrie 2014, ora 16:21
Vanzarile de tablete la nivel mondial vor atinge 61,42 de milioane de unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 4,9% fata de primul trimestru si cu 30,9% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile de tablete iPad vor atinge 13,5 milioane de unitati, conform conform estimarilor facute de Digitimes Research..
Astfel, Apple va ramane numarul unu pe aceasta piata, cu o cota de 22%, fiind urmata de Samsung, cu 20%, Asustek, cu 6,3%, Lenovo, cu 6,1% si Acer cu 1,7%.
In acelasi timp, Android va ocupa 58,9% din piata tabletelor, iOS, 35,4%, iar Windows 5,7%.
Din punct de vedere al dimensiunilor, tabletele de 7 inchi vor avea o cota de 21,7%, cele de 7,9 inchi, 15,4%, cele cu dimensiuni cuprinse intre 8 si 8,9 inchi, 18,4%.
In acelasi timp, tabletele de 9- 9,9-inchi vor avea o cota de 20,7%, cele de 10- 10,9 - 21,7%, iar cele cu dimensiuni de peste 11 inchi - 2,1%. mai mult
Joi, 01 Mai 2014, ora 15:59
Tabletele vor depasi anul viitor laptop-urile, ca numar de unitati vandute pe piata mondiala, reiese dintr-un studiu realizat de compania de analiza Canalys.
Vanzarile de PC-uri, categoria unde sunt incluse tabletelem laptop-urile si desktop-urile, din trimestrul al treilea au crescut cu 18%, desi vanzarile de desktop-uri si lapotop-uri a continuat sa scada.
Tabletele au ajuns la o cota de 40% din totalul vanzarilor mondiale dinal treilea trimestru al anului, cu mai putin de o jumatate de milion de unitati in spatele lapotop-urilor.
Tabletele, 50% din piata PC-urilor
Tabletele, laptop-urile si descktop-urile sunt incluse in categoria PC
Conform estimarilor Canalys, anul viitor tabletele vor controla 50% din piata de PC-uri, notebook-urile 33%, iar desktop-urile restul de 17%. Principalii competitori de pe acest segment vor vor ramane Apple si Samsung, iar Android va fi instalat pe cele 65% dintre tabletele vandute. Microsoft, conform estimarilor Canalys, ar putea ajunge la o cota de 5% pe segmentul tabletelor, ca sistem de operare.
Tabletele vor continua, si in anii urmatori, sa domine piata PC-urilor, estimarile aratand ca anul viitor vor fi vandute 285 de milioane de tablete, urmand ca volumul sa se apropie de 400 de milioane in 2017, mai exact, va ajunge la 396 milioane de unitati.
In acelasi timp, Apple si Samsung se vor mentine in fata competitorilor, pe termen mediu, insa vor trebui sa faca fata unor presiuni in crestere, concurenta pe acest... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 18:37
Piata tabletelor a crescut cu 142% in primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unitati, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.
Apple si-a mentinut pozitia de lider, prin modelele iPad, insa cota de piata a companiei americane a scazut la 39,6%, de la 58,1% in primele trei luni din 2012, se arata intr-un comunicat publicat de IDC.
Ca volum, Apple a vandut in primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad si iPad mini, fata de 11,8 milioane in primul trimestru al lui 2012.
Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unitati) din vanzarile totale, fata de 39,4% (8 milioane) in perioada corespunzatoare a anului anterior.
Locul al doilea in topul producatorilor este ocupat de Samsung, cu o cota de piata de 17,9% (8,8 milioane de tablete), in urcare de la 11,3% (2,3 milioane).
Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneza Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unitati) la 5,5% (2,7 milioane) din vanzarile totale de tablete.
Amazon.com se gaseste pe pozitia a patra, cu o cota de 3,7% (1,8 milioane), fata de 3,6% (700.000 unitati) cu un an in urma.
Datele IDC arata ca Microsoft a vandut 900.000 de tablete in perioada analizata, cifra care ii confera o cota de piata de 1,8%.
Pe de atla parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unitati) din vanzarile din... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 14:45
Android, sistemul de operare pentru dispozitive mobile dezvoltat de Google, ar urma sa devanseze in acest an, pe piata mondiala a tabletelor informatice, sistemul iOS, utilizat de Apple pentru iPad.
Succesul tabletelor pe baza sistemului de operare Android se datoreaza intrarii pe piata a unor dispozitive mai mici si mai ieftine, conform noilor prognoze publicate marti de firma de cercetare de piata IDC, transmite AFP.
Android, care domina deja piata sistemelor de operare pentru smartphones, ar urma sa-si creasca prezenta pe piata tabletelor pana la 48,8% in acest an de la 41,5% in 2012. In schimb, Apple (care a creat practic piata tabletelor in 2010 cu lansarea iPad) ar urma sa inregistreze o scadere a cotei de piata a sistemului iOS pana la 46% in acest an de la 51% in 2011, scrie IDC.
Principalul motiv al avansului inregistrat de Android este lansarea pe piata a unor alternative mai mici si mai ieftine la iPad, inclusiv tablete produse de Amazon.com si Samsung Electronics Co.
"Jumatate din tabletele livrate in acest trimestru au avut o diagonala a ecranului mai mica de 8 inchi. Ne asteptam ca livrarile de tablete mici sa continue sa creasca in 2013 si dincolo", a declarat analistul IDC, Jitesh Ubrani.
De asemenea, IDC si-a revizuit in sus estimarile privind vanzarile globale de tablete in 2013 pana la 190,9 milioane unitati, de la 172,4 milioane unitati cat estima anterior. Firma de consultanta prognozeaza ca in perioada 2013-2016 livrarile de tablete... mai mult
Marti, 12 Martie 2013, ora 17:45
Anul acesta se vor vinde 122,3 milioane de tablete, in crestere de la 117,1 milioane, iar pentru anul viitor cifrele sunt si mai optimiste: 172,4 milioane de tablete vandute.
Potrivit celor mai recente estimari ale IDC, pana in anul 2016, piata tabletelor va ajunge pana la 287,7 milioane de unitati la nivel global. Vezi ce pregatesc cei mai mari producatori in 2013.
BlackBerry Playbook 10
BlackBerry a anuntat deja, in mod oficial, ca in data de 30 ianuarie 2013, va lansa BlackBerry 10, cel mai nou sistem de operare, care se afla deja in teste la o serie de operatori de telefonie mobila.
Potrivit zvonurilor, BlackBerry va lansa o tableta cu ecran de 10 inci, care va include SIM card si modem LTE, pentru ultima generatie de conexiune la Internet.
Panasonic Windows 8 Toughbook Tablet PC CF-C2
Aceasta tableta va fi destinata profesionistilor din domeniul sanatatii si inginerilor din industria auto. Este primul dispozitiv Toughbook care va functiona cu Windows 8 Pro.
Tableta va fi disponibila incepand cu luna ianuarie 2013, in India. Oficialii companiei nu au dezvaluit pretul produsului.
Va avea un ecran de 12,5 inci, memorie standard de 4GB, extensibila pana la 8GB. Tableta va fi rezistenta la apa si va avea un ecran special pentru a proteja dispozitivul de socuri.
Microsoft Surface Pro
Microsoft a anuntat ca noile tablete Surface Pro vor fi lansate incepand cu luna ianuarie 2013. Preturile vor porni de la 899 de dolari.
Tabletele... mai mult
Luni, 10 Decembrie 2012, ora 13:13
Apple conteaza pe contractele cu scolile din SUA pentru a-si mentine pozitia de lider pe piata tabletelor, odata cu lansarea noului iPad Mini.
Pretul de doar 249 de dolari, conform Barclays, face noua tableta mult mai atractiva pentru institutiile educationale din SUA, in comparatie cu obisnuitele laptopuri sau vechile versiuni de iPad, al caror pret se incadreaza intre 499 si 829 de dolari, scrie Bloomberg.
Strategia Apple de a vinde dispozitive catre scoli dateaza inca din perioada conducerii lui Steve Jobs. Initial compania vindea MacBook-uri catre institutiile educationale, dar odata cu introducerea iPad in 2010, strategia a inceput sa se concentreze pe tablete. Doar in districtul scolar San Diego s-au cumparat 25.000 de unitati de iPad in 2012.
Motivul principal pentru aceasta noua strategie a fost pretul, intr-o perioada cand scolile au inceput sa fie tot mai afectate de reducerile bugetare pe care le-a adus criza economica din SUA.
Spre exemplu, Innovation Middle School din San Diego utiliza in mod obisnuit calculatoare Lenovo, deoarece Mac-urile erau prea scumpe. Lucrurile au inceput insa sa se schimbe: "Costurile erau prohibitive. Cu iPad, sunt competitive", a declarat Harlan Klein, directorul scolii.
Si in alte regiuni, Apple are succes. In districtul scolar McAllen din Texas, autoritatile au incheiat un parteneriat, prin care 3,5 milioane de dolari, jumatate din bugetul districtual anual alocat costurilor cu tehnologia, merg catre compania... mai mult
Luni, 22 Octombrie 2012, ora 10:49
Piata mondiala de display-uri pentru tablete ar putea creste cu 56% in acest an pana la 126,6 milioane unitati, gratie vanzarilor de tablete iPad, dar si a altor produse concurente cu o diagonala mai mica, potrivit firmei de cercetare de piata IHS iSupply.
Potrivit estimarilor IHS iSupply, segmentul de ecrane cu o diagonala de 9 inchi (22,9 centimetri), segment dominat de iPad, va fi responsabil pentru 59% din vanzari, transmite AFP.
Cel mai puternic ritm de crestere il vor inregistra insa ecranele cu o diagonala de 7 inchi, care sunt utilizate la tablete precum Galaxy Tab (Samsung), Kindle Fire (Amazon), Nook Tablet (Barnes & Noble) si alte tablete care utilizeaza sistemul de operare Google Android.
Aproximativ 74,3 milioane display-uri pentru tablete cu o diagonala de 9 inchi ar urma sa fie livrate in acest an, in crestere cu 35% fata de 55,2 milioane unitati in 2011. Pe locul al doilea se vor situa display-urile cu o diagonala de 7 inchi, care vor controla 32% din piata in 2012 fata de 26% in 2011. IHS iSupply estimeaza ca 41,1 milioane display-uri pentru tablete cu o diagonala de 7 inchi ar urma sa fie livrate in acest an, dublu fata de 20,8 milioane unitati anul trecut.
Piata tabletelor informatice, care potrivit unor analisti ar putea sa o depaseasca pe cea a ordinatoarelor portabile in cativa ani, este inca dominata de grupul american Apple. In al doilea trimestru al acestui an, 17 milioane din cele 25 milioane tablete vandute la nivel mondial au fost... mai mult
Marti, 18 Septembrie 2012, ora 17:14