Vanzarile de tablete la nivel mondial vor atinge 61,42 de milioane de unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 4,9% fata de primul trimestru si cu 30,9% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile de tablete iPad vor atinge 13,5 milioane de unitati, conform conform estimarilor facute de Digitimes Research..
Astfel, Apple va ramane numarul unu pe aceasta piata, cu o cota de 22%, fiind urmata de Samsung, cu 20%, Asustek, cu 6,3%, Lenovo, cu 6,1% si Acer cu 1,7%.
In acelasi timp, Android va ocupa 58,9% din piata tabletelor, iOS, 35,4%, iar Windows 5,7%.
Din punct de vedere al dimensiunilor, tabletele de 7 inchi vor avea o cota de 21,7%, cele de 7,9 inchi, 15,4%, cele cu dimensiuni cuprinse intre 8 si 8,9 inchi, 18,4%.
In acelasi timp, tabletele de 9- 9,9-inchi vor avea o cota de 20,7%, cele de 10- 10,9 - 21,7%, iar cele cu dimensiuni de peste 11 inchi - 2,1%. mai mult
Joi, 01 Mai 2014, ora 15:59
Piata tabletelor a crescut cu 142% in primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unitati, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.
Apple si-a mentinut pozitia de lider, prin modelele iPad, insa cota de piata a companiei americane a scazut la 39,6%, de la 58,1% in primele trei luni din 2012, se arata intr-un comunicat publicat de IDC.
Ca volum, Apple a vandut in primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad si iPad mini, fata de 11,8 milioane in primul trimestru al lui 2012.
Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unitati) din vanzarile totale, fata de 39,4% (8 milioane) in perioada corespunzatoare a anului anterior.
Locul al doilea in topul producatorilor este ocupat de Samsung, cu o cota de piata de 17,9% (8,8 milioane de tablete), in urcare de la 11,3% (2,3 milioane).
Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneza Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unitati) la 5,5% (2,7 milioane) din vanzarile totale de tablete.
Amazon.com se gaseste pe pozitia a patra, cu o cota de 3,7% (1,8 milioane), fata de 3,6% (700.000 unitati) cu un an in urma.
Datele IDC arata ca Microsoft a vandut 900.000 de tablete in perioada analizata, cifra care ii confera o cota de piata de 1,8%.
Pe de atla parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unitati) din vanzarile din... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 14:45
Tabletele cu ecran cu diagonala de 7 inci sunt cele mai populare in randul dispozitivelor cu Android, potrivit Animoca, un producator de aplicatii pentru produse cu sistemul de operare Google.
Animoca a listat 12 tablete prin intermediul carora au fost folosite produsele sale si, potrivit listei, cinci din primele sapte tablete din acest top sunt dispozitive cu ecran de 7 inci, potrivit Slash Gear.
Animoca a extras aceasta statistica din randul a peste 978.000 de utilizatori unici pe luna.
Tablete cea mai folosita a fost Samsung Galaxy Tab 2 (7 inci), cu o cota de piata de 11,8%, urmata de Samsung Galaxy Tab 2 (10,1 inci), cu o cota de 8,3%.
La nivel global exista 75 de milioane de tablete cu Android.
Cele doua tablete Samsung sunt urmate in top de Amazon Kindle Fire si Amazon Kindle Fire HD,cu 7,5% si 4,9% cota de piata. Google Nexus 7 urmeaza pe pozitia a cincea, cu o cota de 3,8%, iar Samsung Galaxy Note 10.1 este pe locul sapte cu o cota de 3%.
mai mult
Duminica, 14 Aprilie 2013, ora 14:32
E oficial, stop joc: Google a castigat razboiul tabletelor. Android este peste Apple, Microsoft si orice alta companie care vrea sa-si faca loc in piata tabletelor.
Apple a vandut 23 de milioane de tablete iPad in trimestrul patru al anului trecut, ceea ce inseamna o cota uriasa de piata pentru producatorul american, de 43,6%, potrivit cifrelor IDC. Samsung s-a clasat pe locul doi, cu o cota de piata de 15,1%. Amazon, un alt producator care merge pe mana Android, a obtinut locul trei, cu 11,5%.
Apple a inregistrat la nivelul intregului an 2012 o cota impresionanta de piata, de 51%, iar multi analisti estimeaza ca iPad va atrage vanzari de peste 100 de milioane de unitati intr-un interval de 12 luni.
La prima vedere, cifrele sunt concludente: Apple este lider de necontestat pe piata tabletelor, iar restul pietei este impartita de mai multi producatori, la mare distanta.
Chiar si in fata acestor cifre, exista analisti care sustin ca razboiul incepe sa fie castigat de Google cu sistemul sau de operare, Android.
Cum va reusi Android sa devina numarul 1
In 2010, Android avea o cota de piata de putin peste 20%, potrivit IDC. In 2011, cota Google crescuse la 32,3%, iar pana la sfarsitul acetui an va ajunge la 48,8%. Potrivit estimarilor IDC, Apple va cobori pe pozitia a doua pana la sfarsitul acestui an, cu o cota de 46%.
Pana la sfarsitul anului 2017, Android va detine o cota de 46%, dar iOS va scadea panala 43,5%, potrivit IDC.
Smartphone deja vu... mai mult
Marti, 09 Aprilie 2013, ora 07:14
Livrarile la tablete din sezonul sarbatorilor de iarna au crescut cu 75% in 2012, in SUA, si au atins, cu aceasta ocazie, un nou nivel record, de 52,5 de milioane de unitati.
Avansul tabletelor a avut loc in contextul diversificarii ofertei si a scaderii preturilor, transmite compania de cercetare International Data Corp, citata de Reuters.
In timp ce piata tabletelor a crescut constant, livrarile la PC-uri au scazut in perioada octombrie - decembrie 2012 cu 6,4%, pana la nivelul de 89,8 milioane de unitati.
In plus, daca facem o comparatie intre compania care a livrat cele mai multe tablete in aceasta perioada si cea care a livrat cele mai multe PC-uri, diferenta este semnificativa. In timp ce livrarile de tablete ale Apple au fost de 22 de milioane de unitati, cele la PC-uri au fost pentru HP de doar 15 milioane de unitati.
Pentru Apple, in ciuda acestor cifre impresionante, Sarbatorile de Iarna au adus si vesti mai putin bune. Cota sa de piata a continuat sa scada pe segmentul tabletelor, de la 51,7% la sfarsitul lui 2011, pana la 43,1% trimestrul patru din 2012 anului trecut. O evolutie negativa a cunoscut-o si Amazon, a carei cota de piata s-a redus in acelasi interval temporar la 11.5% de la 15,9%.
In schimb, cota de piata a Samsung aproape s-a dublat in comparatie cu ultimul trimestru din 2011, ajungand la 15,1%. Si livrarile la tabletele Asus au crescut, cota de piata a companiei marindu-se la 5,8% de la 2%, in timp ce proaspat lansata tablet... mai mult
Duminica, 03 Februarie 2013, ora 14:44
Cota Apple pe piata tabletelor a scazut la circa 50% in trimestrul al treilea, de la 66% in cele trei luni precedente, din cauza cresterii cererii pentru produsele concurente ale Amazon si Samsung Electronics, relateaza Bloomberg.
Livrarile mondiale de tablete au totalizat 27,8 milioane de unitati in perioada mentionala, in urcare cu 50% fata de intervalul similar din 2011, potrivit unui raport al companiei de analiza a pietei IDC.
Samsung a livrat 5,1 milioane de tablete in trimestrul al treilea, de peste doua ori mai multe fata de aceeasi perioada a naului trecut, in timp ce cota de piata a Amazon a urcat de la 4,8% la 9%.
Apple a pierdut din cota de piata dupa ce oamenii au amanat achizitiile de iPad-uri in asteptarea noilor versiuni ale tabletei.
"Un numar considerabil de persoane interesate sa cumpere o tableta Apple au asteptat lansarea iPad mini", a declarat Tom Mainelli, director la IDC.
El considera ca actualul trimestru va fi foarte bun pentru Apple, datorita iPad mini si a versiunii a patra iPad.
Apple a vandut 3 milioane de iPad-uri si a epuizat practic stocurile weekend-ul trecut, in trei zile de la punerea in vanzare a noilor versiuni, dubland recordul inregistrat la lansarea precedenta.
IPad mini, cu un pret de 329-659 de dolari, a intrat pe o piata aglomerata de alternative mai ieftine de la Google, Amazon si Samsung. mai mult
Marti, 06 Noiembrie 2012, ora 08:27
Producatorul japonez de echipamente electronice Sony Corp a anuntat marti ca nu va intra intr-un razboi al preturilor pe piata tabletelor informatice, in conditiile in care vrea sa ajunga din urma rivalul Samsung Electronics.
In cursul acestei luni, Sony va incepe sa vanda pe piata din SUA cea mai noua tableta a sa, Sony Xperia, la un pret de 399 de dolari pentru versiunea cu o memorie de 16GB, un pret similar cu cel la care se vinde tableta Samsung cu o rezolutie similara, transmite Reuters.
Tableta Apple iPad 2, cu o memorie de 16GB, se vinde la un pret de 399 de dolari.
"Nu vrem sa concuram pe baza pretului pe segmentul tabletelor", a declarat marti vicepresedintele Sony, Kunimasa Suzuki.
In luna aprilie a acestui an, atunci cand Sony a lansat prima sa tableta, Kunimasa Suzuki a declarat ca grupul nipon vrea sa devanseze Samsung si sa devina cel mai mare producator de tablete Android in decurs de un an. Cu toate acestea, tabletele Sony nu au captat atentia consumatorilor iar grupul nipon nu a reusit inca sa intre in topul celor mai mari producatori de tablete, segment dominat de Apple cu o cota de piata de aproximativ 70%.
Cea mai noua tableta de la Sony intra insa pe o piata si mai aglomerata decat predecesoarele sale. In luna iunie, Microsoft Corp a dezvaluit prima sa tableta, denumita Surface, dar nu a anuntat inca pretul de comercializare.
Ce stie sa faca tableta Microsoft Surface
De asemenea, Sony Xperia va concura si cu o serie de tablete... mai mult
Marti, 04 Septembrie 2012, ora 12:07
Cota de piata iPad va creste anul acesta in detrimentul Android, in mare parte datorita noilor caracteristici introduse odata cu iPad 3 si decizia companiei de a reduce preturile pentru iPad 2, potrivit firmei de cercetare de piata IDC.
Previziunea vine in conditiile in care analistii IDC si-au sporit estimarile pentru valoarea totala a pietei, pe baza asteptarilor de crestere a cererii in cea de-a doua jumatate a anului. Potrivit analistilor, cifra totala va fi de 107,4 milioane de tablete vandute, in crestere fata de estimarile anterioare de 106,1 milioane de tablete.
Estimarile pentru anul 2013, insa, sunt si mai optimiste. Astfel, analistii si-au revizuit in crestere estimarile de vanzari, de la 137,4 milioane de unitati, pana la 142,8 milioane. Mai mult, pana in 2016, vanzarile de tablete vor atinge cifra de 222,1 milioane de unitati, spun analistii citati de E-week.
Aceste numere ar putea creste odata cu lansarea sistemului de operare Microsoft Windows 8, care va oferi, pe langa caracteristici speciale de touch screen, si sisteme non-x86, precum tabletele care functioneaza in system-on-a-chip, de tip ARM Holdings.
In plus, tabletele sunt tot mai utilizate si in mediul corporate, potrivit lui Tom Mainelli, director de cercetare pentru dispozitive mobile IDC.
"Cererea de tablete ramane consistenta si observam o crestere tot mai mare din partea segmentului comercial. Asteptam noi produse de la marii jucatori de pe piata, mai ales cele ieftine, dar si un... mai mult
Luni, 18 Iunie 2012, ora 08:16
Cele mai recente cifre publicate de firma de cercetare iSuppli, IHS, arata ca ebook-ul Amazon Kindle Fire a ocupat 14% din piata tabletelor in trimestrul IV din 2011.
Cu livrari raportate la 3,9 milioane de unitati, Amazon nu ar fi putut avea un start mai bun in 2012. Cu toate acestea livrarile pe viiitor vor depinde in mare masura de cresterea consumului pentru trimestrul I si II din 2012, potrivit Forbes.
Amazon concureaza in e-commerce si e-content cu companii precum Ebay, Apple si Google. Cresterea inregistrata de Kindle Fire de la aproape zero in trimestru al III-lea din 2011 la o cota de piata de 14% in trimestrul urmator.
Avansul pe care l-a inregistrat Amazon nu a facut altceva decat sa dea "batai de cap" Samsung, a carei cota de piata a scazut de la 11% la 8%. Avand in vedere faptul ca Amazon Kindle continua sa taie din preturile produselor, partenerii Android vor intampina un moment greu cand va veni vorba de stabilirea preturilor.
Graficul arata ca am intrat in era unei "piete a tabletelor".
Apple a livrat 15,4 milioane de iPad-uri in trimestru 4, in timp ce Amazon si Samsung au livrat 3,89 de milioane de tablete si respectiv 2,14 milioane. Un total de 27,1 milioane de tablete au fost livrate pe parcursul ultimului trimestru din 2011, ceea ce echivaleaza cu o crestere de 55%.
Atat Apple cat si Amazon vin cu idei complet diferite, preturi concurentiale si noi caracteristici. Amazon, insa, este mai mult decat bucuros sa-si vanda Kindle Fire... mai mult
Marti, 21 Februarie 2012, ora 09:03