Grupul chinez Huawei Technologies a detronat Apple, devenind al doilea producator mondial de telefoane mobile inteligente in trimestrul doi din 2018, arata datele prezentate de firma de cercetare de piata International Data Corporation (IDC).
Gigantul sud-coreean Samsung se mentine pe prima pozitie, dupa ce a vandut 71,5 milioane de smartphone-uri in trimestrul doi din 2018, dar Huawei a urcat pe locul doi, livrand 54,2 milioane de unitati, conform IDC.
In perioada aprilie-iunie 2018, compania americana Apple a vandut pe plan global 41,3 milioane de iPhone-uri, avand o cota de piata de 12,1%, comparativ cu 20,9% pentru Samsung si 15,8% pentru Huawei, transmit AFP si Reuters.
Este pentru prima data de la inceputul lui 2010 cand Apple nu ocupa una din primele doua pozitii pe piata telefoanelor mobile inteligente, anunta IDC.
"Huawei a trecut la modele mai scumpe, lansand noi smartphone-uri pe segmentul premium, cu cele mai noi caracteristici. Huawei P20 Pro este primul model de pe piata echipat cu o camera tripla in spate, depasindu-i astfel pe concurenti", sustine analistul Gerrit Schneemann de la IHS Markit.
Datele de la firma Canalys, care analizeaza vanzarile de smartphone-uri in China, arata ca aici s-au vandut peste 100 de milioane de unitati in trimestrul doi din 2018, de la 91 de milioane in primele trei luni ale anului, iar cota de piata a Huawei pe plan local a ajuns la nivelul record de 27%.
Piata chineza este esentiala pentru Huawei deoarece... mai mult
Miercuri, 01 August 2018, ora 15:59
Smartwatch-urile au devenit foarte atragatoare pentru consumatori, vanzarile de anul trecut ajungand la 1,9 milioane de unitati, piata fiind dominata de sistemul de operare al Google, Android, cu o cota de 61%.
Piata acestor gadgeturi este inca in formare si are un mare potential de crestere. In 2012, producatorii au vandut numai cateva sute de mii de unitati, conform datelor furnizate de Neil Mawston, director executiv la Strategy Analytics, citat de TechHive
Unul dintre cele mai mari succese din piata a fost modelul Galaxy Gear, dezvoltat de Samsung, care a adus sistemul Android intr-o pozitie dominanta pe piata. Conform datelor publicate de companiile de cercetare, acest model a fost promovat agresiv in SUA, Marea Britanie si Coreea de Sud.
Android, fara concurenti puternici, deocamdata. Sunt asteptati Apple si Microsoft
In acest segment de piata, Android are cativa concurenti, cum ar fi Firefox si Pebble OS, dar nici unul dintre acestia nu este o amenintare serioasa pentru Google.
Insa, in perioada urmatoare, va intra in competitie cu Apple, Microsoft si, cel mai probabil, cu Tizen sau China OS (COS). Acestia pot oferi alternative credibile pentru platforma Google, considera Strategy Analytics.
Apple nu a facut publice, inca, detalii despre smartwatch, dar daca va intra pe acest segment, produsul lor va fi un catalizator pentru intreaga piata, a spus Mawtson.
Pentru a avea un succes asemanator cu cel al tabletelor si smartphone-urilor, aceste... mai mult
Vineri, 14 Februarie 2014, ora 12:32
Apple si-a majorat pana la 19,9% cota de piata inregistrata anul trecut pe segmentul produselor electronice din Statele Unite, de la 17,3%, cota inregistrata in 2011.
Veniturile Apple au depasit cu mult pe cele inregistrate de Samsung in SUA, care a obtinut anul trecut o cota de piata de 9,3%, in crestere de la 7%, valoare inregistrata in 2011, potrivit Apple Insider.
Restul producatorilor si-au micsorat cota de piata: HP de la 8,9%, la 8,2%, in timp ce Sony si Dell au ajuns la 4,4%, respectiv 3%.
Impreuna, Apple si Samsung au generat vanzari de 6,5 miliarde de dolari in 2012.
mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 09:34
Livrarile la tablete din sezonul sarbatorilor de iarna au crescut cu 75% in 2012, in SUA, si au atins, cu aceasta ocazie, un nou nivel record, de 52,5 de milioane de unitati.
Avansul tabletelor a avut loc in contextul diversificarii ofertei si a scaderii preturilor, transmite compania de cercetare International Data Corp, citata de Reuters.
In timp ce piata tabletelor a crescut constant, livrarile la PC-uri au scazut in perioada octombrie - decembrie 2012 cu 6,4%, pana la nivelul de 89,8 milioane de unitati.
In plus, daca facem o comparatie intre compania care a livrat cele mai multe tablete in aceasta perioada si cea care a livrat cele mai multe PC-uri, diferenta este semnificativa. In timp ce livrarile de tablete ale Apple au fost de 22 de milioane de unitati, cele la PC-uri au fost pentru HP de doar 15 milioane de unitati.
Pentru Apple, in ciuda acestor cifre impresionante, Sarbatorile de Iarna au adus si vesti mai putin bune. Cota sa de piata a continuat sa scada pe segmentul tabletelor, de la 51,7% la sfarsitul lui 2011, pana la 43,1% trimestrul patru din 2012 anului trecut. O evolutie negativa a cunoscut-o si Amazon, a carei cota de piata s-a redus in acelasi interval temporar la 11.5% de la 15,9%.
In schimb, cota de piata a Samsung aproape s-a dublat in comparatie cu ultimul trimestru din 2011, ajungand la 15,1%. Si livrarile la tabletele Asus au crescut, cota de piata a companiei marindu-se la 5,8% de la 2%, in timp ce proaspat lansata tablet... mai mult
Duminica, 03 Februarie 2013, ora 14:44
Research in Motion pierde tot mai mult din cota de piata in America si este depasit de Apple, dar si de Samsung Electronics, dupa ce noile sale modele nu au reusit sa atraga atentia utilizatorilor de smartphone.
Cota de piata RIM a utilizatorilor de abonamente din SUA a scazut intre lunile septembrie si noiembrie pana la 6,5%, de la procentul de 7,1% inregistrat in trimestrul anterior, conform BloombergBloomberg. Pe de alta parte, cota de piata Samsung a crescut la 25,6%, de la 25,3%, iar Apple si-a consolidat locul al patrulea, cu 11,2%.
Cifrele demonstreaza inca o data ca modelele BlackBerry pe care RIM le-a lansat in 2011, cu touchscreen si browsere actualizate, nu i-au impiedicat pe clienti sa aleaga tot mai mult dispozitivele iPhone si cele care folosesc sistemul de operare Android, precum Samsung Galaxy S.
Cu aceste rezultate, RIM risca sa ajunga la fel ca Nokia, care in momentul de fata nu mai reprezinta un pericol nici pentru Apple si nici pentru Samsung, in ceea ce priveste smartphoneurile. mai mult
Vineri, 30 Decembrie 2011, ora 21:30
Apple a depasit Acer si Toshiba devenind cel de-al treilea producator de PC-uri din Statele Unite ale Americii, cu o cota de biata de 10%, potrivit datelor oferite de compania Gartner. Apple a inregistrat o crestere de 8.5% pe an pe piata din sua, in al doilea trimestru din 2011, perioada in care Toshiba a crescut cu 3,3% si Acer a scazut cu 22,6%, potrivit Mashable.Primul loc este pastrat inca de Dell, care are o cota de piata de 22,6% si HP, care detine 26,9% din piata de PC-uri.Apple este ocupanta locului trei in SUA si in topul IDC, care sugereaza chiar o crestere anuala mult mai mare, de 14,7 procente anuale in T2 2011.In topul mondial al producatorilor de PC-uri, primi cinci sunt HP, Dell, Lenovo, Acer si Asus. Apple iese dina cest top, potrivit IDC si Gartner.Un aspect important, insa este faptul ca piata mondiala a crescut doar cu 2,3%-2,6% anual, ceea ce inseamna ca Apple inregistreaza cresteri mai rapide decat majoritatea producatorilor de PC-uri din lume. mai mult
Joi, 14 Iulie 2011, ora 15:52