Chinezii au recurs la unificarea celor doua mari companii constructoare de trenuri din tara pentru a crea un competitor direct al gigantului american General Electric.
China Railway Construction Corporation (CRCC) a fost listata luni, 8 iunie, la bursele din Shanghai si Hong Kong, dupa ce firmele CSR Corporation si China CNR au fuzionat in cursul saptamanii trecute, arata revista Quartz.
Intrare agresiva
Noua coporatie are un nivel de capitalizare de 130 miliarde de dolari, dupa ce actiunile sale au inregistrat un salt de 12% in prima zi de listare, la inceputul acestei saptamani.
La acest nivel, CRCC a depasit deja companii de renume mondial, precum Siemens, Alstom sau Bombardier.
Singurul competitor aflat cu mult in fata este General Electric, companie evaluata la aproximativ 275 miliarde de dolari.
Chinezii si-au propus sa recupereze acest handicap printr-o intrare agresiva pe pietele emergente - Africa, Asia de Sud-Est si America Latina -, unde spera ca trenurile lor ieftine sa-si gaseasca rapid cumparatori.
Gigantul din industria feroviara chineza are venituri anuale de 36 de miliarde si 118.000 angajati.
CRCC ar urma sa transforme China, tara cu cea mai mare retea de trenuri electrice de mare viteza, intr-un exportator mondial de top al tehnologiei care sta in spatele ramelor electrice rapide.
China, altadata unul dintre cei mai mari importatori de trenuri, si-a propus astfel sa devina cel mai mare exportator de trenuri de mare viteza,... mai mult
Luni, 08 Iunie 2015, ora 17:00